Rahankerjuu lapsen 1-v. synttäreitä varten
Jotkut vanhemmat ovat tehneet Parhaat synttärit ikinä -sivustolle lahjoituspyynnön lapsen 1-v-synttäreitä varten. Jos perheellä on tiukkaa, niin miksi 1-vuotiaalle ylipäätään pitää järjestää juhlat, jos ei ole rahaa? Sen ikäinen lapsi ei kovin paljon kakuista ja kahvitteluista saa irti.
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:52"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:32"] Jos ne tahtoo ostaa lapselleen uuden tabletin tai Iphonen yms hienoo? Pitäähän sitä jo nuorena opetella.... :)) [/quote] Meidän lapsi sai 2-vuotislahjaksi oman tabletin. On tykännyt tosi paljon, kuukaudessa oppi itse avaamaan Pikku Kakkosen tehtäväsivut ja Youtubesta piirrettyjä. [/quote] Onpa tälle viestille sadellut alapeukkuja. Mikä siinä niin tökkii, että pikkulapsi oppi käyttämään teknisiä laitteita? Hän kuitenkin käyttää niitä valvotusti ja yhdessä isän tai äidin kanssa. Ei se ole sen kummempaa kuin että katsoo telkkaria paitsi että hän osallistuu itse aktiivisesti eikä vain toljota passiivisesti. Kyllä lapsi silti leikkii paljon leluilla, joka päivä juoksentelee myös ulkona, kävelee paljon pelkän rattaissa istumisen sijaan ja pyöräileekin jo. Kirjoja luetaan monta kertaa päivässä. Vai onko kyse siitä, että muilla ei ole varaa ostaa lapselle edes halvinta tablettia? [/quote] Jospa alapeukkujen syy on se, että sun lapsesi tabletin käyttö ei liity tämän ketjun aiheeseen mitenkään? Oletan että sä et ole facessa kerjännyt kakarallesi teknisiä laitteita.
[/quote]
En ole tosiaan kerjännyt. Minusta vanhempien pitää ihan itse maksaa oman lapsen kulut. En ole myöskään niitä vanhempia, jotka lykkäävät mukulansa isovanhempien tai kummien luo hoitoon tai yökylään saadakseen viettää ns. laatuaikaa keskenään. Sen sijaan viestini oli vastaus aiempaan kommenttiin. Täällähän keskustelu aina rönsyilee suuntaan ja toiseen, joten viestini oli yhtä paikallaan kuin sinunkin viestisi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada [/quote] Herranen aika, tuo leikkomökkihän maksaa yli 300e! Kenellä tuollaiseen on varaa..? Ai niin, pitää kerjätä ni sit sen ehkä saa...
[/quote]
lahjakortit XX €
pomppulinna 42,99 €
cd-soitin 28 €
Frozen-polkupyörä 149,99 €
Leikkimökki 329,99 €
Leikkikeittiö 40 €
Frozen-vetolaukku 27,99 €
Robin-koru 19,90 €
Voi taivas, sanon minä.
[/quote] Leikkieittiö on muuten 99,99, ei 40,00
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:19"]
Suhtaudun aika varauksella pienen lapsen digitaalisen median käyttöön. Kun ei ole kuitenkaan mitään varmuutta, mitä varhainen altistus tekee esim. aivojen kehitykselle.
Jokainen tekee tietty miten parhaimmaksi näkee, mutta itse pidän mielummin lapseni erossa tietokoneista ja tableteista vielä pikkulapsiaikana.
[/quote]
Ja kuvittelet, että pystyt pitämään lapsesi turvassa kaikilta miljoonilta ilmojen halki kulkevilta langattomilta yhteyksiltä, koska... lapsesi on käärittynä folioon?
Siis toivotaan 3 vuotiaalle yksityistapaamista Robinin kanssa? Tähän lisäksi monien satojen eurojen lahjatoiveet? Olen järkyttynyt.
Voi että mua niin raivostuttaa ja oksettaa tommoset vanhemmat jotka kehtaa rahastaa oman lapsensa kustannuksella! Synttäreiden järjestäminen ei ole niin kallista, etenkin kun kakusta yms kyse. On vaan tyydyttävä vähempään jos rahat ja riitä niihin HopLop synttäreihin. Tai yksinkertaisesti säästettävä ja järkätä ne HopLop synttärit sitten parin vuoden päästä. Ihmisten ahneudella ei oo mitään rajaa, yök!
Voisin lahjottaa noille kortsun. Tai oikeasti emilian isovanhemmille olis ollu tarpeen.
Ei hallelujaa noita anheita! Yksityistapaamisia tähtien kanssa ja kauheita lahjaröykkiöitä!! Kyllä on suuruudenhulluus iskenyt, ja itse kun olen äimistellyt jenkkien perinnettä pistää rahaa haisemaan joittenkin 16 vuotisbileisiin, jonne tulee kymmeniä tyyppejä ja on juhlasuunnittelijat ja kaikki. Kyllä täälläkin näemmä saadaan. Itse kun muistelen omia synttäreitä, niin sain yhden lahjan ja joskus se oli polkupyörä niin olin onnesta soikeana, 11-vuotiaana sain koiran (oli n kk synttäreiden jälkeen tosin), ja en ole ikinä ollut onnellisempi- se on yhä edelleen parasta mitä olen koskaan saanut, ja aivan törkeän kallis synttärilahjaksikin. Mitä tulee tuohon krääsän hankkimiseen, olisi hyvä opettaa lapsi arvostamaan muutakin kuin sitä tavarapaljoutta. Vaikka yhteistä aikaa huvipuistossa tai harrastuksen parissa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:20"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada [/quote] Herranen aika, tuo leikkomökkihän maksaa yli 300e! Kenellä tuollaiseen on varaa..? Ai niin, pitää kerjätä ni sit sen ehkä saa... [/quote] lahjakortit XX € pomppulinna 42,99 € cd-soitin 28 € Frozen-polkupyörä 149,99 € Leikkimökki 329,99 € Leikkikeittiö 40 € Frozen-vetolaukku 27,99 € Robin-koru 19,90 € Voi taivas, sanon minä. [/quote] Melkein 700€ lahjatoiveet, jos nuo lahjakortit ottaa mukaan :O [/quote] Mulle tuli tuosta jotenkin surullinen olo. Sairaalloinen lapsi, jolla on tukkakin pudonnut päästä eikä ole kavereita. Ansaitsisi pieni kivat pienet synttärit. Sitten tulee ahnettakin ahneempi mamma noine aivan käsittämättömine lahjatoiveineen pilaamaan koko asian. Eihän nyt herranenaika sentään edes keskituloiset tuollaisia summia pistä pienen lapsen synttärilahjoihin! Nuo lahjatoiveet ovat niin totaalisesti ylimitoitetut, että menee maku täysin koko juttuun. Tuo on jo niin härskiä kerjäämistä, että ei tee mieli antaa sitäkään vähää, mitä aluksi olisi säälistä lasta kohtaan voinut lahjoittaa. Miten tuo äippä kehtaa edes pistää tuollaisia lahjatoiveita tällaiselle sivustolle, jossa pyydetään apua vierailta ihmisiltä? Minä en kehtaisi tuommoista lahjalistaa pistää lapseni puolesta edes hänen varakkaille isovanhemmilleen.
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:01"]
Luittekos sen missä kerjättiin 8 v pojalle jotain mega hyper pomppulinna synttäreitä. Hyvää päivää.
[/quote]
Juu, pitäisi olla pomppulinna, trampoliini ja jotain jalkapallonpeluuta. Lahjalista oli vielä erikseen, siinä oli muun muassa polkupyörä...
[/quote]
Tuo oli kyllä sellainen ilmoitus, mikä rupesi suututtamaan. On ehjät, siistit ja uuden näköiset merkkivaatteet päällä ja talossa on kuulemma tilaa ja sitten pyydetään pomppulinnaa ja polkupyörää.
Kun tässä maassa on oikeasti perheitä, jotka tarvitsisivat vaikka sen jauhopussin, kennon kananmunia ja lapselle uudet talvikengät. Pistää vihaksi, kun joidenkin hölmöjen takia oikeasti apua tarvitseville ei välttämättä apu mene perille, kun mahdolliset auttajat rupeavat epäilemään ja välttelemään tällaisia sivustoja.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:01"]
Luittekos sen missä kerjättiin 8 v pojalle jotain mega hyper pomppulinna synttäreitä. Hyvää päivää.
[/quote]
Juu, pitäisi olla pomppulinna, trampoliini ja jotain jalkapallonpeluuta. Lahjalista oli vielä erikseen, siinä oli muun muassa polkupyörä...
[/quote]
Tuo oli kyllä sellainen ilmoitus, mikä rupesi suututtamaan. On ehjät, siistit ja uuden näköiset merkkivaatteet päällä ja talossa on kuulemma tilaa ja sitten pyydetään pomppulinnaa ja polkupyörää.
Kun tässä maassa on oikeasti perheitä, jotka tarvitsisivat vaikka sen jauhopussin, kennon kananmunia ja lapselle uudet talvikengät. Pistää vihaksi, kun joidenkin hölmöjen takia oikeasti apua tarvitseville ei välttämättä apu mene perille, kun mahdolliset auttajat rupeavat epäilemään ja välttelemään tällaisia sivustoja.
[/quote]
Lisään vielä, että en tiedä tuon perheen oikeaa tilannetta. Heillä voi olla oikea hätä toimeentulon kanssa, mutta en silti lähtisi tuollaisen lahjalistan kanssa apua pyytämään. Toivottavasti poika saa kuitenkin mukavan synttäripäivän.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]
http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v
Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada
[/quote]
Siis hetkonen: kolmevuotiaalle lahjakortti Kultajouseen?
Ja mitäs kolmevuotias meinasi sieltä ostaa? Vai meneekö kortti sittenkin jonkun muun perheenjäsenen käyttöön? Minä kun luulin, että näissä pitäisi pyytää lahjoja vain lapselle.
Vähän kyllä epäilyttää tuon pikkutytön lahjalista. Lahjakortti kultakauppaan! Mitä hittoa? Jos tuon ikäinen korun tahtoo, niin miksei voi ostaa vaikka sieltä henkkamaukalta jotain tarjouskorua tai muovikorua jostain muualta. Ei noin pieni kultaa tai hopeaa tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:18"]
Minäkin tahdon juhlistaa kissan syntymäpäiviä, mutta ei ole rahaa. Kuka lahjoittaisi purkin Shebaa ja uuden Sony xperian z3, kun kissa sitä niin kovasti toivoo? Onpa myös puhunut kuukauden lomamatkasta eurooppaan.
[/quote]
Meillä katti tuossa taannoin kanssa sanoi, että tv:tä olisi paljon kivempi katsoa kunnon kotiteattereista. Nyt kissan syntymäpäivät lähestyvät, tiukkaa on rahan kanssa ja haluaisimme misselle ikimuistoiset synttärit. Lahjatoiveena on ensinnäkin tämä kotiteatteri, lisäksi misse haluaa nautti kotisterkoistaan rauhassa, joten mamman ja isukin pitäisi lähteä viikonlopuksi kylpylään evakkoon (jokin hotellipaketti + ateriakulut kelpaavat hyvin). Tämä on misselle todella tärkeää.
Löytyisikö täältä apua järjestämään misselle ikimuistoiset synttärit?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:58"]
"hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle."
[/quote]
Käy mielessä, että onko joku huumorimielellä trollannut tuon ilmoituksen...
[/quote]
Sehän tässä hirvittääkin kun nämä on tehty ihan tosimielellä. Osa on ihan kohtuullisia, osa on ihan ylimitoitettuja jos ne Muumi-maailmasynttärit (mainittu tässä ketjussa) pitävät paikkaansa. Semmosia ole varaa omillekkaan järkätä tjn pomppulinnasynttäreitä. Menisivät nuokin mustalaiset töihin, mutta ainahan ne on elättinä tottuneet olemaan.
Onko erään ilmoituksen lapsi tuttu tv:stä? Hääohjelmasta... Ihmettelen, jos ei tosiaan ole varaa järkätä lapsille synttäreitä ilman ulkopuolista apua, erikseen sitten sairaat/totaaliuupuneet. Itsekin ansiosidonnaisella ja 3 lapsen yh:na pystyin pitämään lapsille hoplop tmv. kaverijuhlat ja sukulaisille kahvittelut kotona. Etukäteen vain säästämään ja tarkka vierasmäärä.
Tiukempana aikana järkkäsin erittäin halvan salin, jossa leikittiin/pelattiin.
Osahan näistä perheistä on sellaisia, että toinen vanhempi töissä...
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:58"]
"hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle."
[/quote]
Käy mielessä, että onko joku huumorimielellä trollannut tuon ilmoituksen...
[/quote]
Ei varmaan ole suomi äidinkieli?
ei tämän vaikeampaa
Apua.
Tuo Ida on sn Satuhäät mamman lapsi, sen joka oli raskaana ex miehelleen ja meinasin laittaa punaisen peruukin häihinsä...
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:16"]
Oliko tuon yhden nimi oikeasti Anceliga?
[/quote]
Suosittu romaninimi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada [/quote] Herranen aika, tuo leikkomökkihän maksaa yli 300e! Kenellä tuollaiseen on varaa..? Ai niin, pitää kerjätä ni sit sen ehkä saa...
[/quote]
lahjakortit XX €
pomppulinna 42,99 €
cd-soitin 28 €
Frozen-polkupyörä 149,99 €
Leikkimökki 329,99 €
Leikkikeittiö 40 €
Frozen-vetolaukku 27,99 €
Robin-koru 19,90 €
Voi taivas, sanon minä.
[/quote]
Melkein 700€ lahjatoiveet, jos nuo lahjakortit ottaa mukaan :O
[/quote]
Mulle tuli tuosta jotenkin surullinen olo. Sairaalloinen lapsi, jolla on tukkakin pudonnut päästä eikä ole kavereita. Ansaitsisi pieni kivat pienet synttärit. Sitten tulee ahnettakin ahneempi mamma noine aivan käsittämättömine lahjatoiveineen pilaamaan koko asian. Eihän nyt herranenaika sentään edes keskituloiset tuollaisia summia pistä pienen lapsen synttärilahjoihin! Nuo lahjatoiveet ovat niin totaalisesti ylimitoitetut, että menee maku täysin koko juttuun. Tuo on jo niin härskiä kerjäämistä, että ei tee mieli antaa sitäkään vähää, mitä aluksi olisi säälistä lasta kohtaan voinut lahjoittaa. Miten tuo äippä kehtaa edes pistää tuollaisia lahjatoiveita tällaiselle sivustolle, jossa pyydetään apua vierailta ihmisiltä? Minä en kehtaisi tuommoista lahjalistaa pistää lapseni puolesta edes hänen varakkaille isovanhemmilleen.
[/quote] Näin. Itse olisin voinut tälle lapselle hyvin ostaa pienen lahjan, nuken tai kuvakirjan tms. mutta ei minullakaan, hyvätuloisella ihmisellä, olisi varaa ostaa omille lapsille, saati tuntemattomille, kolmensadan leikkimökkiä tai kultakoruja ahneelle äidille. Pistää vihaksi, miten jotkut kehtaa käyttää lapsen sairautta oman ahneuden ruokkimiseksi?!