Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät ennakkoluulot työstäsi

Vierailija
21.08.2015 |

Kertokaa ennakkoluuloja työstänne, mitkä ärsyttävät. Itseäni ärsyttää kun kassatyöntekijöitä pidetään aina tyhminä. Itse esimerkiksi teen sitä työtä lääketieteen opintojen ohella.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:58"]Ärsyttää se, että ihmiset luulevat tulkin aloittavan jokaisen puheenpätkän sanoilla "hän sanoo, että--".
[/quote] tulis aika kiire tulkata :-D

Vierailija
22/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:52"]Olen lääkäri ja toistuvasti törmännyt siihen käsitykseen, että lääkkeiden määräämisestä saa provikkaa. Mielenkiinnolla odotan sitä päivää kun ne tilitetään, kun euroakaan ei ole vielä kahdenkymmenen vuoden uran aikana näkynyt..

Ja aika vähissä on korruptio nykyisin muutenkin. Kyniä ja liimalappujakin saa enää harvoin, mistään ulkomaanmatkoista ja laatutavarasta puhumattakaan. ;)
[/quote]

Vähän samaa. Olen farmaseutti ja aina välillä luullaan että provikkaa ja lahjuksia sataa reseptien toimittamisesta ja varsinkin jos kysyn asiakkaalta, haluaisiko vaihtaa edullisempaan geneeriseen valmisteeseen. Ylipäätänsä ihmiset ei ota uskoakseen että teen työtäni turvallisen ka oikean lääkekäytön edistämiseksi, en tehdäkseni myyntiä tuputtamalla lääkkeitä joita asiakkaat eivät tarvitse. Samoin jos asiakkaalla on vaiva johon itsehoitolääkkeen sijaan suosittelen lääkärissä käyntiä, on eka oletus että kyseessä on salaliitto asiakkaan terveyden tuhoamiseksi. Välillä ihmisiä on helkkarin vaikea auttaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan työntekijät ovat jotain kumman kiihkouskovaisia, "hihhuleita". 

Vierailija
24/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Kuka tahansa puolituttu voi jättää kersansa mun katsottavaksi leikkipuistossa, kun mähän niin haluun hoitaa kaikkien lapsia, koska oon koulussa töissä.

Vierailija
25/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:31"]

Opettaja: Työmme rajoittuu opetustuntien pitämiseen. Päivämme ovat yhtä lyhyitä kuin oppilailla.

[/quote]

Lisää harhaluuloja:

- Opettajilla on niin hyvä palkka, että opettajat ovat rikkaita.

- Opettajien lapsille annetaan koevastaukset etukäteen, ja muutenkin opettajien lapset saavat monenlaisia etuja. 

T: Opettajaperheen lapsi, kiusattu asiasta lähes koko peruskouluajan

Vierailija
26/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:52"]Olen lääkäri ja toistuvasti törmännyt siihen käsitykseen, että lääkkeiden määräämisestä saa provikkaa. Mielenkiinnolla odotan sitä päivää kun ne tilitetään, kun euroakaan ei ole vielä kahdenkymmenen vuoden uran aikana näkynyt..

Ja aika vähissä on korruptio nykyisin muutenkin. Kyniä ja liimalappujakin saa enää harvoin, mistään ulkomaanmatkoista ja laatutavarasta puhumattakaan. ;)
[/quote]
Tämän kyllä osin ymmärrän.
Äitini oli aikoinaan aika hulppeilla "työmatkoilla ja seminaareissa" lääkefirmojen piikkiin. Ulkomailla maksettiin huippuhotellit ym viihdykkeet ja niissä seminaareissa istuttiin konjakkia juoden. Tosin tämä oli 80- luvulla ja ajat muuttuneet, mutta ajatus istuu edelleen. Lääkefirmoissa kun pyörii isot rahat

Vierailija
27/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:52"]Olen lääkäri ja toistuvasti törmännyt siihen käsitykseen, että lääkkeiden määräämisestä saa provikkaa. Mielenkiinnolla odotan sitä päivää kun ne tilitetään, kun euroakaan ei ole vielä kahdenkymmenen vuoden uran aikana näkynyt..   Ja aika vähissä on korruptio nykyisin muutenkin. Kyniä ja liimalappujakin saa enää harvoin, mistään ulkomaanmatkoista ja laatutavarasta puhumattakaan. ;) [/quote] Vähän samaa. Olen farmaseutti ja aina välillä luullaan että provikkaa ja lahjuksia sataa reseptien toimittamisesta ja varsinkin jos kysyn asiakkaalta, haluaisiko vaihtaa edullisempaan geneeriseen valmisteeseen. Ylipäätänsä ihmiset ei ota uskoakseen että teen työtäni turvallisen ka oikean lääkekäytön edistämiseksi, en tehdäkseni myyntiä tuputtamalla lääkkeitä joita asiakkaat eivät tarvitse. Samoin jos asiakkaalla on vaiva johon itsehoitolääkkeen sijaan suosittelen lääkärissä käyntiä, on eka oletus että kyseessä on salaliitto asiakkaan terveyden tuhoamiseksi. Välillä ihmisiä on helkkarin vaikea auttaa :D

[/quote]

Minä myös olen proviisorina apteekissa ja tuo ihmisten epäileväisyys on kyllä tuttua. :) myös sellaiseen olen törmännyt, että ihmiset eivät aina tiedä, että meillä on laaja koulutus alalle ja tuntuu, että väheksytään. Esim. tälläkin viikolla kysyin asiakkaalta, vonko olla avuksi, niin asiakas: "no et se sinäkään varmaan tiiä yhtään, mutta..." Lopulta asia kuitenkin oli sellainen, että tiesin ja osasin. 

Sitten toisinaan, kun neuvon asiakasta itsehoitopuolella ja sanon, että hetkinen, tarkistan esim. Onko yhteisvaikutusta muiden lääkkeiden kanssa tms, käyn siis tietokoneelta katsomassa, niin asiakas sanoo: "no käyhän kysymässä" :D

Vierailija
28/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei siivoaminen voi olla fyysisesti rankkaa, henkisestä puolesta puhumattakaan. Ihmiset kohtelee kuin sontaa kengän pohjassa, positiivista palautetta saa todella harvoin (jos ikinä), mutta valitetaan kyllä aina kaikesta (myös asioista, jotka eivät kuulu toimenkuvaan), jokainen osaa tehdä työsi paremmin kuin sinä itse ja se TERVEHTIMISEN VAIKEUS. Vissiin siivooja on niin paskasakkia ettei voi edes vastata tervehdykseen. Lyhyesti sanottuna täydellinen arvostuksen puute. :(

Vierailija
29/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokit ovat lihavia ja rakastavat ruokaa/syömistä. Kaikki mun kollegat ainakin syövät tosi huonosti ja epäterveellisesti kotona, ruokaa ei jaksa tehdä enää itselle 12h päivän jälkeen.

Vierailija
30/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen Finnairilla töissä. 

lennonjohtaja

Vierailija
31/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papit ei kiroile, käytä alkoholia, tupakoi jne. Yeah right...Ja just toi, että on tosi kiihkouskovaisia. Ei todella .

Vierailija
32/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajana saan usein kuulla sitä, että niin sinähän olet vain kotona tai milloin menet oikeisiin töihin.

Omasta mielestäni olen ihan oikeissa ba tärkeässä työssä. Ei tässä paljon päivän aikana sohvalla makoilla.

Vierailija
33/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:28"]Lähihoitaja. Olet sitä vain kun et muuhun pysty. Kuka sanoi, että halua vaihtaa alaa? Sairaanhoitajaksi vaan ei kannata opiskella 3,5 vuotta jos palkka nousee parilla sadalla eurolla. Ja päivystyksessä hoidetaan potilaat ihan samoin, ainoa ero on siinä kuka saa painaa mäntää ja kuka ei..
[/quote]
Aijjaij! Sama. Pääsin yliopistoon, olisin voinut opintojen myötä nousta urallani johtavaan asemaan esim. sosiaalijohtajaksi tai vastaavaksi -niin tekemään mitä? Pyörittelemään numeroita ja papereita. Rakastan lähihoitajan työtä, inhosin pientä palkkaa, arvostusta ja sitä etten voinut vaikuttaa mihinkään. Rupesin yrittäjäksi ja johan helpotti. Olen oma pomoni, mutta paperitöitä on vähän, saan saman palkan päivätyöstä mitä ennen sain tekemällä töitä 24/7 ja saan tehdä juuri sitä mistä tykkään ja mihin olen erikoistunut. Eli EI, kaikki ei ole lähihoitajia siksi ettei vaan muuhun pystynyt.

Vierailija
34/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkkarina vaan istun ja odotan, jos joku tulee käymään... Oikeasti teen terveystarkastuksia koko ajan ja jatkuvasti työ keskeytyy sairastapausten ym. vuoksi. Opettajat ei tajua eikä moni muukaan....

Vierailija
35/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:22"]^ ah, tiedän tunteen. Teen nyt kesätöinä kaupan hommia ja aiemmin olin huoltamolla opiskelujen ohella.

Mua lähinnä häiritsee se oletus että kaupan kassat on kaikki paskaa puhuvia tyhjäpäitä, joita kiinnostaa tasan omat irtoripset ja tekokynnet. Ja "sähän vaan istut ja saat siitä palkkaa" = toiset istuu toiset ei. Ite ravaan aina myymälää ja kassaa, ikinä en oo "saanu vaan istua" töissä.
[/quote]
Totta! Ja "voit tehdä sitä työtä ajattelematta mitään, piippaat vaan". Niin, eihän siinä ole muuta kuin ihmisten ja kaupan rahat kyseessä. Kaikkia asiakkaita täytyy myös aina kohdella kuin kuningasta, vaikka sinua heitellään shampoopulloilla päähän.
Terveisin: kokemusta on
[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
36/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puheterapeutti. Ihmiset luulevat edelleen, että olen opiskellut viisi vuotta korjatakseni r-vikoja ja jos oikein haastavaksi menee, niin l- tai s-vikakin saattaa löytyä. Todellisuudessa asiakkaillani on mm. nielemisvaikeuksia, autismia, puheen ymmärtämisen ongelmaa... Näin muutamia mainitakseni.

Vierailija
37/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:52"]Laitoshuoltaja: että ollaan kaikki tyhmiä ja tehdään tuota työtä vain koska ei olla muuta saatu tai muuhun kyetä.

Monet myös kuvittelevat, että eihän siivoustyö ole mitään vaativaa, senkus mopataan lattioita. Ensinnäkin on aika tarkkaa, millä aineilla pintoja pestään ettei pilata niitä saati aiheuteta mitään epidemioita (sairaalassa siis lähinnä). Eikä se eristyssiivouskaan ei tuosta vain käy.
[/quote]

Siivoojan työ on mielestäni arvokasta, mutta ei se kyllä mitään rakettitiedettä ole. Toimin siivoojana terveyskeskuksella ja sairaalassa parina kesänä opiskeluaikana. Nopeasti ne hommat oppi siinä työtä tehdessä.

Vierailija
38/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja: kylmä, etäinen ja laskelmoiva selkäänpuukottaja-misantrooppi, joka osaa lakikirjat ulkoa.

Vierailija
39/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit ovat ryhtyneet alalle hoitaakseen omaa mielenterveyttään.

Psykologi kuuntelee divaanilla makaavaa asiakasta ja pyytää kertomaan äidistä.

Psykologi osaa lukea ajatuksia.

Vierailija
40/162 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:16"]

Opettaja. Kuka tahansa puolituttu voi jättää kersansa mun katsottavaksi leikkipuistossa, kun mähän niin haluun hoitaa kaikkien lapsia, koska oon koulussa töissä.

[/quote]Mahtavaa, nyt vasta opettaja mainittu! T. Ope