Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa oli lomarahojen puolituksessa ja 2 poistetussa arkipyhässä?

Vierailija
23.08.2015 |

Ja nyt sitten inistään leikkauksista kun tuollaisissa täysin turhissa etuuksissa ei tultu vastaan. Ei vaan pysty ymmärtämään SAK:n ajatusmaailmaa.

Kommentit (270)

Vierailija
61/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taloutta parantaa ostovoiman leikkaaminen? Työttömyys vain kasvaisi, ellei ihmisillä ole rahaa lomallaan kuluttaa. Palvelualoilla romahtaisi hurjasti... Ihmisillä täytyy olla myös lomia ja vapaita, jotta sinne ostoskeskukseen jaksaa lähteä kuluttamaan rahojaan; väsynyt ihminen shoppaa kotisohvalla saksasta halvemmalla...

Vierailija
62/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:49"]Lapsilisän saaminen ei kyllä tarkoita, että eläisi tukien varassa... [/quote]no, mutta silti sen voisi poistaa. Mieluummin siitä luopuisin kuin lomarahoista tai arkipyhistä.

[/quote]

Itsekäs olet, sehän tulee lapselle.
[/quote]minä pystyn itse elättämään lapsemme omilla tuloilla. Jostain on pakko säästää. Aloitetaan tulonsiirroista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vakavissaan, ei pidä mennä antamaan pois, ikinä ei niitä takaisin enää saa. Työtätekevä tarvitsee palkkansa ja vapaansa, niihin ei pidä mennä koskemaan. Karsitaan vaan niitä perseellään istujia ja turhia paperinpyörittäjiä vielä.

Vierailija
64/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo mulle liikaa olisi, mutta en ymmärrä miten se helpottii työnantajin elämää? Oikeat ongelmat on ihan muualla.

Vierailija
65/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne arkipyhäpvät antavat joillekin, joillakin aloilla, aika kaivattua lisälepoaikaa. Lomarahojen puolittamisen suhteen olen itse henk.koht ehdottomasti "eieiei"-linjalla, sen jälk saisin n.500e-verot kys rahaa tililleni. Se on helppo niiden puhua jotka saavat esim 1500-3000e ns lomarahoina.

Vierailija
66/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:49"]Lapsilisän saaminen ei kyllä tarkoita, että eläisi tukien varassa... [/quote]no, mutta silti sen voisi poistaa. Mieluummin siitä luopuisin kuin lomarahoista tai arkipyhistä. [/quote] Itsekäs olet, sehän tulee lapselle. [/quote]minä pystyn itse elättämään lapsemme omilla tuloilla. Jostain on pakko säästää. Aloitetaan tulonsiirroista

[/quote]

Sinäsinäsinäsinä... Tämä maa ei pyöri vaan sinun ympärillä.

Vierailija
67/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eliitti" saa syyttää itseään. AMK:n rehtoreille hankitaan 120 000 euron työsuhdeautoja, yritysjohtajat jäävät nuorena eläkkeelle ja muuttavat veropakolaisiksi Portugaliin, pikkukaupunkien 10 000 eur/kk tienaaville kaupunginjohtajille junaillaan 10% palkankorotuksia... Pitäkööt yhteiskuntasopimuksensa ja kaikki muutkin talkoonsa.

Vierailija
68/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 17 lisää, että minä en suostu tätä työtä tekemään yhtään enempää tällä palkalla saati sitten pienemmällä!!

Terv.2200e/kk-verot ym ja tuossa liksassa on 11v työkokemus ja 1v extrakoulutus sen päälle mitä ns tarvitsisin ja mikä pohjana oli.

Vierailija
69/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismissa rahan on tarkoitus kiertää. Jos palkasta tippuu vaikkapa 300 e pois se on pois myös pois ravintoloilta, kaupoilta ja kauppa vähenee ja talous laantuu.

Vierailija
70/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:31"]

Ei kaikkea voi laittaa palkansaajien kannettavaksi, ainakaan yksityisellä puolella. Säästöt pitää tulla julkiselta puolelta, yksityisen palkansaajan taakkaa on kevennettävä että saadaan Suomi nousiin. Saksasta mallia!

[/quote]

joo, no me hoitajat, opettajat, poliisit, lastenhoitajat ja muut kunnalliset loiset lisätään mielellämme työaikaamme ja vähennämme palkkaamme jotta te yksityisen puolen työntekijät saatte omaanne nostettua. 

Vierailija
71/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:26"]

Ja nyt sitten inistään leikkauksista kun tuollaisissa täysin turhissa etuuksissa ei tultu vastaan. Ei vaan pysty ymmärtämään SAK:n ajatusmaailmaa.

