Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät ennakkoluulot työstäsi

Vierailija
21.08.2015 |

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:31"]Opettaja: Työmme rajoittuu opetustuntien pitämiseen. Päivämme ovat yhtä lyhyitä kuin oppilailla.
[/quote][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:31"]Opettaja: Työmme rajoittuu opetustuntien pitämiseen. Päivämme ovat yhtä lyhyitä kuin oppilailla.
[/quote]

Sama. Niin moni on minullekin päivitellyt, kuinka lyhyttä päivää opettajat tekee. Opettaja tekee oikeasti paljon muutakin kuin pitää oppitunteja. Ei jää viikon työtunnit vajaaksi... vanhempainillat, kolmikantakeskustelut ym. "sisältyvät hintaan", eli mitään korvauksia ei saa iltahommista tms.

Vierailija
82/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä ja se, että vapaa-ajallakin pidetään jonkunlaisena moraalipoliisina joka koko ajan tarkkailee kaikkea ja kaikkia :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuoliselta taksinkuljettajalta kysytään ajanko isäni vai mieheni taksia. Oletuksena, että minä vain vähän välillä puuhastelen.

No kuule en kummankaan, ihan olen vieraalla renkinä n. 230h/kk.

Vierailija
84/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:43"]putkimies: värkkään paskaisia viemäreitä ja aukaisen putkia.

Todellisuudessa asennan lähinnä kaukolämpötekniikoita ja joskus vetelen uusia käyttövesi ja viemärilinjoja. Miksi ihmeessä tekisin viemärinavaajien töitä?
[/quote]
Kyllä meillä ainakin kävi putkimies avaamassa pahasti tukkeutuneet (2-vuotta tyhjillään olleen) talon viemärit. Huoltomiehet taitavat tehdä myös viemärin avauksia. Viemärinavaajan ammattinimike olikin minulle ihan uusi...

Vierailija
85/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyautoja ei tarvitse enää korjata käsin. Kaikki toimii sähköllä niin kunhan laittaa tietokoneeseen kiinni, niin tietää heti mikä ongelma on ja tietokone korjaa sen. Lisäksi minulla on jonkinlainen älytön palo tähän hommaan ja haluan ehdottomasti viettää vapaa-aikani muiden autoja ilmaiseksi korjaten. Koska olen nainen, en oikeasti tee töissä mitään, vaan räpsyttelen ripsiä ja miehet tekevät hommat puolestani.

Vierailija
86/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin yhdessä ketjussa myymälävastaavana jai hoidin siinä kassan takana tietokoneella myös monia raportteja/tilauksia/vastailin työsähköposteihin. Oltiin usein yksin vuorossa ja voin sanoa ettei tekeminen loppunut kyllä työpäivän aikana. Joku aasiakas sitten taaplastelee suoraan kassalle ja sanoo "aika rento duuni kun ehtii facebookissaki istua." Joo..

Vierailija
87/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:46"]

Olen puheterapeutti. Ihmiset luulevat edelleen, että olen opiskellut viisi vuotta korjatakseni r-vikoja ja jos oikein haastavaksi menee, niin l- tai s-vikakin saattaa löytyä. Todellisuudessa asiakkaillani on mm. nielemisvaikeuksia, autismia, puheen ymmärtämisen ongelmaa... Näin muutamia mainitakseni.

[/quote]

Täällä toinen. Teen työssäni mm. nielemis- ja syömisarvioita ja kuntoutusta, viiton, käytän kommunikoinnin apuvälineitä (kansiot, tablettitietokoneet/kommunikaattorit jne.), ja 90 % asiakkaistani on vaikeavammaisia. Esimerkkejä saamistani kysymyksistä:

"Niin te vaan siis harjottelette ärrää? Leikitte jotain traktoria ja päristelette?"

"Niin sä saat vaan pelata kaikki päivät?"

Vierailija
88/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.

[/quote]Mitä teet? Millä elät? Taulujen myynnillä?

En ole oikein koskaan ymmärtänyt taiteilijoiden tulonmuodostusta. Voisitko valaista?
[/quote]
Teosmyynneillä, yksityisten säätiöiden apurahoilla, ja aikoina joina nämä eivät riitä, niin tekemällä ns. paskaduuneja, esim. kuukauden pesti varastohommissa tms. Tulot ovat pienet mutta riittävät jotenkuten. Yhteiskunnan tukia en saa lainkaan. Työttömyysturvaa ei ole ollenkaan. Kuvataiteilijan työskentelyä ei voi ohjata raha; sitä tulee jos tulee. Teoksia tehdessä ei voi toivoa jonkun ostavan sitä.

Vierailija
89/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistossa. Eli siis vain istun tietokoneen ääressä ja surffaan netissä.

