Voileipäkakku on juntein ruoka ikinä
Vain suomessa tuollaista oksetusta pidetään herkkuna. 🤢
Kommentit (128)
Maailman junteinta on käyttää tuota "ikinä" sanaa noin kuin AP tekee otsikossaan.
Ei siinä paljoa koulusivistystä eikä tyylitajua ihmisellä voi olla jos täytyy käyttää tuollaisia väsyneitä, Yhdysvaltain alimpien alaluokkien rap-anglismeja: "Forev4!"
Kunnianarvoisa aloittaja!
Käytä jatkossa vaikka "kuunaan" -sanaa, niin vaikutat edes hiukan vähemmän juntilta elämänkoululaiselta.
Näin: "Voileipäkakku on juntein ruoka kuunaan."
Mitä väliä, vaikka olisikin. Omasta mielestä ei kyllä ole. Ne on hyviä, ja niistä saa tosi kauniita.
Mutta toistan nyt vielä: mitä väliä. Tuommoinen on ihan typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää voileipäkakku on! Monet kysyy teenkö seuraaviinkin juhliin sitä. Aina tekee kauppansa. Tokihan se on aika kallista tehdä mutta juhliin vain Hyvää!
Mikä siitä tekee kalliin?
Täytteet ja koristelut. Yleensä ei käytetä esimerkiksi kalaversioon säilyketonnikalaa vaan esimerkiksi savulohta ja katkarapuja. Eikä lihaversioon HK:n sinistä vaan laadukkaita leikkeleitä.
Junttia on huolehtia siitä, mikä on junttia.
Jos juntin vastakohta on joku boheemi renessanssinero, niin sellaiset tyypithän vähät välittävät siitä, mitä kukaan muu ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut on parasta ikinä
Niin on eikä itse tehtynä edes kallista. Täytteeksi vaikka itse savustettua kalaa tai hyvää hirvipaistia, jonka liemi käytetään kostutukseen.
Meillä ei ole niin pieniä juhlia että ei olisi voileipäkakkua. Vegaanit saavat juhlia keskenään, ja vihannekset tarjoillaan eri astiasta kuin juhlakakku.
En ole koskaan tehnyt voileipäkakkua, joten minun on vaikea ottaa kantaa. Gluteenittomat leivät ovat erittäin usein epäterveellisiä, inci lista on pelottava. Siksi kai ei ole tullut tehtyä.
Jos on juhlat, tarjoan ruuan. On sekin kelvannut. Mutta jos juhlat ovat koronan takia ulkona puistossa, voisi voileipäkakku olla juhlallinen tarjottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en minäkään ole tajunnut mikä siitä herkun tekee.
Hyvä maku.
Viimeksi kun maistoin niin välissä oli jotain limaista kalaa, majoneesia, päällä vetistyneitä kurkkuviipaleita ja sitä majoneesia. Oli siinä muutakin mutta en nyt sanoisi että hyvä maku. Lähinnä ällötys tuosta jäi mieleen.
Miksi piti nyt aloittaa keskustelu tästä asiasta? Mulla on ihan hirveä nälkä, eikä mikään ruoka tunnu nyt hyvältä vaihtoehdolta, kun on vain mielessä lohivoileipäkakku.
Voileipäkakku on juhlava tarjottava, joka säilyy hyvin ja vie tilaa vain hyvin vähän, sekä on helppo valmistaa etukäteen. Harvallapa on juhlapäivän aamuna aikaa liiemmälti. Mun luottotarjottavat juhliin on juurikin voileipäkakku, täytekakku, tuoreet marjat tai hedelmäpalat vuodenajasta riippuen, pikkuleivät ja paperipäällysteiset karkit. Muuta ei tarvita.
Oijoi, voispa kyllä tehdä voileipäkakkua pitkästä aikaa. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Oijoi, voispa kyllä tehdä voileipäkakkua pitkästä aikaa. Nam!
Jos teet lohesta, voitko kutsua mut sitten syömään?
Voileipäkakut ovat ällöttäviä. Ikinä ei tiedä, mitä epämääräistä mössöä sisältä löytyy. Lihaa? Kalaa? Molempia?? Se vettynyt, niljaisen tuorejuustoinen/majoneesinen suutuntuma on karsea!
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut ovat ällöttäviä. Ikinä ei tiedä, mitä epämääräistä mössöä sisältä löytyy. Lihaa? Kalaa? Molempia?? Se vettynyt, niljaisen tuorejuustoinen/majoneesinen suutuntuma on karsea!
Kaikki voileipäkakut, jotka mä oon nähnyt, on koristeltu niin, että niistä näkee päällepäin, sisältävätkö ne kalaa vai lihaa, ja mitä lihaa, jos niissä on sitä.
Vierailija kirjoitti:
Uunimakkara jostain halvimmasta kyrsästä.
Kannattaa muuten ostaa kalliimpaa lenkkiä. Siitä tulee ihan eri lailla täyteen kuin halpismakkarasta. Huomasin.
Olkoot sitten junttia mutta silti se on juhlissa kuin juhlissa aina se suosituin tarjottava jota menee selvästi eniten. Enkä muutenkaan ymmärrä tuollaista suomalaisten oman maan ja perinteiden haukkumista. Miksi ei voi olla ylpeä omasta maastaan ja sen tavoista ja perinteistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunimakkara jostain halvimmasta kyrsästä.
Kannattaa muuten ostaa kalliimpaa lenkkiä. Siitä tulee ihan eri lailla täyteen kuin halpismakkarasta. Huomasin.
Mun on pakko sanoa, että mä en tykkää niistä lihaisammista lenkkimakkaroista. Halpikset ovat hyviä nuotiolla.
Voileipäkakku on jotain aivan kammottavaa.
Leipä leipänä ja kakku kakkuna. Ei yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Sorry.
t. ulkosuomalainen
Miksi kerrot olevasi ulkosuomalainen?
Siksi, että voileipäkakkuja olen nähnyt vain Suomessa eikä niitä ymmärtäneet ulkomaalaiset ystävänikään. Ja ne ovat aika kamalia. Muuten rakastan kyllä suomalaista ruokaa, kuten vaikka lohikeittoa.
Vegaani voileipäkakku vasta hyvää onkin. Väkiin guagamolea, paprikajugurttiseosta ja hummusta. Päälle vegaaninen tuorevuusto.
Silloin sitä pidettiinkin junttiruokana, koska juuri monet tekivät todella majoeesista voileipäkakkua.