Voileipäkakku on juntein ruoka ikinä
Vain suomessa tuollaista oksetusta pidetään herkkuna. 🤢
Kommentit (128)
No ei kyllä ole, Sun mielipide eikä mikään totuus.
Jotkut osaa vielä tehdä oikein kauniita voileipäkakkuja.
Kyllä mulle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
KIITOS!! Vihdoin joku on samaa mieltä voileipäkakuista!
Siis ällöttäviä tekeleitä kaikenkaikkiaan.
Eipä siinä mennyt kuin 20v että joku komppaa tätä inhoa ja ihmetystä että miksi?
Älä muuta sano. On ollut lukuisia puolikiusallisia tilanteita juhlissa, kun on ollut "pakko" ottaa voileipäkakkua ja sitten siirrellä sitä mössöä lusikalla lautasen reunalta toiselle ja serviettiin, kun ei ole saanut menemään alas.
Ja aivan varmasti kaikissa on ollut hyvät ja laadukkaat raaka-aineet, ei sen puoleen, mutta se vetinen mössöisyys ja epätietoisuus täytteistä etoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mennyt kuin 20v että joku komppaa tätä inhoa ja ihmetystä että miksi?
Älä muuta sano. On ollut lukuisia puolikiusallisia tilanteita juhlissa, kun on ollut "pakko" ottaa voileipäkakkua ja sitten siirrellä sitä mössöä lusikalla lautasen reunalta toiselle ja serviettiin, kun ei ole saanut menemään alas.
Ja aivan varmasti kaikissa on ollut hyvät ja laadukkaat raaka-aineet, ei sen puoleen, mutta se vetinen mössöisyys ja epätietoisuus täytteistä etoo.
'Pakko' juhlatilaisuudessa on todellakin kiusallista. Sen vuoksi itse pyrin tarjoamaan niin montaa sorttia, että jokaisen pitäisi löytää itselleen sopivaa syötävää.
Monet autismin kirjoon kuuluvat eivät voi syödä voileipäkakkua, leipä ja täyte koskettavat toisiaan, ja se että täytteen aineet on sekoitettu keskenään etoo.
Mutta junteinta, mitä voi tehdä, on arvostella tarjottavia. Itse sanon vain: ei kiitos, en välitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän isotöinen ja melko hinnakas, mutta hyvin tehtynä todella hyvää. Itsellä on yksi luottoresepti eikä niin isoa voileipäkakkua voi tehdä etteikö se loppuisi kesken.
Totta, mulla kaksi huippu hyvää. Lohikakku ja kanakakku.
Ihmiset haluaa reseptiä, mutta eivät jaksa tehdä kun on aika työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat bravuurikakkuni eivät ole koskaan vetistä mössöä. Itsekään en voi sellaista sietää.
Sain kammon jo lapsuudessa niihin, ne hajut ja vettynyt leipäkasa kuorrutteineen ja täytteineen, hyi helkkari.
Ei tulis mieleenkään syödä kostutettua leipäkekoa jonka väleihin oideltu majoneesia ja ties mitä aineksia.
Mikä vika on voileivissä päällisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Sorry.
t. ulkosuomalainen
Miksi kerrot olevasi ulkosuomalainen?
Koska yritän sillä peittää junttiuttani. Luulen, näetkös, että paikka nimeltä ”ulkomaat” ovat Nirvana, jossa suomalaisesta tulee automaattisesti parempi ihminen.
Mä olen onnistunut levittämään juntteuttani myös Kanadassa ja Usassa. Miehen sisarukset ja anoppi pyytävät jatkuvasti tekemään voileipäkakkuja heidän juhliinsa. Ja mähän teen jo rutiinilla. Näin keväällä oikein muuta ehdi tehdäkään. Ovat hitti kaikissa juhlissa. :)
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI JUNTIT TEKEE MOKKAPALOJA
Ja kaupunkilainen parempi porvarisväki tekee pakkamoloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sun kaltaisia ihmisiä.
Onhan niitä tuputtujia ja nehän tuputtaa ja laittaa vaikka lautasellekin valmiiksi.. Siitä huolimatta pitää olla selkärankaa sen verran, että yhdestä tuputtuja-tuulasta pääsee eroon. "ei kiitos." - riittää. Jos jatkuu, niin sitten voi sanoa, että EI on ei tässäkin asiassa.
Olen omille lapsillekin opettanut, että juhlat ei ole se tilaisuus, johon mennään maistelemaan. Vaikka se voisi olla, koska on paljon erilaista esillä. Sieltä otetaan ne varmat mistä tykkää. Jos haluaa hullutella, niin saa ottaa outojakin asioita, mutta sen verran vähän, että se on sitten syötävä kaikki.
Ihan vähän vaan kerralla, kun aina voi ottaa lisää, jos tykkääkin.
Kun saisi vielä joskus voileipäkakkua! Minä en yhtäkään sellaista ole pahaa syönyt. Todella herkullisiaovet olleen mutta nykyään ei kukaan sellaisia laita enää. Juhlatkin vähentyneet. Kaikki vain hengaa somessa. Naamataulu juhlia on todell vähän enää. Kukaan muka ei jaksa enää järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, kun sais lohivoileipäkakkua! Sain viimeksi vuonna 2019 yhden tutun ylioppilasjuhlissa. Muista voileipäkakauista en tykkää. Lohikakku on niin nam.
Kaupoissa on usein myynnissä voileipäkakkuja juhlien alla kuten, Äitien- ja Isänpäivien.
Voileipäkakku on todella helppo tehdä itsekin.
En ole tainnut koskaan syödä voileipäkakkua, joka olisi vetistä mössöä.
Aina ollut hyvää, eikä tosiaan vetistä mössöä.
Harvemmin sitä saa, mutta silloin kun saa, on hyvää. Joululomalla tuli viimeksi syötyä kahta eri voileipäkakkua; toinen oli lohitäytteellä, toinen porotäytteellä.
Ne oli tilattu joltain paikalliselta leipurilta, ja olivat kyllä tosi hyviä ja kauniita! Eikä minkäälaista vetisyyttä tai mössöisyyttä ollut havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Olkoot sitten junttia mutta silti se on juhlissa kuin juhlissa aina se suosituin tarjottava jota menee selvästi eniten. Enkä muutenkaan ymmärrä tuollaista suomalaisten oman maan ja perinteiden haukkumista. Miksi ei voi olla ylpeä omasta maastaan ja sen tavoista ja perinteistä?
No se on vaan niin coolii digata kaikkee ulkomaalaista, siis pissisporukoitten mielestä.🤯
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän isotöinen ja melko hinnakas, mutta hyvin tehtynä todella hyvää. Itsellä on yksi luottoresepti eikä niin isoa voileipäkakkua voi tehdä etteikö se loppuisi kesken.
Kerropa se resepti. 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää voileipäkakku on! Monet kysyy teenkö seuraaviinkin juhliin sitä. Aina tekee kauppansa. Tokihan se on aika kallista tehdä mutta juhliin vain Hyvää!
Mikä siitä tekee kalliin?
Katsoin just tarvikkeet, mitä laitoin edelliseen kanakakkuun, niin yhteishinta oli n 80 e ja itse tein.
Omasta mielestä oli aika kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla Asperger tai muu autismin kirjon häiriö. Tuo on tyypillistä sellaisille.
Täällä on taas joku kakara ap:nä. Lieneekö itse tehnyt ikinä mitään. Toisten tekemiä syö ja haukkuu.
Kyllä monissa esim. kahviloissa tarjottavissa voileivissä on ihan samat aineet minikoossa kuin voileipäkakuissa. Eihän se ole sen kummempaa kuin kerrosvoileipä niistä aineista. Itse tykkään.