Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät ennakkoluulot työstäsi

Vierailija
21.08.2015 |

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön. Luulevat etten tee mitään. Minulla on niin kiire etten töihin joutaisikaan saatikka sitten että olisin kiinnostunut menemään. Suomessa naurettavat palkat ja korkeat verot.

Vierailija
142/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, ja kyllä, työkseni pyyhin vanhusten takapuolia. Ehkä saatan myös huolehtia siitä, että vanhuksen viimeiset vuodet ovat kivuttomia ja mielekkäitä ja ehkä saatan jopa saattohoitaa hänet. Mutta eihän se ole oikeaa työtä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:01"]

Lakimies: ehdottomasti haluan vapaa-ajallani antaa lainopillisia neuvoja tutuille ja puolitutuille. Huoltajuuskiistat, avioerot ja perinnönjaot toki hoidan ilmaiseksi mielelläni, erityisesti ihmisille joista en ole kuullut pihaustakaan vuosikausiin ennen tätä suurta elämänmuutosta. Arrgh. Autan ystäviä ja perheenjäseniä mielelläni, voisin vaikka toimia oikeudessakin veloituksetta. Läheiset kuitenkin tietävät a) mitä oikeasti teen työkseni ja b) paljonko lakimiehen palkkaaminen maksaa.

[/quote]Niin, mitä sinä sitten oikeasti teet työksesi? Eipä tästä kommentistasi selvinnyt kuin se, ettet tee ilmaista työtä.

[/quote]Mistä alapeukku tähän kommenttiin? Kirjoittaja vihjasi, että jotkut eivät tiedä, mitä hän oikeasti tekee työkseen, mutta ei kyllä sitä itse yhtään valottanut.

Vierailija
144/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:43"]

putkimies: värkkään paskaisia viemäreitä ja aukaisen putkia.

Todellisuudessa asennan lähinnä kaukolämpötekniikoita ja joskus vetelen uusia käyttövesi ja viemärilinjoja. Miksi ihmeessä tekisin viemärinavaajien töitä?

[/quote]

Niinpä. Itse olen kiinteistöhuollossa ja viemärien aukaisu on meidän homma.

Vierailija
145/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-asiantuntija: tiedän kaiken tietokoneista ja voin tästä vain suositella tuttavalle uutta tietokonetta. Todellisuudessa olen suhteellisen suppean alan asiantuntija, jolla menee sormi suuhun uutta konetta valitessa.

Vierailija
146/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja on tyhmä, kouluttamaton jämä, joka ei ole saanut muuta työtä. Kaikki osaavat siivota. Siivoojalle ei tarvitse maksaa,koska työ ei tuota. Siivooja ei saa näkyä, paikat pysyvät siisteinä itsekseen. Siivous on kevyttä mopin lykkimistä eestaas tai ankaraa jynssäystä huivi päässä. Työstään pitävä on jotenkin vammainen, mutta negatiivisempaa naamaa ei saa myöskään näyttää.

Tällaista.

Vierailija
147/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijä.
On "uusia koneita piha täynnä" ja uusi auto pihassa, kyllä on rahaa.
Todellisuudessa hukumme laskuihin ja kaikki koneet on ostettu osamaksulla.

Tukia tulee ovista ja ikkunoista, kaikki omaan taskuun.
Riittää kuun kiillottaa pari viikkoa traktoria pihalla ja käy pellolla kääntymässä.
Olisikin niin..

Jatkuvien säädösten muuttumisten takia joudumme investoimaan kaiken aikaa.
Niinkin järjellistä kuin että ritilän väli on 1mm, liian iso, eikun vaihtoon.

Olemme kolmas sukupolvi joka tilaa pitää, mutta näyttää siltä että varmasti viimeiset.
Ei tätä stressiä halua omille lapsilleen.
Vuoden tai kaksi katsomme vielä muuttuuko parempaan, sitten täytyy vain luovuttaa jos ei muutu.

Terveiset sikalasta

Vierailija
148/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:55"]Kuosisuunnittelija: istun hienonntyöpöydän ääressä ja piirtelen iloisesti kukkasia luonnoslehtiööni.

