Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvasta haaveilevat yli 35-vuotiaat

24.08.2015 |

Perustin uuden ketjun, kun yli kolmekymppisten ketju on niin pitkä ja siellä on mukana myös alle kolmekymppisiä. Olen itse 37-vuotias ja minulla on yksi lähes parikymppinen lapsi ennestään. Joissakin tapauksissa minut ilmeiseti lasketaan silti ensisynnyttäjäksi, koska aikaisemmasta synnytyksestä on niin pitkä aika. Keskustelisin mielelläni esim. iän tuomista peloista ja haasteista raskauteen ja sen yritykseen liittyen, siksi laitoin tuon ikärajan tuohon otsikkoon. 

Elämäntilanteeni on mielestäni melko tasainen. Olen itse ollut pitkään samassa työssä ja puolisolla on myös vakituinen työpaikka. Iän tuoma hyvä puoli verrattuna aikaisempaan raskaus- ja vauva-aikaan on se, että talous on paljon paremmassa kunnossa ja ei ole enää keskeneräisiä opiskeluja.

Tässä kierrossa olisi tarkoitus aloittaa yrittämään ja jännittää kovasti tärppääkö.. Ovulaatiotikut otetaan heti käyttöön. Olisiko jollain vinkkiä, mikä merkki olisi paras?

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hansku78! Harmi että meni ohi tuo ikkuna, mä niin tiedän tunteen kun jo tässä kuussa toivoin jotain tapahtuneen vaikka varsinaista yritystä ei vielä ollut. Itsellä alko just menkkoja enteilevä tiputtelu joten plussaa ei nyt ole tulossa (vaikka vähän salaa toivoin, vaikkei se kovin realistista nyt ollut). Miten sitä niin hurahtaa tähän, mutta kun haluaisi jo sen käärön syliin. Tsemppiä!

Ihana oikeasti saada naisseuraa ja vertaistukea, vaikka mieskin jo asiasta hössöttää (ja olen siitä tosi onnellinen) niin samassa tilanteessa olevan tulevan äidin kanssa on ehkä vähän erilaista pyöritellä asioita, ja hieman eri kantilta. Onneks on netti ja palstat! :D

122/190 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parissa kierrossa ollut apuna CB-ovulaatiotestit, joista olen saanut paljon iloa. Ovuloin! Eikä tarvitse stressata joka kuu noin paria viikkoa, kuten olen tehnyt projektin aloittamisen jälkeen, vaan voi tehdä täsmäiskun (no, hyvin monta täsmäiskua) ja olla kevyin mielin sitä ennen ja sen jälkeen.

Nyt kaksi kuukautta täsmäyritystä takana, eilen olisi pitänyt alkaa menkat, mutta en uskalla testata. Olen innoissani testannut joka kuu, tyhjä ruutu on niin masentava. Se on varmaan myös yksi syy ovulaatiotestien fanittamiselle: voipahan tuntea onnistuvansa edes jossain tällä saralla.

Tässä kuussa outoa ja erilaista on ollut menkkakivut, jotka alkoivat noin viikko ovulaatiosta. Normaalisti kipuja on pari päivää ja ne alkavat vasta, kun vuotokin alkaa. Minkäänlaista pahoinvointia, kiinnittymisvuotoa, sykkimistä eikä väsymystä ole ollut havaittavissa. Tissit on normikipeät, mutta niin ne ovat joka kuu ovulaation jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/190 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana!

Vierailija
124/190 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea "Inkivaari81"! Ihanaa, että taas yhdellä meidän ketjun naisista tärppäs.:) 

Olet varmaan ihan onnesta soikeena ja ehkä pikkuisen ymmälläänkin, kun esikoinen ilmoitti tulostaan noinkin nopeasti...

Mulla on kaksi lasta ja kyllä se ensimmäisen odotusaika ihan siitä aamusta, kun plussa testiin pärähti  oli mieleenpainuvin. Vaikka sanotaan kuinka, että se äidiksi tulo on meillä naisilla jo geeneihin ohjelmoitu, niin  kuitenkin sitä on ensimmäistä lastaan odottaessa vähän niin kuin tutkimusmatkailija. Kaikki se raskauden yhdeksän kuukauden mukanaan tuoma ja itse synnytys on niin uutta ja ennen kokematonta. Onnea odotukseen  vielä kerran. 

