Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku on juntein ruoka ikinä

Vierailija
16.03.2022 |

Vain suomessa tuollaista oksetusta pidetään herkkuna. 🤢

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Sorry.

t. ulkosuomalainen

Miksi kerrot olevasi ulkosuomalainen?

Siksi, että voileipäkakkuja olen nähnyt vain Suomessa eikä niitä ymmärtäneet ulkomaalaiset ystävänikään. Ja ne ovat aika kamalia. Muuten rakastan kyllä suomalaista ruokaa, kuten vaikka lohikeittoa.

Syökö kukaan ulkomailla kerrosvoileipiä? Siis sellaisia täytettyjä, jotka on leikattu kolmion muotoon? Sehän on käytännössä leivosversio voileipäkakusta ilman kuorrutetta.

Vierailija
82/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä onkin miehen synttäreillä ensi viikolla lohivoileipäkakkua! Namnam kun ei malttaisi edes odottaa :)

Vieläpä sellaisen hyvän leipurin, oikein vanhanajan muorin tekemää, jossa ei täytteissä pihistellä. Osaisin itsekin mutta kamala työ ja vaiva eikä se oma tekele silti vain niin hyvää ole kuin tämän luottoleipurin.

Hyvä luottoleipuri on muuten yksi asia, josta kannattaa pitää kiinni melkeinpä hinnalla millä hyvänsä; siis jos ei itsellä satu sitä lahjaa olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tylsää se on mutta menee. Enemmän kalaa ja suolalihaa päälle jäätelöä runsaasti.Oikeastaan tylsää mutta hyvää on mustikkakeitto jäätelöllä.

Vierailija
84/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska Junttilan tuvan seinässä on kaikkein junteinta.

Vierailija
85/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Sorry.

t. ulkosuomalainen

Miksi kerrot olevasi ulkosuomalainen?

Siksi, että voileipäkakkuja olen nähnyt vain Suomessa eikä niitä ymmärtäneet ulkomaalaiset ystävänikään. Ja ne ovat aika kamalia. Muuten rakastan kyllä suomalaista ruokaa, kuten vaikka lohikeittoa.

Ne ovat kyllä aika tavallisia muissakin pohjoismaissa ja Virossa.

Vierailija
86/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin hyvää! Itsetehtynä lohitäytteellä ihan parasta ja yllättävän helppo tehdä. Runsailla koristeluilla saa näyttävänkin vaikka lasten kanssa tehtyä.

Vierailija
87/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin söin juhlissa juuri aivan ihanaa kasvisvoileipäkakkua. Päällä olevat koristeetkin olivat kuin kukkaketo. Kakku oli valtava, mutta ei siitä jäänyt kuin pienet rippeet. Se oli ihanan juustoista ja raikasta. Meillä on aina myös juhlissa voileipäkakkua.Itse en jaksaisi niitä aina tehdä, mutta kun niitä aina halutaan ja ne katoavat aina tarjottavista ensimmäisenä.

Vierailija
88/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi voileipäkakku on parasta,mitä voi olla!vielä kun tehty saaristolaisleipään,mitään parempaa ei löydy.Namiiiiii!

Vierailija
89/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tarjoan vain raikkaita voileipiä.

Vierailija
90/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä, vaikka oon melko juntti.

Kammottava keksintö. 🤮

Vierailija
91/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, niin last season...

Mikä ap:n kaltaisia snobeja vaivaa?

Vierailija
92/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää voileipäkakku on! Monet kysyy teenkö seuraaviinkin juhliin sitä. Aina tekee kauppansa. Tokihan se on aika kallista tehdä mutta juhliin vain Hyvää!

Mikä siitä tekee kalliin?

Raaka-aineet, savulohi, lohi, poro, paisti, laadukkaat sulatejuustot, myös leipää menee siinä jonkin verran hukkaan, kun kakkuun tulevista leivästä poistetaan aina kuoret.

Ja koristelu on oma  "taiteen" lajinsa. 

Lisäksi se on erittäin työläs tehdä itse, etenkin jos tekee niitä useampia.  Mutta itse tehdyssä voileipäkakussa tietää mitä saa,  koska on itse ostanut siihen ainekset.

