Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahankerjuu lapsen 1-v. synttäreitä varten

Vierailija
26.08.2015 |

Jotkut vanhemmat ovat tehneet Parhaat synttärit ikinä -sivustolle lahjoituspyynnön lapsen 1-v-synttäreitä varten. Jos perheellä on tiukkaa, niin miksi 1-vuotiaalle ylipäätään pitää järjestää juhlat, jos ei ole rahaa? Sen ikäinen lapsi ei kovin paljon kakuista ja kahvitteluista saa irti.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:23"]Aiheen ulkopuoleltakin mietin, että miksi lasten synttärit täytyy pitää jossain hoplopissa/huvipuistossa/mäkkärissä yms.? Eikö oma koti ja pihamaa riitä (vaikka olisi kerrostaloasunto). Eikös pelejä voi pelata näinkin? [/quote] Näinpä. Yhdessä ilmoituksessa oikein voivoteltiin ettei ole varaa kuin kotisynttäreihin. Anteeksi mitä, milloin Mäkkäri- tai Hoplop-juhlista on tullut jotain kaikille kuuluvaa?

[/quote]

Ikinä ei ole pidetty synttäreittä muualla kuin kotoona, paitsi kesällä syntyneen kuopuksen joskus mummolassa, kun synttärin aikan siellä satuttiin olemaan ja oli niin pieni, ettei perustanut juhlista. 

Vierailija
82/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun joku aloittaa keräyksen, jossa hommataan näille "perhe johon kuuluu äiti,isä ja kolme lasta,neljäs tulossa marraskuussa. Olemme mieheni kanssa tällä hetkellä molemmat kotona eli tulot ovat pienet"-perheille pysyvä ehkäisy, lupaan lahjoittaa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"]

Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse.

[/quote]

Just ton takia olen lopettanut sukulaisvierailut. Gluteenittoman tarjottavan hankinnasta syyllistetään, maristaan koituvista kustannuksista ja korkeista hinnoista.

Mun lahjat kelpaa ja muille tarjotaan sen seitsemää sorttia ja mulle saattaa olla kahvin kylkeen riisikakkuja. Miten olis vaikka hedelmäsalaatti, juustotarjotin jne. ihan perustarjottavat. Eikä se perunajauhoon tehty täytekakku muillekaan myrkkyä ole.

[/quote]

Miten tässä nyt ketään syyllistettiin? Turha kai sitä kokonaista kermakakkua on yhden ihmisen takia ostaa, jos kerta pitää olla erikseen gluuteniton ja gluteenillinen. Voi jeesus sentään...
[/quote]

Sun mielestä on ok, jos muille on 5-7 herkkua tarjolla ja tuolle edelliselle kirjoittajalle pelkkiä riisikakkuja?
Ja kuka on puhunut, että tässä keskustelussa syyllistetty. Selvästihän tuossa on, että kirjoittajan sukulaiset syyllistävät..

Vierailija
84/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"] Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse. [/quote] Just ton takia olen lopettanut sukulaisvierailut. Gluteenittoman tarjottavan hankinnasta syyllistetään, maristaan koituvista kustannuksista ja korkeista hinnoista. Mun lahjat kelpaa ja muille tarjotaan sen seitsemää sorttia ja mulle saattaa olla kahvin kylkeen riisikakkuja. Miten olis vaikka hedelmäsalaatti, juustotarjotin jne. ihan perustarjottavat. Eikä se perunajauhoon tehty täytekakku muillekaan myrkkyä ole. [/quote] Miten tässä nyt ketään syyllistettiin? Turha kai sitä kokonaista kermakakkua on yhden ihmisen takia ostaa, jos kerta pitää olla erikseen gluuteniton ja gluteenillinen. Voi jeesus sentään... [/quote] Sun mielestä on ok, jos muille on 5-7 herkkua tarjolla ja tuolle edelliselle kirjoittajalle pelkkiä riisikakkuja? Ja kuka on puhunut, että tässä keskustelussa syyllistetty. Selvästihän tuossa on, että kirjoittajan sukulaiset syyllistävät..

[/quote]

Kääretortun tai kakun voi leipoa perunajauhoihin ja tarjota samaa kaikille. Ei meillä ole mikään ongelma tehdä näin, vaikka perheessä yksi on allerginen maidolle ja vehnälle. Kääretorttu on helppo leipoa ilman vehnää. Jos on muna-allergia, sitten vaikka muffinseja, niitä osaan tehdä ilman maitoa, vehnää ja munaa. Tietty ne eivät onnistu ihan pelkistä perunajauhoista, kuten kakku tai kääretorttu mutta ei niihin niitä gluteenittomia jauhoja kilotolkulla tarvitse. 

