Mitä vikaa oli lomarahojen puolituksessa ja 2 poistetussa arkipyhässä?
Ja nyt sitten inistään leikkauksista kun tuollaisissa täysin turhissa etuuksissa ei tultu vastaan. Ei vaan pysty ymmärtämään SAK:n ajatusmaailmaa.
Kommentit (270)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:31"]
Ei kaikkea voi laittaa palkansaajien kannettavaksi, ainakaan yksityisellä puolella. Säästöt pitää tulla julkiselta puolelta, yksityisen palkansaajan taakkaa on kevennettävä että saadaan Suomi nousiin. Saksasta mallia!
[/quote]
joo, no me hoitajat, opettajat, poliisit, lastenhoitajat ja muut kunnalliset loiset lisätään mielellämme työaikaamme ja vähennämme palkkaamme jotta te yksityisen puolen työntekijät saatte omaanne nostettua.
[/quote]
Laitetaan nyt ensi alkuun teidän vuosilomanne samanmittaisiksi kuin yksityisellä sektorilla.
Ymmärrän että pienituloisille lomaraha on tärkeä. Olisin valmis lomarahasta luopumaan tai vaikka sitten laskemaan sen pienituloisen kokoiseksi. Helatorstai ja loppiainen aiheuttavat enemmän haittaa kun hyötyä. T. Hyvin ansaitseva julkisen sektorin työntekijä (Brutto yli 100 000 vuodessa)
En minäkään tajua sitä miksi Lyly ja Rinne kaatoivat yhteiskuntasopimuksen.
Tässä kriisitilanteesa nuo pyhien poistot ja lomarahan puolitukset olisivat todella olleet pieni paha, mutta sitähän tämä kansa ei tajua.
Suomi tekee tässä itsemurhaa niin kauan kuin demarit ja ammattiliitot kaatavat kaikki fiksut pelastusyritykset.
Kreikan tiellä ollaan, Suomen talous romahtaa eikä sitten köyhinä voida puolustautuaVenäjää vastaan. Hyvästi rakas isänmaa.
Niin, älkää nyt tyhmiä olko, että annatte kusta silmäänne. Ennen vanhaan vaikka ei opikeltu, niin osattiin sen verran laskea, että miten perhe elätetään.
Itse olisin valmis vaikka 15 % palkanalennukseen, jos samalla saisin 10 prossan kevennyksen työaikaan. Tuolla matematiikalla käsittääkseni kaikki voittaisivat. Palkan ja työajanalennus olisivat vapaaehtoisia, säästettäisiin se 5 % työn kuluissa, työntekijä olisi tyytyväisempi enempään vapaa-aikaan ja säästöllä pystyttäisiin myös palkkaamaan lisää työvoimaa, työllisyys kasvaisi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:07"]
Milläs sitten matkaillaan jos ei ole lomarahoja? Seuraavaksi kaatuisi moni matkailuyrittäjä ja saisi huvituspaikatkin laittaa lapun luukulle tai alentaa rajusti hintoja. Jäisi Lintsin reissut monelta tekemättä ja ravintoloissa syömättä kesällä ja kaljoittelu siirtyisi kesällä enemmän koteihin terasseilta. Tässä vain muutama esimerkki kerrannaisvaikutuksista. Asiat eivät ole yleensä niin yksinkertaisia kuin miltä ne päältäpäin näyttävät.
[/quote]
Mä oon tehnyt jo noi. Mun kulutuksilla kaikki matkailu- ja ravintolayrittäjät olis kaatuneet jo aikapäiviä sitten. Hölmöläiset leikkaa mattoa toisesta päästä ja lisää toiseen päähän, ja ihmettelee miksei matto kasva...
[/quote]
Niin olen minäkin tehnyt. Ranneke ostettiin vain lapselle ja omat eväät mukaan. Koskaan en osta mitään mistään tilaisuudesta tai edes r-kioskista mitään. Lähikaupasta kun saa litran jäätelöä yhden tuutin hinnalla tai litran mehua yhden tripin hinnalla.
SAK ei ole koskaan historiansa aikana luopunut mistään merkittävästä vapaaehtoisesti. Ne ei tiedä miten se tehdään joten ne ei vaan tee sitä. Ne jättää tekovastuun hallitukselle vaikka hyvin tietääkin että jotain on tehtävä. Samalla ne ruikuttaa ja valittaa koko ajan sen minkä kerkiää.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:31"]Ei kaikkea voi laittaa palkansaajien kannettavaksi, ainakaan yksityisellä puolella. Säästöt pitää tulla julkiselta puolelta, yksityisen palkansaajan taakkaa on kevennettävä että saadaan Suomi nousiin. Saksasta mallia!
