Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuatteko, että kun rikas puhuu elämästään, hän ei LEVEILE?

Vierailija
16.03.2022 |

Miksi köyhille rikkaiden normaali puhe on leveilyä? Tajuatteko, että se, jos sanotte jonkun rikkaan kertomuksia elämästään leveilyksi, kertoo paljon enemmän teistä, kuin siitä rikkaasta? Moni köyhä on niin tyhmä, että erehtyy pitämään rikasta, joka köyhän silmissä leveilee, itsekkäänä, ahneena ja muuna alhaisena, ehkä siksi, että näkee itsensä rikastumassa VAIN ahneuden ja itsekkyyden kautta. Vaikka samaan aikaan sillä rikkaalla on paljon köyhää paremmat mahdollisuudet tehdä hyväntekeväisyystyötä ja muutenkin auttaa toisia.

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut hyvässä taloudellisessa asemassa. Lapsena ja teininä vanhemmat pitivät yllä hyvää elintasoa (toinen heistä enemmän, koska oli paremmin palkattu, mutta molemmat olivat töissä ilman pienintäkään työttömyysjaksoa.) 

Myöhemmin olen saanut kaksi perintöä, toinen oli suuri ja toinen mukavan kokoinen, muttei valtava. Enkä edes reagoi mihinkään päänaukomisyrityksiin. En ole missään vaiheessa sanonut olleeni esim. onnellinen perinnöstä

Koska tilanteeni on ollut sama vauvasta lähtien, en aina edes ymmärrä miten hyvässä asemassa olen moniin verrattuna. 

Eipä se ole mitään leveilyä. Olen vain tottunut, siinä kaikki. Ei ole minun vastuullani, jos muut suuttuvat siitä, että jollain on tällainen tilanne. 

Vierailija
242/243 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla huomaa tosi hyvin, kuinka osa ei osaa edes kuvitella sellaista, mikä toiselle on ihan normaalia elämää. Esimerkiksi kun vastaa johonkin kysymykseen millaisessa asunnossa asut, mitä juot jouluna/uutena vuotena, missä olet matkustellut, oikeastaan ihan mitä tahansa, joka poikkeaa omasta tavallisesta elämästä. 

Heti alkaa kuittailu tyyliin, meillä onkin hovimestari, sommelier, privaattilentokone, asun linnassa tai kartanossa, jossa on palveluskunta jne. jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa katseesta, äänensävystä ja kehonkielestä jos leveilee. Ja monesti se tunne siitä kyllä kertoo kaiken.