Vierailija
85/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jutta-15v-kerttu-2v-ja-viljo-4v

:D jo on pokkaa. 8 lasta, vilpittömänä toiveena olisi että porukka pääsisi Puuhamaahan tai Serenaan. Huvikseen voi laskea paljonko tuollainen poppoon (tai edes osan heistä) kustantaminen tuollaisiin paikkoihin maksaa. Ilmoituksesta saa sen käsityksen, että nuo tulisi maksaa vielä varsinaisten synttärien lisäksi, sillä "kotiin riittää kakku ja jotain herkkuja". Lisäksi lahjatoiveina uusi älypuhelin, lahjakortteja ja leluja.

Joku onkin kommentoinut tuohon alas ihan oikein:

Jos ois hektissä muuallakin, kun makuuhuoneessa (lasten määrä), niin ei tarvis netissä almuja pyydellä. Eiks lapsilisät juokse ihan kiitettävästi veronmaksajien piikkiin. Mutta ilmeisesti sekään ei riitä, vaan pitää lypsää kansalaisilta jokainen liikenevä avustus. Järjestätte ite juhlat ja lahjat. Niin ne kunnon kansalaiset tekee. Pummit on erikseen.

Vierailija
86/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:28"]Jos pyytää mummit ja kummit kahville ja tekee kakun ja tarjoaa kahvia niin luulis kaikilla siihen olevan rahaa. En ymmärrä. Noin pieni ei tarvitse mitään muuta. [/quote] Mutkun kakkuja pitäisi olla kaksi ja toisen niistä gluteeniton. Ja mamma ei osaa itse leipoa, niin leipomosta kai pitäisi kakut tilata. [/quote] Ei helv:D. Vinkkinä kaikille täällä pyöriville gluteenittomille rahattomille mammoille, perunajauhoilla voi korvata vehnäjauhot ihan perus täytekakkupohjassa, tulee tosi hyvä. Juustokakkuihin taas vain keksipohjaan glut. keksit niin se on siinä.

[/quote]

Lapsen äiti sanoo olevansa kuntouttavassa työtoiminnassa. Siinä asemassa oleva ihminen ei tod.näk. loihdi paljon mitään, ei taviskakkuja sen paremmin kuin gluteenittomiakaan.

Tällainen kerjuusysteemi on tietysti nolo. Mielelläni auttaisin vaikka tätäkin perhettä, mun en nyt kuitenkaan 2-vuotiaan prinsessasynttäreiden järkkäilyissä. Lapsi ei ymmärrä juhlista mitään ja vieraat, jotka tulevat kylään, ymmärtänevät myös perheen tilanteen. Toivottavasti tarjoavat apuaan, jos saavat tietää tästä kampanjasta.

Vierailija
87/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mielelläni lahjoittaisin tuon yksi vuotiaan äidille käynnin sterilisaatiossa.

Vierailija
88/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:58"]

"hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle."

[/quote]

Perheen toisellekin lapselle on tehty ilmoitus.

[/quote]

Satuhäät-pariskunnan lapsi.

Vierailija
89/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:28"]Jos pyytää mummit ja kummit kahville ja tekee kakun ja tarjoaa kahvia niin luulis kaikilla siihen olevan rahaa. En ymmärrä. Noin pieni ei tarvitse mitään muuta. [/quote] Mutkun kakkuja pitäisi olla kaksi ja toisen niistä gluteeniton. Ja mamma ei osaa itse leipoa, niin leipomosta kai pitäisi kakut tilata. [/quote] Ei helv:D. Vinkkinä kaikille täällä pyöriville gluteenittomille rahattomille mammoille, perunajauhoilla voi korvata vehnäjauhot ihan perus täytekakkupohjassa, tulee tosi hyvä. Juustokakkuihin taas vain keksipohjaan glut. keksit niin se on siinä.

[/quote]

Lapsen äiti sanoo olevansa kuntouttavassa työtoiminnassa. Siinä asemassa oleva ihminen ei tod.näk. loihdi paljon mitään, ei taviskakkuja sen paremmin kuin gluteenittomiakaan.

Tällainen kerjuusysteemi on tietysti nolo. Mielelläni auttaisin vaikka tätäkin perhettä, mun en nyt kuitenkaan 2-vuotiaan prinsessasynttäreiden järkkäilyissä. Lapsi ei ymmärrä juhlista mitään ja vieraat, jotka tulevat kylään, ymmärtänevät myös perheen tilanteen. Toivottavasti tarjoavat apuaan, jos saavat tietää tästä kampanjasta.