[/quote]

Luuletko tosiaa että se olisi jäänyt ainoaksi leikkaukseksi. Siitä olisi ollut hyvä jatkaa ja pienentää edelleen palkansaajan saavutettuja etuja. Tällä hallituksella on selkeä visio parantaa palkanantajien etuja ja tehdä pieni palkansaaja hyvin nöyräksi.

Vierailija
72/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun palkkaa on jo alennettu ja lomautuksia on 10% vuodesta, ei haluais siihen lisää leikkauksia päälle. Työkaverit jo lipsuu kuukausien sairaslomille yks toisensa jälkeen. Ihmisiltä katoaa työmotivaatio, siksi.

Vierailija
73/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä eniten ärsyttää, kun rikkaat mällää niillä yhteiskunnan rahoilla kuinka vaan ja joltain vietäisiin ruokakin suusta. Hyi, helvetissä palakoon ahneet paskat, ei ole rikkaalla asiaa taivasten valtakuntaan.

Vierailija
74/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mulla ei ole koskaan lomarahaa ollutkaan, koska alallani ei tessiä. Myöskään arkipyhäkorvauksia en oo koskaan saanut muuta kuin itsenäisyyspäivältä.

Vierailija
75/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on laomarahojen tuplaamisessa ja kahden arkipyhävapaan lisäämisessä?

Vierailija
76/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs sitten matkaillaan jos ei ole lomarahoja? Seuraavaksi kaatuisi moni matkailuyrittäjä ja saisi huvituspaikatkin laittaa lapun luukulle tai alentaa rajusti hintoja. Jäisi Lintsin reissut monelta tekemättä ja ravintoloissa syömättä kesällä ja kaljoittelu siirtyisi kesällä enemmän koteihin terasseilta.
Tässä vain muutama esimerkki kerrannaisvaikutuksista.
Asiat eivät ole yleensä niin yksinkertaisia kuin miltä ne päältäpäin näyttävät.

Vierailija
77/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:54"]

Jos mä henk.koht. Saisin päättää nin mulle kävisi 15 min päivässä lisää ja loppiaisen ja helatorstain poisto. Mutta mun lomaan tai lomarahoihin ei kosketa.

[/quote]

Mulle sopis kans loppiaisen ja helatorstain poistot. Mulla on ylitöitä plakkarissa vitusti, enkä ehdi pitää niitä pois, tolleen ehkä ehtisin.

Vierailija
78/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:07"]

Mitä vikaa on laomarahojen tuplaamisessa ja kahden arkipyhävapaan lisäämisessä?

[/quote]

Vois työläisten tuottavuus kasvaa!   ;)

Vierailija
79/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua mitä tekemistä yksityisen puolen säästöillä on valtion kanssa. Vähemmänhän siitä maksetaan veroja jos samalla rahalla joutuu tekemään enemmän töitä vt. jos palkattais lisää ihmisiä. Mun mielestä pitäs yritysten verotusta muuttaa niin että työvoiman palkkaaminen olis kannattavaa. Ostovoima kärsii myös kun ihmiset on enemmän töissä JA saavat vähemmän rahaa -> verotuloja vähemmän.

Minun ehdotukset on seuraavat:

* alkoholiveroa reilusti alaspäin -> kalja ostetaan Suomesta eikä Virosta -> verot Suomeen

* tupakkaveroa voi kiristää, koska sitä ei saa nytkään tuoda ulkomailta kuin yhden kartongin

* yritykset maksaa voitosta veron vasta kun se maksetaan osinkoina ulos firmasta -> yrityksillä enemmän varaa ja halua palkata työntekijöitä -> palkansaajat maksavat kuitenkin verot ja kuluttavat enemmän kuin työttömät ja silti osingoista maksetaan verot edelleen.

Vierailija
80/270 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:07"]

Milläs sitten matkaillaan jos ei ole lomarahoja? Seuraavaksi kaatuisi moni matkailuyrittäjä ja saisi huvituspaikatkin laittaa lapun luukulle tai alentaa rajusti hintoja. Jäisi Lintsin reissut monelta tekemättä ja ravintoloissa syömättä kesällä ja kaljoittelu siirtyisi kesällä enemmän koteihin terasseilta. Tässä vain muutama esimerkki kerrannaisvaikutuksista. Asiat eivät ole yleensä niin yksinkertaisia kuin miltä ne päältäpäin näyttävät.

[/quote]

Mä oon tehnyt jo noi. Mun kulutuksilla kaikki matkailu- ja ravintolayrittäjät olis kaatuneet jo aikapäiviä sitten. Hölmöläiset leikkaa mattoa toisesta päästä ja lisää toiseen päähän, ja ihmettelee miksei matto kasva...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän