Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät ennakkoluulot työstäsi

Vierailija
21.08.2015 |

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:42"]

Kouluterkkarina vaan istun ja odotan, jos joku tulee käymään... Oikeasti teen terveystarkastuksia koko ajan ja jatkuvasti työ keskeytyy sairastapausten ym. vuoksi. Opettajat ei tajua eikä moni muukaan....

[/quote]En ole koskaan ajatellut kouluterkkarista noin. Päinvastoin, tiedän, että terkkari on tärkeä ihminen oppilaille. T. Se opettaja

Vierailija
42/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalousyrittäjä: istutaan vaan perseellämme, pihassa on uudet koneet traktorista puimuriin, autotallissa on vähintään kaksi mersua ja lomittajat tekee ne vähät työt mitä on (ja ilmaiseksi), samalla miljoonat vaan satelee tilille maataloustukien muodossa. Ja siis ainakaan meillä ei mikään noista pidä paikkaansa, nimim. Maitotilallinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.

Vierailija
44/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terveydenhoitajat puhuvat tahallaan tyhmiä ja haluavat vain kiusata kaikkia asiakkaita etsimällä lapsista ja äideistä "vikaa". Että neuvolassa ei ohjata imetystä, eikä tueta täysimetykseen. Pelätään puhua masennuksesta tai perheen ongelmista ls-ilmoituksen pelossa.

Neuvolan th

Vierailija
45/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 lisää
Masennus ei ole syy ls-ilmoitukseen, vaan turhan monet äidit sinnittelevät yksin tai eivät halua ottaa apua vastaan. :'(

Vierailija
46/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa työskentelyä luullaan usein leppoisaksi ja kodikkaaksi puuhasteluksi.

Kassatyöskentelyn ja kahvin keittämisen/erikoiskahvien valmistamisen lisäksi hommaan kuuluu tehtäviä laidasta laitaan. Kuten tukkukuormien purkamista, ruokien/leivonnaisten esivalmistelua ja paistamista, pikkusuolaisten tekoa, sekä etenkin siivousta (myös siellä keittiön puolella) ja tiskaamista. Koko ajan pitää olla skarppina, että tilaukset löytävät oikean asiakkaan, löytyy kahvin/teen lisäksi tarpeeksi puhtaita astioita, maitoa/kermaa, servettejä, sokeria ja että pöydät on siistitty ja astiat/välineet/roskat korjattu. Asiakkaita melkein aina jonossa. Tuotteiden menekkiä pitää myös arvoida ja seurata, jotta tarpeeksi ajoissa tiedetään tehdä lisää. Jne. Koko päivä jalkojen päällä ja juoksemista edes takaisin. Kyllä siinä hikeä pukkaa ihan mukavasti, kun ei ne kahvilan tiskit tai keittiöt muutenkaan viileimmästä päästä ole.

Vierailija
47/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kyllä sellainen käsitys ollut lähihoitajista, että kaikki, jotka ei muualle pääse, rupeavat lähihoitajiksi. Tuttavapiiristä lähestulkoon kaikki 40-50-vuotiaat, joilla elämä ei ole hallussa, tuntuvat hakeutuvan lh:ksi. Suosittu ammatti myös entisillä linnanvenkuloilla.

Vierailija
48/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijänä toimeentulotukiyksikössä huom. aikuissosiaalityössä: kun tulen kylään tuttavaperheeseen, lapsien täytyy olla kiltisti sohvalla rivissä ja varotaan lapsien komentamista. Koska olen siis sosiaalityöntekijä, tarkkailen muiden vanhempien kasvatustaitoja vapaa-aikanani. Työskentelen kuitenkin aikuisten parissa, enkä huostaanota lapsia työkseni.. Vaikka työskentelisinkin lastensuojelussa, asia ei aivan näin menisi

Vierailija
49/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]

Kuvataiteilija: että dokaan kokoajan ja petän vaimoani. En tee kumpaakaan.

[/quote]Mitä teet? Millä elät? Taulujen myynnillä?

En ole oikein koskaan ymmärtänyt taiteilijoiden tulonmuodostusta. Voisitko valaista?

Vierailija
50/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri, istun pomon polvella, vokottelen kaikkia työpaikan miehiä ja viilaan kynsiäni. Totuus: kaikki pomoni ovat olleet naisia, olen uskollinen miehelleni ja leikkaan kynteni toimistosaksilla kun huomaan niiden kasvaneen liian pitkiksi.

Vierailija
51/162 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan myyjästä vielä sellainen luulo pitää oikaista, että kun se kassahenkilö nousee siitä kassalta, hän ei todennäköisesti lähde kahville tai kotiin, vaan tekemään muita töitä. Hyllyttämään, tarkistamaan päiväyksiä, tekemään tilauksia, vaihtamaan pullopalautusautomaatin laatikoita, tekemään inventointia, laskemaan tilityksiä, hakemaan vaihtorahaa, pakkaamaan tuotteita, siivoamaan jne.

Vierailija
53/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:03"]On mulla kyllä sellainen käsitys ollut lähihoitajista, että kaikki, jotka ei muualle pääse, rupeavat lähihoitajiksi. Tuttavapiiristä lähestulkoon kaikki 40-50-vuotiaat, joilla elämä ei ole hallussa, tuntuvat hakeutuvan lh:ksi. Suosittu ammatti myös entisillä linnanvenkuloilla.
[/quote]
Korjaa käsityksesi.....

Vierailija
54/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:56"]Maatalousyrittäjä: istutaan vaan perseellämme, pihassa on uudet koneet traktorista puimuriin, autotallissa on vähintään kaksi mersua ja lomittajat tekee ne vähät työt mitä on (ja ilmaiseksi), samalla miljoonat vaan satelee tilille maataloustukien muodossa. Ja siis ainakaan meillä ei mikään noista pidä paikkaansa, nimim. Maitotilallinen
[/quote]
Mua niin säälittää nämä luulot. Omassa suvussa ollut maitotilallisia jotka ovat terveytensä menettäneet raskaissa töissä, itse olin penskana aina heiniä laittamassa seipäille, paaleja heittelemässä traktorin perään ja lehmiä ajamassa lypsylle, en hetkeäkään ajatellut että tilallisen elämä olisi luksusta. Eikä se nykyäänkään herkkua varmasti ole kun joutuu tekemään suuria investointeja ja EU:n säädökset vain vaikeuttavat elämää - teette suuren työn, mutta saatte pienimmän palkan. Arvostan.

Vierailija
55/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kommentoida.

t.insinööri

Vierailija
56/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:30"]

En jaksa kommentoida.

t.insinööri

[/quote]

Jopas oli antoisa lisäys keskusteluun! 

Vierailija
57/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelija insinööritoimistossa (konesuunnittelu): istuskellaan vaan päivät töissä iltalehden nettisivuja pläräten ja kahvia ryystäen. Tosiasiassa me olemme niitä jotka jää ensimmäisinä vaille hommia hiljaisempina aikoina, olemme suhdanneherkkä ala, opetellaan uudet järjestelmät/ohjelmistot asiakkaan vaihtuessa(parhaimmillaan muutaman kerran vuoteen) ja meiltä odotetaan nopeaa haltuunottoa projektin vaihtuessa. Olen töissä pörssiin listautuneessa yhtiössä ja kun vastaan firman nimellä kysymykseen "missä oot töissä", saan aina ihmettelyä että missä? :D ollaan varsinainen salaseura

Vierailija
58/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:38"]

Perhepäivähoitajana saan usein kuulla sitä, että niin sinähän olet vain kotona tai milloin menet oikeisiin töihin. Omasta mielestäni olen ihan oikeissa ba tärkeässä työssä. Ei tässä paljon päivän aikana sohvalla makoilla.

[/quote]

mä aina ajattelin että kun saan lapsen, rupean perhepäivähoitajaksi. kunnes tapasin yhden pph... ei kiinnostaa 7-17 työpäivät, ei sitten yhtään vaikka saisi kuinka ylityövapaita

Vierailija
59/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:03"]On mulla kyllä sellainen käsitys ollut lähihoitajista, että kaikki, jotka ei muualle pääse, rupeavat lähihoitajiksi. Tuttavapiiristä lähestulkoon kaikki 40-50-vuotiaat, joilla elämä ei ole hallussa, tuntuvat hakeutuvan lh:ksi. Suosittu ammatti myös entisillä linnanvenkuloilla.
[/quote]
Korjaa käsityksesi.....
[/quote]

Mulla taas jokainen tuntemani koulukiusaaja on lähihoitaja. :)

Vierailija
60/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen vaan.
Tienaan tosi paljon.
Mun ei tarvi laittaa lapsia hoitoon, kun olen vaan kotona.

- vapaa toimittaja