Ja lopuksi sitte omat uutiset. Mulla on menkat alkamassa, niinkus jo aiemmin arvelin. Kävin just vessasa ja pyyhkiissä tuli jo punaista paperiin. Harmittihan se taas Tampaxia toosaan tunkiessa ja tuli vähän sellainen apea olo miettiissä sitäkin, että onnistunkohan mä enää koskaan tulemaan raskaaksi, vai oonko jo liian vanha?;(  

Toisaalta onhan tähän jo kesän ja syksyn aikana totuttu. Vauvauumeilevan naisen elämä nyt vaan on tämmöistä menkkojen ja ovulaation välistä vuoristorataa. Koetetaan kestää siskot.

Mites muilla menee? Niin ja "mila_". Me taidetaan olla siun kanssa suht samassa kierrossa, vai jokos ne alkoi?

125/190 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos! Oli tämä shokki, iloinen sellainen, olin varma, ettei vielä tärppäis. Suunnittelin meneväni joululomalla gynelle tarkastamaan, että paikat kunnossa ja kysymään milloin voi alkaa syödä yrityksen tueksi jotain lääkkeitä. :D

Nyt mulla on "menkka"kivut loppuneet, mistä olen tietenkin huolissani. Nyt on neljänä iltana putkeen ollut sellainen krapulainen olo, muuten ei mitään oireita. Olen aina tykännyt päikkäreistä, joten ei uutta silläkään saralla.

Onnea yritykseen kaikille ja itse suosittelen digiovulaatiotestejä.

126/190 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole vielä yritystä aloitettu,vuodenvaihde on se "odotettu ajankohta" milloin päätökset pitää olla valmiina.Itse olisin jo tämän pillerilaatan jälkeen valmis lopettamaan ehkäisyn (laatta loppuu joulun tietämillä) mutta mutta katsotaan mitä mieltä mies on.Pillerit on toimineet ok mutta säännöllisesti tiputtelua tulee muutaman päivän ajan ja nyt ainakin itse luulen tuntevani 99% ovuloinnin ajankohdan. :) Mies ei halua tietää milloin on ovulointi meneillään ettei tule jatkossa suorituspaineita.Parit raskaustestit on tullut tehtyä,rinnat oli pitkään todella kipeät ja olo hyvinkin turvonnut.Itse suhtaudun vauvaan positiivisesti ja avoimin mielin kun tähän asiaan on nyt ehtinyt tottua,lähinnä mietityttää raskausaika ja synnytys miten ne sujuvat.

Vierailija
127/190 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helianna79! Ihana kuulla plussauutisia :)

Itseä jännittää ja innostaa ihan kauheasti, eka yritys alkaa nyt viikonloppuna. Foolihappoa on mussutettu jo muutaman viikon, jätimme molemmat miehen kanssa alkoholin erittäin vähäiselle, pyrimme syömään fiksusti ja olemaan rennosti. Olen odottanut tätä niin pitkään, ja nyt vihdoin, en oikein tiedä miten päin olisin. Odottelen ovulaatio- ja raskaustestitikkujen tuloa postissa. :,)

Onko täällä muuten monia ensimmäisestä haaveilevia?

Vierailija
128/190 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös Inkiväärille plussauutisista, ihana nähdä kun muilla tärppää! :)

Vierailija
129/190 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä mamma limoista ja vatsan nippailuista päätellen ovuloi tänään ja samaa näytti myös ovislaskurit.

Mieskin on ollut koko viikon kotona lomalla joten olen saanut sen normaalia useammin houkutelluksi petipuuhiin ti, ke ja eilis iltanakin.:D

Vielä tänä iltana pitää saada ukko kunnolla innostumaan, niin silloin tässä on ainakin täydelliset lähtökohdat tulla raskaaksi.:)

Siis tilanne aivan toinen, kuin noilla parilla edellisellä kierrolla, kun ovispäivänä oli kulunut jo melkein viikko edellisestä  yhdynnästä  miehen olessa silloin työmatkoilla ja hedelmöittymisen kannalta just ne parhaat päivät yhtyä jäi täysin hyödyntämättä.

Joko "mila_" sait testit postista ja pääsit tikuttelemaan?

Missähän kaikki muut vauvasta haaveilevat muuten luuraa?

130/190 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huono omatunto kun yritän nyt lasta. Olen aloittamassa sairaanhoito-opinnot 34-vuotiaana ja mieheni on vasta nyt saanut tilapäistä työtä. Tuntuu vaan siltä etten halua olla se surullinen mummeli joka jouluna on säälistä veljenpojan luona kun ei ole muita sukulaisia elossa. Olisi ihana olla äiti eikä aina täti joka näkee sillontällöin veljenpoikaa. En koskaan ollut äidillinen luonne mutta kun tuo syntyi niin sydäntä painaa huoli sen tulevaisuudesta ja pärjäämisestä. Voisin hyvin kuvitella tekeväni mitä vain veljenpoikani eteen. Mutta en kuitenkaan ole hänen elämässään koska hänen äitinsä ei halua olla meidän kanssa tekemisissä kuin harvakseltaan. Olen ihan yksin ajatusteni kanssa. Perheeni ei suhtautuisi hyvin jos tulisin raskaaksi.

Me emme käytä miehen kanssa ehkäisyä, näemme ikävä kyllä sillontällöin kun tuo on töissä Berliinissä. Joka kerta kun se lähtee haen raskaustestin ja petyn. Mieheni ei yritä saada minua raskaaksi erityisesti.

Vierailija
131/190 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Hansku78, lupaavaltahan tuo kuulostaa, toivottavasti tärppää! :)

Tikut saapuivat mutta en ole ensimmäistäkään ovulaation oiretta huomannut, ja tikutkin näyttävät vain haaleaa viivaaa päivistä 14-18 (yleensä mulla tapahtuu se siinä kp 16-17 paikkeilla), ei hajua mistä kiikastaa että meneekö tässä kuussa täysin ohi vai tuleeko se ovulaatio super myöhään, saas nähdä. Ollaan siitä huolimatta kyllä käytetty tilaisuudet hyväksi, jos tikulla ei mitään maagista näkyisikään :D

Kovin hiljaista tällä on ollut, itsekin mietin missä kaikki vauvahaaveiset luuraavat :)

132/190 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päätettiin lopettaa pillerit etuajassa ja ryhtyä yrittämään vauvaa.Eilen otin viimeisen pillerin ja saas nähdä tuleeko menkat jo muutaman päivän sisällä.Jännittää jo hieman etukäteen miten kroppa toipuu hormoneista vuosien jälkeen mutta odottavin mielin eteenpäin. :)

Vierailija
133/190 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas:)

Täällä siis menossa kp24/30 joten mulla menkkojen pitis alkaa aattona, mutta mitä mieltä naiset olette näistä seuraavista havainnoista kropassani...

Väsyttää ja olo on  ollut loppuviikon jotenkin kamalan turvottava ja alavatsaa nipistellyt. Tissit kihelmöi ja on olleet kylmän- ja kosketusarat.

Valkovuotoa tulee, sellaista limaisen kirkasta ja runsasta. Oikaiskaa jos olen väärässä, mutta eikös yleesä kierron lopussa viimeisellä viikolla valkovuoto ole todella harvinaista, ellei sitte ole jotain tulehdusta???

No eilen lauantaiseksin jälkeen miehen jo lauettua, mutta jäädessään vielä sisälläni mulle iski inhottava krampikohtaus alavatsaan. Ukkokin luuli ekana onnistuneensa tuottamaan mulle jätti orgasmin, vaikka se oli kaikkea muuta. Lähinnä voisin verrata tunnetta  kivuliaisiin supistuksiin. Sen helpotettua pissalla käydessä kun suihkulla valuttelin emättimestä niitä miehen spermajämiä niin huomasin et mukana tuli hennon punaista. Sitä jäi myös vessapaperiin pyyhkiessäni. Mies sanoi ettei väri ole hänen spermastaan peräisin.

Ekana mietitytti, mutta nyt kun sitä ei ole enää taas tänään tullut, vaan ainoastaan sitä kirkasta valkovuotoa, niin ajattelen optimistisesti, että sehän saattoi olla jotain kiinnittymis vuodon tapaista jota se alavatsan kramppaaminen sai liikkeelle tuolta jostain syvemmältä kohdunkaulalta, etenkin kun vielä huolellisesti paikkojani suihkuttelin.

Tänne tulossa siis jännä atton odotus.:)  

Vierailija
134/190 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levari, ihanaa! Kiva nähdä muitakin jo yritysvaiheessa olevia. Menkathan pitäs tulla aika pian lopetuksesta, ihan kuin sitä väliviikkoa pitäis.  :)

hansku78 peukutellaan oikein kovasti että ois jo tärpännyt, eikös nuo oireet kuulosta jo vallan otollisilta! Päivittelehän meille sitten miltä näyttää. ;)

Mä taas ihmettelen mitä mun kiertoon oikein kuuluu, oon tikuttanut ovulaatiota nyt päivästä 15 lähtien ja mitään ei tikuissa näy, eikä mitään mun perinteisistä ovulaatio-oireistakaan kuulu, joten oletan että skippasin koko homman tässä kierrossa. Eipä siinä, ens kierrolla uutta kehiin, mutta seuraan tämän tikuilla menkkoihin asti, tykkään kerätä statistiikkaa näistä asioista (ja olla tikutushullu heti alusta alkaen). Perinteisiä PMS-oireita kuten alaselkäsärkyä ja vatsan juilintaa tuntuu jo, joten eiköhän ne menkatkin sieltä pian tule. Mitäs muille kuumelijoille kuuluu? :)

135/190 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mila_ Menkkoja ei ole näkynyt eikä myöskään mitään menkkoihin liittyvää nipistelyä.Söin siis minipillereitä joissa ei pidetä väliviikkoa ollenkaan,menkat jossakin muodossa kuitenkin tulivat nämä pari kuukautta.

Tutkin juuri kalenteria ja edellinen kierto oli ollut 33päivää.Pillereiden lopetuksen aikaan oli kiertopäivä 26 ja nyt kaiken mukaan menkkojen pitäisi alkaa lähipäivinä.Saas nähdä alkavatko vai onko meillä tärpännyt ennen yritystäkään. :O 

Miestä ei onneksi tarvitse sänkyhommiin houkutella ja ollaan päätetty ettei stressata turhaan tulee jos/kun tulee.Ovistikuttelua harkitsen ehkä ensi vuonna jos siltä tuntuu.

Tsemppiä muille yritykseen. :)

Vierailija
136/190 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tällä mammalla kp 29/30. Olin kyllä päättänyt, että en tee raskaustestiä kuin vasta sen jälkeen jos menkat ei attona ala, mutta toisin kävi. Olaan tänään lähdössä joulun viettoon appivanhempien luo niin en sitte millään malttanut olla aamulla suurin odotuksin testaamatta. No negaahan se näytti ja lässähdin takaisin maan pinnalle.

Oireita on kyllä ollut ilmassa, elikäs se limainen runsas valkovuoto on jatkunut ja onpakko pitää koko ajan joko ohutta sidettä tai ph-suojia housuissa. Rinnat on piukeen tuntoiset ja kosketusarat ja vatsassa sekaisin, sekä turvottava olo... Toisaalta tiedä sitte noistakaan lupaavista oireista.  Seuraavan testin pääseetekemään vasta pyhien jälkeen kun kotiudutaan, jollei nyt sitte ne menkat sieltä puske päälle appiukolla kyläillessä.

Miten teillä on "Levari" ja "mila_", joko menkat on alkaneet?

Me taidetaan olla ihan vaan kolmistaan tällä erää tässä ketjussa kuumeilemassa? Olishan se ihanaa, jos saatais lisää naisia tähän mukaan kuumeilemaan ja höpöttelemään. Ei näistä haaveista oikein viitti työkavereillekaan jutella ja ainakin mun ukkoni väsyy alta aika yksikön jos sille alkaa näistä pähkäillä.:)

Teille kaikille kuumeileville lukijoille. Hyvää Joulua!

137/190 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Täällä ilmottautuu yksi 36-vuotias vauvakuumeilija. Mulla on kuus vuotias poika. Ja kärsitään sekundäärisestä lapsettomuudesta. Meillä ei ole käytetty ehkäsyä kymmeneen vuoteen ja vain yksi lapsi. Virallinen yritys aloitettiin kesäl 2008. Poika synty 2010.

Vuodet on vierineet ja jotenkin toivonut et kyl tää tästä viel luomuna tulee. Nyt mies oli vihdoinkin käynyt simppatutkimuksessa. Mut on ultrattu kolme vuotta sitten ja toises munasarjas hiukka pco tyyppistä helminauhaa. Ovulaatioireet on hurjat. Sitä ei voi olla huomaamat. Ja usein viikko oviksesta tulee pisara verta. Ja siit viikon pääst menkat. Eli mul on vahva epäilys et ei vaan jää kiinni. Nyt päätin et tää vuos katotaan josko joku hoito tepsis. Sit vuoden pääst mietitään et olenko jo liian vanha. Ens viikol soittoaika julkiselle puolelle et miten edetään. Ja samaan aikaan pitäis menkkojen alkaa. Olis kyl maailman paras joululahja jos nyt oliskin tärpänny!

138/190 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis tiedä kiertopäiviä. Mun menkat ovat olleet epäsäännölliset/säännölliset/mitä lue aina. Nykyään säännölliset kunnes tulee jotain et menee sekasin. Ehkäpä jossain 30päivän kierto vois olla. Mä lasken ennemminkin menkat-ovis-menkat.

Masentavaa.

139/190 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 38- vuotias jolle ihan puskista tuli vauvakuume. Luulin että lapset on todellakin tehty (4 kpl). Nuorin 8v. Eikä mulla ole parisuhdettakaan tällä hetkellä. 😁

Vierailija
140/190 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Tervetuloa mukaan uudet palstalaiset. Toivotaan vauvaonnea meille kaikille tälle alkaneelle vuodelle.:)

Kerkesin ennen vuoden loppua tekemään pari heikompaa, mutta silti selkeesti kaksi viivaa näkyviin antanutta  positiivista raskaustestiä, mutta kun se olotila oli jotenkin niin kummallinen ja noista edellisistä raskauksista poikkeava, niin pelkäsin, että saattaa mennä kesken jo heti alkuviikoilla. Vielä hiukan taikauskoinen kun olen, niin siksi päätin odotella ja katsoa vielä  hiukan aikaa ennenkuin tulen tännekkään raskaudestani teille kertomaan. 

Niinhän siinä sitte kävi mitä pelkäsin.  Keskiviikoa vasten aamuyöllä heräsin kovaan vatsakipuun ja vuoto oli jo alkanut.;( 

Heti alussa vuoto oli klimppistä ja niin runsasta että eipä siinä jäänyt  epäselväksi, että keskenhän tää alkanut raskaus meni heti alkumetreillä.;(

Kun olo oli muutenkin todella surkee ja itkuinen, niin  en mennyt keskiviikkona edes töihin, vaan merkkasin itseni sairaaksi. Eilen olin töissä vaikka pitikin yhtenään rampata vessaan vaihtamaan sidettä, että ei tule ohivuotoja ja läpi. Vuoto on vieläkin normaaliin nähden tosi runsasta, mutta onneksi on vapaata loppuviikko. Toivottavasti tää vuotokin jo maanantaihin loppuu kun työt taas kutsuu.

Nyt on sitte taas melko varmasti kuukautiskierto ja ovulaatiokin hakusessa ainakin tässä kuussa. lisäksi koko ajan peikkona lähestyy uhkaavasti tuo mun 39 vuotis syntymäpäiväni ja itse olen pitänyt jonkinlaisena takarajana, että vauva pitäisi olla syntynyt ennen kuin täytän 40 vuotta. Täällä siis ollaan pikkuisen alamaissa, mutta eiköhän tämä vielä tästä. Ainakin nyt tiedän voivani vielä raskaaksi tulla ja toivottavasti seuraavalla kerralla pysyisi myös matkassa kaikki ne tarvittavat raskausviikot.