Eikö asiakas saa itse päättää mille kassalle menee ruokakaupassa?
Todella ärsyttävää että kun viereinen kassa aukeaa niin siihen pitäisi siirtyä toisen kassan jonosta. Jos minulla ei ole kiire esim olen menossa bussiin joka tulee vasta 30 min päästä niin valitse kaupassa pisimmän kassan jotta saisin aikani kulumaan. En jaksa mennä kykkimään pysäkille jossa ei ole edes penkkiä . Sitten kun en siirry toisesta jonosta niin kassa loukkaantuu. Äää. Kyllä minä vaihdan toiselle kassalle ihan oma-aloitteisesti, ei sitä tarvitse moneen kertaan huutaa että kassa on vapaana.
Teenkö väärin toimiessani näin?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:03"]
Todella ärsyttävää että kun viereinen kassa aukeaa niin siihen pitäisi siirtyä toisen kassan jonosta. Jos minulla ei ole kiire esim olen menossa bussiin joka tulee vasta 30 min päästä niin valitse kaupassa pisimmän kassan jotta saisin aikani kulumaan. En jaksa mennä kykkimään pysäkille jossa ei ole edes penkkiä . Sitten kun en siirry toisesta jonosta niin kassa loukkaantuu. Äää. Kyllä minä vaihdan toiselle kassalle ihan oma-aloitteisesti, ei sitä tarvitse moneen kertaan huutaa että kassa on vapaana. Teenkö väärin toimiessani näin?
[/quote]
Niitten "kuuluu" huudella,niin että ne jotka ei halua seistä 30 minuuttia kassajonossa ja eivät ole huomanneet vapaata kassaa,älyävät vaihtaa jonoa.Tietenkin asiakas saa valita mille kassalle menee,olen itsekin joskus valinnut kahdesta lähikaupan kassasta ystävällisemmän,vaikka ruttunaamakassalle olisi päässyt nopeammin. Olet vainoharhainen,jos kuvittelet että kassa jotenkin erikseen juuri sinulle huutelee ja loukkaantuu,kai siellä kaupassa muitakin asiakkaita on.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:46"]Oikeastiko miehet valkkaavat kassan ulkonäön perusteella? :D Onpa hienoa, kun sitten jonotuksen jälkeen pääsee kontaktiin: -"31,80" -"Ei tarvitse kuittia". Vau.
[/quote]
Miehet haluavat itsetunnon kohotusta. Menevät kauniin naisen kassalle kun haluavat tulla huomatuiksi. Kun kaunis nainen huomioi siitä tulee tunne että on itsekin hyvännäköinen kun noin kaunis huomioi. Ihan perus sosiaalista peliä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:18"]Jos tämä asia tulee kohdalle useinkin, ei ehkä kannata mennä siihen jonoon seisomaan. Niillä kassahenkilöillä on kyllä muutakin tekemistä, kuin seisoskella kassalla odottelemassa tulisiko joku siihen. Ei siitä tietenkään kukaan loukkaannu, mutta työaikaa siinä menee hukkaan. [/quote] Mutta varsinkaan isommissa kaupoissa siitä kassalta ei niin vaan häippästä tekemään muita juttuja, joten palkka juoksee, vaikka ketään ei kassalle tulisikaan. Yleensä toki kassalta päästetään muihin tehtäviin pyytäessä ja aiemminkin voi lähteä, jos loppuvuorossa hiljaista. Mutta 10 minuutin hiljaisuuden takia harvoin sitä tehdään. :) [/quote]Pienemmissä kaupoissa myyjä kyllä tekee aika paljonkin 10 minuutin hiljaisuuden aikana. [/quote] Kukaan ei ole syyttänyt kassoja, vaan järjenkäyttö on sallittua. [/quote]Nyt en ymmärtänyt, mitä tarkoitat. Minä sanoin vain, että pienissä peniksissä ne 10 minuutin panot kassatyöstä ovat tarpeellisia muiden töiden kannalta eikä se ole myyjille mitään luppoaikaa.
[/quote]
Ok. Ymmärrän.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:38"]
Ap voi myös aina vaihtaa jonoa, jos se ensimmäinen uhkaa loppua. Ja klo 15.00 jälkeen on parhaimmat jonottelusaumat. Lisäksi voi tarkkailla jonoja, joissa on vanhempia ihmisiä, etenkin naisia. Ne lyhenevät hitaimmin.
Näillä opeilla saa suuremmankin jonotusnälän sammutettua.
Hullutpäivät ovat sitten aivan parhaat jonokarkkipäivät!
[/quote]
XXL:ssä oli eilen aika hyvät saumat jonokarkkeihin. :) Toivottavasti ap oli hoodeilla. Parhaimmassa tapauksessa pääsi jonottamaan useammassa jonossa yhden kaupan sisällä, ei ihan jokapäiväistä herkkua. :)