Työ on kiireistä ja harva pystyy tienaamaan elantonsa pelkkiä kuoseja suunnittelemalla. Työ sisältäö nopetempoista suunnittelua ja ideoiden heittelyä, tiukkoja deadlineja ja usein siinä sivussa säädetään montaa muutakin juttua. Ei kysytä kiinnostaako tai onko luova olo, jälkeä täytyy syntyä.
[/quote]

Anteeks mut pakko kysyy tähä väliin: missä ammatissa kysytään kiinnostaako tai onko sellanen olo että haluut tehdä töitä? Töissä ollaan töissä kiinnosti tai ei :D

Vierailija
149/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Suomen-suurlähetystössä eurooppalaisessa maassa assistenttina ja oletus usein on, että palkka ja työehdot ovat erinomaiset...

Vierailija
150/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja: olen epäpätevä ja kouluttamaton ja valitan vanhempien kasvatustavoista :)))

Vierailija
151/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:59"]Lastentarhanopettaja: olen epäpätevä ja kouluttamaton ja valitan vanhempien kasvatustavoista :)))
[/quote]

Niin ja hörpin vaan kahvia ja istun ulkona penkillä, koska laiska.

Vierailija
152/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri. "Hei vähän kiva saat vaan leipoa jotai pullaa joka päivä sehän on just ihanaa ja helppoa". Väärin! Työ on lähes poikkeuksetta raskasta seisomatyötä, ja uskoisin että ei tätä hommaa jaksaisi, jos ei tätä 'rakastaisi'.

Vierailija
153/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.

[/quote]Mitä teet? Millä elät? Taulujen myynnillä?

En ole oikein koskaan ymmärtänyt taiteilijoiden tulonmuodostusta. Voisitko valaista?
[/quote]
Teosmyynneillä, yksityisten säätiöiden apurahoilla, ja aikoina joina nämä eivät riitä, niin tekemällä ns. paskaduuneja, esim. kuukauden pesti varastohommissa tms. Tulot ovat pienet mutta riittävät jotenkuten. Yhteiskunnan tukia en saa lainkaan. Työttömyysturvaa ei ole ollenkaan. Kuvataiteilijan työskentelyä ei voi ohjata raha; sitä tulee jos tulee. Teoksia tehdessä ei voi toivoa jonkun ostavan sitä.
[/quote

Heh, tuo taiteilija ei ainakaan taida tietää työnteosta yhtään mitään jos varastohomma on "paskaduunia". Maailman avartaminen voisi tehdä hyvää...

Vierailija
154/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:59"]Lastentarhanopettaja: olen epäpätevä ja kouluttamaton ja valitan vanhempien kasvatustavoista :)))
[/quote]

Niin ja hörpin vaan kahvia ja istun ulkona penkillä, koska laiska.
[/quote]

Ja tosissaan, olen käynyt kolme vuotta yliopistoa, kasvatustieteiden kandidaatti plakkarissa. Jos juon kahvia, se on päivän ainoa hengähdyshetkeni, sillä taukoja tässä työssä ei ole. Ja pihalla annan lasten leikkiä keskenään, sillä aikuisen puuttuessa leikin suunta ja suhteet muuttuu. Piha on ainut aika kun lapset saavat tosissaan olla keskenään vapaasti.
Työhöni kuuluu auttaa vanhempia ongelmallisten kasvatusongelmien kanssa, sillä siihen minut on koulutettu. Ja tätä tehdään kun vanhemmat (usein) pyytävät neuvoa ja apua. Saatan käydä uuden lapsen kotonakin käymässä jos vanhemmat haluavat, jotta kasvatuskumppanuus ja molemminpuoleinen luottamus syntyy, ja lapsi tuntee olonsa turvalliseksi.
Työhöni sisältyy myös paljon paperityötä, mm. pakollinen varhaiskasvatussuunnitelma joka ikiselle lapselle ja niiden läpikäyminen vanhempien kanssa. Lapsen kehityksen seuraaminen ja kirjaaminen. Päivän suunnittelu, viikkoteemojen suunnittelu, vuoden suunnittelu, suunnittelu suunnittelu suunnittelu! Sadut joita luetaan ovat suunniteltuja, ja edistävät juuri sillä hetkellä tärkeää asiaa. Leikkejäkin "joudun" ohjaamaan, ja kääntämään niiden suuntaa, jotta lapset oppivat niistäkin.

Eli ei, en olen lapsenvahti.

Vierailija
155/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:55"]Kuosisuunnittelija: istun hienonntyöpöydän ääressä ja piirtelen iloisesti kukkasia luonnoslehtiööni.

Työ on kiireistä ja harva pystyy tienaamaan elantonsa pelkkiä kuoseja suunnittelemalla. Työ sisältäö nopetempoista suunnittelua ja ideoiden heittelyä, tiukkoja deadlineja ja usein siinä sivussa säädetään montaa muutakin juttua. Ei kysytä kiinnostaako tai onko luova olo, jälkeä täytyy syntyä.
[/quote]

Anteeks mut pakko kysyy tähä väliin: missä ammatissa kysytään kiinnostaako tai onko sellanen olo että haluut tehdä töitä? Töissä ollaan töissä kiinnosti tai ei :D
[/quote]

Jostain syystä taiteellisen/luovan alan taitajien ajatellaan "vain vähän raapustelevan luonnoslehtiöön". Tämä on hyvin yleinen stereotypia ja etenkin vanhemmat ihmiset dissaavat, koska "se ei i ole oikeaa työtä". Hienoa että olet itse tajunnut asian.

Vierailija
156/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että vain miehet ovat tässä työssä parhaita, miesvaltainen työ siis.
Terkuin poliisi & nainen.

Vierailija
157/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja, ekaluokka:

- päivät päättyvät klo 11-12 (pääsen joka päivä oppitunneilta 14-15, siihen kokoukset ja vanhempien kanssa asioiden hoitamiset päälle, niiden päälle oppituntien suunnittelu. Lähden töistä n. klo 16-17 ja silti työt jäävät aina kesken. Illalla jatkan kotona loppuun. Haastava luokka.)

- välitunneilla lorvaillaan ja syödään viinereitä (takana työpäiviä nyt tänäkin syksynä 8, yhden välitunnin olen ehtinyt pitää taukona. Ei koskaan omaa ruoka"tuntia", ei muita taukoja, ei edes vessataukoja)

- vapaa-aikana voin hyvin pitää sukulaisten, naapureiden ja kavereiden penskoille ilmaista tukiopetusta ja kokeisiin preppausta, koska olen opettaja ja tykkään lapsista

- vapaa-aikana minua voi konsultoida ja kanssani pohtia onko oman lapsen opettaja paska vai ei, mitä mieltä olen kollegan työtavoista jne.

- koska olen opettaja, olen mallikansalainen aina. Opettaja ei saa kiroilla, polttaa, juoda alkoholia jne. julkisilla paikoilla (esim. terassilla, ravintolassa jne.). Ylipäätään terassilla näyttäytyminen on paheksuttavaa.

- minua voi pyytää muistuttamaan omaa lasta milloin mistäkin ja tottakai huolehdin ihan kaikesta, suostuttelen lasta johonkin vanhemman puolesta, saatan sinne ja tänne jne. koska eihän minulla ole työpäivinä mitään muuta niin kiireellistä ja tärkeää muistettavaa kuin teidän Mirjamin asiat.

- olen aina töissä, myös klo 20

Vierailija
158/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen opettaja. Jotkut luulevat, että päiväni ovat samanpituisia kuin oppilailla ja että se on ihan helppoa heilua taululla opettamassa. Työpäiväni ei kuitenkaan lopu kun pääsen kotiin. Vielä pitää suunnitella seuraavan päivän tunnit, tarkistaa kokeita ja miettiä kaikenlaisia tapoja, millä saisin nuoret kiinnostumaan opetuksesta.
Ei ole niin helppoa yrittää paimentaa teidän mäyräpääteinejänne, varsinkaan kun suurimmalla osalla murrosikää pukkaa ja kaikki tuntuu olevan helvetin vaikeaa.

Vierailija
159/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:03"]On mulla kyllä sellainen käsitys ollut lähihoitajista, että kaikki, jotka ei muualle pääse, rupeavat lähihoitajiksi. Tuttavapiiristä lähestulkoon kaikki 40-50-vuotiaat, joilla elämä ei ole hallussa, tuntuvat hakeutuvan lh:ksi. Suosittu ammatti myös entisillä linnanvenkuloilla.
[/quote]Ainahan sitä voi ykkösen papereilla lähäriksi opiskella. Mutta työpaikkoja ei heru KUNNOLLISIIN työpaikkoihin. Mummojen pyllyjä saavat pestä ihan urakalla. Kyllä minun työpaikalla lähtö tulee äkkiä tyhmemmille. Ja eihän niitä edes oteta töihin. Ainakaan meille !

Vierailija
160/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmoin työkseni ja kaikki luulevat, että osaan hoitaa rikkinäiset tietokoneet ja kaikki tietotekniikkaan liittyvät pulmat. Ja tietty vielä ilmaiseksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän