Minkä ikäistä lasta kuljetatte rattaissa?
Kommentit (10)
Meillä 3,5v on vilkas ja pääsen itse helpommalla, jos hän on rattaissa. Tietyt osuudet voidaan kävellä, mutta jos mennään rattailla kauppaan, hän pysyy rattaissa.
Oli rattaat joskus mukana vielä 5-6 -vuotiaanakin, kun tehtiin pitkiä päiväreissuja ja kuljettiin osaksi esim. Maantien piennarta ( Nopeusrajoitus 80-100km/h)
Juu, tiedän, että av-palstan mukaan olen huonoakin huonompi äiti, kun lapsi sai joskus istahtaa rattaisiin lepäämään, en pitänyt kädestä kiinni enkä ostanut ja kantanut rinkkaa 20 kg ostoksiin.
Rattaiden ja 10-20 km kävelyn sijaan nuo matkat olisi pitänyt tehdä autolla, jolloin kävelyä olisi tullut 200m. Tällöin olisi päässyt pätemään sillä, että lapsi ei ole rattaissa istunut sen jälkeen, kun on täyttänyt 2v.
Meillä oli toisinaan rattaissa vielä 4-vuotiaanakin, kun oli hankala astma.
Mutta nuo muut ovat varmaan n.3 vuotiaina pärjänneet ilmankin. Toisaalta, jos on kiire jonnekin, niin nopeampaa pääsee, kun sen 3-4-vuotiaan laittaa rattaisiin, ettei ehdi kaikkia ötököitä jäädä matkan varrella tutkimaan 😊
Meillä käydään niin harvoin kaupungilla, että 1v 5kk jaksaa ne pienet matkat kävellä. Kotipihassa ei rattaita tarvita, täällä voi vilistellä rauhassa vaikka kilometrin verran. Johonkin kesäjuhliin voisin kuvitella rattaat ottavani mukaan lähinnä päiväunia varten.
6-vuotiaaksi asti, että päästään ilmaiseksi bussilla.
T. Av-mamma
Vierailija kirjoitti:
Oli rattaat joskus mukana vielä 5-6 -vuotiaanakin, kun tehtiin pitkiä päiväreissuja ja kuljettiin osaksi esim. Maantien piennarta ( Nopeusrajoitus 80-100km/h)
Juu, tiedän, että av-palstan mukaan olen huonoakin huonompi äiti, kun lapsi sai joskus istahtaa rattaisiin lepäämään, en pitänyt kädestä kiinni enkä ostanut ja kantanut rinkkaa 20 kg ostoksiin.
Rattaiden ja 10-20 km kävelyn sijaan nuo matkat olisi pitänyt tehdä autolla, jolloin kävelyä olisi tullut 200m. Tällöin olisi päässyt pätemään sillä, että lapsi ei ole rattaissa istunut sen jälkeen, kun on täyttänyt 2v.
Päinvastoin! Tää av-palstan tuomitseva asenne on karsea, kun kaikilla on niin ehdoton mielipide joka asiaan, muttei ymmärretä, että jokaisella on yleensä järkevä syynsä toimintaansa!
Viimeinen kerta oli hiukan 3v synttärin jälkeen. Silloin kärry oli enää hyvin satunnaisesti käytössä/mukana. Tenava käveli paljon heti opittuaan kävelemään.
Me ei olla melkeen puoleen vuoteen tarvittu, mut otin laivalle mukaan kun mentiin piknik risteilylle. Siinä kun on vartti aikaa vaihtaa laivaa ja just 3-vuotta täyttäneen kävelytahti voi olla joko vilkasta juoksua tai selälleen heittäytymistä metrin välein. Ei me siis siellä laivassa niitä rattaita käytetty, mut aina toisinaan voi olla tarpeellista joku matka mennä rattaissa.
Mun esikoinen väsyi aika nopeasti joten rattaat oli varmaan mukana vielä hänen ollessaan vajaat 4. Kuopus halusi kävellä itse kaksivuotiaana. Ihan yksilöllistä on.