Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: kerro rehellisesti, paljonko saat käteen tukia?

Vierailija
26.08.2015 |

Katsotaan sitten, saanko minä työtä tekemällä yhtä paljon. Ottaa pannuun, kun veljeni esim. on sellainen luuseri, että sanoo suoraan, ettei aio enää koskaan mennä töihin, kun saa tukia sen verran hyvin. Käy Virossa ostamassa lasteittain viinaa ja myy sitä eteenpäin. Sellaista yrittäjyyttä hänellä. 

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan toimeentulotukea ja asumistukea. En nyt tähän hätään muista paljon noi on yhteensä, mutta kun maksan vuokran, jää se 480e mikä kuuluu jäädä yksinasuvalle. Ja tuosta 480eurosta maksan ruoat ja muut omat menoni. Sähkö ja vesilaskut maksaa sossu.

Kurjaa on, mutta kun ei tärppää työnhaku. Ajattelin alkaa opiskelemaan jotain uutta alaa vaikka, jos sitä kautta työllistyiskin, helvetin hyvällä tuurilla :(

Vierailija
142/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:55"]

Työmarkkinatuki lapsikorotuksineen (2) noin 700e

Asumistukea noin 600e

Lapsilisää noin 300e

Elatustuki noin 300e

Toimeentulotukea (sis. esim. sähkö, vesi, lääkkeet jne.) keskimäärin 200-300e/kk.

Yhteensä kuussa tukia siis 2100 - 2200e/kk. Lisäksi tietty lapsille ilmainen päivähoito. Ei paljoa kannata töihin mennä, kun nettopalkan pitäisi olla luokkaa 2500e (eli bruton kai nelisen tonnia) että tienaisin edes saman mitä nyt!

[/quote]

Mutta otathan huomioon, että töissäkäydessäsi saat silti lapsilisät ja elarit 600 euroa palkan päälle. Eli palkkasi pitäisi olla nettona 1300 jotta se olisi sama kuin työmarkkinatuki ja asumistuki. Lisäksi yksinhuoltajana saisit varmaan asumistukea jonkinverran vaikka kävisitkin töissä. Päivähoitomaksut ei nyt kovin paljoa ole kahdesta lapsesta suht pienellä palkalla

Mulla myös kaksi lasta + vielä mieskin ja olisin saanut 75 euroa asumistukea VAIKKA MIES KÄVI TÖISSÄ, palkka oli 2300.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse.
[/quote] Minä en myöskään saa asumistukea tai muutakaan extraa, koska avokki käy töissä ja meidän yhteistulot on se joka vaikuttaa. Summa summarum; mieheni joutuu kustantamaan asumiseni. :( -2
[/quote]

Ja sinun mielestä se olisi meidän veronmaksajien homma maksaa se?

Vierailija
144/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa tuli tuki. Kahdesta lapsesta korotus, ei muita korotuksia. Käteen 1442,10 Euroa neljältä viikolta.

Ja kyllä oikeasti veetuttaa ja rankasti. Haluan töitä. Viimeinen palkka oli sentään 2300 Euroa nettona kuussa ja alan olla ihan paniikissa, etten pääse ikinä töihin. Olen nyt ollut työttömänä 4kk ja 10 päivää, elämäni ensimmäistä kertaa ja ikää 41. Masentaa.

Vierailija
145/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:22"]

Miten te jotka saatte jonkun 500e, ei muita tukia, oikein elätte? Missä asutte?

[/quote] Minä saan pelkän työmarkkinatuen eli 524 €/kk.  Olen saanut joskus 90-luvun lopulla viimeksi ansiosidonnaista päivärahaa. Sen jälkeen välillä töissä ja välillä vuosiakin työttömänä olleena voinen kertoa, että tiukkaa on tehnyt, ja etenkin, kun vuosikausiin työttömyysjaksoinani en saanut yhtään mitään sen aikaisen lain perusteella, jolloin työmarkkinatukeeni vaikuttivat puolisoni bruttotulot. Että repikäätte siitä.  Lapset kuitenkin saimme kasvatettua, ja emme ikinä ole saanneet minkäänlaisia sossutukiaisia saatika asumistukia.  Nyt on tilanne se, että asumme mieheni kanssa velattomassa omistusasunnossa ja aikuiset lapset asuvat jo omillaan.  Mieheni on töissä ja saa normaalin keskituloisen palkkansa.  Pärjään ihan hyvin tässä tilanteessa, koska mieheni maksaa suurimmaksi osaksi yhteiset kulumme. Minulle toki jää kaikki itse aiheuttamani kulut maksettavakseni tuosta pienen pienestä korvauksesta, eipä tuollainen viissatanen mihinkään yksin asuessani riittäisikään eli olisin automaattisesti sossuluukun asiakkaana kuten kaikki muutkin sinkkutyöttömät ja eronneet yh-työttömät, jotka ovat työmarkkinatuen varassa. 

Vierailija
146/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 € netto

Vierailija
147/157 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:25"]

0 egee, oon jo tienannu "liikaa" tässä kuussa. Osa-aikatöissä, lyhkäisiä määräaikaisa putkeen. Nyt kolmen viikon työttömyys jiihaa....

[/quote]

Olethan jo palkkaa saanut, miksi muka pitäisi tukeakin maksaa? 

Vierailija
148/157 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:54"]

Katsotaan sitten, saanko minä työtä tekemällä yhtä paljon. ..

[/quote]

No katsotaan nyt ensin paljonko sinä saat työtä tekemällä nettona käteen.

Mut älä vaan selitä olevasi ns yrittäjä joka on oikeasti ammatinharjoitta ja liikkeenharjoittaja.  Oikea yrittäjähän ei tienaa mitään vaikka asuu velattomassa 200 neliömetrin omakotitalossa.  Autotallissa on kaksi autoa, ne mersu ja kauppakassi jne. jne.

Noo, paljonko tienaat? Kerro rehellisesti, niinhän sinä varmaan verottajallekin kerrot.

Vierailija
149/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pelkän työmarkkinatuen ja siinä on korotus yhdestä lapsesta. Keskimäärin tuo on 815€/kk. Brutto ja netto sama, koska en joudu maksamaan tuosta veroja.

Vierailija
150/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]

Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse.

[/quote]

Öö, koska valtaosa ei saa asumistukea? Eiköhän useimmilla se työttömyyskorvaus ole ainoa tuki, mitä saavat.

Vierailija
151/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse. [/quote] Minä olen tuo alle 500 e ja itse kuten moni muukin sanoo,että ei saa muita tukia.Get it? [/quote] Eli asutko kadulla, vai millä maksat vuokran, sähkön jne?

[/quote]

Oletko idiootti? Kuvitteletko että kaikki työttömät ovat sinkkuja? Tai yh? Suurin osa työttömistä eivät saa asumistukea, ja kaikki eivät saa myöskään lapsilisää tai elatusmaksuja... osaatko päätellä miksi???

[/quote]

Olipa taas "rakentava" kommentti. Myös kirjoitusasu on tekstin sisällön kaltainen. Kehtaan myös väittää, että suurin osa työttömistä saa yleistä asumistukea, toisin kuin mitä itse väität. Ei kaikki, mutta suurin osa (eli vähintään puolet) varmasti saa. 

[/quote]

Suurin osa nimenomaan ei saa. Suurin osa nimittäin on ansiosidonnaisella ja suurella osalla on myös työssäkäyvä puoliso. Aika moni työttömäksi jäädessään onkin ihmeissään, kun ei työttömyyden perusteella saakaan kaikenmaailman tukia. 

[/quote]

Tämä on ihan puppua. Tilastojen mukaan n. reilu 40 % työttömyystukien saajista saa ansiosidonnaista ja Kelan asumistuista yli 55 % maksetaan yksin asuville, joten ei ole työssäkäyvää ja vuokraa maksavaa puolisoa.

Kyllä se nyt vaan on niin, että suurin osa Kela yleisestä asumistuesta maksetaan työttömille vaikka kuinka yrittäisitte jänkätä vastaan. 

Lähde: Kela Tilastokatsaus 11.2.2015 ja Sitran Ansioturvareformi 23.1.2015

Vierailija
152/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain korotuksen tukeeni. Nyt saan asumistukea (joka on ainoa saamani tuki) 325 €/kk. Sillä elän. Ilmeisesti en ole kovin hyvä käyttämään järjestelmää hyväkseni.

Vierailija
153/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]

Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse.

[/quote]

Koska ei työttömyyden perusteella kukaan saa asumistukea. Se lasketaan tulojen perusteella. Jos on iso ansiosidonnainen tai työssäkäyvä puoliso, ei sitä tietenkään saa. Valtaosa työttömistä ei saa korvauksen lisäksi muita tukia. 

Vierailija
154/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse. [/quote] Minä olen tuo alle 500 e ja itse kuten moni muukin sanoo,että ei saa muita tukia.Get it?

[/quote]

No jos olet maininnut että et saa mitään muuta tukea tai asumistukea, niin luuletko että viittasin sinuun? Get it? Ei ihme että olet työttömänä jos ymmärrys on tätä luokkaa.
[/quote]

No.Tuolla nyt kuitenkin jankutetaan tuota.Enpä tiedä olitko se henk.koht. Sinä.Ymmärrys tätä luokkaa...hoh hoijaa.Dorkat!

Vierailija
155/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse. [/quote] Minä olen tuo alle 500 e ja itse kuten moni muukin sanoo,että ei saa muita tukia.Get it? [/quote] Eli asutko kadulla, vai millä maksat vuokran, sähkön jne?

[/quote]

Oletko idiootti? Kuvitteletko että kaikki työttömät ovat sinkkuja? Tai yh? Suurin osa työttömistä eivät saa asumistukea, ja kaikki eivät saa myöskään lapsilisää tai elatusmaksuja... osaatko päätellä miksi???

[/quote]

Olipa taas "rakentava" kommentti. Myös kirjoitusasu on tekstin sisällön kaltainen. Kehtaan myös väittää, että suurin osa työttömistä saa yleistä asumistukea, toisin kuin mitä itse väität. Ei kaikki, mutta suurin osa (eli vähintään puolet) varmasti saa. 

[/quote]

Suurin osa nimenomaan ei saa. Suurin osa nimittäin on ansiosidonnaisella ja suurella osalla on myös työssäkäyvä puoliso. Aika moni työttömäksi jäädessään onkin ihmeissään, kun ei työttömyyden perusteella saakaan kaikenmaailman tukia. 

Vierailija
156/157 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäiväraha 750€ +asumistuki 780€. Ja tietysti lapsilisät, mutta senhän nyt saisi työssä ollessakin.

Vierailija
157/157 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 538€ työttömyyskorvausta ja 296€ asumistukea.

Käteen jää 444€ vuokranmaksun jälkeen.

Tästä maksan sähkö ja nettilaskut, auton vakuutukset, kotivakuutuksen yms.

En saa sossusta mitään koska omistan muutamilla tuhansilla pörssiosakkeita. Ne ovat tosin tuottaneet nyt tappiota noin puolet..eli olen hävinnyt sinne säästämiäni varoja.

Olen maksanut myös työhuoneestani vuokraa jossa työskentelen taiteellisella alalla n. 300€ vuodessa.

Saan epäsäännöllisesti myyntituloja yhteensä noin 100-1500 euroa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan