Missä ne Suomen onnelliset ihmiset oikein ovat?
Itse en heihin koskaan törmää. Julkisessa liikenteessä murjotetaan eikä missään puhutua kenellekään. Jos jossain jotain jollekin sanotaan, on se jotain negatiivista. Hymyile täällä ei kukaan.
Ulkomailla on kiva sen vuoksi juuri käydä, että siellä näkee onnellisia ihmisiä toisin kuin täällä Suomessa.
Kommentit (167)
Listan viimeisenä on ilmeisesti Afganistan. Siinä vähän vertailukohtaa.
Minä ainakin olen onnellinen vaikkei varmasti päällepäin näy... Uusi kiva koti, työpaikka, lapset, vaimo, pienet tulot ja lainaa yli 200 000, ei ole ulkomaille varaa lähteä, mut ei se onni siellä ole...
Me kaikki olemme onnellisia. Näin on päätetty. Miksi et usko virallista totuutta?
Tässä ei haettu onnellisimpia ihmisyksilöitä vaan parasta maata, jossa on parhaat mahdollisuudet elää onnellisena. On rauha, on oikeus, on vapaus.
Onni sinänsä on tunne ja asenne.
Jos on pää omassa /ceessä ja suupielet roikkuu, syy ei yleensä ole yhteiskunnan vaan löytyy omista tyräyksistä ja siitä, että HALUAA marista. Niinkin saa tehdä, jos ei paremmasta elämästä mitään tajua. Marise ja nauti! Marise niin että repeät saumoistasi!
Ap:n kannattaisi jäädä pysyvästi sinne "ulkomaille" katselemaan hymyileviä naamoja.
Tulipas mieleen ajat, jolloin korona alkoi levitä ympäri maailmaa ja kuinka silloin ulkomailla oleskelevien suomalaisten oli ihan PAKKO päästä Suomeen heti paikalla, mahdollisimman nopeasti ja keinolla millä tahansa :D
korkea verotus + vapauden rajoittaminen = onnellisuus
Vierailija kirjoitti:
Turistit taas kuvaillut Suomalaisia melko jöröiksi ja epäsosiaalisiksi. Siltä näyttää maailman onnellisin kansa ilmeisesti.
Kell' onni on, sen kätkeköön. Jos me esiteltäisiin kaikille tätä meidän onnellisuutta, niin pian ainakin kiinalaiset kopioisivat sen ja alkaisivat tuottaa sitä halvemmalla.
Minä olen onnellinen. Asun velattomassa kivassa kodissani, lapsiini on välit kunnossa, iäkäs isänikin mennä porskuttaa terveenä 86-vuotiaana.
On ollut stressaaviakin aikoja ja tajuan täysin, mikä on tilanne nyt, mutta tämä yhteiskunta toimii siitä huolimatta. Se on enemmän kuin vaikka Venäjästä voi sanoa.
Työttömänä yksinhuoltajana ihmettelen samaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole varakasta eliittiä, mutta ole hyvin onnellinen.
Kaikki hyvin, lapset voi hyvin, elämä kunnossa.
Joo, en minäkään, mutta olen kyllä mieluummin työtön ja melko pienillä varoilla täällä Suomessa kuin monessa muussa maassa. Itselläkin myös se tietysti vaikuttaa, että on paljon tärkeitä ihmisiä .
Eivät näy niin monia koskettavat asiat kuten työttömyys, masennus, maksuhäiriöt, köyhyys, päihdeongelmat ja perheväkivalta näissä tilastoissa.
Tekninen mittaus jonka mukaan meidän pitäisi olla onnellisia ja ministerit pääsevät taas hehkuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varakasta eliittiä, mutta ole hyvin onnellinen.
Kaikki hyvin, lapset voi hyvin, elämä kunnossa.Joo, en minäkään, mutta olen kyllä mieluummin työtön ja melko pienillä varoilla täällä Suomessa kuin monessa muussa maassa. Itselläkin myös se tietysti vaikuttaa, että on paljon tärkeitä ihmisiä .
Ja aiempi kommettini oli 7, jos sillä nyt jotain väliä on.
Kämppä, mökki ja auto on maksettu, vaimo ei ole maksettu, en muuttaisi juuri mitään elämässäni jos voittaisin lotossa, enkä tarvitse lisää juuri mitään, tälläkö sen onnellisuuteni voin mitata?
Pienipalkkaisen, täysin merkityksettömän työni lopettaisin, eli hieman enemmän jäisi aikaa harrastukselle, käytännössä "ylimääräinen" aika menisi sellaiseen "kahvikuppi kädessä parvekkeella pyörimiseen", toki sehän on juuri sitä parasta elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turistit taas kuvaillut Suomalaisia melko jöröiksi ja epäsosiaalisiksi. Siltä näyttää maailman onnellisin kansa ilmeisesti.
Kell' onni on, sen kätkeköön. Jos me esiteltäisiin kaikille tätä meidän onnellisuutta, niin pian ainakin kiinalaiset kopioisivat sen ja alkaisivat tuottaa sitä halvemmalla.
Millä logiikalla se olisi meiltä pois? Mieti miten paljon parempi tämä maailma olisi, jos kaikissa maissa olisi asiat yhtä hyvin kuin meillä. Setämiehet saisivat lämpimikseen eli harrastuksekseen valittaa.
Tuossa tutkimuksessa on huomioitu : bruttokansantuote , korruptio sekä ihmisten sosiaaliset tukiverkostot, terveya, anteliaisuua ja vapaus tehdä valintoja
Porissa. Maailman onnellisimman kansan, kaikkein onnellisimmat, asuvat Porissa. Siitä oli tehty joku tutkimus, pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eivät näy niin monia koskettavat asiat kuten työttömyys, masennus, maksuhäiriöt, köyhyys, päihdeongelmat ja perheväkivalta näissä tilastoissa.
Tekninen mittaus jonka mukaan meidän pitäisi olla onnellisia ja ministerit pääsevät taas hehkuttamaan.
Nuo on kaikki ilmiöitä, joihin voi itse vaikuttaa ja joihin saa apua.
Ei aikuisille kuitenkaan MISSÄÄN lapsenvahteja makseta. Pitää hiukan potkia itseään että saa varatuksi ajan auttajalle.
Mä olen onnellinen, rahaa on, mutta ei paljon. Molemmilla ollut terveysongelmia, toivottavasti ne on ohi. Vaimo sanoi eilen, että mä rakastan sua, sä oot paras. Tämä riittää mulle.
Täällä me olemme, onnelliseksi tulee jos ei osallistu some mölinään. Käy hiihtämässä ja syö mämmiä.
Näin eilen kaksi onnellista ihmistä bussissa. Haisivat viinalta ja pohtivat kuinka sekaisin menivät juuri syödyistä pillereistä. Me töissä käyvät oltiin niitä hiljaisia onnettomia.