Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät ennakkoluulot työstäsi

Vierailija
21.08.2015 |

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaravintoloiden työntekijät.

Kuvitellaan että kaikki työntekijät olisivat tyhmiä ja pyörittelisivät vain pihvejä päivät pitkät ja hörppisivät limua.
Todellisuudessa ruoan tarjoaminen ja kassalla
työskentely on vain pieni osa työtä. Työhön kuuluu myös siivous, tuotteiden teko ja esillelaitto ja niitä pitää olla oikeat määrät, sulatus, pakkaus, kassan lasku ja tilitys, kuorman purku yms. Työ on fyysisesti ja myös henkisesti todella raskasta, eikä siellä todellakaan laiskotella.

Vierailija
102/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelinmyyjä. Oletus: myyn lehtiä/vitamiineja/nettiliittymiä vanhoille mummoillw, jotka eivät niitä tarvitse. Tienaan huonosti.
Totuus: myyn ja suunnittelen yritysasiakkaiden kanssa kampanjoita sosiaaliseen mediaan ja Googleen. Työlläni on OIKEASTI vaikutusta asiakkaan kassavirtaan, asiakkaat kertovat kuinka saivat koko tuote-erän kampanjalla myytyä jne. Tienaan 4000-6000 €/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole ammatti, mutta sanonpa kuitenkin.

- vaan biletämme ja saamme ilmaista rahaa kelalta
- sitä "ilmaista" rahaa saa paljon

T opiskelija, vuodessa suoritettava väh. 45 op ja tuet on vähemmän kuin työttömillä. Niin ja niitä opintopisteitä ei saa bilettämisestä

Vierailija
104/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli- ja koruartesaani eli tuttavallisemmin hopeaseppä. Kaikki tuntuvat luulevan että työni on suunnitella erilaisia vihkisormuksia ja näpertää jotain pikkuisia kaulakoruja suloisessa pienessä pajassani päivät pitkät. Niin ja koska olen nainen, en osaa hitsata. Todellisuudessa teen vain muutamia tilaustöitä vuodessa korujen puolelta ja pääosin hitsaan sellaisia rakennuselementtejä, joiden saumat ovat erityisen hankalassa paikassa, esim. pitkän putken sisällä, niistä sen päiväpalkkani saan enkä hopeakorutöistä.

Vierailija
105/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
106/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja: Istun välitunnit kahvilla (ei ole aikaa), työ on helppoa, kunhan vaan opettaa (kyllä sitä miten opettaa pitää miettiä, lisäksi kaikki paperihommat, retkien järjestelyt, materiaalien valmistelut ja suunnittelut vievät hirmuisesti aikaa, eikä sen opetuksen toteutus ole sitä, että vaan kertoo asioita ja oppivat, vaan tunnit suunniteltava niin, että ne palvelisivat mahdollisimman pitkälle kaikkia oppilaita ja lapsi kuntoutuisi mahdollisimman hyvin).

Vierailija
107/162 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair: leikin lasten kanssa ja minulla on mahdollisesti sutinaa perheenisän kanssa

Totuus: teen kaikki työt kuskista siivoojaan ja lastenhoitajaan, päivät joskus 5-23 (laitonta, 10h max saisin tehdä) koska en kehtaa kieltäytyä ylitöistä, hostperheeni on hyvin veemäinen enkä voisi vähempää olla kiinnostunut 30v itseäni vanhemmasta hostisästä jolle työ on tärkeämpää kuin omat lapset.

Vierailija
108/162 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ällöt miehet ahdistelee joka päivä" ja "Uuh, saat päivittäin hiplailla komeita miehiä". Olen hieroja....

Vierailija
109/162 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:42"]

Kouluterkkarina vaan istun ja odotan, jos joku tulee käymään... Oikeasti teen terveystarkastuksia koko ajan ja jatkuvasti työ keskeytyy sairastapausten ym. vuoksi. Opettajat ei tajua eikä moni muukaan....

[/quote]

Voit syyttää Kumman kaan Ellua ja Annea tästä... :D

Vierailija
110/162 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja: olen 5h päivässä lapsiryhmässä ja loput ajasta kuulemma vain kahvittelen. Juon toki kahvia suunnittelutyön ja palaverien aikana...

Vierailija
111/162 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustajaksi pääsee kun ei muuta työtä pysty enää tekemään. Otamme kopioita ja keitämme kahvia.

Vierailija
112/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:56"]

79, esimerkkinä mainitsen, että kävin etsimässä päällikkötehtävissä toiminutta kaupungintalolta.

Hän tuli perjantaina pitkältä kahvitauolta yhden jälkeen ja kiirehti vastaustani, koska hän oli lähdössä kahdelta mökille.

Pahoittelen, että tilanne oli mielestäni surkuhupaisa.

(Siitä huolimatta, että hän oli saattanut tehdä ylitöitä viimeiset pari viikkoa ja korvasi niitä lähtemällä vain tämän kerran aikaisemmin töistä.)

[/quote]

Tuommosta se on aika monissa viroissa ym. missä itse määrätään ne työajat, eli viedään ns. kotiin työt, sitten pyritään tavallaan ottaan ilo irti siitä mitä voi :) Joskus voi käydä niin hassustikin kyllä, että korkeassa virassa ei ole paljon töitä mitä tehdä! Näin on käynyt kollegallani koulutusalalla. Valitettavaahan se on, mutta suurimmassa osassa töissä ei onneksi näin. Ja onhan sellaiseen virkaan päästäkseen toki pitänyt todella iso määrä työtä tehdä elämänsä aikana.

Mutta vastauksena ap:n kysymykseen. Tutkijat tekevät töitä klo 10-15, ja silloinkin vain haihattelevat omissa maailmoissaan. Sosiaaliset kontaktit ulottuvat kahvihetkeen kollegoiden kanssa. Tosiasiassa työpäivät usein menevät aamusta iltaan, kun päivällä pitää hoitaa yhteydenottoja, tapaamisia ym. monissa paikoissa opetusta ja työpaikan muita tehtäviä, sitten illalla teet sitä omaa tutkimusta, mistä rahoittajat maksavat. Esim yllämainitussa tapauksessa todennäköisesti tekisin siellä mökillä töitä.

Vierailija
113/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:15"]

Postimies tekee vain kahden tunnin päiviä ja voi lähteä jakamaan siihen aikaan kun sattuu heräämään.

[/quote]

Joskus vuosia sitten joku lehti mittasi neljän ammatin työpäivän aikana otetut askeleet askelmittarilla. Yhtä ammattia en muista, mutta oli kampaaja, sairaanhoitaja ja postimies. Kampaajalta ja sairaanhoitajalta mitattiin askeleet sen 7-8 tunnin aikana, kun olivat työssä. Postimieheltä mitattiin sen kahden tunnin aikana, jonka oli jakamassa postia.

Vierailija
114/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:52"]Lähihoitajasta nyt on tullutkin monta kommenttia, mutta yleensä tosiaan oletus on että lähihoitaja pyyhkii pyllyjä vanhustyössä.

Todellisuudessa olen töissä ambulanssissa, tienaan 40000€ vuodessa, lanssissa meillä lähihoitajillakin on iv-luvat, ja lupa aloittaa perusnestehoito ja antaa suonensisäisesti elvytyslääkkeet, sokerit ja parasetamoli. Ja koska työskentelen hoitotason autossa, hoidetaan työparin kanssa hätätilanteessa kahdestaan esimerkiksi rytminsiirrot, sydäninfarktien liuotushoito, suonensisäiset kipu-, verenpaine- ja rytmihäiriölääkitykset. Noin niinkuin esimerkkinä minunkin on pakko ne asiat lähihoitajanakin osata. Mut ei kun me kaikki kelvataan vaan pyllyjen pyyhkimiseen.

Valmistun kohta sairaanhoitajaksi, ja todellisuudessa se nostaa mun palkkaa vaan parilla sadalla eurolla ja antaa pari lisälääkettä käyttöön. Että ero tällä puolella saikkarin ja lh:n välillä on näinkin huima.
[/quote]Minä tienaan myös 40 000 vuodessa. Ja olen osastolla töissä.

Vierailija
115/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.

[/quote]Mitä teet? Millä elät? Taulujen myynnillä?

En ole oikein koskaan ymmärtänyt taiteilijoiden tulonmuodostusta. Voisitko valaista?
[/quote]
Teosmyynneillä, yksityisten säätiöiden apurahoilla, ja aikoina joina nämä eivät riitä, niin tekemällä ns. paskaduuneja, esim. kuukauden pesti varastohommissa tms. Tulot ovat pienet mutta riittävät jotenkuten. Yhteiskunnan tukia en saa lainkaan. Työttömyysturvaa ei ole ollenkaan. Kuvataiteilijan työskentelyä ei voi ohjata raha; sitä tulee jos tulee. Teoksia tehdessä ei voi toivoa jonkun ostavan sitä.
[/quote]
Sinäpä kerroitkin omat ennakkoluulosi. "Varastohommat" on paskaduuneja.
[/quote]
No tämä ei ole "ennakkoluulo", koska teen niitä töitä oikeasti. Minulle ne ovat täytetyötä, joissa en pyri esim. parempaan asemaan tai mitenkään kehittämään itseäni, enkä oleta nauttivani työstä millään tavalla. (Tosin homma on ihan mukavaa toisinaan). En tarkoittanut käyttää sanaa loukkaavasti. Minulle tuo sana "paskaduuni" tarkoittaa työtä, jota tehdään oman työn puutteessa, eikä lähtökohtaisesti sitä että kyseinen työ olisi jotenkin paskaa.

Vierailija
116/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:14"]

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

[/quote]

Tämän viestin kirjoittajaa pidän tyhmänä.

Vierailija
117/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:46"]Olen puheterapeutti. Ihmiset luulevat edelleen, että olen opiskellut viisi vuotta korjatakseni r-vikoja ja jos oikein haastavaksi menee, niin l- tai s-vikakin saattaa löytyä. Todellisuudessa asiakkaillani on mm. nielemisvaikeuksia, autismia, puheen ymmärtämisen ongelmaa... Näin muutamia mainitakseni.
[/quote]
Tähän virheeseen/harhaluuloon tunnustan sortuneeni! Olin oikeasti todella yllättynyt kun olin harjoittelussa mukana katsomassa erään ihmisen nielututkimusta ja tiimissä olo puheterapeutti. Testattiin siis toimiiko nielu niin hyvin että voi nauttia nesteitä ja ruokaa suun kautta. En oo koskaan missään vaiheessa ajatellut että puheterapeutin työ olis jotenki vähäpätöistä tai helppoa tms. En vaan oo koskaan ajatellut että se työ olis niin laaja. En kyllä ennen tätä keskustelua ees tiennyt että se koulutus kestää 5 vuotta, mutta nyt kun kuulin opiskelujen keston niin ymmärrän työnkuvan laajuuden. Mahtava työ kyllä!

Vierailija
118/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu lastensuojelussa: tehän tappelette asiakkaitten kans ja otatte vaan lapsia huostaan siellä

Vierailija
119/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomaatti: patsastelen vain lasi kädessä vastaanotoilla ja minua ei tarvita, koska olemme EU:ssa.

Vierailija
120/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:14"]

[/quote]

Ai, että oikeen lääketieteen opintoja. Nekö tekevät sinusta viisaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi