Rahankerjuu lapsen 1-v. synttäreitä varten
Jotkut vanhemmat ovat tehneet Parhaat synttärit ikinä -sivustolle lahjoituspyynnön lapsen 1-v-synttäreitä varten. Jos perheellä on tiukkaa, niin miksi 1-vuotiaalle ylipäätään pitää järjestää juhlat, jos ei ole rahaa? Sen ikäinen lapsi ei kovin paljon kakuista ja kahvitteluista saa irti.
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"]Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse.
[/quote]
Ei vissiin voi, kun ilmoituksen mukaan äiti ei osaa itse leipoa. Ai niin, osa muistakin tarjottavista sen kakun lisäksi pitää olla gluteenittomia. Päivänsankarille tarvitaan myös nätti juhlamekko koossa 74 ja muitakin vaatteita koossa 80.
[/quote]
Mä voin lahjoittaa mekon. Ton kokoiset tyttöjen juhlamekot ei mee kirpparilla vaikka ilmaseksi antais, joten jäi pyörimään meidän kaappiin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"]
Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse.
[/quote]
Just ton takia olen lopettanut sukulaisvierailut. Gluteenittoman tarjottavan hankinnasta syyllistetään, maristaan koituvista kustannuksista ja korkeista hinnoista.
Mun lahjat kelpaa ja muille tarjotaan sen seitsemää sorttia ja mulle saattaa olla kahvin kylkeen riisikakkuja. Miten olis vaikka hedelmäsalaatti, juustotarjotin jne. ihan perustarjottavat. Eikä se perunajauhoon tehty täytekakku muillekaan myrkkyä ole.
[/quote]
Miten tässä nyt ketään syyllistettiin? Turha kai sitä kokonaista kermakakkua on yhden ihmisen takia ostaa, jos kerta pitää olla erikseen gluuteniton ja gluteenillinen. Voi jeesus sentään...
[/quote]
Sun mielestä on ok, jos muille on 5-7 herkkua tarjolla ja tuolle edelliselle kirjoittajalle pelkkiä riisikakkuja?
Ja kuka on puhunut, että tässä keskustelussa syyllistetty. Selvästihän tuossa on, että kirjoittajan sukulaiset syyllistävät..
[/quote]
Mutta eihän tässä keskustelussa kukaan ole edes ehdottanut, että keliaakikoille tarjottais pelkkää riisikakkua! Ikävää toki, että jollakulla on niin typeriä sukulaisia, mutta miten se tähän ketjuun liittyy, saatika tuohon kirjoittajaan, joka ehdotti gluteenitonta piirakkaa tarjottavaksi täytekakun sijaan?
En ole kuullut koko sivustosta,mutta pakko ihmetellä,että onko suomalaiset äidit oikeesti,noin ilkeitä ja omahyväisiä???toivottavasti,ette opeta lapsillenne samanlaista käyttätymistä,hävetkää.Noh pilkka sattuu omaan nilkkaan jossain vaiheessa elämää kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:45"]
Nämä käsittämättömät lahjatoiveet ja hulppeat vaatimukset muistuttavat tilanteesta parin vuoden takaa. Meillä on mieheni kanssa yksi lapsi mutta säästin huolellisesti kaikki hänen vauva-ajan vaatteensa, lelunsa ym. tarvikkeet sillä toivoimme vielä silloin hänelle sisarusta. Meidän ajatuksemme sisaruksesta muuttuivat kuitenkin esikoisen sairauden myötä. Kun saimme kuulla, että mieheni serkku on tullut raskaaksi, eikä tuleva isä aio pysyä kuvioissa ja tulevalla äidillä on haasteita toimeentulon kanssa, keksin tarjota hänelle kaikki meidän lapsen tarvikkeet, vaatteet ja lelut. Kun kutsuimme tulevan äidin meille kyläilemään ja näytin hänelle kaikki laatikolliset vauvanvaatteita, sitterin, itkuhälyttimet, vanut, lelut ym. oli äidin tuomio karu. Vaunuja lukuun ottamatta MIKÄÄN ei kelvannut hänelle kun olivat jo olleet meidän vauvalle käytössä. Itse olisin hyppinyt riemusta tasajalkaa, jos joku olisi lahjoittanut uudenveroisia vaatteita siististi viikattuina ja pestyinä näteissä laatikoissa ja varmasti parin tonnin edestä muuta tavaraa, mutta eipä kelvannut hänelle. Ja edelleen tämän episodin jälkeen jaksoi valittaa rankkaa talosutlannettaan ja ostattaa sukulaisilla vauvalle tarvikkeita kun hänellä oli niin tiukkaa...
[/quote]
Ihan yhtä hyvin yleislakkoa suunnittelevat AY-jyrät ymmärtävät talouden päälle.
Huutonaurun paikka!
Vierailija kirjoitti:
Nämä käsittämättömät lahjatoiveet ja hulppeat vaatimukset muistuttavat tilanteesta parin vuoden takaa. Meillä on mieheni kanssa yksi lapsi mutta säästin huolellisesti kaikki hänen vauva-ajan vaatteensa, lelunsa ym. tarvikkeet sillä toivoimme vielä silloin hänelle sisarusta. Meidän ajatuksemme sisaruksesta muuttuivat kuitenkin esikoisen sairauden myötä. Kun saimme kuulla, että mieheni serkku on tullut raskaaksi, eikä tuleva isä aio pysyä kuvioissa ja tulevalla äidillä on haasteita toimeentulon kanssa, keksin tarjota hänelle kaikki meidän lapsen tarvikkeet, vaatteet ja lelut. Kun kutsuimme tulevan äidin meille kyläilemään ja näytin hänelle kaikki laatikolliset vauvanvaatteita, sitterin, itkuhälyttimet, vanut, lelut ym. oli äidin tuomio karu. Vaunuja lukuun ottamatta MIKÄÄN ei kelvannut hänelle kun olivat jo olleet meidän vauvalle käytössä. Itse olisin hyppinyt riemusta tasajalkaa, jos joku olisi lahjoittanut uudenveroisia vaatteita siististi viikattuina ja pestyinä näteissä laatikoissa ja varmasti parin tonnin edestä muuta tavaraa, mutta eipä kelvannut hänelle. Ja edelleen tämän episodin jälkeen jaksoi valittaa rankkaa talosutlannettaan ja ostattaa sukulaisilla vauvalle tarvikkeita kun hänellä oli niin tiukkaa...
Rupesin juuri miettimään, että mitä kaikkea on hankittu uutena meidän pian syntyvälle vauvalle. Ei tule muuta mieleen kuin tutit, tuttipullot ja tietty vaipat :D Pinnasänky, vaunut, syöttötuoli, turvaistuin jne. saatiin sukulaiselta ja vaatteet on kirppiksiltä kerättyjä + äitiyspakkaus.
En edes käsitä, että miksi noita vauvan kamoja pitää ostaa uutena kun niitä tulee vastaan joka kirppiksellä ja lähes jokaisella on varmasti lähipiirissään edes yksi lapsiperhe, jolta voi tiedustella.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:19"]
Suhtaudun aika varauksella pienen lapsen digitaalisen median käyttöön. Kun ei ole kuitenkaan mitään varmuutta, mitä varhainen altistus tekee esim. aivojen kehitykselle.
Jokainen tekee tietty miten parhaimmaksi näkee, mutta itse pidän mielummin lapseni erossa tietokoneista ja tableteista vielä pikkulapsiaikana.
[/quote]
Ja kuvittelet, että pystyt pitämään lapsesi turvassa kaikilta miljoonilta ilmojen halki kulkevilta langattomilta yhteyksiltä, koska... lapsesi on käärittynä folioon?
[/quote]
En itse ainakaan koe näitä langattomia yhteyksiä ongelmana. Vaan sen, että 2-vuotiaan pitäisi harjoitella motoriikkaa, kuluttaa energiaa leikkiessä, eikä raitis ilmakaan huonoksi ole. Niin ja miten mahtaa nukkumisen käydä, kun koko päivä istutaan koneen äärellä? Mites on aikaa, kun vanhemmat jo pienestä saakka opettaa viettämään aikaa elektroniikan ääressä? Teknologia kehittyy, mutta ihmisellä on edelleen vain 24 tuntia vuorokaudessa.
Mutta nyt itse asiaan:
Olen nuori 21 v yh-äiti joka sairastaa MS-sairautta joka todettiin kun olin 14vuotias. Asun Kiteellä tyttäreni Lauran kanssa joka täyttää 21 heinäkuuta 1 vuotta ja tahtoisin hänelle järjestää pienet syntymäpäivät mutta, hyvin heikolta näyttää raha tilanne meillä tällä hetkellä. Joudun itse maksamaan kaiken asumisesta ja hädin tuskin selvitään tytön kanssa kokonainen kuukausi , olen pyytänyt sosiaalitoimistosta apua meille mutta emme saa sielä mitään kun kunta yrittää säästää kaikissa mahdollisesta. Lauran toivomuksena olisi että häb saisi kauniin prinsessa kakun sekä muita herkkuja synttäri pöytään sekä muutamia lahjoja.
Miten ihmeessä ton ikänen osaa ihan itse toivoa prinsessajuttuja ja lahjoja? Ton ikäselle paras lahja on yleensä se paperi, johon lahja on kääritty. Ainakin mitä itse olen huomannut. Ja joku tossa muutenkin mättää. Joutuu maksamaan asumisestaan ihan itse? Mitä toi niinkuin tarkoittaa?
[/quote]
Se on vissiin lapsinero tää Laura... :D
Mua kyllä ihmetyttää, että miksi kerjätä avustuksia jotain 1v synttäreitä varten, joista päivänsankari ei mitään ymmärrä eikä jälkikäteen pysty niitä muistamaan. Jos nyt ajatellaan että ilman ulkopuolisten avustuksia minkäänlaisia synttäreitä ei ole varaa pitää, niin eikö mieluummin pyytäisi avustuksia vaikka 3v synttäreille, joista päivänsankari saa jo itsekin jotain irti? Vai meinaako tää mamma ruinata prinsessakakut joka vuosi vierailta ihmisiltä?