Työtön: kerro rehellisesti, paljonko saat käteen tukia?
Katsotaan sitten, saanko minä työtä tekemällä yhtä paljon. Ottaa pannuun, kun veljeni esim. on sellainen luuseri, että sanoo suoraan, ettei aio enää koskaan mennä töihin, kun saa tukia sen verran hyvin. Käy Virossa ostamassa lasteittain viinaa ja myy sitä eteenpäin. Sellaista yrittäjyyttä hänellä.
Kommentit (157)
1600 euroa vuodessa. Ai niin, en olekkaan työtön. Olen yrittäjä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse. [/quote] Minä olen tuo alle 500 e ja itse kuten moni muukin sanoo,että ei saa muita tukia.Get it? [/quote] Eli asutko kadulla, vai millä maksat vuokran, sähkön jne?
[/quote]
Oletko idiootti? Kuvitteletko että kaikki työttömät ovat sinkkuja? Tai yh? Suurin osa työttömistä eivät saa asumistukea, ja kaikki eivät saa myöskään lapsilisää tai elatusmaksuja... osaatko päätellä miksi???
[/quote]
Olipa taas "rakentava" kommentti. Myös kirjoitusasu on tekstin sisällön kaltainen. Kehtaan myös väittää, että suurin osa työttömistä saa yleistä asumistukea, toisin kuin mitä itse väität. Ei kaikki, mutta suurin osa (eli vähintään puolet) varmasti saa.
0 euroa. Olen käytännössä työtön, mutta kirjoilla olen opiskelija. En saa enää opintotukea, koska olen kaikki tukikuukauteni käyttänyt. Opiskeluni viivästyivät mielenterveysongelmien takia, kun en sosiaalisten pelkojen takia uskaltanut käydä koulua. En ole saanut yhteiskunnalta mitään euroakaan tukea kohta puoleen vuoteen vuoteen ja olen nyt elämiseen tarkoitetut säästöni käyttänyt.
Nyt elän mieheni rahoilla. Hän saa 500e/kk opintotukea ja hänellä on säästössä vielä 2000 euroa ja näillä hän maksaa kaikki yhteiset laskumme ja elättää myös minut. Itse saan tukea seuraavan kerran kun valmistun eli saan gradun valmiiksi, eli varmaan ensi vuoden alusta, joko palkkatuloa tai työttömyystukea. Koen olevani todellinen yhteiskunnan väliinputoaja.
Netto kaikki 2600€. Olen ansiosidonnaisella oleva yh. Ihan ok pärjää kun tiukasti elelee
Tonnin saan kuussa käteen. Siinä on asumistuki mukana
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:22"]
95€ lapsilisä, 272€ opintotukea.
[/quote]
Opiskelija ei ole työtön.
Olisi ollut mielenkiintoisempi ketju, jos olisi kysytty rehellisesti kertomaan paljonko tuloja työttömällä. Uskon että moni tekee pimeitä hommia, saa rahaa vanhemmilta, saa osinkotuloja yms.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:38"]
0 euroa. Olen käytännössä työtön, mutta kirjoilla olen opiskelija. En saa enää opintotukea, koska olen kaikki tukikuukauteni käyttänyt. Opiskeluni viivästyivät mielenterveysongelmien takia, kun en sosiaalisten pelkojen takia uskaltanut käydä koulua. En ole saanut yhteiskunnalta mitään euroakaan tukea kohta puoleen vuoteen vuoteen ja olen nyt elämiseen tarkoitetut säästöni käyttänyt.
Nyt elän mieheni rahoilla. Hän saa 500e/kk opintotukea ja hänellä on säästössä vielä 2000 euroa ja näillä hän maksaa kaikki yhteiset laskumme ja elättää myös minut. Itse saan tukea seuraavan kerran kun valmistun eli saan gradun valmiiksi, eli varmaan ensi vuoden alusta, joko palkkatuloa tai työttömyystukea. Koen olevani todellinen yhteiskunnan väliinputoaja.
[/quote]
Harmi, kun et (ilmeisesti?) käynyt lääkärissä! Olisit saanut sairauspäivärahaa eikä olisi tarvinnut käyttää opintotukikuukausia.
En ole enää työtön mutta kun olin niin vähän alle tonni, asumismenot 600.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:51"]
[/quote]
Harmi, kun et (ilmeisesti?) käynyt lääkärissä! Olisit saanut sairauspäivärahaa eikä olisi tarvinnut käyttää opintotukikuukausia.
[/quote]
Näinpä. Hain apua liian myöhään. Olen sentään saanut yths:n kautta psykoterapiaa, ja käynyt siellä noin vuode verran ja sentään työkykyinen olen kyllä nykyää. No, onpahan katto pään päällä ja kituutellaan toistaiseksi vielä säästöillä, myöhemmin jos ja kun säästöt loppuvat niin ainakin saamme toimeentulotukea.
Jotain hyvää tästäkin ketjusta, tajusin miten hölmö olen ollut, voisin olla kai oikeutettu yleiseen asumistukeen ja pistin heti hakemusta Kelalle. :)
Asumistuki 340e, työttömyystuki hieman päälle 500e.
Vuokraan menee 500e, eli "käyttörahaa" kuukaudeksi jää 340e, josta täytyy maksaa ruoka, puhelin, vakuutukset ja hygieniatuotteet.
Aika ankeaa elämää elän, ei ole varaa käydä esim kahvilassa kavereiden kanssa.
Haen koko ajan töitä, en halua elää näin :/
Tämän listan kun kahlasin läpi huomasin olevani Suomen köyhin ihminen.
Ansiosidonnaista n. 1500e käteen ja lapsilisää 340€. Menisin paljon mieluummin töihin, mutta haluaisin kovasti koulutusta vastaavaa työtä. Tällä hetkellä opiskelen lisää, että työnsaantimahdollisuuteni paranisi.
Minä saan kuukaudessa vajaa 300 euroa asumistukea ja nettona 600 euroa työmarkkinatukea plus 9 euron kulukorvaukset, koska käyn kuntouttavassa työtoiminnassa. Siihen päälle teen hieman osa-aikatöitä ( kuussa saan n. 100-300€ ), niin ei tarvitse sossun luukulle mennä. Vuokra vähän päälle kuusi sataa ja itse maksan lasku ni, lääkkeeni ym. Läheisiltä saan rahallista apua tarvittaessa ja makselen auttamisella takaisin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:02"]
[/quote]
Millaiset tulot sinulla sitten on?
Ansiosidonnainen 1200-1300 e/kk, ei muita tukia.
[/quote]
Voi miksi niitä opintotukia ei peruta jos eteneminen on liian hidasta...
N. 1100e. Melkein paremmin kuin töissä ollessani, mikä on kyllä väärin
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:02"]
[/quote]
Millaiset tulot sinulla sitten on?
[/quote]
3000€/kk netto, mutta juon kaljaa niin usein että käteen jää vain alle tonni. Otin jo yhteyttä iltalehteen, jotta olisivat tehneet jutun nykysuomalaisesta köyhyydestä tämän kurjuuden keskellä, mutta eivät koskaan vastanneet. Edes asumistukea en saa, mikä on todella väärin.
Työmarkkinatuki 524 e / kk, asumistuki jotain 280 e / kk. Sossusta 100-200 e kk riippuen menoista. Asun yksin.