[/quote]

Ei tätä glutenitonta kakkua vailla oleva äiti missään kuntouttavassa työtoiminnassa ole vaan kotihoidontuella kotona. Ja lapsi siis täyttää 1 vuotta, ei 2.

"Olemme viisihenkinen perhe Porista. Perheeseemme kuuluu äiti, isä ja 3 lasta. Taloutemme on tällä hetkellä todella tiukoilla. Äiti hoitaa lapsia kotona kotihoidontuella ja isä on työkkärin koulutuksessa työttömyyspäivärahalla. Tässä kuussa on vielä poikkeuksellisesti suuremmat menot.
Isommat sisarukset 3v ja 5v toivoisivat pikkusiskolle mukavia 1v synttäreitä. Toivoisimme pientä avustusta tarjottaviin sekä synttärimekkoon koossa 74. Toinen kakku pitää olla gluteeniton ja toinen tavallinen sekä osa tarjottavista pitää olla gluteenittomia ja itsellä ei taitoa leipoa näitä. Tarve olisi myös vaatteille koossa 80cm (käytetyt ehjät käy)"

Vierailija
90/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"]Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse.
[/quote]
Gluteeniton täytekakku tulee kyllä ihan samalla kuin tavallinenkin. Perunajauhoilla esim. Tai juustokakku gluteenittomista kekseistä.

Vierailija
91/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:58"]

Älkää viitsikö kiusata ja mollata, varsinkaan kun kyseessä ovat pienet lapset. Tässä pahimmillaan annetaan mammojen toimesta eväitä koulukiusaamiseen, kun tälläkin av-palstalla nykyään pyörii myös teini-ikäisiä, siis mahdollisesti noiden syntymäpäiväsankareiden luokkakavereita.

Varmaan sivujen tarkoitus on hyvä, mutta ainakin minua arveluttaa, että lapset esiintyvät kuvien ja nimien kera ja monen perheen taloudellisesta ja terveydellisestä tilanteesta annetaan melko yksityiskohtaista tietoa. Ainakin minun mielestäni esimerkiksi vanhempien sairaus voi olla etenkin lapselle arka paikka, jonka haluaisi jakaa vain lähimpien kavereiden kanssa, ei netissä kaikenlaisille av-mammoille.

Moni lahjatoive on kyllä ylimitoitettu. Saattaahan tietysti olla, että joku vähävarainen "fantasioi" hetkellisestä erilaisesta elämästä, mikä sitten purkautuu megasynttäreiden suunnitteluun. Siinä vain pitäisi muistaa, että kun lapsi on kerran saanut ne HopLop-synttärit pomppulinnoineen, seuraavana vuonna pitää taas miettiä, millaiset synttärit sitten järjestetään, ja pohjalla ovat tietysti HopLop-kokemukset kummittelemassa...

Mutta, rakkaat av-mammat, pidetäänhän jäitä hatussa eikä kivitetä tuon sivuston lapsia perheineen? Kukaan meistä ei ole täydellinen täälläkään.

[/quote]

Sivustossa pitäisi olla ehdottomasti sääntö, ettei lapsesta ole tunnistettavaa kuvaa.

Luulen minäkin, että tässä on katsottu liikaa jenkkiohjelmia, joissa hyväntekeväisyyssponssaajat järjestävät perheille pikkulahjoituksia tyyliin "tässä teille uusi talo ja kaikille 15 muksulle Disneyland-liput".

Vierailija
92/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mun käy sääliksi tuota Satuhäät-parin tyttöä. :( Koulukiusattu ja kaikkea ja sitten äiti menee laittamaan vielä tuommosen ilmoituksen ja kuvan nettiin.

Vierailija
93/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu. Moni kotihoidontulla kotona. Menis töihin perkele niin olis varaa synttärijuhliin!!!

Vierailija
94/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joku sukulainen voi auttaa leipomisessa jos äiti ei itse osaa? Niin meidän suvussa tehtäisiin...

Vierailija
95/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu mitä paskaa!

Miten jotkut kehtaavat kerjätä... uskomatonta.

Vierailija
96/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säre syrämmes

Vierailija
97/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin postauksessa oli, että lapselle ei ole varaa antaa lahjoja, mutta sukulaiset (ja vanhempien ystäviä) olisi tulossa kylään. Eikö näiltäkään lapsi saa yhtään lahjaa?

Vierailija
98/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:58"]

Älkää viitsikö kiusata ja mollata, varsinkaan kun kyseessä ovat pienet lapset. Tässä pahimmillaan annetaan mammojen toimesta eväitä koulukiusaamiseen, kun tälläkin av-palstalla nykyään pyörii myös teini-ikäisiä, siis mahdollisesti noiden syntymäpäiväsankareiden luokkakavereita.

Varmaan sivujen tarkoitus on hyvä, mutta ainakin minua arveluttaa, että lapset esiintyvät kuvien ja nimien kera ja monen perheen taloudellisesta ja terveydellisestä tilanteesta annetaan melko yksityiskohtaista tietoa. Ainakin minun mielestäni esimerkiksi vanhempien sairaus voi olla etenkin lapselle arka paikka, jonka haluaisi jakaa vain lähimpien kavereiden kanssa, ei netissä kaikenlaisille av-mammoille.

Moni lahjatoive on kyllä ylimitoitettu. Saattaahan tietysti olla, että joku vähävarainen "fantasioi" hetkellisestä erilaisesta elämästä, mikä sitten purkautuu megasynttäreiden suunnitteluun. Siinä vain pitäisi muistaa, että kun lapsi on kerran saanut ne HopLop-synttärit pomppulinnoineen, seuraavana vuonna pitää taas miettiä, millaiset synttärit sitten järjestetään, ja pohjalla ovat tietysti HopLop-kokemukset kummittelemassa...

Mutta, rakkaat av-mammat, pidetäänhän jäitä hatussa eikä kivitetä tuon sivuston lapsia perheineen? Kukaan meistä ei ole täydellinen täälläkään.

[/quote]

Sivustossa pitäisi olla ehdottomasti sääntö, ettei lapsesta ole tunnistettavaa kuvaa.

Luulen minäkin, että tässä on katsottu liikaa jenkkiohjelmia, joissa hyväntekeväisyyssponssaajat järjestävät perheille pikkulahjoituksia tyyliin "tässä teille uusi talo ja kaikille 15 muksulle Disneyland-liput".

[/quote]

Samaa mieltä noista kuvista. Lasten maailma on toisinaan hyvinkin raaka, ja nuo tunnistettavat ilmoitukset voivat johtaa pahimmillaan rajuun koulukiusaamiseen. Olipa tuolla erään teini-ikäisen ilmoituksen kommenteissa kommentti "mees nyt muualle kerjäämään :D:D:DD:" että kävipä mielessä, että onko kommentin takana joku tytön tuttu.

Mutta joo, en kyllä omasta lapsesta laittaisi tunnistettavaa kuvaa ja siihen perään hyvinkin henkilökohtaista kertomusta perheen tilanteesta varattomuuksineen ja sairauksineen. 

Vierailija
99/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ihmeellisintä on, että joku varmaan oikeasti lahjoittaa näille sossupummeille. Sen lisäksi, että yhteiskunta eli me veronmaksajat jo heidät elätämme, yritetään vaan lypsää lisää. Voiko alemmas vajota.

Vierailija
100/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"] Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse. [/quote] Just ton takia olen lopettanut sukulaisvierailut. Gluteenittoman tarjottavan hankinnasta syyllistetään, maristaan koituvista kustannuksista ja korkeista hinnoista. Mun lahjat kelpaa ja muille tarjotaan sen seitsemää sorttia ja mulle saattaa olla kahvin kylkeen riisikakkuja. Miten olis vaikka hedelmäsalaatti, juustotarjotin jne. ihan perustarjottavat. Eikä se perunajauhoon tehty täytekakku muillekaan myrkkyä ole. [/quote] Miten tässä nyt ketään syyllistettiin? Turha kai sitä kokonaista kermakakkua on yhden ihmisen takia ostaa, jos kerta pitää olla erikseen gluuteniton ja gluteenillinen. Voi jeesus sentään... [/quote] Sun mielestä on ok, jos muille on 5-7 herkkua tarjolla ja tuolle edelliselle kirjoittajalle pelkkiä riisikakkuja? Ja kuka on puhunut, että tässä keskustelussa syyllistetty. Selvästihän tuossa on, että kirjoittajan sukulaiset syyllistävät..

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta eihän tässä ole pelkistä riisikakuista kukaan puhunut. Mutta et varmaan tarvitse kokonaista kakkuakaan, vaan esim. leivos riittäisi? Tämän lisäksi toki esim. gluteenittomia keksejä, hedelmiä tms.