Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetyshörhöt netissä:D

Vierailija
23.08.2015 |

Ootteko törmänneet näihin imetys - kolmenkauppa-sekoiluihin? Ja imetyskuviin? Mikä näiden tarkoitus on? Yrittää todistella olevansa uhrautuva äiti maria, selittää roikkuvat utareet? Kaikki ovat varmaan nähneet kuvia lehmästä ja tietävät, miltä meijeri näyttää. Ihme syyllistämistä ha itsensä korostamista. Mun mielestä julkiimetys on vaivaannuttavaa ja huomion hakua. Imetys on kahden kauppa jos haluaa, äidin ja vauvan. Itse en edes imettänyt, mun rinnat, mun päätös. Tää on sitä samaa foliohattuporukkaa, joka ei ymmärrä, että puolukassakin on e-koodeja.

Kommentit (272)

Vierailija
121/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:56"]^Vauvasi kasvoi korvikkeilla. Vau. Se ei silti ole vauvan optimaalista ravintoa, eikä tämän toteamisessa pitäisi olla mitään ongelmaa.  Minkälaisena ihmisenä itse pidät muita nimitteleviä? "Koska he ansaitsivat sen." Eiköhän tämä kertonut sinusta kaiken tarvittavan.  [/quote] Kyllä on keskosvauvalle! Ota asioista selvää ennen kuin puhut typeriä.

[/quote]

Ei muuten ole. Äidinmaito (tarvittaessa pumpattuna) on optimaalisinta. 

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

Jep, keskosille se on ERITYISEN tärkeää. Tärkeämpää jopa kuin muille. 

[/quote]

Pystytkö sä osoittamaan yhtään inhimillisyyttä? Tässä on kyse keskosvauvan äidistä joka ei ole pystynyt imettämään lastaan.

Vierailija
122/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:15"] Tuo yksi imetyksen epäonnistumisesta traumatisoitunut haukkujamamma on kyllä surullista katseltavaa :( Menethän purkamaan asiaa terapiaan, kuulostaa sen verran vakavalta. Imettäjien haukkuminen vielä kahdentoista vuoden jälkeen ei todellakaan auta mitään. [/quote] Korvikkeella lasta ruokkivien äitien haukkuminen ei myöskään auta yhtään mitään. Ymmärrättekö te ollenkaan että moni lukee tätä keskustelua nytkin itku kurkussa? Ihan totta, älkää olko niin äärettömän jyrkkiä ja tuomitsevia muunlaista vanhemmuuta kohtaan, sillä saatte aikaan vain ja ainoastaan pahaa. [/quote] Kuka/ketkähän tässä ketjussa ovat aloittaneet herjaamisen, käyttäneet rumimpia ilmaisuja ja kirjoittaneet sairaimmat kommentit? Niinpä. Eikö se mene usein niin, että metsä vastaa, kuten sinne huudetaan? Luuleeko joku tosiaan, että haukkumalla muita saisi paremmin jotain ymmärrystä osakseen?

[/quote]

toivon että joskus joku ymmärtäisi osoittaa armoa heikommassa asemassa olevakohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat harsot jotka olen löytänyt ovat olleet 70x70cm. Ei niillä peitä kuin max. kaksi ihmistä bussissa. Mites sitten ne muut joita häiritsee? En viittis pitää montaa mukana

