Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät ennakkoluulot työstäsi

Vierailija
21.08.2015 |

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työ : Vanhusten takapuolien pesemistä.

Vierailija
2/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ah, tiedän tunteen. Teen nyt kesätöinä kaupan hommia ja aiemmin olin huoltamolla opiskelujen ohella.

Mua lähinnä häiritsee se oletus että kaupan kassat on kaikki paskaa puhuvia tyhjäpäitä, joita kiinnostaa tasan omat irtoripset ja tekokynnet. Ja "sähän vaan istut ja saat siitä palkkaa" = toiset istuu toiset ei. Ite ravaan aina myymälää ja kassaa, ikinä en oo "saanu vaan istua" töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmistosuunnittelija: korjaan tietokoneita

Vierailija
4/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:21"]Lähihoitajan työ : Vanhusten takapuolien pesemistä.
[/quote]
Kieltämättä ärsyttävä.
Itse olen persauksia pessyt vaan opiskeluaikana vanhusten kodissa, vaikka lähihoitaja olen ollut 9 vuotta.

Vierailija
5/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:22"]^ ah, tiedän tunteen. Teen nyt kesätöinä kaupan hommia ja aiemmin olin huoltamolla opiskelujen ohella.

Mua lähinnä häiritsee se oletus että kaupan kassat on kaikki paskaa puhuvia tyhjäpäitä, joita kiinnostaa tasan omat irtoripset ja tekokynnet. Ja "sähän vaan istut ja saat siitä palkkaa" = toiset istuu toiset ei. Ite ravaan aina myymälää ja kassaa, ikinä en oo "saanu vaan istua" töissä.
[/quote]
Totta! Ja "voit tehdä sitä työtä ajattelematta mitään, piippaat vaan". Niin, eihän siinä ole muuta kuin ihmisten ja kaupan rahat kyseessä. Kaikkia asiakkaita täytyy myös aina kohdella kuin kuningasta, vaikka sinua heitellään shampoopulloilla päähän.
Terveisin: kokemusta on

Vierailija
6/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun voisi lisätä, että kertokaa myös totuus siitä väärinymmärretystä työstänne. Sivistyisi, eikä vain tuntisi itseään tyhmäksi.

Vierailija
7/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja: Työmme rajoittuu opetustuntien pitämiseen. Päivämme ovat yhtä lyhyitä kuin oppilailla.

Vierailija
8/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:28"]Lähihoitaja. Olet sitä vain kun et muuhun pysty. Kuka sanoi, että halua vaihtaa alaa? Sairaanhoitajaksi vaan ei kannata opiskella 3,5 vuotta jos palkka nousee parilla sadalla eurolla. Ja päivystyksessä hoidetaan potilaat ihan samoin, ainoa ero on siinä kuka saa painaa mäntää ja kuka ei..
[/quote]
Niinpä.
Minä, lähihoitaja, olen meillä ns tiiminvetäjä ja vastaan aika monesta asiasta. Meiltä lähti kerran eräs nuorehko sh ihan vaan siitä syystä, ettei taipunut olemaan lähihoitajaa "alempana".Ei arvostanut sitä, että teen 10 h työpäiviä, on erikoistumisopintoja, vankka kokemus, innostus ja osaaminen. Hänelle olin LÄHIHOITAJA prototyypin ominaisuudessa.

Vierailija
9/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo huoltamotyöntekijän homma, "kun eihän siihen tarvita ees mitään kunnon kokemusta". Mun eka työpaikkani oli huoltsikalla nuorena. Homma ei ollut mitään vaan kassaa ja mukavaa jutustelua, vaan olin varastotyöntekijä, asiakaspalvelija, sihteeri, kokki, siivooja ja talonmies samassa paketissa. Sitten vielä ne kaikki pikaruuat lounaan päälle ja Matkahuollon pakettipalvelut.. 

Vierailija
10/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oon työntekijöiden edustaja.. T: HR

Vierailija
11/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi: ei en leikkele ruumiita...

Vierailija
12/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:38"]Patologi: ei en leikkele ruumiita...
[/quote]

Preparaattori sen tekee.

Vierailija
13/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja: tehän vain leikitte ja luette kirjoja siellä.

Vierailija
14/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:37"]Että oon työntekijöiden edustaja.. T: HR
[/quote]
Jep, ja yleinen palvelupiste ja esimiesten sihteeri. Se, kelle nakitetaan kaikenlaista huuhaa-hommaa.

T: toinen HR

Vierailija
15/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... no ravintola-alalla varmaan se, että kaikki on alkoholisteja. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa juominen, kun olen ensin 12 tuntia tarjoillu muille. Suurin osa vapaa-ajastakin menee muihin aktiviteetteihin, kun töissä saa psyykkisen alkoholimyrkytyksen. Eipä muuta tule mieleen. Kai meitäkin pidetään tyhjäpäinä, mutta se ei paljoa kiinnosta, kun kuitenkin teen työtä, jota rakastan :-)

Vierailija
16/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkimies: värkkään paskaisia viemäreitä ja aukaisen putkia.

Todellisuudessa asennan lähinnä kaukolämpötekniikoita ja joskus vetelen uusia käyttövesi ja viemärilinjoja. Miksi ihmeessä tekisin viemärinavaajien töitä?

Vierailija
17/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja toistuvasti törmännyt siihen käsitykseen, että lääkkeiden määräämisestä saa provikkaa. Mielenkiinnolla odotan sitä päivää kun ne tilitetään, kun euroakaan ei ole vielä kahdenkymmenen vuoden uran aikana näkynyt..

Ja aika vähissä on korruptio nykyisin muutenkin. Kyniä ja liimalappujakin saa enää harvoin, mistään ulkomaanmatkoista ja laatutavarasta puhumattakaan. ;)

Vierailija
18/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja: että ollaan kaikki tyhmiä ja tehdään tuota työtä vain koska ei olla muuta saatu tai muuhun kyetä.

Monet myös kuvittelevat, että eihän siivoustyö ole mitään vaativaa, senkus mopataan lattioita. Ensinnäkin on aika tarkkaa, millä aineilla pintoja pestään ettei pilata niitä saati aiheuteta mitään epidemioita (sairaalassa siis lähinnä). Eikä se eristyssiivouskaan ei tuosta vain käy.

Vierailija
19/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja: lihavia, laiskoja ja tyhmiä vain istumassa perseellään ajaen leppoisasti ympäriinsä ja tauoilla notkuen.

Vierailija
20/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se, että ihmiset luulevat tulkin aloittavan jokaisen puheenpätkän sanoilla "hän sanoo, että--".