Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuatteko, että kun rikas puhuu elämästään, hän ei LEVEILE?

Vierailija
16.03.2022 |

Miksi köyhille rikkaiden normaali puhe on leveilyä? Tajuatteko, että se, jos sanotte jonkun rikkaan kertomuksia elämästään leveilyksi, kertoo paljon enemmän teistä, kuin siitä rikkaasta? Moni köyhä on niin tyhmä, että erehtyy pitämään rikasta, joka köyhän silmissä leveilee, itsekkäänä, ahneena ja muuna alhaisena, ehkä siksi, että näkee itsensä rikastumassa VAIN ahneuden ja itsekkyyden kautta. Vaikka samaan aikaan sillä rikkaalla on paljon köyhää paremmat mahdollisuudet tehdä hyväntekeväisyystyötä ja muutenkin auttaa toisia.

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se usein on nimenomaan leveilyä.

Ja vaikkei olisikaan, on tahditonta kertoilla leveästä elämäntyylistään jos kaverilla on onneton rahatilanne.

No mitä ihmettä sen rikkaan pitäisi vastata, jos köyhä kysyy "mitä oot viime ajat puuhaillut?" ja rikas on nyt ostanut uuden Porchen, mökille pari vesiskootteria ja käynyt pitkän viikonlopun shoppailemassa Lontoossa? Toteaa vaan, että "mitäs tässä parsin sukkia kotosalla"?

Niinpä, tätä just tarkoitan. Jos kaveri kysyy, mistä sait tän kämpän, kun ollaan 2-kymppisiä opiskelijoita, niin onko se leveilyä sanoa, että tää on mun oma, sain tän lahjaksi 2-vuotiaana?

Ap

Siinäpä sitten näet onko kaveri vai ei. Ei niinkään voi elää, että valehdellaan asioista. Sitten kun vale tulee ilmi niin se vasta nostaakin närää.

Vierailija
22/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse tietää täysin, että EI TODELLAKAAN LEVEILE! Minusta leveily on suurennella sitä, mitä itsellä on. Tai yritys saada aikaan kateutta. Olen hirveän loukkaantunut siitä, että OMA ÄITINI piti minua leveilijänä, jos ajatteli minun puhuvan ihmisille varallisuudestani ja omaisuudestani totuudenmukaisesti. Tai siitä, mitä muuta sain, matkoja tms. Äitini sai minut kuvittelemaan, että muiden silmissä leveilen. Vaikka mä itse en yhtään ajatellut niin. Se ois ollut SEN TOISEN ajatus. Äitini arvosti ja kunnioitti VAIN muiden ajatuksia, ei minun.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikkei olisikaan, on tahditonta kertoilla leveästä elämäntyylistään jos kaverilla on onneton rahatilanne.

No mitä ihmettä sen rikkaan pitäisi vastata, jos köyhä kysyy "mitä oot viime ajat puuhaillut?" ja rikas on nyt ostanut uuden Porchen, mökille pari vesiskootteria ja käynyt pitkän viikonlopun shoppailemassa Lontoossa? Toteaa vaan, että "mitäs tässä parsin sukkia kotosalla"?

"Ei mitään erikoista, ollu mökillä lähinnä. Ja käytiin Lontoossa viikonloppu. Oli kiva"

Ei kai kukaan ostelujaan luettele, kun kysytään kuulumisia???

Ohis...aika moni kyllä kertoo, kun on ostanut esimerkiksi auton. Tai purjeveneen.  Varsinkin miehet. 

En ole huomannut

Ohis

Vierailija
24/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohiksena että useiden superrikkaiden taktiikka on kiertää veroja ja lahjoittaa sitten avokätisesti joku sairaalasiipi johon liittää oma nimensä, mutta joka maksoi vain murto-osan niistä veroista jotka jotenkin "rikkaan ihmisen onnella" jäivät maksamatta. FAKTA.

Se siitä hyväntekeväisyydestä ja muusta "varakkuus tihkuu köyhemmille"-roskasta.

Vierailija
25/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse voisin sanoa että pelailen tietokoneella pelejä. jättää vaan mainitsematta että pelikone on maksanut vähintään 4 tonnia ja koneeseen on liitetty monen tonnin kaiuttimet.

Vierailija
26/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mitään erikoista, ollu mökillä lähinnä. Ja käytiin Lontoossa viikonloppu. Oli kiva"

Mun mielestä tuolla tavalla vastataan puolitutuille, joiden kanssa ei halutakaan jutella sen enempää. Sen sijaan kavereille kyllä kerrotaan enemmänkin ja todennäköisesti se kaverikin kysyy, mitä teit Lontoossa jne. 

Vierailija
27/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kannattaa hakea apua terapeutilta tähän äititraumaasi, joka nyt on mielessäsi saanut vähän turhan suuret mittasuhteet.

Vierailija
28/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tätä just tarkoitan. Jos kaveri kysyy, mistä sait tän kämpän, kun ollaan 2-kymppisiä opiskelijoita, niin onko se leveilyä sanoa, että tää on mun oma, sain tän lahjaksi 2-vuotiaana?

Ap

Siinäpä sitten näet onko kaveri vai ei. Ei niinkään voi elää, että valehdellaan asioista. Sitten kun vale tulee ilmi niin se vasta nostaakin närää.

Äitini mielestä ei noin. Minun piti olla kaveri ihmisille, jotka justiinsa eivät olleet sitä minulle, kuten sanot.

Mulla ei ois ollut ongelmaa, jos totuus olisi tullut ilmi. Olisin sanonut, että äitini halusi, että valehtelen, ettet sä kadehdi minua. Ja siis enhän mä enää pitänyt ihmisiä, joille kerroin äitini totuutta, mun ystävinä. Ystävälle en ois valehdellut.

Ap

Vierailija
29/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis...aika moni kyllä kertoo, kun on ostanut esimerkiksi auton. Tai purjeveneen.  Varsinkin miehet. 

En ole huomannut

Ohis

No mä taas olen huomannut. Töissäkin aina, kun joku on ostanut uuden auton, kertovat heti työkavereilleen. Ja sitten ukot keskustelevat kahvipöydässä autosta ja sen ominaisuuksista. 

Vierailija
30/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun itse tietää täysin, että EI TODELLAKAAN LEVEILE! Minusta leveily on suurennella sitä, mitä itsellä on. Tai yritys saada aikaan kateutta. Olen hirveän loukkaantunut siitä, että OMA ÄITINI piti minua leveilijänä, jos ajatteli minun puhuvan ihmisille varallisuudestani ja omaisuudestani totuudenmukaisesti. Tai siitä, mitä muuta sain, matkoja tms. Äitini sai minut kuvittelemaan, että muiden silmissä leveilen. Vaikka mä itse en yhtään ajatellut niin. Se ois ollut SEN TOISEN ajatus. Äitini arvosti ja kunnioitti VAIN muiden ajatuksia, ei minun.

Ap

Niin, kun rahat olivat sukusi eikä sinulla ollut asiaan osaa eikä arpaa.  Äitisi oli viisas nainen. 

Vierailija
31/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa ihan siltä ettet ole jotenkin sujut oman rikkautesi kanssa.

Vierailija
32/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kun rahat olivat sukusi eikä sinulla ollut asiaan osaa eikä arpaa.  Äitisi oli viisas nainen. 

Olihan osaa ja arpaa. Ne olivat mummini. Hän mm. kustansi 14 henkeä Alpeille juhlimaan syntymäpäiväänsä eli lapsensa ja lapsenlapsensa, jokaiselle lapselleen oman kesämökin, kotiapua lastensa koteihin, muita matkoja jne.

Ap

Vierailija
33/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin hyvin toimeentulevat ovat fiksumpia kuin vähävaraisemmat, poikkeuksiahan on aina!

Aika harva hyvin pärjäävä tai varakas tai jopa rikas leveilee tai ylpeilee, vaan ovat hyvinkin asiallisesti ja korrektisti käyttäytyviä (kasvatus ja koulutus näkyy käytöksessä).

On toki näitä rahaa naineita, sattumalta äkkimenestyneitä ja perinnön kautta rikastuneita. Nämä ryhmät näkyvät usein lehdissä ja lööpeissä ja antavat helposti väärän kuvan "rikkaista".

Vierailija
34/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin heti otsikosta, että aloitus on Äitihullun. Passiivisaggressiivista itsensä ylentämistä muiden yläpuolelle, kuten aina. Ylimielistä ja vastenmielistä.

Vierailija
35/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en rikkaana lähtisi väittämään ensinnäkään kaikkien köyhien välittävän siitä mitä rikkaat sanoo enkä myöskään, etteikö joku rikas olisi koskaan leveillyt.

Hienoa, että palstalta löytyy rikkaidenkin puolesta loukkaantujia. Ensimmäinen arvaukseni on wnb-rikas-Jonne.

Vierailija
36/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kertoa kuinka teki vapaaehtoistyötä vanhustenkodissa ja lahjoitti vanhat peittonsa eläinsuojelulaitokseen. Aloituksessahan nimittäin sanottiin, että rikkailla on paljon mahdollisuuksia tehdä hyväntekeväisyyttä. Totta kai silloin viikonloppuun liittyi muutakin kuin shoppailua, eikö niin?

Jos ei liittynyt, niin on turha puhua siitä kuinka rikkaat auttavat muita. 

Vierailija
37/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, joka on saanut elää hyvän elämän. Ihan lapsesta saakka. Harrastaa veneilyä. On oma purjevene, reissailee jos haluaa, kivoja vaatteita, voi syödä ulkona milloin tahansa, asunto tosi hieno ja muutenkin kaikki asiat hyvin mallillaan.

Ja se, miten kertoo omasta elämästä EI todellakaan ole leventelyä. Hän kertoo omasta elämästä, jos oli vaikka perinteiset rapujuhlat, kävi laskettelemassa, purjehti viimekesänä saaristossa koska töihin ei ole tarvetta.

Hän ei leveille, vaan elää omaa elämää.

Ymmärrän AP suo ihan täysin. Miten sitten hänen puheet olisi otettava jos ei voisi kertoa miten asiat oikeasti on?

Kylmä monet nimenomaan ottaa sen leventelynä ja kyllä, kateutta. Sitä riittää varsinkin suomalaisten kesken.

Vierailija
38/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2 vuotias ei tee mitään asunnon osakkeilla, kun vanhemmat joutuisivat joka tapauksessa hoitamaan kaikki asuntoon liittyvät asiat ja vanhempien on pitänyt lapsen puolesta maksaa lahjavero.

Vierailija
39/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin hyvin toimeentulevat ovat fiksumpia kuin vähävaraisemmat, poikkeuksiahan on aina!

Aika harva hyvin pärjäävä tai varakas tai jopa rikas leveilee tai ylpeilee, vaan ovat hyvinkin asiallisesti ja korrektisti käyttäytyviä (kasvatus ja koulutus näkyy käytöksessä).

On toki näitä rahaa naineita, sattumalta äkkimenestyneitä ja perinnön kautta rikastuneita. Nämä ryhmät näkyvät usein lehdissä ja lööpeissä ja antavat helposti väärän kuvan "rikkaista".

Äitihullu on yksi esimerkki. Köyhä ja kurja elämä viiskymppiseksi odotellessa perintöä. Lapset elää edelleen alle köyhyysrajan.

Eikä nyt perintökään ole helpotusta tuonut.

Vierailija
40/243 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa ihan siltä ettet ole jotenkin sujut oman rikkautesi kanssa.

En täysin olekaan, koska äitini väitti, etteivät muut voi sen takia olla tasavertaisia ystäviäni. Etten saa kertoa muille millaisia etuja siitä on elämässäni ollut, että isoäitini oli varakas ja isäni sai lahjaksi häneltä paljon ja minä perin siis ne varat nyt. Vauraus on siis tuttu asia, mutta sitä piti puheissa piilottaa, ja tein niin koska äitini uskotteli, että olen leveilijä ja kuvittelin, että mä sit olen. Vaikka en itse ikinä pitänyt itseäni leveilijänä. Äiti siis pakotti minua uskomaan oman näkemyksensä.

Ap