Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahankerjuu lapsen 1-v. synttäreitä varten

Vierailija
26.08.2015 |

Jotkut vanhemmat ovat tehneet Parhaat synttärit ikinä -sivustolle lahjoituspyynnön lapsen 1-v-synttäreitä varten. Jos perheellä on tiukkaa, niin miksi 1-vuotiaalle ylipäätään pitää järjestää juhlat, jos ei ole rahaa? Sen ikäinen lapsi ei kovin paljon kakuista ja kahvitteluista saa irti.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuon yhden nimi oikeasti Anceliga?

Vierailija
62/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tahdon juhlistaa kissan syntymäpäiviä, mutta ei ole rahaa. Kuka lahjoittaisi purkin Shebaa ja uuden Sony xperian z3, kun kissa sitä niin kovasti toivoo? Onpa myös puhunut kuukauden lomamatkasta eurooppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.parhaatsynttaritikina.fi/joonas-9v

Pyörä, kalastustarvikkeita, huppari, lahjakortteja... Ei sairasloma taloutta romahduta jos on yhtään säästänyt pesämunaa sitä ennen niinkuin fiksut aikuiset tekevät.

Vierailija
64/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v

Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada

Vierailija
65/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä tätä nykyajan kerjäämismeininkiä... Jotenkin tulee paha mieli että joillain on ihan oikeasti huonosti asiat tässä maassa, osalla ihan ilman omaa syytään jos on tullut työkyvyttömyyttä tai ei vain saa töitä jostain syystä, tai eläkeläiset... Mutta en pysty kyllä ymmärtämään että ihmiset kerjäävät toisilta rahaa synttäreihin. Miten voi olla mahdollista, ettei saa muutamaa kymppiä vuoden aikana säästöön lasta varten, kun on varmasti myös lapsilisätkin joka kuukausi? Jos juo limsaakin niin varmaan palautuspulloista jo saisi tarpeeksi kakkua varten ja jonkun pienen lahjan.

Jotenkin vaan jännä, miten moni tuntuu saavan käytettyä rahaa itseensä ja kaikkeen turhaan, mutta lapseen ei. Kurjaa on se, että mielestäni jokainen lapsi ansaitsee kivat synttärit jollain tapaa ja nämä vanhemmat eivät sitten sellaisia halua ilmeisesti järjestää. Tahtokysymys se on monilla. Olen itsekin ollut opiskelija ja työtön, tukirahoista jäi jopa hieman säästöön kun pihistelin muissa asioissa vaikka nekin olisi voinut laittaa menemään, mutta ajattelin silloin ennakoida että jos vaikka pyykinpesukone hajoaa tms.

Nämä vanhemmat varmaan voisivat myös myydä jotain ylimääräistä kotoa? Kaikki menee kaupaksi aikanaan kun hinta on oikea ja jaksaa kaupitella, vaikka sitten vanhat astiat, kirjat, leffat, vaatteet, sisustustavarat jnejne. Mun on vaan oikeastaan mahdoton uskoa, että kellään olisi asiat Suomessa niin huonosti että tarvitsisi muilta pyytää rahaa. Tai siis, että tilanne olisi sellainen ilman omaa syytä. Itselläni oli opiskelijana joten jotenkin vaikea uskoa että kellään menisi huonommin. Ja jos on itse syyllinen tilanteeseensa, pitäisi tehdä jotain korjatakseen se. Vaikka muuttaa muutaman kympin halvempaan asuntoon tms., karsia menoissa ja yrittää saada lisätuloja vaikka mainoksia jakamalla tai siivoamalla..

Velkaantumistakaan en ymmärrä. Kannattaa opetella ensin säästämään ja sitten ostamaan niin välttyy huolilta ja siltä pelolta ettei pystykään maksamaan takaisin. Ei kaikkea ole pakko aina heti saada. Velkaa kannattaa ottaa vain asumista varten.

Vierailija
66/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:16"]

Oliko tuon yhden nimi oikeasti Anceliga?

[/quote]

Suosittu romaninimi.
[/quote]

Sivuraiteille mennään, mutta tässä ilmeisesti tökkäs silmään tuo nimen kirjoitusasu, se kun yleismaailmallisesti kirjotetaan Angelica, toisin kirjoittaessa tän nimen lausuminen on aika erilainen...

Vierailija
67/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:58"]"hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle."
[/quote]

Onkohan tää satuhäät-morsio Piia???

Vierailija
68/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osallistu eurollakaa tällaisiin keräyksiin, enkä joululahjakeräyksiin tms. Asun itse miehen ja kolmen lapsen kanssa ahtaasti kolmiossa 75m2 ja kaikki rahamme menevät ihan tähän oman perheen elättämiseen. Pointti on siinä, että  me asumme asunnossa, johon meidän rahamme riittävät. Ei ole anottu asumistukia, eikä toimeentulotukia, vaan ihan itse perheemme elätetään. Kaikkea rahaa ei tartte laittaa asumiseen, kyllä pienessäkin pärjää, kun pitää tavarat järjestyksessä ja kaikille tavaroille on oma paikkansa. Lapset oppivat myös pitämään järjestystä yllä, kun liikaa tilaa ei ole ja pitää ottaa muut huomioon. Ärsyttää tällaiset kerjäläiset. Juhlat järjestetään sen mukaan mihin rahat riittää ja lapset oppivat arvostamaan rahaa ei tavalla, kun sitä ei tule ilmaiseksi . Viime kesänä esikoinen oli kesätöissä naapurustossa leikkaamassa nurmikoita ja hoitamassa lemmikkejä matkojen aikana. Ihan itse kävi naapurustossa eittelemässä itsensä ja antamassa puhelinnumeronsa.  Ihan kiitettävästi se puhelin alkoi kesänmittaan soimaan ja rahaa kertyi mukava summa säästötilille uutta omaa läppäriä varten.

Vierailija
69/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Miksi nämä ihmiset laittavat lasten nimet ja kuvat nettiin ja vielä selittävät oheen perheen toimeentulo ym ongelmat... Erityisesti harmittaa tuon 14-vuotiaan koulukiusatun tytön puolesta, tuo ei varmaan yhtään auta asiaa kun koulukaverit löytävät kuvan netistä...

Vierailija
70/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä ihmisillä on jokseenkin vääristynyt käsitys normaali elämästä. Tuntuu että ihmisarvoa mitataan rahassa ja jos sulla ei ole sitä tai tätä tai uusinta tuota, niin olet vähintään b-luokan kansalainen.
.
Luulen että myös tämä "mulle kelpaa vain paras" asenne on syynä monen perheen/sinkun/aikuisen ja nuoren velkaantumiseen. Ei osata/haluta elää tasarahalla.
.
Ja voin kertoa että tiedän mistä puhun. Perheemme on ylivelkaantunut epäonnistuneen yritystoiminnan vuoksi, emme saa tukia, koska olemme velkajärjestelyssä, silti me saamme ruuan pöytään, vaatteet lasten päälle, eikä ole erikseen tarvinnut kerjätä apua. Synttäritkin järjestyvät, koska me emme tarjoa 7 lajin ruokailua, viimeksi synttäreihin meni n. 100€, mutta koska varaudun jo muutamaa kuukautta aiemmin (koska ne synttärit osuu kuitenkin kalenteriin joka vuosi samaan aikaan) ei tuota summaa ollut mahdotonta laittaa.
.
Ja meille jää käteen kuussa se mitä jää sosiaalituen varassa elävälle, vaikkakin töissä käymme. Kyse on siitä mihin ne rahat haluaa laittaa/mihin ne käyttää. Meillä ei käytetä alkoa/tupakoida/syödä ulkona jne... Meillä vaatteet mm. kurapuvut/ulkopuvut kiertää lapselta toiselle (eri sukupuolta), ostetaan käytettynä jne... Ei tarjota lapsille ulkomaanmatkoja, mutta sitäkin enemmän tehdään retkiä luontoon/rannalle/makkaranpaistoon... Sanoisin että oma asennoituminen ratkaisee paljon.

Vierailija
71/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:21"]

Hei sellasen gluteenittoman valmiskakun saa kaupan pakastealtaasta 2-3 eurolla! Törkeää ihmisten hyväksikäyttöä tollanen kaalliiden kakkujen kerjääminen! Pistää vihaks. T.köyhä joka tekee aina synttäreille tavallisen ja gluteenittoman kakun

[/quote]

Mistä noin halvalla saa gluteenittoman pakastekakun? En ole koskaan nähnyt muita kuin niitä 6-7€ maksavia Daim-kakkuja :s
[/quote]

Turun lähellä asun ja ostin just länsikeskuksen cittarista viimesynttäreihin 1,99 maksavan gluteenittoman pakastekakun. Aikasemmin oon maksanu läjemmäs tota 3 euroa.

Vierailija
72/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v

Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada
[/quote]

Herranen aika, tuo leikkomökkihän maksaa yli 300e! Kenellä tuollaiseen on varaa..? Ai niin, pitää kerjätä ni sit sen ehkä saa...

Vierailija
73/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuollaiset kerjäämiset pitäisi lailla kieltää!

Vierailija
74/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada [/quote] Herranen aika, tuo leikkomökkihän maksaa yli 300e! Kenellä tuollaiseen on varaa..? Ai niin, pitää kerjätä ni sit sen ehkä saa...

[/quote]

lahjakortit XX €

pomppulinna 42,99 €

cd-soitin 28 €

Frozen-polkupyörä 149,99 €

Leikkimökki 329,99 €

Leikkikeittiö 40 €

Frozen-vetolaukku 27,99 €

Robin-koru 19,90 €

Voi taivas, sanon minä. 

Vierailija
75/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:18"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/jessica-3v Tsiisus mikä lista krääsää mitä pitää nyt muka saada [/quote] Herranen aika, tuo leikkomökkihän maksaa yli 300e! Kenellä tuollaiseen on varaa..? Ai niin, pitää kerjätä ni sit sen ehkä saa...

[/quote]

lahjakortit XX €

pomppulinna 42,99 €

cd-soitin 28 €

Leikkimökki 329,99 €

Leikkikeittiö 40 €

Robin-koru 19,90 €

Voi taivas, sanon minä. 

[/quote]

Melkein 700€ lahjatoiveet, jos nuo lahjakortit ottaa mukaan :O

Vierailija
76/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:50"]

[/quote]

lahjakortit XX €

pomppulinna 42,99 €

cd-soitin 28 €

Leikkimökki 329,99 €

Leikkikeittiö 40 €

Robin-koru 19,90 €

Voi taivas, sanon minä. 

[/quote]

Melkein 700€ lahjatoiveet, jos nuo lahjakortit ottaa mukaan :O

[/quote]

Ei oo totta. Meidän kahden lapsen, varhaisteinin ja teinin, lahjatoiveet ei ole noin hulppeita.

Vierailija
77/166 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

lahjakortit XX €

pomppulinna 42,99 €

cd-soitin 28 €

Leikkimökki 329,99 €

Leikkikeittiö 40 €

Robin-koru 19,90 €

Voi taivas, sanon minä. 

[/quote]

Ja lisäksi: "Harmittaa kun Jessica pitää paljon siitä Robin:ista mutta emme voi järjestää semmoisia synttäreitä missä hän pääsisi tapaamaan tämän teinipop-laulajan".

Kuinka monella työssäkäyvälläkään olisi varaa palkata yksi Suomen suosituimmista artisteista johonkin yksityiskeikalle? Vähän valoja päälle nyt :D

Vierailija
78/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:58"] "hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle." [/quote] Käy mielessä, että onko joku huumorimielellä trollannut tuon ilmoituksen... [/quote] Ei varmaan ole suomi äidinkieli?

[/quote]

Tuossa kummastuttaakin nimenomaan se, että osaa kyllä kirjoittaa aika pitkiäkin ja harvoin käytettyjä sanoja oikein, mutta sitten kirjoittaa "miehni", "laitamisen". Ei ole tavallisen S2-opiskelijan virheitä. Mitkään virheet eivät myöskään ole säännöllisiä, mikä on yleistä S2-opiskelijoilla.

Vierailija
79/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin 1-vuotissynttäreitä nyt kesällä. Koska sankaritaren isä on keliaakikko, piti se huomioida tarjoilussa. Tein gluteenitonta kääretorttua, olisiko ollut just toi Kotilieden ohje, jonka joku ketjuun linkitti. Sen kaveriksi jäätelöä ja suklaakastiketta sekä itsepoimittuja mustikoita. Halpispakkaus vohveleita myös, kun oli tarjouksessa. Näissä toki oli gluteenia, mutta ei kaiken tarvinnut gluteenitonta ollakaan. Vieraina olivat tytön isovanhemmat, mun pikkusiskoni ja mieheni veli vaimoineen. Kivat juhlat oli ja tarjoilut olivat aivan riittävät. Kaikenkaikkiaan kauppaan meni n. 25€ rahaa ja siitäkin osa oli kauniita servettejä ja kertakäyttölautasia ja -mukeja. Mä en tajua, jos joku ei pysty vuoden aikana yhtä parikymppistä säästämään lapsen synttäreitä varten. Eihän ne synttärit yllätyksenä kuitenkaan tule kellekään ;)

Vierailija
80/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:28"]

Jos pyytää mummit ja kummit kahville ja tekee kakun ja tarjoaa kahvia niin luulis kaikilla siihen olevan rahaa. En ymmärrä. Noin pieni ei tarvitse mitään muuta.

[/quote]

Totta. Kakun leipominen maksaa oikeat aineet valitsemalla muutaman hassun euron ja varmaan ne muut tuovat lahjoja. En ymmärrä minäkään. Rahaa halutaan itselle, ei lapsen muistoja varten, koska alle kolmevuotias ei juuri mitään muista eikä synttäreistä ymmärrä.