Ja majoneesi ei ole mikään pakollinen aine yhdessäkään voileipäkakussa.

Vierailija
93/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa jollei kaikki voileipäkakkua moittivat kommentit tässä ketjussa on saman trollin kirjoittamia.

Vierailija
94/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa,epämäärästä moskaa en tykkää

Vierailija
95/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI JUNTIT TEKEE MOKKAPALOJA

Vierailija
96/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS!! Vihdoin joku on samaa mieltä voileipäkakuista! 

Siis ällöttäviä tekeleitä kaikenkaikkiaan.

Eipä siinä mennyt kuin 20v että joku komppaa tätä inhoa ja ihmetystä että miksi?

Vierailija
97/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen keskustelu! Ihan kuin olisi olemassa vain yksi voileipäkakku, joka on aina samanlainen, kuten esimerkiksi roiskeläppä-einespitsa. Voileipäkakkuja on satoja erilaisia. Monet ovat oikein hyviä, jotkut ovat aivan loistavia ja sitten voi olla niitäkin, jotka ovat vaan mauttomia tai joissa täytteet eivät ole sopusoinnussa keskenään. Pahaa voileipäkakkua en ole saanut ikinä.

Juuri tämä. Voileipäkakun voi tehdä junttinakin versiona vaikka lauantaimakkarasta, mutta jos se tehdään hyvin, niin siitä saa vaikka kuinka hienon ja herkullisen. Olin takavuosina itse catering-firmassa töissä ja meillä väsäsi kerran kylmäkkö venäläisille asiakkaille voileipäkakun, jonka annoshinta oli 50€ per syöjä. Koko komeus oli päälystetty tuumanvahvuisella kerroksella mätiä ja osetra-kaviaaria. Täytteinä tuoretta tonnikalaa, langustiinia ym. ja leipänä itse tehty hapanjuurileipä. Pääsin maistamaan palan tätä tuotetta ja voin sanoa, että junttius oli kaukana. 

Vierailija
98/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI JUNTIT TEKEE MOKKAPALOJA

Mokkapalat ovat erittäin hyviä. Nam. Lastenkin juhlissa ne katoavat aina ensimmäisenä.

Vierailija
99/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää ne mössöt sielä sisällä,liha ja kalakakkuja,yök.

Kakut on makeita. Leivät on leipiä,eikä mitään kuorruttettuja ällötyksiä.

Vierailija
100/128 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen keskustelu! Ihan kuin olisi olemassa vain yksi voileipäkakku, joka on aina samanlainen, kuten esimerkiksi roiskeläppä-einespitsa. Voileipäkakkuja on satoja erilaisia. Monet ovat oikein hyviä, jotkut ovat aivan loistavia ja sitten voi olla niitäkin, jotka ovat vaan mauttomia tai joissa täytteet eivät ole sopusoinnussa keskenään. Pahaa voileipäkakkua en ole saanut ikinä.

Juuri tämä. Voileipäkakun voi tehdä junttinakin versiona vaikka lauantaimakkarasta, mutta jos se tehdään hyvin, niin siitä saa vaikka kuinka hienon ja herkullisen. Olin takavuosina itse catering-firmassa töissä ja meillä väsäsi kerran kylmäkkö venäläisille asiakkaille voileipäkakun, jonka annoshinta oli 50€ per syöjä. Koko komeus oli päälystetty tuumanvahvuisella kerroksella mätiä ja osetra-kaviaaria. Täytteinä tuoretta tonnikalaa, langustiinia ym. ja leipänä itse tehty hapanjuurileipä. Pääsin maistamaan palan tätä tuotetta ja voin sanoa, että junttius oli kaukana. 

Paitsi että lauantaimakkara on hyvää. Ihmiset täällä ylentävät itseään muka hienoilla syömisillään haukkuen muita juntiksi. Voi luoja mitä juntteja itse olette.

Taidan olla aika erikoinen ihminen, kun pystyn syömään ruokia laidasta laitaan pitämättä mitään junttina. Menee sushit, mustamakkara, nakit, kaviaarit, ravut, hummerit, maksa ruuat, makaronilaatikko jne ihan hyvin minulle. Kaikille on aikansa ja paikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi