Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette arvaa mitä mies toi tänään kotiin..!

Vierailija
24.08.2015 |

Siis rrrghh.. Puhuin miehelle eilen, että voisin katsella jostain postimyynnistä meille parit uudet kivat lakanat, kun osa alkaa olla jo niin aikansa nähneitä, että ne vois heittää sitten pois.. No, tänään mies tuli töitten jälkeen muikeana kotiin, ja oli käynyt ostamassa Jyskistä sellaiset aivan JÄRKYTTÄVÄT Fc Barcelona pussilakanasetit x2! Ne eivät edes olleet mitkään halvimmat.. Siis voi itku.

Mä haaveilin jostain romanttisista ja ihanan pehmeistä puuvillasatiinilakanoista, niin nyt sekin raha on siis käytetty noihin. Tein selväksi, että mä en noita todellakaan sänkyyni laita, ja nyt mies mököttää olkkarissa, minä istun makkarissa, ja ne tuhannen lakanat on tossa ovensuussa jyskin pussissa.  

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:45"]Joo, ja ei toki käyttänyt koko budjettia, mut melkein 70 euroa tollasista hirvityksistä on mun mielestä aivan liikaa. Ja joku kysyi meidän köyhyydestä, niin ei kahden opiskelijan taloudessa nyt ihan hirveesti sitä ylijäämää pyöri, eli kyllä mies hankinnallaan melkoisen osan mun budjetista lohkaisi. Ja en ymmärrä, eikö muille sitten ole estetiikalla muka mitään väliä, mutta kyllä mä ainakin suosin neutraaleja vaaleita yksivärisiä tai max. raidallisia petivaatteita. Niin kuin joku mainitsikin, niin vaikuttaa kodin yleisilmeeseen musta aika paljon. -ap  
[/quote]
Laita sun tyylinen päiväpeitto, niin ei ole mitään väliä minkälaiset petivaatteet ovat. Mun mielestä on kohtuullista, että on molempia tyydyttäviä vaihtoehtoja kodin tekstiileissä, eikä niin, että talon emäntä valitsee omaan tyyliinsä sopivia ainoastaan. Kuten joku jo mainitsi, petivaatteethan vaihdetaan muutaman viikon välein, joten ethän sinä joudu niissä kauan kerrallaan nukkumaan. Laitat pari seuraavaa kertaa taas ne "kivat kukikkaat"... Parisuhteessahan yleensä tehdään kompromisseja, joten en ymmärrä valitusvirttäsi. Myös nr. 37 sanoi osuvasti, menkää yhdessä tästä lähtien ostoksille, eipähän tule yllätyksiä.

Vierailija
62/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut joka käyttää päiväpeittoa? ._. ihan sama millaiset lakanat siinä sängyssä on, kun päivällä heittää siistin päiväpeitteen siihen päälle, ja yöllä kumminkin silmät kiinni. Vai hengaako av-mammat kotona sänkyään tuijottaen? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta haukutaan itsekkääksi ämmäksi. Tuo mieskö ei sitten muka tehnyt itsekkäästi? Jos olisi ajatellut myös vaimoaan ostoksensa suteen, olisi varmaan hankkinut jotain pikkasen neutraalimpaa.

Vierailija
64/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän ap:n ärsyyntymisen. En yleensä suutu mistään, mutta tuosta minäkin olisin ärsyyntynyt/loukkaantunut. Ap ei pyytänyt miestä ostamaan lakanoita. Mies taisi piilovittuilla ap:lle ja nyt sai hyvän tekosyyn mököttää. Mies ei ajatellut yhtään ap:n makua. Kuinka tyhmä pitää olla, että luulee naisen tykkäävän jostain futislakanoista?!! Vaikuttaisi tahalliselta ärsytyskeinolta. Passiivisaggressiiviselta jopa. Toki riippuu siitä, millainen mies on muuten. Jos hän on muuten ihana ja empaattinen, niin antaisin tämän yhden pikku kömmähdyksen anteeksi. Mutta jos hänellä on muutenkin tapana piilovittuilla, niin sitten miettisin suhteen tulevaisuutta vakavasti.  

Jos hankkii yhteiseen kotiin sisustuksen, jota pitää katsella monta viikkoa putkeen tai jopa vuoden kerrallaan, on sillä väliä. Jos miehelle sillä ei ole väliä, niin eikö silloin ole oikein, että nainen valitsee lakanat oman makunsa mukaan? Tai vähintäänkin käydään yhdessä ostoksilla, että saadaan molempia viehättävät lakanat. Myös materiaalilla on väliä. Sen pitää tuntua hyvältä, laadukas puuvillasatiini on ok. Silkkisatiini vielä parempi, mutta ne ovat tosi kalliita. Ihminen viettää 1/3 ajasta sängyssä ja uni on tärkeää terveyden kannalta, joten kyllä sillä vaan on paljon merkitystä, millaisissa lakanoissa aikansa viettää. Toki vielä tärkeämpää on, että patja ja tyyny ovat ergonomiset. 

Vierailija
65/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:07"]

Olenko ainut joka käyttää päiväpeittoa? ._. ihan sama millaiset lakanat siinä sängyssä on, kun päivällä heittää siistin päiväpeitteen siihen päälle, ja yöllä kumminkin silmät kiinni. Vai hengaako av-mammat kotona sänkyään tuijottaen? :D 

[/quote]

blogit täynnä sisustuskuvia, ei sinne mikään futiskuosi sovi.

Vierailija
66/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:10"]

Ap:ta haukutaan itsekkääksi ämmäksi. Tuo mieskö ei sitten muka tehnyt itsekkäästi? Jos olisi ajatellut myös vaimoaan ostoksensa suteen, olisi varmaan hankkinut jotain pikkasen neutraalimpaa.

[/quote]

Korjaan: suhteen. Mutta kaikki kai tajusivat pointin.

Vierailija
67/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin varmaan ap:n asemassa nauranut ja oltais yhdessä vaihdettu lakanat sekä koeajettu ne sisään ;) ei meidän makkari olekaan vieraita varten

Vierailija
68/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:50"]No, koitetaan nyt ymmärtää ap:n miestä. Eihän miehillä luonnostaan ole minkäänlaista älliä sisustuksen tai värien suhteen.  [/quote] Ei muuten pidä paikkaansa. Meillä mies vastaa kaikesta sisustuksesta huonekaluista vuodevaatteisiin ja tekstiileihin. Sillä on aivan ylikehittynyt maku joten mulla ei ole asiaan mitään sanomista. Ja meidän lakanat on egyptiläistä puuvillaa, valkoiset. Tyynyliinat on helmenharmaat.

[/quote]

Ai ei ole mitään sanomista? No huh... Toivottavasti sitten olet edes tyytyväinen miehesi valintoihin.

Vierailija
69/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap noin paljon hiertää, niin voit lähettää miehen ja lakanat minun luokseni. Laitan molemmat mielelläni sänkyyni :D No tosissaan, ne on vaan lakanat! Käytä niitä ahkerasti niin kuluvat pian puhki.

Vierailija
70/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:55"]

Palauttakaa ne. 14vrk aikaa.

[/quote]

Ei kivijalkamyymälöissä ole mitään lain suomaa palauttamisoikeutta. toki kauppa voi antaa palauttamisoikeuden jos haluaa. Lain suoma palauttamisoikeus koskee vain ja ainoastaan etämyyntiä.

Vierailija
71/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään lapsilta perittyjä lakanoita. Kun ovat omasta lapsuus hömpästään kasvanut ulos, niin kyllä ehjät puuvillaiset lakanat käyttöön kelpaa.

Tänään just vaihdoin Helinä keijut ja disney prinsessat meidän sänkyyn. Viimeksi oli Turtteleja ja Batmanit.
Olen mä yhdet Star wars lakanat meidän sänkyyn ostanut muutama vuosi sitten.
N43

Vierailija
72/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oh my. Onko suomalaiskotien sisustus oikeesti tätä luokkaa kuin suurin osa vastaajista antaa ymmärtää? Totta hemmetissä lakanoilla, pyyhkeillä ym. tekstileillä vaikutetaan kodin ilmeeseen aivan yhtä lailla kuin muullakin sisustuksella. Ymmärrän kyllä ap:ta.

Vierailija
73/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 5v. Suuttui verisesti kun ostin sille kissa sukat enkä prinsessa sukkia. Tää on ihan sama asia, mutta ap on kait aikuinen :D

Vierailija
74/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mä köllöttelen täällä sängyssä Nalle Puh -lakanoihin verhoutuneena ja selaan av:ta. Ei elämä ole nii vakavaa :)

Vierailija
75/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliset lakanat tuskin sinällään haittaisivat niin hirveästi, mutta pointtina on, että niitä hankkiessa kysytään myös toisen mielipide. Kyllä minäkin mielelläni käyttäisin vaikka Star Wars -lakanoita, jos se olisi yhteinen päätös! Mutta luonnollisesti närkästyisin, jos mieheni hankkisi jotkut kammottavat pikkupoikien lakanat minulta kysymättä. En minäkään osta lakanoita (tms. yhteistä) kysymättä mieheni mielipidettä ensin.

Vierailija
76/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt ylipäänsä noita printtilakanoita, kun niitä ei saa edes pestä kunnon lämpötiloissa. Minä olen hoitanut lakana-asiani sillä tavalla, että kerran käydessäni Hollannissa vierailin yhden tuttavan kanssa sellaisessa ns. tukkufirmassa, joka myy hotelleihin kaikenlaista tarviketta.

Kun lakanat on itselleni ehkä eräs vähiten kiinnostavia asioita elämässä, niin ostin sieltä neljä settiä yksivärisiä valkoisia lakanoita tyynyliinoineen ja pari tummaa päiväpeittoa. Myönnetään, että maksoin itseni kipeäksi, mutta ovat varmaan kohta kymmenettä vuotta käytössä ja näyttävät aivan samalta kuin ostaessa, eivätkä ole kuluneet pätkääkään, vaikka on 95 asteessa pesty. Ei tarvitse varmaan seuraavaan kymmeneen vuoteenkaan miettiä lakanoita.

Mutta asiaan palatakseni, eiköhän se ole ihan samantekevää että millaisissa räteissä sitä nukkuu, kunhan on ehjää ja puhdasta. Ja mielestäni on ihan kohtuullista näin miehen näkökulmasta ajatellen, ettei ihan jokainen asia siellä taloudessa mene pelkästään sen naisen pillin mukaan.

Vierailija
77/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:24"]Meillä käytetään lapsilta perittyjä lakanoita. Kun ovat omasta lapsuus hömpästään kasvanut ulos, niin kyllä ehjät puuvillaiset lakanat käyttöön kelpaa.

Tänään just vaihdoin Helinä keijut ja disney prinsessat meidän sänkyyn. Viimeksi oli Turtteleja ja Batmanit.
Olen mä yhdet Star wars lakanat meidän sänkyyn ostanut muutama vuosi sitten.
N43
[/quote]
Oih, mä ottaisin mielelläni itselleni Star Wars ja Turtles lakanat <3

Vierailija
78/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:10"]Ap:ta haukutaan itsekkääksi ämmäksi. Tuo mieskö ei sitten muka tehnyt itsekkäästi? Jos olisi ajatellut myös vaimoaan ostoksensa suteen, olisi varmaan hankkinut jotain pikkasen neutraalimpaa.
[/quote]
Yleensä vaimot ostelee ja pitää mielivaltaa yllä kodintekstiileissä. Ei kaikissa kodeissa, mutta todella monessa. Että kyllä mies kerrankin ajatteli itseään valitsemalla mieleisensä.

Vierailija
79/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:12"]

Kyllä ymmärrän ap:n ärsyyntymisen. En yleensä suutu mistään, mutta tuosta minäkin olisin ärsyyntynyt/loukkaantunut. Ap ei pyytänyt miestä ostamaan lakanoita. Mies taisi piilovittuilla ap:lle ja nyt sai hyvän tekosyyn mököttää. Mies ei ajatellut yhtään ap:n makua. Kuinka tyhmä pitää olla, että luulee naisen tykkäävän jostain futislakanoista?!! Vaikuttaisi tahalliselta ärsytyskeinolta. Passiivisaggressiiviselta jopa. Toki riippuu siitä, millainen mies on muuten. Jos hän on muuten ihana ja empaattinen, niin antaisin tämän yhden pikku kömmähdyksen anteeksi. Mutta jos hänellä on muutenkin tapana piilovittuilla, niin sitten miettisin suhteen tulevaisuutta vakavasti.  

Jos hankkii yhteiseen kotiin sisustuksen, jota pitää katsella monta viikkoa putkeen tai jopa vuoden kerrallaan, on sillä väliä. Jos miehelle sillä ei ole väliä, niin eikö silloin ole oikein, että nainen valitsee lakanat oman makunsa mukaan? Tai vähintäänkin käydään yhdessä ostoksilla, että saadaan molempia viehättävät lakanat. Myös materiaalilla on väliä. Sen pitää tuntua hyvältä, laadukas puuvillasatiini on ok. Silkkisatiini vielä parempi, mutta ne ovat tosi kalliita. Ihminen viettää 1/3 ajasta sängyssä ja uni on tärkeää terveyden kannalta, joten kyllä sillä vaan on paljon merkitystä, millaisissa lakanoissa aikansa viettää. Toki vielä tärkeämpää on, että patja ja tyyny ovat ergonomiset. 

[/quote]

Tarviiko teidän miehet ihan oikeasti pyytää lupa että saavat ostaa vaikkapa lakanoita omaan kotiinsa??

Nyt mä olen kyllä kaiken kuullut. 

Vierailija
80/116 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpeitto vois toimia.. Ja silmät kii ku nukut niin et nää niitä. Mitähän on ap seuraavaks saamassa yllätyksenä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi