Eikö asiakas saa itse päättää mille kassalle menee ruokakaupassa?
Todella ärsyttävää että kun viereinen kassa aukeaa niin siihen pitäisi siirtyä toisen kassan jonosta. Jos minulla ei ole kiire esim olen menossa bussiin joka tulee vasta 30 min päästä niin valitse kaupassa pisimmän kassan jotta saisin aikani kulumaan. En jaksa mennä kykkimään pysäkille jossa ei ole edes penkkiä . Sitten kun en siirry toisesta jonosta niin kassa loukkaantuu. Äää. Kyllä minä vaihdan toiselle kassalle ihan oma-aloitteisesti, ei sitä tarvitse moneen kertaan huutaa että kassa on vapaana.
Teenkö väärin toimiessani näin?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:03"]
Todella ärsyttävää että kun viereinen kassa aukeaa niin siihen pitäisi siirtyä toisen kassan jonosta. Jos minulla ei ole kiire esim olen menossa bussiin joka tulee vasta 30 min päästä niin valitse kaupassa pisimmän kassan jotta saisin aikani kulumaan. En jaksa mennä kykkimään pysäkille jossa ei ole edes penkkiä . Sitten kun en siirry toisesta jonosta niin kassa loukkaantuu. Äää. Kyllä minä vaihdan toiselle kassalle ihan oma-aloitteisesti, ei sitä tarvitse moneen kertaan huutaa että kassa on vapaana. Teenkö väärin toimiessani näin?
[/quote]
Olen välillä itsekin mennyt pidempään jonoon ja kassa on viittonut minua tyhjälle kassalle. Olen mennyt jonoon aivan tarkoituksen mukaisesti. Lisäksi valitsen yleensä paremman näköisen kassan. Jos toinen kassa muistuttaa playboy tyttöä ja toinen on rupsahtanut ja 20 vuotta vanhempi, niin kassan valinnassa ei ole vaikeuksia ..
[/quote]
Mä oon huomannu tän . Nähnyt monesti kun joku yhden kassan jono on kymmenen metriä pitkä miesasiakkaista ja kaikissa muissa jonoissa muutama naisasiakas. Veikkaukseni osuikin oikeaan -pisimmän jonon kassassa istui kaunein kassaneiti :D ap
Jos toinen kassa avataan, on toisella varmaan sen verran jonoa, että joku sieltä menee sinne yksinäiselle kassallekin, vaikka ap jäisikin jonottamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:18"]Jos tämä asia tulee kohdalle useinkin, ei ehkä kannata mennä siihen jonoon seisomaan. Niillä kassahenkilöillä on kyllä muutakin tekemistä, kuin seisoskella kassalla odottelemassa tulisiko joku siihen. Ei siitä tietenkään kukaan loukkaannu, mutta työaikaa siinä menee hukkaan.
[/quote]
Mutta varsinkaan isommissa kaupoissa siitä kassalta ei niin vaan häippästä tekemään muita juttuja, joten palkka juoksee, vaikka ketään ei kassalle tulisikaan. Yleensä toki kassalta päästetään muihin tehtäviin pyytäessä ja aiemminkin voi lähteä, jos loppuvuorossa hiljaista. Mutta 10 minuutin hiljaisuuden takia harvoin sitä tehdään. :)
[/quote]Pienemmissä kaupoissa myyjä kyllä tekee aika paljonkin 10 minuutin hiljaisuuden aikana.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:03"] Todella ärsyttävää että kun viereinen kassa aukeaa niin siihen pitäisi siirtyä toisen kassan jonosta. Jos minulla ei ole kiire esim olen menossa bussiin joka tulee vasta 30 min päästä niin valitse kaupassa pisimmän kassan jotta saisin aikani kulumaan. En jaksa mennä kykkimään pysäkille jossa ei ole edes penkkiä . Sitten kun en siirry toisesta jonosta niin kassa loukkaantuu. Äää. Kyllä minä vaihdan toiselle kassalle ihan oma-aloitteisesti, ei sitä tarvitse moneen kertaan huutaa että kassa on vapaana. Teenkö väärin toimiessani näin? [/quote] Olen välillä itsekin mennyt pidempään jonoon ja kassa on viittonut minua tyhjälle kassalle. Olen mennyt jonoon aivan tarkoituksen mukaisesti. Lisäksi valitsen yleensä paremman näköisen kassan. Jos toinen kassa muistuttaa playboy tyttöä ja toinen on rupsahtanut ja 20 vuotta vanhempi, niin kassan valinnassa ei ole vaikeuksia .. [/quote] Mä oon huomannu tän . Nähnyt monesti kun joku yhden kassan jono on kymmenen metriä pitkä miesasiakkaista ja kaikissa muissa jonoissa muutama naisasiakas. Veikkaukseni osuikin oikeaan -pisimmän jonon kassassa istui kaunein kassaneiti :D ap
[/quote]
Haluaisitko, että tulisin jonoosi ;)
Kuusi pientä elefanttia marssi näin .. joka päivä, muna pystypäin .. seitsemän pientä ..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:18"]Jos tämä asia tulee kohdalle useinkin, ei ehkä kannata mennä siihen jonoon seisomaan. Niillä kassahenkilöillä on kyllä muutakin tekemistä, kuin seisoskella kassalla odottelemassa tulisiko joku siihen. Ei siitä tietenkään kukaan loukkaannu, mutta työaikaa siinä menee hukkaan. [/quote] Mutta varsinkaan isommissa kaupoissa siitä kassalta ei niin vaan häippästä tekemään muita juttuja, joten palkka juoksee, vaikka ketään ei kassalle tulisikaan. Yleensä toki kassalta päästetään muihin tehtäviin pyytäessä ja aiemminkin voi lähteä, jos loppuvuorossa hiljaista. Mutta 10 minuutin hiljaisuuden takia harvoin sitä tehdään. :) [/quote]Pienemmissä kaupoissa myyjä kyllä tekee aika paljonkin 10 minuutin hiljaisuuden aikana.
[/quote]
Kukaan ei ole syyttänyt kassoja, vaan järjenkäyttö on sallittua.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]Onneks sielä kassojen jonoissa on niitä penkkejä. [/quote] Ei mua haittaa seistä jos on koko ajan toimintaa. Mieluummin seison ja teen jotain kuin istun. Ap
[/quote]
Toimintaa? Jonglööraat niillä ostoksillasi? Jos taas tarkoitat toimintaa ympärillä, niin kyllähän siinä pysäkilläkin on autotie ja liikkuvia autoja.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]Onneks sielä kassojen jonoissa on niitä penkkejä.
[/quote]
Ei mua haittaa seistä jos on koko ajan toimintaa. Mieluummin seison ja teen jotain kuin istun. Ap
[/quote]
Mitä toimintaa sulla on siellä kassajonossa?
[/quote]
Tanssin ripaskaa siellä. Ap
[/quote]
Bussipysäkillä ei voi odotellessa tanssia?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:03"] Todella ärsyttävää että kun viereinen kassa aukeaa niin siihen pitäisi siirtyä toisen kassan jonosta. Jos minulla ei ole kiire esim olen menossa bussiin joka tulee vasta 30 min päästä niin valitse kaupassa pisimmän kassan jotta saisin aikani kulumaan. En jaksa mennä kykkimään pysäkille jossa ei ole edes penkkiä . Sitten kun en siirry toisesta jonosta niin kassa loukkaantuu. Äää. Kyllä minä vaihdan toiselle kassalle ihan oma-aloitteisesti, ei sitä tarvitse moneen kertaan huutaa että kassa on vapaana. Teenkö väärin toimiessani näin? [/quote] Olen välillä itsekin mennyt pidempään jonoon ja kassa on viittonut minua tyhjälle kassalle. Olen mennyt jonoon aivan tarkoituksen mukaisesti. Lisäksi valitsen yleensä paremman näköisen kassan. Jos toinen kassa muistuttaa playboy tyttöä ja toinen on rupsahtanut ja 20 vuotta vanhempi, niin kassan valinnassa ei ole vaikeuksia .. [/quote] Mä oon huomannu tän . Nähnyt monesti kun joku yhden kassan jono on kymmenen metriä pitkä miesasiakkaista ja kaikissa muissa jonoissa muutama naisasiakas. Veikkaukseni osuikin oikeaan -pisimmän jonon kassassa istui kaunein kassaneiti :D ap
[/quote]
Haluaisitko, että tulisin jonoosi ;)
[/quote]
No tottakai haluaisin ;) ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]Onneks sielä kassojen jonoissa on niitä penkkejä. [/quote] Ei mua haittaa seistä jos on koko ajan toimintaa. Mieluummin seison ja teen jotain kuin istun. Ap
[/quote]
Toimintaa? Jonglööraat niillä ostoksillasi? Jos taas tarkoitat toimintaa ympärillä, niin kyllähän siinä pysäkilläkin on autotie ja liikkuvia autoja.
[/quote]
Sanoin jo aiemmin että tanssin aina ripaskaa jonottaessani. Ap
Ap voi myös aina vaihtaa jonoa, jos se ensimmäinen uhkaa loppua. Ja klo 15.00 jälkeen on parhaimmat jonottelusaumat. Lisäksi voi tarkkailla jonoja, joissa on vanhempia ihmisiä, etenkin naisia. Ne lyhenevät hitaimmin.
Näillä opeilla saa suuremmankin jonotusnälän sammutettua.
Hullutpäivät ovat sitten aivan parhaat jonokarkkipäivät!
Kiellät varmaan edelläsi oleviakin menemästä toiselle kassalle...muutenhan jonosi lyhenee ja bussia joutuu odottaan pidempään :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]Onneks sielä kassojen jonoissa on niitä penkkejä. [/quote] Ei mua haittaa seistä jos on koko ajan toimintaa. Mieluummin seison ja teen jotain kuin istun. Ap [/quote] Toimintaa? Jonglööraat niillä ostoksillasi? Jos taas tarkoitat toimintaa ympärillä, niin kyllähän siinä pysäkilläkin on autotie ja liikkuvia autoja. [/quote] Sanoin jo aiemmin että tanssin aina ripaskaa jonottaessani. Ap
[/quote]
Kuten tuossa ylempänä jo sanottiin, saa siinä pysäkilläkin tanssia...
Oikeastiko miehet valkkaavat kassan ulkonäön perusteella? :D Onpa hienoa, kun sitten jonotuksen jälkeen pääsee kontaktiin: -"31,80" -"Ei tarvitse kuittia". Vau.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:18"]Jos tämä asia tulee kohdalle useinkin, ei ehkä kannata mennä siihen jonoon seisomaan. Niillä kassahenkilöillä on kyllä muutakin tekemistä, kuin seisoskella kassalla odottelemassa tulisiko joku siihen. Ei siitä tietenkään kukaan loukkaannu, mutta työaikaa siinä menee hukkaan. [/quote] Mutta varsinkaan isommissa kaupoissa siitä kassalta ei niin vaan häippästä tekemään muita juttuja, joten palkka juoksee, vaikka ketään ei kassalle tulisikaan. Yleensä toki kassalta päästetään muihin tehtäviin pyytäessä ja aiemminkin voi lähteä, jos loppuvuorossa hiljaista. Mutta 10 minuutin hiljaisuuden takia harvoin sitä tehdään. :) [/quote]Pienemmissä kaupoissa myyjä kyllä tekee aika paljonkin 10 minuutin hiljaisuuden aikana.
[/quote]
Kukaan ei ole syyttänyt kassoja, vaan järjenkäyttö on sallittua.
[/quote]Nyt en ymmärtänyt, mitä tarkoitat. Minä sanoin vain, että pienissä kaupoissa ne 10 minuutin tauot kassatyöstä ovat tarpeellisia muiden töiden kannalta eikä se ole myyjille mitään luppoaikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:41"]Kiellät varmaan edelläsi oleviakin menemästä toiselle kassalle...muutenhan jonosi lyhenee ja bussia joutuu odottaan pidempään :)
[/quote]Tai entä jos jonoa ei ole? Mitä ihmettä ap sitten tekee?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:09"]Onneks sielä kassojen jonoissa on niitä penkkejä.
[/quote]
Ei mua haittaa seistä jos on koko ajan toimintaa. Mieluummin seison ja teen jotain kuin istun. Ap
[/quote]
Mitä toimintaa sulla on siellä kassajonossa?
[/quote]
Tanssin ripaskaa siellä. Ap
[/quote]
Bussipysäkillä ei voi odotellessa tanssia?
[/quote]
Ei se ole ollenkaan sama. Ap
Syys kassan vaihtamattomuuteen: Kun uusi kassa avataan, alkaa kaikista jonoista kilpajuoksu tälle vapaalle kassalle. Lopputuloksena voikin saada huonomman jonopaikan, kuin sen, jossa oli. Eikä siihen jonoon voi enää palata, josta lähti hippulat vinkuen. Siksi aina ei viitsi "riskeerata" jos omassa jonossa edellä olevien ostoskasat ei näytä kauhean pahoilta :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:28"]
[/quote]
Ehkä siinä oli ihan vaan se Veikkaus-kassa, jolloin perinteisinä lottopäivinä havaitaan pakollista jononkertymistä väkisinkin. :)
Mutta jos haluat noin uskoa, niin siitä vaan.
Itse kyllä väitän että jonon pituus on se ratkaisevin valintatekijä, tietysti sen jälkeen jos on pakko tietylle kassalle mennä, sitten jos on paljon samanmittaisia jonoja niin voi vaikuttaa se kassamyyjän habituskin.
P.S te jotka tykkäätte siitä ettei kassa juttele ylimääräisiä, niin uudet Prisman itsepalvelukassat on tosi niukkasanaisia. :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:18"]Jos tämä asia tulee kohdalle useinkin, ei ehkä kannata mennä siihen jonoon seisomaan. Niillä kassahenkilöillä on kyllä muutakin tekemistä, kuin seisoskella kassalla odottelemassa tulisiko joku siihen. Ei siitä tietenkään kukaan loukkaannu, mutta työaikaa siinä menee hukkaan.
[/quote]
Mutta varsinkaan isommissa kaupoissa siitä kassalta ei niin vaan häippästä tekemään muita juttuja, joten palkka juoksee, vaikka ketään ei kassalle tulisikaan. Yleensä toki kassalta päästetään muihin tehtäviin pyytäessä ja aiemminkin voi lähteä, jos loppuvuorossa hiljaista. Mutta 10 minuutin hiljaisuuden takia harvoin sitä tehdään. :)