Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahankerjuu lapsen 1-v. synttäreitä varten

Vierailija
26.08.2015 |

Jotkut vanhemmat ovat tehneet Parhaat synttärit ikinä -sivustolle lahjoituspyynnön lapsen 1-v-synttäreitä varten. Jos perheellä on tiukkaa, niin miksi 1-vuotiaalle ylipäätään pitää järjestää juhlat, jos ei ole rahaa? Sen ikäinen lapsi ei kovin paljon kakuista ja kahvitteluista saa irti.

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:55"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/emilia-1v Siis kakku. Ihan oikeasti nyt. Kuinka kehtaa... [/quote] Ei tuo ilmoitus minusta erityisen paha ollut eikä erikseen mitään kerjätty. Tuolla perheellä näyttää muutenkin olleen vaikeuksia kodin kosteusvaurion ja sairaalareissujen muodossa. Tuota voisin vaikka auttaakin, toisin kuin sitä leipomiskyvytöntä mammaa, joka haluaa 1 vuotta täyttävälle ikimuistoiset juhlat.

[/quote]Muuten hyvä, mutta juhlakalulle ne ei kyllä ole ikimuistoiset juhlat. Käsi ylös joka muistaa omat 1-vuotisjuhlansa. Hiljaista on, eikä muuten johdu siitä ettei ole ollut tarpeeksi kalliit juhlat.
[/quote]
Tuo linkin Emilia täyttää 2 vuotta, joten vähän ihmettelen miksi siihen on laitettu 1v..... ja tuossa ei pyydetty kakkuja ymv, vaan jotain lahjoja. Joten ap olisi voinut laittaa linkin siihen ketä täällä nyt arvostellaan.

Vierailija
42/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikki osaa leipoa edes kotonaan aidosti gluteenittomasti, mm. perunajauhot ollut pölisevän vehnäjauhopussin vieressä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle."

Vierailija
44/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:55"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/emilia-1v Siis kakku. Ihan oikeasti nyt. Kuinka kehtaa... [/quote] Ei tuo ilmoitus minusta erityisen paha ollut eikä erikseen mitään kerjätty. Tuolla perheellä näyttää muutenkin olleen vaikeuksia kodin kosteusvaurion ja sairaalareissujen muodossa. Tuota voisin vaikka auttaakin, toisin kuin sitä leipomiskyvytöntä mammaa, joka haluaa 1 vuotta täyttävälle ikimuistoiset juhlat. [/quote]Muuten hyvä, mutta juhlakalulle ne ei kyllä ole ikimuistoiset juhlat. Käsi ylös joka muistaa omat 1-vuotisjuhlansa. Hiljaista on, eikä muuten johdu siitä ettei ole ollut tarpeeksi kalliit juhlat. [/quote] Tuo linkin Emilia täyttää 2 vuotta, joten vähän ihmettelen miksi siihen on laitettu 1v..... ja tuossa ei pyydetty kakkuja ymv, vaan jotain lahjoja. Joten ap olisi voinut laittaa linkin siihen ketä täällä nyt arvostellaan.

[/quote]Totta, täällä on nyt mennyt kaksi pikkutyttöä sekaisin :D

Toinen täyttää 2, ja "tarvitsee" leluja lahjaksi ( tai vanhemmat haluaa). Toinen täyttää 1, ja piti saada kaksi kakkua, joista toinen gluteeniton, ja vissiin muutakin. Voe voe. 

Tolla 2 täyttävälläkin on 3 sisarusta, haluavatko oikeasti leluvyöryn vielä tuntemattomilta?  Luulisi että muutenkin on leluja nurkat täynnä. Meilläkin on, eikä niihin ole omaisuutta upotettu - ostettu kirpparilta ja saatu just synttärilahjaksi. Ei 2-vuotias älyttömästi tarvitse.

Vierailija
45/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on taas, on näistä tulossa Jouluapu - ryhmän kaltainen farssi?

Romaneja tosiaan oli yllättävän paljon, varmaan omassa puskaradiossa levinnyt tieto miten tyhmiä suomalaisia voi höynäyttää antamaan ilmaisia juttuja.

Mikkeliläinen poika näytti ainakin kuvassa oikein hyvänvoivalta ja muodikkaasti pukeutuvalta, veikkaan ettei perheellä oikeasti ole mitään hätää mutta kokeilevat vain josko saisivat ilmaiset synttärit. Säästyneillä rahoilla voi varmaan vaikka lomailla. Ilmoitus oli myös muotoiltu vähän oudosti "emme ole itse keksineet synttäreille mitään kivaa", eli lahjotusten lisäksi pitäisi toimia vielä ohjelmasuunnittelijana? :D

Myös tuo Emilia 1v - ilmoitus oli vähän hassu kun mainitsi parisuhteen rakoilemisesta kosteusvaurion takia ja mainitsi, että erityisesti hänen lapsensa ansaitsee synttärit. Millä perusteella? Tuon ikäinen ei tosiaan tajua juhlista tuon taivaallista eikä vuosien päästä muista edes oliko juhlia tai mitä sai lahjaksi.

Vierailija
46/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä en kestä lukee noita :') tämä on juurikin se "elämän koulu" :D

Vierailija
47/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta törkein on ollut 1v synttärit joihin ruinattiin rahaa lintsin rannekkeisiin siis aikuisille... En klikannut

Vierailija
48/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:58"]

"hei oleme 5henkinen perhee 3lasta 2aikuista asutaan pyhämassa. minä ole kotiäiti ,töitä olen etsinyt mutta minulla on karensei pällä viellä tammikuun 2016 saakka,miehni on töissä rahat mene ruoka,ja talon laitamisen.minun tulot on lapsilisä ja elatusmaksut.ja ostaan vaateita lapsille mitää saa.meijen perhessä on myös ollut huolia ,mummo joutui kesäkuussa sairalaan ,XX tykkää kovasti teateri juttuista .ja koruista oli meijen läheisessä kesäteateri talkoissa "äänimies".XX on koulukiusattu ,ja nyt mene 8lk nyt on löytynyt kavereita ja halua järjestää juhlaat näille muttamalle kaverille myös ja perhelle."

[/quote]

Käy mielessä, että onko joku huumorimielellä trollannut tuon ilmoituksen...

Vierailija
49/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luin ton tuolta ja mietin vain että mitä aktuaalista vittua minä luin...

Vierailija
50/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla onkin joku tehtaillut perheen kaikille kolmelle lapselle ilmoitukset. Jokaisessa toivotaan pelikonsolia lahjaksi parin muun toiveen ohella. Itse juhlatoiveet on kohtuullisia: rax, elokuvat jne.

Vierailija
51/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:02"]No jopas on taas, on näistä tulossa Jouluapu - ryhmän kaltainen farssi?

Romaneja tosiaan oli yllättävän paljon, varmaan omassa puskaradiossa levinnyt tieto miten tyhmiä suomalaisia voi höynäyttää antamaan ilmaisia juttuja.

Mikkeliläinen poika näytti ainakin kuvassa oikein hyvänvoivalta ja muodikkaasti pukeutuvalta, veikkaan ettei perheellä oikeasti ole mitään hätää mutta kokeilevat vain josko saisivat ilmaiset synttärit. Säästyneillä rahoilla voi varmaan vaikka lomailla. Ilmoitus oli myös muotoiltu vähän oudosti "emme ole itse keksineet synttäreille mitään kivaa", eli lahjotusten lisäksi pitäisi toimia vielä ohjelmasuunnittelijana? :D

Myös tuo Emilia 1v - ilmoitus oli vähän hassu kun mainitsi parisuhteen rakoilemisesta kosteusvaurion takia ja mainitsi, että erityisesti hänen lapsensa ansaitsee synttärit. Millä perusteella? Tuon ikäinen ei tosiaan tajua juhlista tuon taivaallista eikä vuosien päästä muista edes oliko juhlia tai mitä sai lahjaksi.
[/quote]

Höynäyttää suomalaisia? Ihan vaan tiedoksi että suomen romanit on ihan yhtä suomalaisia kuin kuka tahansa. Romanialaiset sitten onkin ihan eri juttu.
Muuten en ota kantaa asiaan.

Vierailija
52/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen ulkopuoleltakin mietin, että miksi lasten synttärit täytyy pitää jossain hoplopissa/huvipuistossa/mäkkärissä yms.? Eikö oma koti ja pihamaa riitä (vaikka olisi kerrostaloasunto). Eikös pelejä voi pelata näinkin?

Vierailija
53/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Perheen toisellekin lapselle on tehty ilmoitus.

Vierailija
54/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vilkaisemassa noita ilmoituksia. Eniten ihmetyttää kirjoittajien suomen kielen ja kieliopin osaamattomuus. Kannattaisi edes esiluetuttaa teksti jollain suomen kieltä paremmin osaavalla.

Vierailija
55/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:18"]

Tuolla onkin joku tehtaillut perheen kaikille kolmelle lapselle ilmoitukset. Jokaisessa toivotaan pelikonsolia lahjaksi parin muun toiveen ohella. Itse juhlatoiveet on kohtuullisia: rax, elokuvat jne.

[/quote]

Ymmärrän, että vanhemmat tahtoisivat näillä pyynnöillä tarjota lapsilleen jotain arkipäivästä poikkeavaa extraa, mutta silti minusta pelikonsolit menee jo yli :/

Vierailija
56/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänkin tyttärelle olis pitäny frozen-pyörät kustantaa.. Miks pitää hankkia niin paljon muksuja ettei oo varaa pitää "kunnon" synttäreitä? Robinkin ois pitäny saada tavata.. Huhhuh. Ei tainnu olla äitiään ihan terve..

Vierailija
57/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätti vähän hämmennystä yksi vuotta täyttävän ilmoitus, jossa haluttiin pitää kotona pirskeet suolaisine tarjottavineen, sekä päästä Muumimaailmaan koska ei ole vielä tehty mitään lastenjuttuja.

Yksi vuotta täyttävälle. Sen ikäinen kiinnostunee enemmän kuvakirjoista ja laatuajasta äidin sylissä, kuin Muumimaailmasta.

Vierailija
58/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:23"]Aiheen ulkopuoleltakin mietin, että miksi lasten synttärit täytyy pitää jossain hoplopissa/huvipuistossa/mäkkärissä yms.? Eikö oma koti ja pihamaa riitä (vaikka olisi kerrostaloasunto). Eikös pelejä voi pelata näinkin?
[/quote]

Näinpä. Yhdessä ilmoituksessa oikein voivoteltiin ettei ole varaa kuin kotisynttäreihin. Anteeksi mitä, milloin Mäkkäri- tai Hoplop-juhlista on tullut jotain kaikille kuuluvaa?

Vierailija
59/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:55"]

http://www.parhaatsynttaritikina.fi/emilia-1v

Siis kakku. Ihan oikeasti nyt. Kuinka kehtaa...

[/quote]

Kiva sivu. Heti tuli hyvä mieli, kun pääsee noin vähällä ilahduttamaan. :)

Vierailija
60/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo kaikki "olemme todella pienituloinen 10 -hengen perhe" aloitukset samasta perheestä? Olisin minäkin aivan persaukinen, jos olisin kahdeksan lasta hankkinut...