Vierailija
124/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:06"] Huomaa kyllä imettäjien olevan vaahtoajia ja alentuvan sivistymättömän tasolle kielenkäytön ja muiden ihmisten tuomitsemisen suhteen. Älykkyydestä ei voi puhua imetyksen kanssa käsi kädessä. Teette ihan itse hallaa imettäjille koska sorratte täällä naisia tuntematta taustoja ja haukutte nimitellen kuin mitkäkin kiusaajat. Eipä onneksi tarvitse alentua tuollaisten imbesillien tasolle. Lapsiparat minkälaisia fundamentalistiäitejä heillä on. Voi vain kuvitella miten viette isiä kuin pässiä narussa antamatta edes mahdollisuutta jaettuun vanhemmuuteen. Itsekkyys paistaa läpi täällä ahneina vouhottavien imettäjien tahoilta. Olette hyvin surullisia. [/quote] Ketä täällä on haukuttu? Imettäjiä on kutsuttu mm. pässeiksi, lurppatisseiksi, läskitisseiksi, hörhöiksi, fanaatikoiksi, sairaiksi, itsensä paljastelijoiksi, suonitisseiksi, natseiksi, pedofiileiksi, imbesilleiksi, itsekkäiksi, surullisiksi jnejne. Korviketta antavia ei ole nimitelty.  Kuka siis harrastaa sivistymätöntä kielenkäyttöä? Imettävät vai korviketta antavat? Ymmärrän imetyspettymyksen olevan monelle tosi kova pala, mutta tuollainen haukkuminen ja nimittely on todella ala-arvoista.  Imettävät ovat myös ihan tilastollisesti älykkäämpiä ja koulutetumpia, tästä oli maininta mm. siinä tänne linkitetyssä korvikeartikkelissa.  [/quote] Minä myönnän haukkuneeni imettäjiä. Tosin te ansaitsitte sen. Se, että vauvani syntyi pikkukeskosena hyvin keskeneräisenä ja hauraana ihmisen alkuna jota en pystynyt imettämään koska en siinä stressissä pumpulle herunut tekee minusta surkean äidin joka olosuhteiden pakosta on sairastuttanut lapsensa korvikkeilla. Hän kun kasvaa aikuiseksi se on minun vikani kun hän sairastuu syöpään tai diabetekseen. Voitte uskoa kuinka kotona itkin ja pumppasin tissini verille, että hengityskoneessa makaava vauvani saisi maitoani. Oli myöhäistä alkaa imettämään siinä vaiheessa kun hän olisi tissistä imemään ehkä kyennyt. Maidon tulo loppui. Näin voi käydä. Ei av:lla tosin. Mutta ihan elävässä elämässä kyllä. Joten te fanaatikot ansaitsitte kyllä kaikki haukkumiseni, tai ainakin te jotka väitätte, ettei maidon tulo vaan voi loppua tai, että se olisi millään tavalla minun syyni (tai korvikkeen) jos lapseni aikuisena sairastuu.

[/quote]

Ja tämä asia paranee mielestäsi muita haukkumalla. Selkis. 

Ehkä kuitenkin kannattaisi keskittyä positiivisiin asioihin ja yrittää päästä yli kokemastasi pettymyksestä muilla keinoilla. Vaikka ymmärrettävästi olet hyvin kateellinen imettäville äideille, ei ole heidän syynsä ettet sinä pystynyt imettämään eikä sinulla ole mitään oikeutta heitä haukkua. 

[/quote]

Voih. Anteeksi mutta sinä et ymmärrä mitään keskosvauvan vanhemmuudesta, et yhtään mitään. Jos ymmärtäisit, tietäisit olla nyt hiljaa. Ole kiltti ja lopeta lyöminen.

Ja tiedätkö, uskon että edellisellä kirjoittajalla on varmasti paljon enemmän syytä kiitollisuuteen, onneen ja ylpeyteen kuin pettymykseen. Joo, sekin tunne on varmasti matkalla mukana ollut, mutta imetys on niistä asioista vähäisimpiä, ihan todella. Sinä et voi käsittää miten huikea onnistumisen elämys on se kun vauva ensimmäistä kertaa elämässään jaksaa imeä tuttipullosta tilkan maitoa.Se on paljon, paljon merkittävämpi virstanpylväs kuin mahdollisesti myöhemmin tapahtuva imetys.

Imetyksen "tärkeyden" mittasuhteet keskustelupalstoilla on ihan naurettavat muutenkin, mutta teho-osastolla lapsensa vierellä valvoneen vanhemman silmissä tämä keskustelu on ihan absurdia ja samalla ihan saakelin julmaa. Vaikka järjellä tietää että sairastahan tämä tämmöinen on, kyllä silti sattuu kun lukee vihalla syljettyjä kommentteja siitä miten huonoja ovat ne äidit jotka eivät viitsi imettää - ja että viitsimisestähän se aina on kiinni, ei mistään muusta. Ja että lapsen elämä on samantien pilalla kun korviketetra ilmestyy huusholliin.

Jokainen keskosen äiti ihan tosissaan kyllä "yrittää päästä yli" ja elää ihan tavallista lapsiperheen elämää. Yksi asia mikä sitä kovasti hankaloittaa, on muiden äiten tarve lytätä ja tuomita toisia äitejä.

