Voileipäkakku on juntein ruoka ikinä
Vain suomessa tuollaista oksetusta pidetään herkkuna. 🤢
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Sorry.
t. ulkosuomalainen
Miksi kerrot olevasi ulkosuomalainen?
Siksi, että voileipäkakkuja olen nähnyt vain Suomessa eikä niitä ymmärtäneet ulkomaalaiset ystävänikään. Ja ne ovat aika kamalia. Muuten rakastan kyllä suomalaista ruokaa, kuten vaikka lohikeittoa.
Jos haluat kertoa, että ulkomaalaiset ystäväsikään eivät ymmärtäneet voileipäkakkuja, tai että olet nähnyt niitä vain Suomessa, se ei käy ilmi siitä, että kerrot olevasi ulkosuomalainen. Edelleen ilmoituksesi ulkosuomalaisuudesta tuntuu hyvin irralliselta.
Huonokin voileipäkakku on aika hyvää.
Klassikko! Nam!
Kiitos kun kerroit. En siis teekään valmistujaisjuhliin voileipäkakkua, teen pitsaa ja kinkkupiirakkaa!
Ylivoimaisesti junten juhlatarjottavahan löytyy täältä Sveitsistä. Raclette nimittäin. Siitä on hienous kaukana, kun tarjolle lautaselle asetellaan maustekurkku-hillosipuli-kaksi perunaa ja läjäys juustoa. Ihan jokajumalan juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Sorry.
t. ulkosuomalainen
Miksi kerrot olevasi ulkosuomalainen?
Siksi, että voileipäkakkuja olen nähnyt vain Suomessa eikä niitä ymmärtäneet ulkomaalaiset ystävänikään. Ja ne ovat aika kamalia. Muuten rakastan kyllä suomalaista ruokaa, kuten vaikka lohikeittoa.
Virossa ainakin on voileipäkakkuja. Tosin en siellä ole saanut yhtä maukkaita kuin mitä itse teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunimakkara jostain halvimmasta kyrsästä.
Kannattaa muuten ostaa kalliimpaa lenkkiä. Siitä tulee ihan eri lailla täyteen kuin halpismakkarasta. Huomasin.
Nyt minun täytyy ilmaista eriävä mielipiteeni. Ostan kalan fileinä, lihaakin paljon paistina, mutta lenkin pitää olla halpisversio ehdottomasti. Tein äsken makkarakastikkeen: halpislenkki, luumutomaatteja, kipparijuustoa(savun maku ja suurustaminen), kermaa ja BBQ-kastiketta makua antamaan. Lautaselle vielä auramurua kastikkeen päälle. Minusta herkullista.
Omituinen keskustelu! Ihan kuin olisi olemassa vain yksi voileipäkakku, joka on aina samanlainen, kuten esimerkiksi roiskeläppä-einespitsa. Voileipäkakkuja on satoja erilaisia. Monet ovat oikein hyviä, jotkut ovat aivan loistavia ja sitten voi olla niitäkin, jotka ovat vaan mauttomia tai joissa täytteet eivät ole sopusoinnussa keskenään. Pahaa voileipäkakkua en ole saanut ikinä.
Ruotsissakin harrastetaan voileipäkakkuja.
Pertsa kirjoitti:
Maailman junteinta on käyttää tuota "ikinä" sanaa noin kuin AP tekee otsikossaan.
Ei siinä paljoa koulusivistystä eikä tyylitajua ihmisellä voi olla jos täytyy käyttää tuollaisia väsyneitä, Yhdysvaltain alimpien alaluokkien rap-anglismeja: "Forev4!"
Kunnianarvoisa aloittaja!
Käytä jatkossa vaikka "kuunaan" -sanaa, niin vaikutat edes hiukan vähemmän juntilta elämänkoululaiselta.
Näin: "Voileipäkakku on juntein ruoka kuunaan."
"Forev-four" 🤣🤣
Hyi, pahaa sontamäskiä, hyi olkoon.
Kaikenlaista mönjää sitä on keksitty. Ulkomailla katotaan vähän vinoon voileipäkakkua, eikä ihme.
Ruotsissa ainakin on ihania voileipäkakkuja. Suomessa usein tuntuvat liian majoneesisilta ja raskailta, kasviksia ehkä pikkuisen koristeena. Ruotsissa usein tähän tyyliin reilusti kaikkea kakun päällä https://recept.se/recept/lyxig-rund-smorgastarta-i-tva-vaningar
Voileipäkakku on hieno tarjottava, jos se tehdään hyvistä raaka-aineista. Perusmamman tonnikalakinkkusuikalekakku ei toki ole varsin hieno.
Junteinta on tarjota jotain mutsirellasalaattia, kikkelishernehummusta ja susia.
En tiedä junttiudesta, mutta voileipäkakku tekee aina kauppansa juhlissa, joten sitä teen. Ehkä mun sukulaiset ja tuttavat ovat sitten juntteja kaikki, koska kukaan ei ole jättänyt syömättä.
Juntti, juntti, juntti. Juntti sitä ja tätä. Juntti sana on tällä palstalla kärsinyt kovan inflaation, kun kaikki omasta mielipiteestä poikkeavat ovat juntteja. Oli asia mikä hyvänsä, niin kyllä siellä on monta juntiksi haukkuvaa.
Onneksi itse olen hyvinkin avoin ruuan suhteen ja aika kaikki ruokainen. En pidä ruokaa junttina, vaan arvostan ihan sitä makkaraa kuin myös kaikkia raaka-aineita. Kaikilla on omat mieltymyksensä ja mikään ruoka ei ole junttia.
saisikin raikasta voileipäkakkua joskus t mies
Voileipäkakku(lohi) on mun suurta herkkua ❤️
Sä et oo vissiin syönyt voileipäkakkua, jos sun käsityksesi on se, että siinä on leipää ja kakkua.