[/quote]
Hallintoa kevennettävä ja byrokratiaa purettava? Kuulostaa hyvältä mutta käytännössä vaikeaa ja tuskin tuo isoja säästöjä. Koulutus, terveydenhuolto ja sosiaalitoimi on jo nyt puristettu viimeisilleen edellisen laman ja viime aikaisten säästöjen seurauksena. Ei sieltä ole mitä säästää ellei sitten palata 40 oppilaan luokkiin, 80-luvun hoitokäytäntöihin ja hoitotuloksiin (syöpä, sydäninfarkti, ei nivelproteeseja?) ja alenneta toimeentulokustannuksia raakalla kädellä. Oletteko valmiita? Lomia meillä on hieman enemmän kuin yksityisellä puolella mutta niin on palkkakin pienempi eikä niitä pekkasia. T. Julkisen sektorin palkansaaja
Helatorstait ja loppiaiset voisi kyllä poistaa. Ne suorastaan aiheuttavat stressiä, kun työt vaan jäävät näinä päivinä tekemättä.
Lomarahasta voi tinkiä. Itse olisin siihen ihan valmis jos vaan työpaikkani säilyy.
Tässä yritetään nyt toimia niin että Suomeen ei tulisi jättityöttömyyttä, valtavaa määräär asunnottomia ja pitikiä leipäjonoja.
Kaikkien on osallistuttava talkoisiin !
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"]
Ei kaikkea voi laittaa palkansaajien kannettavaksi, ainakaan yksityisellä puolella. Säästöt pitää tulla julkiselta puolelta, yksityisen palkansaajan taakkaa on kevennettävä että saadaan Suomi nousiin. Saksasta mallia!
[/quote]
joo, no me hoitajat, opettajat, poliisit, lastenhoitajat ja muut kunnalliset loiset lisätään mielellämme työaikaamme ja vähennämme palkkaamme jotta te yksityisen puolen työntekijät saatte omaanne nostettua.
[/quote]
Laitetaan nyt ensi alkuun teidän vuosilomanne samanmittaisiksi kuin yksityisellä sektorilla.
[/quote]
Heti, kun saadaan palkkaneuvottelut samalle tasolle yksityisen puolen kanssa. Tällä hetkellähän palkka ei kunnallisella ole juuri neuvoteltavissa ja kvtessistä voitkin tarkistaa ne palkat. Itse teen alimmassa oman alani palkkaluokassa raskasta vuorotyötä, eikä toiveita palkannoususta ole koskaan ollutkaan, viimeisin lisäkoulutus ja erityisosaamisen hankkiminen tuotti liksaa lisää 8€. Yksityisellä puolella vastaavista työn vastuun ja vaativuuden lisäämisistä saisi vähintään nollan perään. Minä saan viiden vuoden päästä pari lomapäivää.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:19"]
SAK ei ole koskaan historiansa aikana luopunut mistään merkittävästä vapaaehtoisesti. Ne ei tiedä miten se tehdään joten ne ei vaan tee sitä. Ne jättää tekovastuun hallitukselle vaikka hyvin tietääkin että jotain on tehtävä. Samalla ne ruikuttaa ja valittaa koko ajan sen minkä kerkiää.
[/quote]
Jos kuulun kassaan, ei SAK:n sopimukset koske mua?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:26"]Ja nyt sitten inistään leikkauksista kun tuollaisissa täysin turhissa etuuksissa ei tultu vastaan. Ei vaan pysty ymmärtämään SAK:n ajatusmaailmaa.
[/quote]ja muutaman vuoden päästä EK alkaisi puhumaan kuusipäiväisen työviikon palauttamisesta. Kesäloman puolituksesta ym. Ei siitä ole kuin viisikymmentä vuotta aikaa kun duunarit ovat pitkillä lakoilla onnistuneet meille nämä lomaedut ja 40h työviikot taistelemaan. Nyt jotkut pöljät olisivat vapaaehtoisesti valmiita niistä luopumaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] meidän palkka on jo pienempi, eli vastaava palkannousu olisi sitten paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Heti, kun saadaan palkkaneuvottelut samalle tasolle yksityisen puolen kanssa. Tällä hetkellähän palkka ei kunnallisella ole juuri neuvoteltavissa ja kvtessistä voitkin tarkistaa ne palkat. Itse teen alimmassa oman alani palkkaluokassa raskasta vuorotyötä, eikä toiveita palkannoususta ole koskaan ollutkaan, viimeisin lisäkoulutus ja erityisosaamisen hankkiminen tuotti liksaa lisää 8€. Yksityisellä puolella vastaavista työn vastuun ja vaativuuden lisäämisistä saisi vähintään nollan perään. Minä saan viiden vuoden päästä pari lomapäivää.
[/quote]
Julkisen sektorin työntekijät kuvittelevat, että yksityisellä seltorilla olisi jotenkin helppoa saada palkankorotuksia. Ei todellakaan. Nykyään on hyvin yleistä, että se palkka jolla olet taloon tullut, ei muutu kuin korkeintaan yleiskorotusten kautta. Ei ole mitään julkisen sektorin ikä-, kokemus- tms. lisiä. Ja se palkka jolla taloon tullaan, tuppaa olemaan nykyään yleensä varsin tingitty. Ainoa keino nostaa ansiotasoaan on yleensä työpaikan vaihtaminen.
Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että julkisellekin sektorille olisi hyvä saada sopimuspalkat taulukkopalkkojen sijaan. Toki samalla pitäisi poistaa virat ja muuttaa ne normaaleiksi työsuhteiksi säännöllisine YT-kierroksineen ja tehostamistoimenpiteineen yksityisen sektorin tapaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:26"]Ja nyt sitten inistään leikkauksista kun tuollaisissa täysin turhissa etuuksissa ei tultu vastaan. Ei vaan pysty ymmärtämään SAK:n ajatusmaailmaa. [/quote]ja muutaman vuoden päästä EK alkaisi puhumaan kuusipäiväisen työviikon palauttamisesta. Kesäloman puolituksesta ym. Ei siitä ole kuin viisikymmentä vuotta aikaa kun duunarit ovat pitkillä lakoilla onnistuneet meille nämä lomaedut ja 40h työviikot taistelemaan. Nyt jotkut pöljät olisivat vapaaehtoisesti valmiita niistä luopumaan.
[/quote]
V A L L A N K U M O U S !
Tässähän vaan jaetaan rahaa uusiksi. Yläluokalta on pienennetty/poistettu veroja jo liikaa. Palautetaan ne ekaks takas.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:31"] Ei kaikkea voi laittaa palkansaajien kannettavaksi, ainakaan yksityisellä puolella. Säästöt pitää tulla julkiselta puolelta, yksityisen palkansaajan taakkaa on kevennettävä että saadaan Suomi nousiin. Saksasta mallia! [/quote] joo, no me hoitajat, opettajat, poliisit, lastenhoitajat ja muut kunnalliset loiset lisätään mielellämme työaikaamme ja vähennämme palkkaamme jotta te yksityisen puolen työntekijät saatte omaanne nostettua. [/quote] Laitetaan nyt ensi alkuun teidän vuosilomanne samanmittaisiksi kuin yksityisellä sektorilla. [/quote] meidän palkka on jo pienempi, eli vastaava palkannousu olisi sitten paikallaan.
[/quote]
Tappelin tossa yhden sossujohtajan kanssa ja ihmettelin miks se oli niin s**tanan tyhmä. Ei osannut edes oman alansa lakiasioita. Sillä olikin AMK-koulutus, mä oon korkeakoulutettu maisteri eri alalta. Sen palkka oli yli 5 000 kuussa, mun 3 000. Mä en saa ylitöistä palkkaa. Mulle ainakin tapaus selkeytti hyvin yksityisen ja julkisen työntekijöiden eroja.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:31"] Ei kaikkea voi laittaa palkansaajien kannettavaksi, ainakaan yksityisellä puolella. Säästöt pitää tulla julkiselta puolelta, yksityisen palkansaajan taakkaa on kevennettävä että saadaan Suomi nousiin. Saksasta mallia! [/quote] joo, no me hoitajat, opettajat, poliisit, lastenhoitajat ja muut kunnalliset loiset lisätään mielellämme työaikaamme ja vähennämme palkkaamme jotta te yksityisen puolen työntekijät saatte omaanne nostettua. [/quote] Laitetaan nyt ensi alkuun teidän vuosilomanne samanmittaisiksi kuin yksityisellä sektorilla. [/quote] meidän palkka on jo pienempi, eli vastaava palkannousu olisi sitten paikallaan.
[/quote]
Tappelin tossa yhden sossujohtajan kanssa ja ihmettelin miks se oli niin s**tanan tyhmä. Ei osannut edes oman alansa lakiasioita. Sillä olikin AMK-koulutus, mä oon korkeakoulutettu maisteri eri alalta. Sen palkka oli yli 5 000 kuussa, mun 3 000. Mä en saa ylitöistä palkkaa. Mulle ainakin tapaus selkeytti hyvin yksityisen ja julkisen työntekijöiden eroja.
[/quote]
T Ä M Ä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ehdotan että tehdään ne säästöt kerrankin tuolta julkiselta puolelta, joka kaataa koko Suomen talouden.
Ja säästetään byrokraateista ja pikkujohtajista, ei sairaanhoitajista, opettajista eikä palomiehistä, eikä poliiseista.
Onglemahan ei ele se että töitä olisi liikaa tai työntekijöitä liian vähän. Joten 5% työajan lisäys tarkoittaa käytännössä sitä että 5% työntekjöistä saa potkut.