Ette arvaa mitä mies toi tänään kotiin..!
Siis rrrghh.. Puhuin miehelle eilen, että voisin katsella jostain postimyynnistä meille parit uudet kivat lakanat, kun osa alkaa olla jo niin aikansa nähneitä, että ne vois heittää sitten pois.. No, tänään mies tuli töitten jälkeen muikeana kotiin, ja oli käynyt ostamassa Jyskistä sellaiset aivan JÄRKYTTÄVÄT Fc Barcelona pussilakanasetit x2! Ne eivät edes olleet mitkään halvimmat.. Siis voi itku.
Mä haaveilin jostain romanttisista ja ihanan pehmeistä puuvillasatiinilakanoista, niin nyt sekin raha on siis käytetty noihin. Tein selväksi, että mä en noita todellakaan sänkyyni laita, ja nyt mies mököttää olkkarissa, minä istun makkarissa, ja ne tuhannen lakanat on tossa ovensuussa jyskin pussissa.
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:44"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:24"]Kuulostaa tuo teidän lakanoiden valinta siltä kuin valitsisitte uutta sohvaa tai autoa. Lakanoita kuuluu olla monenlaisia, voi aina vaihdella sitten mielen mukaan. Yleensäkin kaikkia helposti vaihdettavia tekstiileitä on kiva olla monenlaista, sillä saa kotiin helposti erilaista ilmettä vuodenajan ja fiiliksen mukaan. Ja kun on tottunut että niitä on paljon, niin ei tarvi vetää tuollaista kriisiä yhdestä pussilakanasetistä, vaan ostaa aina kun tykkää. Ja kun lakanoita on paljon niin ei tarvi pyykätä niitä samoja koko ajan ja ne säilyy paremman näköisenä pidempään, eikä vieraiden tullessakaan tarvi miettiä että mistä nyt petivaatteet kehittäis. Sä käyt nyt ja ostat itselle jonkun kivan tai parit kivat, sitten ootte tasoissa. [/quote] Ei kaikilla ole rahaa tai kaappitilaa ostaa loputtomasti lakanoita. Meillä on kolmet parivuoteen lakanat, joista riittää siis kahdelle vieraspariskunnallekin. Enempää ei kaappiin mahtuisi, joten uusia tuskib ostetaan vuosiin. Käytännössä yhdet lakanat ovat meillä käytössä siis joka kolmas kerta. [/quote] Niin no jotkut tykkää täyttää kaapit kengillä ja vaatteilla ja laukuilla. Itse tykkään panostaa enemmän sisustukseen, koska kaunis koti on mulle tärkeä. Ja lakanat, verhot, tyynyliinat yms. vie nätisti laskostettuna tosi paljon vähemmän kaappitilaa kuin ne kengät ja laukut. [/quote] Voi olla, en osaa vertailla, sillä en juurikaan omista vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Kaikilla ei katsos ole tarvetta haalia älytöntä määrää minkäänlaista materiaa ympärilleen. Olisihan se nyt älytöntä hankkia iso kämppä, että voi ostaa lisää lakanoita, jotka lähinnä lojuvat käyttämättöminä kaapissa.
[/quote]
No jos on köyhä, niin ei tarvi olla noin kade toisten lakanoista ja kaappitiloista. Sitä paitsi ei ne loju käyttämättöminä, kun vaihdan sisustusta niin usein. Nytkin laitan kohta syysvärejä kesävärien tilalle. Vieraatkin aina kehuu miten meillä on aina niin nättiä :)
[/quote]
Toisten lakanoiden kadehtiminen on ehkä absurdein ja koomisin ajatus hetkeen :D En osaa kuvitella turhempaa kadehtimisen aihetta. Enkä ole köyhä, minua ei vain kiinnosta materia. Koti on kaunis, ja kaapeissa on kaikki tarvittava. Esimerkiksi minun ja miehen harrastusvälineet vievät paljon tilaa. Ilman niitä elämä olisi ankeampaa, vaikka ne ovatkin materiaa, sillä ne mahdollistavat kiinnostavien asioiden harrastamisen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:27"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:00"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:44"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:24"]Kuulostaa tuo teidän lakanoiden valinta siltä kuin valitsisitte uutta sohvaa tai autoa. Lakanoita kuuluu olla monenlaisia, voi aina vaihdella sitten mielen mukaan. Yleensäkin kaikkia helposti vaihdettavia tekstiileitä on kiva olla monenlaista, sillä saa kotiin helposti erilaista ilmettä vuodenajan ja fiiliksen mukaan. Ja kun on tottunut että niitä on paljon, niin ei tarvi vetää tuollaista kriisiä yhdestä pussilakanasetistä, vaan ostaa aina kun tykkää. Ja kun lakanoita on paljon niin ei tarvi pyykätä niitä samoja koko ajan ja ne säilyy paremman näköisenä pidempään, eikä vieraiden tullessakaan tarvi miettiä että mistä nyt petivaatteet kehittäis. Sä käyt nyt ja ostat itselle jonkun kivan tai parit kivat, sitten ootte tasoissa. [/quote] Ei kaikilla ole rahaa tai kaappitilaa ostaa loputtomasti lakanoita. Meillä on kolmet parivuoteen lakanat, joista riittää siis kahdelle vieraspariskunnallekin. Enempää ei kaappiin mahtuisi, joten uusia tuskib ostetaan vuosiin. Käytännössä yhdet lakanat ovat meillä käytössä siis joka kolmas kerta. [/quote] Niin no jotkut tykkää täyttää kaapit kengillä ja vaatteilla ja laukuilla. Itse tykkään panostaa enemmän sisustukseen, koska kaunis koti on mulle tärkeä. Ja lakanat, verhot, tyynyliinat yms. vie nätisti laskostettuna tosi paljon vähemmän kaappitilaa kuin ne kengät ja laukut. [/quote] Voi olla, en osaa vertailla, sillä en juurikaan omista vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Kaikilla ei katsos ole tarvetta haalia älytöntä määrää minkäänlaista materiaa ympärilleen. Olisihan se nyt älytöntä hankkia iso kämppä, että voi ostaa lisää lakanoita, jotka lähinnä lojuvat käyttämättöminä kaapissa. [/quote] No jos on köyhä, niin ei tarvi olla noin kade toisten lakanoista ja kaappitiloista. Sitä paitsi ei ne loju käyttämättöminä, kun vaihdan sisustusta niin usein. Nytkin laitan kohta syysvärejä kesävärien tilalle. Vieraatkin aina kehuu miten meillä on aina niin nättiä :) [/quote] Meillä vieraat kehuvat aina hyvää seuraa :)
[/quote]
Meillä on sekä hyvää seuraa että vielä viihtyisä ilmapiiri ja paljon vieraita :)
[/quote]
...niin ja enkä usko että ne lukuisat vieraat viihtyis meillä niin hyvin jos me elettäis tyyliin joku yks patja lattialla ja kuluneet pussilakat niiden päällä minimalistisesti :D. Aina se sisustus vaikuttaa, se luo osan siitä ilmapiiristä alitajuisesti
[/quote]
Tosiaan, välimuotojahan ei ole. Jos ei haali kasoittain lakanoita, on kateellinen köyhä, jolla on vain rähjäinen patja lattialla. Kattokin jo myytiin, ruoaksi syödään hyönteisiä ja rottia.
Yöllä on pimeää ei lakanoita näe.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:31"]
Itse olen ihmetellyt ylipäänsä noita printtilakanoita, kun niitä ei saa edes pestä kunnon lämpötiloissa. Minä olen hoitanut lakana-asiani sillä tavalla, että kerran käydessäni Hollannissa vierailin yhden tuttavan kanssa sellaisessa ns. tukkufirmassa, joka myy hotelleihin kaikenlaista tarviketta.
Kun lakanat on itselleni ehkä eräs vähiten kiinnostavia asioita elämässä, niin ostin sieltä neljä settiä yksivärisiä valkoisia lakanoita tyynyliinoineen ja pari tummaa päiväpeittoa. Myönnetään, että maksoin itseni kipeäksi, mutta ovat varmaan kohta kymmenettä vuotta käytössä ja näyttävät aivan samalta kuin ostaessa, eivätkä ole kuluneet pätkääkään, vaikka on 95 asteessa pesty. Ei tarvitse varmaan seuraavaan kymmeneen vuoteenkaan miettiä lakanoita.
Mutta asiaan palatakseni, eiköhän se ole ihan samantekevää että millaisissa räteissä sitä nukkuu, kunhan on ehjää ja puhdasta. Ja mielestäni on ihan kohtuullista näin miehen näkökulmasta ajatellen, ettei ihan jokainen asia siellä taloudessa mene pelkästään sen naisen pillin mukaan.
[/quote]
Mitähän mahtaisi tuollainen hotellikama maksaa? Olen itsekin kyllästynyt noihin harsoihin, joita nykyään lakanoina myydään. Vanhat lakanat kestää vuosikymmeniä, mutta uudemmat mitä olen ostanut on täynnä nukkaa ja kuluvat puhki, vaikka ovat olevinaan laadukkaitakin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:00"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:44"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:24"]Kuulostaa tuo teidän lakanoiden valinta siltä kuin valitsisitte uutta sohvaa tai autoa. Lakanoita kuuluu olla monenlaisia, voi aina vaihdella sitten mielen mukaan. Yleensäkin kaikkia helposti vaihdettavia tekstiileitä on kiva olla monenlaista, sillä saa kotiin helposti erilaista ilmettä vuodenajan ja fiiliksen mukaan. Ja kun on tottunut että niitä on paljon, niin ei tarvi vetää tuollaista kriisiä yhdestä pussilakanasetistä, vaan ostaa aina kun tykkää. Ja kun lakanoita on paljon niin ei tarvi pyykätä niitä samoja koko ajan ja ne säilyy paremman näköisenä pidempään, eikä vieraiden tullessakaan tarvi miettiä että mistä nyt petivaatteet kehittäis. Sä käyt nyt ja ostat itselle jonkun kivan tai parit kivat, sitten ootte tasoissa. [/quote] Ei kaikilla ole rahaa tai kaappitilaa ostaa loputtomasti lakanoita. Meillä on kolmet parivuoteen lakanat, joista riittää siis kahdelle vieraspariskunnallekin. Enempää ei kaappiin mahtuisi, joten uusia tuskib ostetaan vuosiin. Käytännössä yhdet lakanat ovat meillä käytössä siis joka kolmas kerta. [/quote] Niin no jotkut tykkää täyttää kaapit kengillä ja vaatteilla ja laukuilla. Itse tykkään panostaa enemmän sisustukseen, koska kaunis koti on mulle tärkeä. Ja lakanat, verhot, tyynyliinat yms. vie nätisti laskostettuna tosi paljon vähemmän kaappitilaa kuin ne kengät ja laukut. [/quote] Voi olla, en osaa vertailla, sillä en juurikaan omista vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Kaikilla ei katsos ole tarvetta haalia älytöntä määrää minkäänlaista materiaa ympärilleen. Olisihan se nyt älytöntä hankkia iso kämppä, että voi ostaa lisää lakanoita, jotka lähinnä lojuvat käyttämättöminä kaapissa. [/quote] No jos on köyhä, niin ei tarvi olla noin kade toisten lakanoista ja kaappitiloista. Sitä paitsi ei ne loju käyttämättöminä, kun vaihdan sisustusta niin usein. Nytkin laitan kohta syysvärejä kesävärien tilalle. Vieraatkin aina kehuu miten meillä on aina niin nättiä :) [/quote] Meillä vieraat kehuvat aina hyvää seuraa :)
[/quote]
Meillä on sekä hyvää seuraa että vielä viihtyisä ilmapiiri ja paljon vieraita :)
[/quote]
No siis _MEILLÄHÄN_ lukuisat vieraat kehuvat täydellisen sisustuksen, hemaisevan isäntäparin, ja viihtyisän ilmapiirin ohella suussasulavan taivaallista ruokaa. Siis oh god.. Ja meidän isä on vahvempi ku teidän isä.
Ainoot hyvät pussilakanat on Marimekon ja se tasaraita pussilakana on ihanan pehmeä. Yksi vaan maksaa 119 euroa ja kaksi sen 238 euroa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:18"]
Ei elämää pidä ottaa noin vakavasti! :) Musta ihan hauska juttu, enkä todellakaan suuttuisi tuommoisesta, lakanat kuitenkin vaihdetaan parin viikon välein. Rentoudu hyvä nainen!! :D T. Tuore vaimo 22 v
[/quote]Käytät lakanoita kaksi viikkoa ja heität sitten roskikseen?
Meillä on vain kahdet vuodevaatteet. Yhdet käytössä, toiset pesussa/kaapissa. Jokainen pussilakana on käytössä jokaisen vuoden aikana noin puoli vuotta. Käyttöikä on ainakin 10 vuotta. Ap on kyllä kusessa niiden hupilakanoiden kanssa :(
No kai sängyssä on päiväpeitto? Kukaan niitä lakanoita näe. :D
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:54"]
Kuka haluaa jotkut törkeän rumat lakanat. Lakanoiden pitää sopia sisustukseen ja jos olis jotkut kirkkaan räikeet jalkkis lakanat niin terve. Asutte näköjään monet ihmiset helvetin hirveissä kodeissa!
[/quote]
Kuka on sanonu että meillä on hirveet kodit?? Ja mitä v*tun väliä on jonku lakanoiden värillä sisutukseen,et vissii oo ikinä kuullukkaa päiväpeitoista yms. urpo mitkä voi laittaa niiden lakanoiden päälle. iIhan näin vinkkinä ettei aina tarvi ostaa tylsiä lakanoita jotka sopii "sisustukseen".
Huomaa ketjusta kellä on visuaalista silmää ja ymmärrystä sisustamisesta :D Valitettavan suurella osalla näköjään ei ole kumpaakaan. Ja niille ketkä sanoo, että lakanoilla ei ole väliä, koska vieraat eivät niitä näe ja yöllä on pimeää ym ym, minä ainakin sisustan kotini itseäni varten! Onneksi ei tarvitse nukkua missään karmeissa jalkapallolakanoissa tai rumissa violeteissa polyestersatiinihirvityksissä... Sängyssä kuitenkin vietetään kolmas osa vuorokaudesta joten miksi ei tekisi sängystä kaunista?
Tiedättekö mitä, olen nuorena miehenä AP:n kanssa täysin samaa mieltä!!! Ei jumalauta, oletin että AP:n mies on kuitenkin yli 18 vuotta? En sano, että pitäisi olla joku taideihminen tai muuten överikultturelli, mutta kyllähän nyt mieheltäkin voisi edes jotain helvetin tyyliä odottaa! **tun barcelona, arghh. Eikö se riitä että miehellä on 'sporttinen' audi pihassa ja siinä jotain tyhmiä tuunauksia. Olisi nyt edes vähän satsannut...
Mä olisin myös ilahtunut siitä, et mies oli kuunnellut mua. Me valitaan YHDESSÄ kaikki tuollaiset. Usein myönnnytään toisen ehdottamaan jos itsellä ei ole niin väliä millainen on. Miehelläsi on varmasti tismalleen sama olo niistä sun romanttisista lakanoista. Miksei mieskin välillä saa valita haluamaansa?
Ap taitaa olla ikuinen teiniprinsessa. :DD
Meillä käy aina joskus tuolleen myös, eri asioihin liittyen. Minä vinkkaan, että haluisin jotain kivaa sisustus-sitä, sisustustätä. Synttärilahjaksi vinkkasin, että haluan jotain kimaltelevaa ja kallista. Ajattelin sormusta, mutta mies osti kaulakorun. Oon pari kertaa mököttäny yksikseni, ku mies ei osannukkaan ostaa just sitä oikeaa. Mutta sitte mä katon peiliin ja kysyn itseltäni: "Hei, sanoinko mä minkä värisen/muotosen/laatusen/ näkösen jutun mä haluun? No en sanonu, ja mies ei oo ajatustenlukija". Nyt mä arvostan sitä miten tuo muistaa mun pienet toiveet, vaikka ne menis metsään. Ja jos mä haluun ens synttäreiksi sormuksen tai vaikka vaalean beiget satiinipussilakanat, mä sanon sen suoraan. Ei kukaan voi suuttua miehelle, ettei ne oo ajatustenlukijoita. <3
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:07"]Olenko ainut joka käyttää päiväpeittoa? ._. ihan sama millaiset lakanat siinä sängyssä on, kun päivällä heittää siistin päiväpeitteen siihen päälle, ja yöllä kumminkin silmät kiinni. Vai hengaako av-mammat kotona sänkyään tuijottaen? :D
[/quote]
Niinpä! Ikeassa ei montaa euroa maksa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:40"]
Ainoot hyvät pussilakanat on Marimekon ja se tasaraita pussilakana on ihanan pehmeä. Yksi vaan maksaa 119 euroa ja kaksi sen 238 euroa.
[/quote]
OT, on kyllä sairas hinta kankaan palasta joka on muodoltaan suora.
Mun mies nukkuu tyytyväisenä barbipeittonsa alla. <3 Mitä väliä petivaatteilla oikeasti on. Minä vaihdan edustukelpoiset sitten kun on hienompia vieraita tulossa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:50"]No, koitetaan nyt ymmärtää ap:n miestä. Eihän miehillä luonnostaan ole minkäänlaista älliä sisustuksen tai värien suhteen. [/quote] Ei muuten pidä paikkaansa. Meillä mies vastaa kaikesta sisustuksesta huonekaluista vuodevaatteisiin ja tekstiileihin. Sillä on aivan ylikehittynyt maku joten mulla ei ole asiaan mitään sanomista. Ja meidän lakanat on egyptiläistä puuvillaa, valkoiset. Tyynyliinat on helmenharmaat.
[/quote]
Ai ei ole mitään sanomista? No huh... Toivottavasti sitten olet edes tyytyväinen miehesi valintoihin.
[/quote]
Olen ihan supertyytyväinen. Meidän koti on oikeesti ihan kuin jostain ranskalaisesta sisustuslehdestä ja tykkään siitä ihan hurjasti. En vain olisi ikinä osannut laittaa sitä tuollaiseksi. Mies kunnostaa vanhaa ja tilailee kankaita ym netistä ympäri maailmaa. En ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan, että verhoissa pitää olla vuorikangas, jotta laskeutuvat kauniisti ja näyttävät ylellisen paksuilta. No nyt tiedän senkin. Ja osaan kaikki beigen ja harmaan eri sävyjen nimet englanniksi :)
Oho ! Luulin jo että pussillisen perunoita tai mustan miehen ! Petyin , tylsää !'
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:23"]
[/quote]
[/quote]
...niin ja enkä usko että ne lukuisat vieraat viihtyis meillä niin hyvin jos me elettäis tyyliin joku yks patja lattialla ja kuluneet pussilakat niiden päällä minimalistisesti :D. Aina se sisustus vaikuttaa, se luo osan siitä ilmapiiristä alitajuisesti