[/quote]

No itse asiassa kahden keskosen äitinä uskoisin jotain siitä tietäväni. Mutta kiva, että sinä koet tarpeelliseksi lytätä minun tuntemukseni ja hehkuttaa mielestäsi ainoaa oikeaa tapaa olla keskosen korvikeäiti.

Kyllä koen huolestuttavana, jos ei ole asiasta päässyt 12 vuodessa yli. Oikeasti. 

[/quote]

Epäilen kovasti tuota. Olivatko kenties ihan pikkukeskosia?

Mä tiedän että on monta hyvää tapaa olla äiti. :)

Vierailija
125/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:15"]

Tuo yksi imetyksen epäonnistumisesta traumatisoitunut haukkujamamma on kyllä surullista katseltavaa :( Menethän purkamaan asiaa terapiaan, kuulostaa sen verran vakavalta. Imettäjien haukkuminen vielä kahdentoista vuoden jälkeen ei todellakaan auta mitään.

[/quote]

Korvikkeella lasta ruokkivien äitien haukkuminen ei myöskään auta yhtään mitään. Ymmärrättekö te ollenkaan että moni lukee tätä keskustelua nytkin itku kurkussa? Ihan totta, älkää olko niin äärettömän jyrkkiä ja tuomitsevia muunlaista vanhemmuuta kohtaan, sillä saatte aikaan vain ja ainoastaan pahaa.

[/quote]

Kas kun kukaan ei heitä ole haukkunut! Se, että he loukkaantuvat tosiasioista on tietysti kovin ikävää, mutta ei haukkumista tai hyökkääys heitä kohtaan. 

Imetyksen lohtukirjaa suosittelen lämpimästi :) 

[/quote]

Oletko sä ollenkaan lukenut tätä keskustelua? :O

[/quote]

Näytä yksinkin viesti jossa korviketta antavia on haukuttu! Läskitissiä, pässiä, imbesilliä yms. tässä ketjussa on kyllä ollut, mutta yksikään niistä ei ole ollut imettäjän kirjoittama. 

Vierailija
126/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:56"]^Vauvasi kasvoi korvikkeilla. Vau. Se ei silti ole vauvan optimaalista ravintoa, eikä tämän toteamisessa pitäisi olla mitään ongelmaa.  Minkälaisena ihmisenä itse pidät muita nimitteleviä? "Koska he ansaitsivat sen." Eiköhän tämä kertonut sinusta kaiken tarvittavan.  [/quote] Kyllä on keskosvauvalle! Ota asioista selvää ennen kuin puhut typeriä.

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

[/quote]

Pystytkö sä osoittamaan yhtään inhimillisyyttä? Tässä on kyse keskosvauvan äidistä joka ei ole pystynyt imettämään lastaan.
[/quote]

No tuskin kenellään on siihen mitään sanomista. Tällä keskosen äidillä sitten näyttää olevankin, hän ei pysty omien ongelmiensa takia osoittamaan minkäänlaista inhimillisyyttä imettäneitä äitejä kohtaan. Haukkuu mitä rumimmin sanoin ja sitten odottaa takaisin jotain lohtua ja ymmärrystä vai? En kyllä ihan ymmärrä...

Vierailija
127/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo se sama tyyppi, joka aina riehuu näissä imetyskeskusteluissa herjaten imettäneitä mitä sairaimmin sanoin? Joku muutaman lapsen äiti, taisi olla keskosta ja allergista niissä, jos oikein muistan. Toivottavasti käy terapiassa lastensa tähden :(

Vierailija
128/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:00"]

On tuo se sama tyyppi, joka aina riehuu näissä imetyskeskusteluissa herjaten imettäneitä mitä sairaimmin sanoin? Joku muutaman lapsen äiti, taisi olla keskosta ja allergista niissä, jos oikein muistan. Toivottavasti käy terapiassa lastensa tähden :(

[/quote]

Saatta hyvinkin olla :( 

Vierailija
129/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:36"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:13"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:56"]^Vauvasi kasvoi korvikkeilla. Vau. Se ei silti ole vauvan optimaalista ravintoa, eikä tämän toteamisessa pitäisi olla mitään ongelmaa.  Minkälaisena ihmisenä itse pidät muita nimitteleviä? "Koska he ansaitsivat sen." Eiköhän tämä kertonut sinusta kaiken tarvittavan.  [/quote] Kyllä on keskosvauvalle! Ota asioista selvää ennen kuin puhut typeriä. [/quote] Ei muuten ole. Äidinmaito (tarvittaessa pumpattuna) on optimaalisinta.  t. Keskosvauvan äiti [/quote] Jep, keskosille se on ERITYISEN tärkeää. Tärkeämpää jopa kuin muille.  [/quote] Pystytkö sä osoittamaan yhtään inhimillisyyttä? Tässä on kyse keskosvauvan äidistä joka ei ole pystynyt imettämään lastaan. [/quote] No tuskin kenellään on siihen mitään sanomista. Tällä keskosen äidillä sitten näyttää olevankin, hän ei pysty omien ongelmiensa takia osoittamaan minkäänlaista inhimillisyyttä imettäneitä äitejä kohtaan. Haukkuu mitä rumimmin sanoin ja sitten odottaa takaisin jotain lohtua ja ymmärrystä vai? En kyllä ihan ymmärrä...

[/quote]

Hän ei tainnut lohtua ja ymmärrystä pyytää, mä taas pyydän ihan niiden äitien vuoksi joilla just nyt on se keskosvauva.

Vierailija
130/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kyllä että on, koska tässäkin ketjussa sanoi rintamaitoa allergisoivaksi litkuksi. Hän kun ei edes enää seuraavia yrittänyt imettää, koska oli varma siitä, että paska rintamaito aiheuttaisi allergioita hänen lapsilleen. Siksi kukaan muukaan ei ilmeisesti saisi imettää. Toivottavasti saa mielenterveytensä kuntoon, hyvällä tarkoitan ja sanon tämän.

Vierailija
131/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:39"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

Pyyntö: osoita sinä tässä keskustulussa empatiaa tuota yhtä keskosäitiä kohtaan. En viittaa nyt just tuohon yllä olevaan kommenttiisi vaan ihan yleensä. Sinä ehkä saatat aavistaa mitä hän on käynyt läpi, etenkin jos vauvasi on pikkukeskonen ja ollut esim. teholla?

[/quote]

No minä varmasti olen se kaikkein huonoin osoittamaan empatiaa tuollaisella verukkeella noin hirveän huonosti käyttäytyvää kohtaan. En voi ymmärtää miten oman lapsen keskosuudesta voi syyttää ketään? Miksi se oikeuttaisi minua haukkumaan muita? 

Vierailija
132/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:07"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

Pyyntö: osoita sinä tässä keskustulussa empatiaa tuota yhtä keskosäitiä kohtaan. En viittaa nyt just tuohon yllä olevaan kommenttiisi vaan ihan yleensä. Sinä ehkä saatat aavistaa mitä hän on käynyt läpi, etenkin jos vauvasi on pikkukeskonen ja ollut esim. teholla?

[/quote]

No minä varmasti olen se kaikkein huonoin osoittamaan empatiaa tuollaisella verukkeella noin hirveän huonosti käyttäytyvää kohtaan. En voi ymmärtää miten oman lapsen keskosuudesta voi syyttää ketään? Miksi se oikeuttaisi minua haukkumaan muita? 

[/quote]

Ei oikeuta ei, mutta tekee sen asteen verran ymmärrettävämmäksi. Kaikkein fiksuin reagointitapa imetysäidiltä tuollaiessa tilanteessa on lopettaa provosointi ja vyön alle lyöminen vaikka se niin kovin "kutkuttavan kivaa" imetysäidistä oiskin.

Vierailija
133/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:28"]

Tieto äidinmaidon sopivuudesta vauvalle on tärkeää tuoda esiin tulevia äitejä ajatellen. Heitä, joilla on edessä valinta normaalin ruoan (rinta) ja toiseksi parhaan (korvike) välil. En ymmärrä miksi joku 12 vuotta sitten syntyneen keskosen äiti kokee tarpeelliseksi tulla tähän ketjuun loukkaantumaan faktoista.

[/quote]

Keskoslasten äideillä ei ole oikeutta osallistua keskusteluun vauvan ravitsemuksesta? Heillä on oma, tärkeä kokemuksensa vanhemmuudesta. Yhtä tärkeä kuin vaikkapa sinun kokemuksesi.

[/quote]

Yritätkö nyt asettaa keskosten äitejä ja imettäjiä vastakkain vai mitä ihmettä? Minulle keskosen äitinä rintamaidon antaminen oli erittäin tärkeää. Pumppaaminen vauvalleni oli oikeastaan ainoa konkreettinen asia, jonka pystyin tekemään hänen ollessaan tehohoidossa. 

Vierailija
134/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:48"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi voi, mutta silti se rintamaito olisi ollut se paras ravinto. Jos ei pysty niin ei pysty, mutta ei se muuta sitä asiaa yhtään mihinkään suuntaan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tai kauheaa? 

Vierailija
135/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:32"]

Tieto äidinmaidon sopivuudesta vauvalle on tärkeää tuoda esiin tulevia äitejä ajatellen. Heitä, joilla on edessä valinta normaalin ruoan (rinta) ja toiseksi parhaan (korvike) välil. En ymmärrä miksi joku 12 vuotta sitten syntyneen keskosen äiti kokee tarpeelliseksi tulla tähän ketjuun loukkaantumaan faktoista.

[/quote]

Keskoslasten äideillä ei ole oikeutta osallistua keskusteluun vauvan ravitsemuksesta? Heillä on oma, tärkeä kokemuksensa vanhemmuudesta. Yhtä tärkeä kuin vaikkapa sinun kokemuksesi.

[/quote]

Yritätkö nyt asettaa keskosten äitejä ja imettäjiä vastakkain vai mitä ihmettä? Minulle keskosen äitinä rintamaidon antaminen oli erittäin tärkeää. Pumppaaminen vauvalleni oli oikeastaan ainoa konkreettinen asia, jonka pystyin tekemään hänen ollessaan tehohoidossa. 

[/quote]

Huoh. Yritän osoittaa että on tilanteita joissa empatia on ihan paikallaan. Enempää rautalangasta en pysty vääntämään. En tajua äitejä, en todellakaan.

Vierailija
136/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:22"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei oikeuta ei, mutta tekee sen asteen verran ymmärrettävämmäksi. Kaikkein fiksuin reagointitapa imetysäidiltä tuollaiessa tilanteessa on lopettaa provosointi ja vyön alle lyöminen vaikka se niin kovin "kutkuttavan kivaa" imetysäidistä oiskin.

[/quote]

En ole lyönyt ketään vyön alle, mutta minusta se ei silti tee hänen käytöstään ymmärrettäväksi. Ei ainakaan minulle :( 

Vierailija
137/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:48"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi voi, mutta silti se rintamaito olisi ollut se paras ravinto. Jos ei pysty niin ei pysty, mutta ei se muuta sitä asiaa yhtään mihinkään suuntaan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tai kauheaa? 

[/quote]

Se, että keskosvauvan äidille, sellaiselle joka ei pystynyt lastaan imettämään, toiset äidit hokevat ja viestittävät että kyllä vaan se äidinmaito ois ollut parasta ( sun lapsesi sairastuu ja se on sun vikasi). Sen hokeminen äidille on ihan turhaa eikä sillä saavuteta mitään hyvää, päinvastoin.

Vierailija
138/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:42"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole lyönyt ketään vyön alle, mutta minusta se ei silti tee hänen käytöstään ymmärrettäväksi. Ei ainakaan minulle :( 

[/quote]

O.k. Enempää en pysty sinua tässä auttamaan.

Vierailija
139/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Imetyksen puolestapuhujat puhuvat nyt tieteellisitä faktoista,korviketta käyttäneet omista kokemuksistaan ilman mitään faktapohjaa. 

Jokaisella vanhemmalla on se oma kokemuksensa, mutta tieteellisiä totuuksia se ei muuta. Rintamaito on poikkeuksetta parasta, korvike on vain sen korviketta.

Vierailija
140/272 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:42"]

[/quote]

t. Keskosvauvan äiti

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

O.k. Enempää en pysty sinua tässä auttamaan.

[/quote]

En kyllä kaipaa kenenkään apua, enkä ole sitä pyytänytkään. Kiitos vaan. Minun pyydettiin osoittavan sympatiaa täällä riehuvalle äidille, koska meillä molemilla on ollut keskosvauva. Muiden haukkuminen keskosvauvan varjolla ei vaan minusta ole mitenkään hyväksyttävää.