Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 36-vuotias, eikä elämääni kuulu ollenkaan lapsia

Vierailija
25.08.2015 |

Minulla ei ole omia lapsia. Sisareni on minua kuusi vuotta nuorempi, eikä hänellä ole ilmeisesti suunnitelmia hankkia omia lapsia. Kaveripiiriini on valikoitunut enimmäkseen lapsettomia ihmisiä. Kavereiden lapsia näen vain satunnaisesti, eikä tapaamisissamme puhuta heistä juurikaan. Kummilapsia minulla ei ole. Serkuillani on lapsia, mutta en ole koskaan tavannut heitä.

Olenko kummajainen, vai onko täällä muita ikätovereita, joiden elämässä lapset eivät näy?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa ja arjessa en törmää juuri ollenkaan lapsiin. En oikein osaa olla lasten kanssa ja tunnen oloni vaivautuneeksi koska minulla ei ole lapsista minkäänlaista kokemusta. Ja ennen kuin joku tulee huutelemaan - ei, en vihaa lapsia. En vain ymmärrä miksi niitä pitäisi automaattisesti rakastaa ja kaivata.

Serkullani on kaksi tarhaikäistä lasta. Olen tavannut heidät 3 kertaa elämässäni. Silloinkin leikkivät keskenään toisessa huoneessa.

En koe tätä ongelmaksi, en kaipaa lapsia. Vietän mieluummin aikaa aikuisten seurassa.

N37

Vierailija
2/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan elämässäni ole lapsia. Tai on miesystävälläni, mutta en ole koskaan tavannut heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:13"]

Koetko, ap, menettäväsi jotakin, kun et tunne lapsia?

[/quote]Mitä se voisi olla? Kuten edellinen kirjoittaja, minäkään en kaipaa lapsia ja viihdyn paremmin aikuisten seurassa. -ap

Vierailija
4/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:19"]

Ei minunkaan elämässäni ole lapsia. Tai on miesystävälläni, mutta en ole koskaan tavannut heitä.

[/quote]Kauanko olette seurustelleet? Minkä ikäisistä lapsista on kyse? -ap

Vierailija
5/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Arvostan.

Maailmassa on jo 8 miljardia ihmistä ja siksi ne liikkuvat, kun ei ole tarpeeksi mukavuuksia omassa maassa. Luulevat typerykset, että täällä viitsitään elättää loputtomiin.

Vierailija
6/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:19"]

[/quote]Kauanko olette seurustelleet? Minkä ikäisistä lapsista on kyse? -ap

[/quote]Ei mies ole kertonut niiden ikiä vielä.

Vierailija
7/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain hullu ajatus, että jonkun tämänikäisen koko elämänpiiri pyörii lasten ympärillä. -ap

Vierailija
8/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:27"]

Hienoa. Arvostan.

Maailmassa on jo 8 miljardia ihmistä ja siksi ne liikkuvat, kun ei ole tarpeeksi mukavuuksia omassa maassa. Luulevat typerykset, että täällä viitsitään elättää loputtomiin.

[/quote]

Eihän tässä lapsettomuudesta puhuttu aloituksessa vaan että elämään ei lainkaan kuulu lapsia työn tai vapaa-ajan puitteissa. 

Tyhmät peukuttelevat täysin aiheen vierestä. 

Mutta aloittajalle! Jos olet tuolla tavoin ihan tyytyväinen, niin mitäpä niitä lapsia väen väkisin lähipiiriinsä hankkimaan. Vähän kyllä mietityttää, ettei yksikään ole kummiksi pyytänyt? Vai onko ja olet kieltäytynyt?

Vierailija
10/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 41-vuotias, mutta elämääni ei ole koskaan kuulunut aikuisiällä lapsia. Minulla on 1 sisarus, mutta hän on samanlainen erakkoluonne kuin minä ja jäänyt myös omasta tahdostaan lapsettomaksi ja puolisottomaksi. Ja koska minäkin olen erakkoluonne, muita sukulaisia en ole juuri tavannut eikä kavereita tai ystäviä ole. Pari vuotta sitten seurustelin jonkin aikaa miehen kanssa jolla oli tytär, mutta tytär oli jo 21-vuotias eli ei siitäkään tullut lasten kanssa tekemisissä olemista.

Vierailija
11/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:52"]

Jotenkin vain hullu ajatus, että jonkun tämänikäisen koko elämänpiiri pyörii lasten ympärillä. -ap

[/quote]

Harvan pyörii! On työkuviot tai jatko-opiskelut, parisuhde, ystävät, sukulaiset ja harrastukset. Totta kai lapset ovat sitä tärkeintä maailmassa, mutta useimmilla on paljon muutakin. 

Juuri tuollainen lapsettoman tyypillinen ajatus. Tietysti ihan vauva-aika ja vähän siitä eteenpäinkin etenkin äiti (yleensä) keskittyy täysin voimin lapseen/lapsiin, mutta elämän kokonaisuudessa näin ei ole. 

Vierailija
12/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:16"]

Olenko kummajainen, vai onko täällä muita ikätovereita, joiden elämässä lapset eivät näy?

[/quote]

Olen vähän päälle 50, ja aikalailla sama tilanne. Sisaruksia mulla ei ole. Serkuilla on lapsia, mutta sukulaisten kanssa nyt yleensäkään ei pidetä yhteyttä joten en ole niitä muksuja juurikaan nähnyt. Joillain kavereilla tietty aikoinaan lapsia oli, mutta ei paljon oltu tekemisissä pikkulapsivaiheessa. Kummilapsia ei ole, onneksi kukaan ei ole koskaan keksinyt edes pyytää mua kummiksi, yleensä kaikki tietää etten ole lapsista kiinnostunut.

Vierailija
13/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:00"]

Vähän kyllä mietityttää, ettei yksikään ole kummiksi pyytänyt? Vai onko ja olet kieltäytynyt?

[/quote]Ei minua vain mietitytä. Pyytäisitkö itse lapsesi kummiksi työkaveria, kaveria tai viimeksi kymmenen vuotta sitten näkemääsi serkkua? Käsittääkseni kummeiksi pyydetään yleensä ensisijaisesti omia sisaruksia, ja siskollani ei tosiaan lapsia ole. -ap

Vierailija
14/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:16"]

[/quote]

Olen vähän päälle 50, ja aikalailla sama tilanne. Sisaruksia mulla ei ole. Serkuilla on lapsia, mutta sukulaisten kanssa nyt yleensäkään ei pidetä yhteyttä joten en ole niitä muksuja juurikaan nähnyt. Joillain kavereilla tietty aikoinaan lapsia oli, mutta ei paljon oltu tekemisissä pikkulapsivaiheessa. Kummilapsia ei ole, onneksi kukaan ei ole koskaan keksinyt edes pyytää mua kummiksi, yleensä kaikki tietää etten ole lapsista kiinnostunut.

[/quote]

Täysin samat sanat, olen alle 50v nainen. En edes muista milloin olisin ollut jonkun lapsen kanssa samassa huoneessa. Mulla ei sisaruksia, miehellä ei sisaruksia jne.

Vierailija
15/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:52"]

[/quote]

Harvan pyörii! On työkuviot tai jatko-opiskelut, parisuhde, ystävät, sukulaiset ja harrastukset. Totta kai lapset ovat sitä tärkeintä maailmassa, mutta useimmilla on paljon muutakin. 

Juuri tuollainen lapsettoman tyypillinen ajatus. Tietysti ihan vauva-aika ja vähän siitä eteenpäinkin etenkin äiti (yleensä) keskittyy täysin voimin lapseen/lapsiin, mutta elämän kokonaisuudessa näin ei ole. 

[/quote]Ehkä se on vanhemmalle niin luonnollistunutta, ettei sitä huomaa. Mutta jos käyttää päivässä useamman tunnin lasten hoitoon ja lasten miettimiseen, vapaa-ajan menot täytyy järjestää hoitoavun ehdoilla, kavereilla on paljon lapsia ja niin edelleen, kyllä tuollainen elämä on minusta hyvin lapsikeskeistä. -ap

Vierailija
16/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kysytty, mutta olen täysin päinvastainen tapaus :D

Itseläni on neljä lasta, sisaruksilla yhteensä kymmenen eli sukujuhlissa on ollut vilskettä. Toimin erityslastentarhanopettajana, minulla on seitsemän kummilasta (kun ikinä en ole tohtinut kieltäytyä)

Lisäksi naapureiden lapsia meillä vähintäänkin kaksi kerrallaan kylässä. 

Mutta jokainen autuaaksi tyylillään. Jos viihdyt hyvin noin, niin ei siinä mitään kummajasmaisuutta ole. Jos jotenkin kärsit tilanteesta, niin sitten hankit ympärillesi lapsia. On monenlaisia tapoja, vapaaehtoistyö muun muassa. 

Vierailija
17/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:00"]

Vähän kyllä mietityttää, ettei yksikään ole kummiksi pyytänyt? Vai onko ja olet kieltäytynyt?

[/quote]Ei minua vain mietitytä. Pyytäisitkö itse lapsesi kummiksi työkaveria, kaveria tai viimeksi kymmenen vuotta sitten näkemääsi serkkua? Käsittääkseni kummeiksi pyydetään yleensä ensisijaisesti omia sisaruksia, ja siskollani ei tosiaan lapsia ole. -ap

[/quote]

Ystäviä pyydetään paljonkin!

Olen kahden ystävän lapsen kummi ja kahden sukupiireistä. Oma sisarus on tosiaan ensisijainen, jos vain kirkkoon kuuluu.. 

Vierailija
18/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:52"]Jotenkin vain hullu ajatus, että jonkun tämänikäisen koko elämänpiiri pyörii lasten ympärillä. -ap
[/quote]
On ihan normaalia,että 36v:n elämä pyörii lasten ympärillä..

Vierailija
19/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:52"]Jotenkin vain hullu ajatus, että jonkun tämänikäisen koko elämänpiiri pyörii lasten ympärillä. -ap [/quote] On ihan normaalia,että 36v:n elämä pyörii lasten ympärillä..

[/quote]

Niin.. minkä ympärillä elämän sitten pitäisi pyöriä? Shoppailun ja geelikynsien?

Vierailija
20/85 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:52"]Jotenkin vain hullu ajatus, että jonkun tämänikäisen koko elämänpiiri pyörii lasten ympärillä. -ap [/quote] On ihan normaalia,että 36v:n elämä pyörii lasten ympärillä..

[/quote]Niin on. Se tuntuu vielä hullummalta. :D -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi