Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahankerjuu lapsen 1-v. synttäreitä varten

Vierailija
26.08.2015 |

Jotkut vanhemmat ovat tehneet Parhaat synttärit ikinä -sivustolle lahjoituspyynnön lapsen 1-v-synttäreitä varten. Jos perheellä on tiukkaa, niin miksi 1-vuotiaalle ylipäätään pitää järjestää juhlat, jos ei ole rahaa? Sen ikäinen lapsi ei kovin paljon kakuista ja kahvitteluista saa irti.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:32"]

Jos ne tahtoo ostaa lapselleen uuden tabletin tai Iphonen yms hienoo? Pitäähän sitä jo nuorena opetella.... :))

[/quote]

Meidän lapsi sai 2-vuotislahjaksi oman tabletin. On tykännyt tosi paljon, kuukaudessa oppi itse avaamaan Pikku Kakkosen tehtäväsivut ja Youtubesta piirrettyjä.

Vierailija
22/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olemme 10 henkinen perhe jossa synttärit on jäänyt juhlimatta hektisen arjen ja rahatilanteen takia. Myös tilat ovat rajalliset joten kaverisynttäreiden pitäminen kotona ei ole ollut mahdollista ja jossain muualla niiden järjestäminen ei ole ollut rahallisesti mahdollista. Itselläni on ollut huono omatunto ja paha mieli lasten puolesta kun synttärit on jäänyt vuosivuodelta väliin. Olisi ihanaa jos lapset saisivat kerrankin kunnon synttärit ja saisivat juhlia kunnolla..."

Ne synttärit tulevat joka vuosi samaan aikaan. Miksi niihin ei voi jo ajoissa varautua, niin ei sitten tarvitsisi olla "huono omatunto". Hektistä on tosiaan ollut, kun on noin monta lasta saanut aikaiseksi. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa perheissä romaniperheitä, kun äkkiä katsoen nuo nimet ja muukin kirjoittelu on vähän semmosta?

Vierailija
24/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin ko. sivustoa ja huomasin siellä ilmoituksen Mikkelistä. Asun itse Mikkelissä ja ajattelin, että voisin ehkä auttaa lapsen synttärijärjestelyissä esim leipomalla tai edes ostamalla jotain tarjoiltavaa. Suoraan sanottuna pisti vähän vihaksi kun luin eteenpäin juttua, olis pitäny olla tarjolla pomppulinna. , tramppaa, polkupyörää ja potkulautaa. Joo, ei ole työssäkäyvänä minulla varaa omillenikaan tuollaisia järjestää. En voi kun ihmetellä ihmisten pokkaa tällaisissa asioissa ja vielä oman lapsen kuvalla varustettuna.

Vierailija
25/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:49"]

Ja gluteenittomia keksejä löytyy kaupastakin, kai nyt sukulaiset ymmärtää jos rahat on tiukilla ettei ole varaa ostaa mitään kallista leipomon kakkua keliaakikolle?

[/quote]

Ja muille kuin keliaakikolle on? Jos on pakko sillä ostokakulla mennä, niin ostaa yhden, jossa allergiat ja ruokarajoitteet on huomioitu.

Vierailija
26/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt millään pahalla mutta onko tämä nyt se paljonpuhuttu elämän kou lu?

hei olen 30 yksin huoltaja äiti olen varaton ja työtön huonon elämän tilanteen takia ja minulla on yli vilkas lapsi ja hänen toiveena olis saada pitää robin teemaiset synttärit kavereitten kanssa ja minulla ei oo varaa mihinkään yli märäiseen se olis tosi kiva lapsen toive täyttää hän on todellinen robin fani kaikenlainen apu otetaanvastaan kiitos etukäteen kaikille osalistuneille

Vierailija
27/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osannut leipoa, ennen kuin opettelin. Netti on pullollaan leivontablogeja ja ohjeita. Valmiita kakkupohjia saa kaupasta, niillä täys poropeukalokin onnistuu. No ehkä ei gluteenitonta, mutta kuinka suuri osa vieraista oikeasti tarvitsee gluteenitonta? Yhden takia en alkaisi kokonaista kakkua vääntämäänkään, jonkun leivoksen tms saattaisin korkeintaan hakea jos sinne leipomoon lähtisin. 

Vierailija
28/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton kakku syntyy kun korvaa vehnäjauhot perunajauholla. Ja sen voi syöttää kaikille - harva sitä huomaa edes eroa.

Noin meillä menty 15 vuotta...

Vierailija
29/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:39"]

Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse.

[/quote]

Just ton takia olen lopettanut sukulaisvierailut. Gluteenittoman tarjottavan hankinnasta syyllistetään, maristaan koituvista kustannuksista ja korkeista hinnoista.

Mun lahjat kelpaa ja muille tarjotaan sen seitsemää sorttia ja mulle saattaa olla kahvin kylkeen riisikakkuja. Miten olis vaikka hedelmäsalaatti, juustotarjotin jne. ihan perustarjottavat. Eikä se perunajauhoon tehty täytekakku muillekaan myrkkyä ole.

Vierailija
30/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vanhemmilla varaa röökiin? : D

Synntäreihin on aikaa pari kk. Mites ne lapsilisät?

Vierailija
31/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää maksaa itse, jos saa jonkun muun maksamaan. 

Vierailija
32/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:03"]Selasin ko. sivustoa ja huomasin siellä ilmoituksen Mikkelistä. Asun itse Mikkelissä ja ajattelin, että voisin ehkä auttaa lapsen synttärijärjestelyissä esim leipomalla tai edes ostamalla jotain tarjoiltavaa. Suoraan sanottuna pisti vähän vihaksi kun luin eteenpäin juttua, olis pitäny olla tarjolla pomppulinna. , tramppaa, polkupyörää ja potkulautaa. Joo, ei ole työssäkäyvänä minulla varaa omillenikaan tuollaisia järjestää. En voi kun ihmetellä ihmisten pokkaa tällaisissa asioissa ja vielä oman lapsen kuvalla varustettuna.
[/quote]

Suhteellisuudentaju? Ei tunnu olevan. Ollaan työttömiä ja varattomia, mutta silti pitäisi saada ja saada ja lisää saada hienoa ja kallista ja paljon.

Vierailija
33/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet on tehnyt paljon lapsia jos ei ole varaa edes synttäreihin? :( Voivoi. Säälittää ihanat pienet lapset, joiden vanhemmat ovat tehneet itsekkäistä syistä paljon lapsia.

Vierailija
34/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi gluteenitonta hankkia pienempänä, esim. piirakka? Ja leipoa tavalliset itse.

[/quote]

Gluteeniton kakku tai piirakka on niin älyttömän helppo tehdä, että silkkaa laiskuutta jos itkee ettei osaa.

T.Keliaakikko, joka tekee todella hyviä gluteenittomia makeita piirakoita, kakkuja yms. kädenkäänteessä

Vierailija
35/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:22"]

Miksi monet on tehnyt paljon lapsia jos ei ole varaa edes synttäreihin? :( Voivoi. Säälittää ihanat pienet lapset, joiden vanhemmat ovat tehneet itsekkäistä syistä paljon lapsia.

[/quote]

Noh, tuossa juuri kuulin, että eräs entinen tuttava (kolme lasta, ei töitä vanhemmilla, eikä liioin mitään koulutusta) järjesti lapselleen synttärit niin, että vieraiden tuli tuoda itse ruokaa juhliin. Mitään ei ollut tarjolla.

Että hieno homma. En tosin käsitä, että miksi pitää edes mitään järjestää jos ei ole varaa edes yhtä halpaa pakastekakkua hankkia. 

Vierailija
36/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:21"]

Hei sellasen gluteenittoman valmiskakun saa kaupan pakastealtaasta 2-3 eurolla! Törkeää ihmisten hyväksikäyttöä tollanen kaalliiden kakkujen kerjääminen! Pistää vihaks. T.köyhä joka tekee aina synttäreille tavallisen ja gluteenittoman kakun

[/quote]

Mistä noin halvalla saa gluteenittoman pakastekakun? En ole koskaan nähnyt muita kuin niitä 6-7€ maksavia Daim-kakkuja :s

Vierailija
37/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:55"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/emilia-1v Siis kakku. Ihan oikeasti nyt. Kuinka kehtaa... [/quote] Ei tuo ilmoitus minusta erityisen paha ollut eikä erikseen mitään kerjätty. Tuolla perheellä näyttää muutenkin olleen vaikeuksia kodin kosteusvaurion ja sairaalareissujen muodossa. Tuota voisin vaikka auttaakin, toisin kuin sitä leipomiskyvytöntä mammaa, joka haluaa 1 vuotta täyttävälle ikimuistoiset juhlat.

[/quote]Muuten hyvä, mutta juhlakalulle ne ei kyllä ole ikimuistoiset juhlat. Käsi ylös joka muistaa omat 1-vuotisjuhlansa. Hiljaista on, eikä muuten johdu siitä ettei ole ollut tarpeeksi kalliit juhlat.

Vierailija
38/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:38"]

Ei jumalauta, noloa lapselle!! Moro vaan Leif, Sebastian, Mirjam, Jessica, Milaja, Benjami, Ramoucho, Ricardo, Miri, Rainer, Jadessa, Nicholas, Erica, Soraya, Jeronimo ja Anceliga. WT-manne-kerhon ykkösluokkaa...

[/quote]

Jep...

Ja tuo juurikin, mitä yllä mainittiin, että miksi hankitaan niin monta lasta, ettei sitten ole varaa järjestää synttäreitäkään? Itse odottelen esikoista ja jo nyt saan usein kuulla syyllistystä siitä, että olen ainakin vielä sillä mielellä, että yksi lapsi riittää. Kun kuulema pitäisi olla sisaruksia, muuten lapsi kärsii ja tulee aivan kauhea elämä.

Että tätäkö se sitten on, että "pitää" vaan tehdä useampi lapsi, vaikka taloudelliset rahkeet riittäisivät vain yhteen? Ei mekään kovin varakkaita olla, ja raha on yksi syy miksi olen vain yhden lapsen hankkimisen kannalla. Saa sitten kustannettua hänelle asioita, joihin ei olisi varaa jos saisi ison parven sisaruksia seurakseen.

Vierailija
39/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Just ton takia olen lopettanut sukulaisvierailut. Gluteenittoman tarjottavan hankinnasta syyllistetään, maristaan koituvista kustannuksista ja korkeista hinnoista.

Mun lahjat kelpaa ja muille tarjotaan sen seitsemää sorttia ja mulle saattaa olla kahvin kylkeen riisikakkuja. Miten olis vaikka hedelmäsalaatti, juustotarjotin jne. ihan perustarjottavat. Eikä se perunajauhoon tehty täytekakku muillekaan myrkkyä ole.

[/quote]

Miten tässä nyt ketään syyllistettiin? Turha kai sitä kokonaista kermakakkua on yhden ihmisen takia ostaa, jos kerta pitää olla erikseen gluuteniton ja gluteenillinen. Voi jeesus sentään...

Vierailija
40/166 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:55"]http://www.parhaatsynttaritikina.fi/emilia-1v Siis kakku. Ihan oikeasti nyt. Kuinka kehtaa... [/quote] Ei tuo ilmoitus minusta erityisen paha ollut eikä erikseen mitään kerjätty. Tuolla perheellä näyttää muutenkin olleen vaikeuksia kodin kosteusvaurion ja sairaalareissujen muodossa. Tuota voisin vaikka auttaakin, toisin kuin sitä leipomiskyvytöntä mammaa, joka haluaa 1 vuotta täyttävälle ikimuistoiset juhlat.

[/quote]Muuten hyvä, mutta juhlakalulle ne ei kyllä ole ikimuistoiset juhlat. Käsi ylös joka muistaa omat 1-vuotisjuhlansa. Hiljaista on, eikä muuten johdu siitä ettei ole ollut tarpeeksi kalliit juhlat.

[/quote]

Ehkä tämän äidille voisi lähettää lapsen muistin kehittymisestä kertovan kirjan? Silleen vinkkinä, että niihin lapselle ikimuistoisiin synttäreihin on vielä pari vuotta aikaa säästellä rahaa.