Vierailija
90/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, osa ihmisistä pitää kassatyöntekijöitä tyhminä.

Todella monet eivät pidä. 

Työskentelin rahoitusyhtiössä. Isovanhempani olettivat, että tutkin heidän tiliensä saldot. Minulle selvisi myöhemmin, että olisin päässyt järjestelmään, josta olisin nähnyt tiedot. En tietenkään olisi tehnyt mitään selllaista, koska teko olisi mielestäni moraaliton ja ala-arvoinen. 

Vierailija
91/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen sadisti. T. Hml

Vierailija
92/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri: Ihmiset luulevat, että sairastuttuaan psyykkisesti, he käyvät psykiatrin vastaanotolla hoidossa. Todellisuudessa potilaan omahoitajat hoitaa potilasta ja konsultoi psykiatria vain tarvittaessa. Minun työni on pääasiassa lääkkeiden määräämistä, reseptien uusimista ja lausuntojen kirjoittamista.

Vierailija
93/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

79, esimerkkinä mainitsen, että kävin etsimässä päällikkötehtävissä toiminutta kaupungintalolta.

Hän tuli perjantaina pitkältä kahvitauolta yhden jälkeen ja kiirehti vastaustani, koska hän oli lähdössä kahdelta mökille.

Pahoittelen, että tilanne oli mielestäni surkuhupaisa.

(Siitä huolimatta, että hän oli saattanut tehdä ylitöitä viimeiset pari viikkoa ja korvasi niitä lähtemällä vain tämän kerran aikaisemmin töistä.)

Vierailija
94/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.

[/quote]Mitä teet? Millä elät? Taulujen myynnillä?

En ole oikein koskaan ymmärtänyt taiteilijoiden tulonmuodostusta. Voisitko valaista?
[/quote]
Teosmyynneillä, yksityisten säätiöiden apurahoilla, ja aikoina joina nämä eivät riitä, niin tekemällä ns. paskaduuneja, esim. kuukauden pesti varastohommissa tms. Tulot ovat pienet mutta riittävät jotenkuten. Yhteiskunnan tukia en saa lainkaan. Työttömyysturvaa ei ole ollenkaan. Kuvataiteilijan työskentelyä ei voi ohjata raha; sitä tulee jos tulee. Teoksia tehdessä ei voi toivoa jonkun ostavan sitä.
[/quote]
Sinäpä kerroitkin omat ennakkoluulosi. "Varastohommat" on paskaduuneja.

Vierailija
95/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaupan kassan töitä voi tehdä kuka tahansa. Ei voi, kaikkien psyyke ei kestä esim. sitä että asiakkaille ei voi sanoa yhtä pahasti takaisin. 

Vierailija
96/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun sosiaalityöntekijälle maksetaan bonusta huostaanotoista. Kaikenmoisia ennakkoluuloja tosiaankin on ja ehkä enemmänkin kuin eri aloilla keskimäärin, mutta tuo on se kaikista naurettavin. Ei, ei makseta. Kuka helvetti niitä edes maksaisi, kun kuntahan vain köyhtyy jokaisen huostaanotetun lapsen myötä sievoisen summan vuodessa?

Vierailija
97/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.
[/quote]
Mun ystävä on ammatiltaan kuvataiteilija. Se haki työpaikkaa kun taiteilulla ei pystynyt itseään elättämään. Työpaikkahaastattelussa haastattelija kysyi, että pystytkö tekemään oikeaa työtä. Kaverini kysyi tarkennusta kysymykseen, niin haastattelija sanoi, että "niin kun täällä meillä pitää oikeasti tehdä töitä ja te taiteilijat olette tottuneet vain odottelemaan apurahoja."

Vierailija
98/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:49"]Asianajaja: kylmä, etäinen ja laskelmoiva selkäänpuukottaja-misantrooppi, joka osaa lakikirjat ulkoa.
[/quote]

Näihin törmää todella usein. Etenkin tuota oletetaan, että lakikirjat pystyy ulkoa luettelemaan. Monet myös ovat ihmeissään, kun en selvittelekään murhamysteereitä oikeudessa.

Vierailija
99/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoitaja: "voooi sehän on joka tytön unelma-ammatti" ja kuvitelma, että rapsuttelemme vain söpöjä eläimiä

Vierailija
100/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemisti. Oletetaan, että kemisti on itse labrassa töissä ja sekoittelee värikkäitä liuoksia, jotka välillä kuplivat ja savuavat. Todellisuudessa työni on enemmän paperinpyöritystä, suunnittelua sekä selvitystä ja ongelmien tutkimista laboranttien hoitaessa varsinaiset analyysit - jotka nekin tehdään enimmäkseen erilaisilla laitteistoilla.