Koon mukaan isot rinnat, silmämääräisesti pienehköt?
Tein ekaa kertaa ikinä rintaliivinkokolaskuritestin ja sain itseäni järkyttävän tuloksen: 65E (sentin päässä olisi jo ollut F) tai toisella laskurilla 65DD. Olen käyttänyt kokoa 70C pääasiassa. Tuo laskurin tulos oli järkytys, koska ihannoin pieniä rintoja ja olen aina halunnut uskoa, että voisin lukea itsenikin keskikokoisten rintojen kastiin. Mutta E-kuppi???
Näenkö siis peilikuvani jotenkin virheellisesti vai onko tuollainenkin koko oikeasti vielä sellainen, että rinnat ovat ihan "normaalit" eivätkä mitkään navan korkeudella roikkuvat pallerot? Nämä eivät vaikuta liikuntaan mitenkään, paidat istuvat normaalisti ja niin edelleen.
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:25"]
Ihanaa, kun naiset alkavat vähitellen oppia, että minkä kokoiset liivit itselleen sopivat! Oikeasti ärsyttää koko läntisen median paskapuhe joistain D-kuppien painovoimaa rikkovista bombshelleista, kun esim. 65D on oikeasti hyvin siro koko. Tuo linkki blogiin, jossa bloggaaja arvaili julkkisten oikeita kokoja oli aivan nappiinsa, ei väliä onko arvaus yksi kirjain tai 5cm väärään suuntaan. Siinä pyritään rikkomaan kapeat käsitykset rintaliivien ja rintojen erilaisista kokomäärittelyistä ja onnistutaan hyvin avaamaan rintojen, rintakehän ja niiden suhteen kirjoa, joka on oikeasti valtava!
Esim. 80cm rintaliivinympärys on oikea harvalle normaalipainoiselle, vaikka hänen rinnanympäryksensä 80cm olisikin, sillä rintaliivien kuuluu olla napakat, eli rintakehää kapeammat. Esim. moni, joka käyttää tottumuksesta kokoa 80B, löytäisi huomattavasti parempaa istuvuutta ja toiminnallisuutta koosta 75C.
Iso kiitos kaikille teille, jotka jaksavat asiasta puhua!
T. 70E, joka haluaisi useammin löytää keskikokoisille rinnoilleen hyvin istuvat rintaliivit tavallisista kaupoista.
[/quote]
TÄMÄ! "Kaikki" aina sanoo että mun tissit ovat isohkot kroppani kokoon nähden, "joku D-kuppi varmaan" mutta eivät usko että olen kokoa 65F, niin Changen kuin Lindexinkin rintsikoissa. Cubuksen sun muiden halpisliikkeiden rintaliiveistä menee rinnakkaiskoot, tai siis menisi jos niitä ostaisin. Ihmetyttää kyllä että miten jossain Hennesillä, jonka kohdeyleisö on nuoret naiset, koot voivat lähteä ympärysmitasta 75?!
En käsitä miten naiset joilla periaatteessa on käsitys ja ymmärrys rinnakkaiskoista ja varsinkin kun niistä jankataan joka paikassa, luulevat silti että F-kuppi on aina joku mega plastikkakirurgialla ainoastaan tavoitettavissa oleva korpallon kokoinen silarihirvitys. Kerran ärsytti niin paljon että raahasin alusvaatelaatikkoni naisten eteen ja kehotin tonkimaan, kun tulivat siihen tulokseen että no joo ehkä sul on sitten F-kuppi ainoastaan Changen liiveissä, kun ne aina vääristelee :D Tää on vahva tapa levittää rintsikkatietoutta, seuraavalla kerralla voitaisiin mittauttaa kaikkien niiden ympärysmitta jotka väittää että niillä se on 75.
Miehiin en nyt edes jaksa mennä, ne on rintsikoiden koista pihalla kuin lumiukot. Eipä se silti ihme ole että ovat, mutta vähän pistää huvittamaan kaikki ne "siro B", "käteensopiva C" ja "iso D" -totuudet. Vinkki, kuinka tunnistaa naisena esiintyvän miehen netissä, se sanoo aina että "kuppikoko on C :)".
t. haluan saada myös keskikokoisille rinnoilleni ostettua liivit halvemmalla, siis muistakin putiikeista kuin alusvaateliikkeistä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:10"]
Miehiin en nyt edes jaksa mennä, ne on rintsikoiden koista pihalla kuin lumiukot. Eipä se silti ihme ole että ovat, mutta vähän pistää huvittamaan kaikki ne "siro B", "käteensopiva C" ja "iso D" -totuudet.
[/quote]
Eihän tuo sinänsä väärä olettamus ole - se on vain auttamatta vanhentunut. Joskus ennen vanhaan oli vaatekoko 38 sama kuin nykypäivän 32-34, ja D-kuppi oli luokkaa Jayne Mansfield. Vielä 90-luvun rintaliivit olivat ihan eri kokoisia kuin nykyään.
Minkähän takia tosiaan vaateketjuissa koot on pääosin alkaen 75? Välillä löytyy jostain jopa 70, mutta ei koskaan 65 ( paitsi kai jostain AA-kupista). Aika moni nykyään käyttää kuitenkin ympärystä 65 tai 70..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:04"]
Kuppikoko 70J ja en mielestäni ole huomiotaherättävän isorintainen.
[/quote]
Just joo.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:20"]
Minkähän takia tosiaan vaateketjuissa koot on pääosin alkaen 75? Välillä löytyy jostain jopa 70, mutta ei koskaan 65 ( paitsi kai jostain AA-kupista). Aika moni nykyään käyttää kuitenkin ympärystä 65 tai 70..
[/quote]
Ei ympärysmitassakaan ole oikeastaan mitään vakiota. Merkin X 75-koko voi olla mitoitettu niin, että se istuu oikeastaan yhtä lailla kokoa 70 ja 75 käyttäville, muttei kummallekaan mitenkään ideaalisen hyvin.
Toisaalta noissa "oikeissakin" alusvaatemerkeissä on usein niin, että merkin X 75 vastaa aika lailla merkin Y 80:tä tai 70:tä. Kuppikoossakin on vaihtelua, jopa saman merkin sisällä.
Jotenkin tuntuu oudoille teidän rintsikan koot?
Muijalla on 70A liivit ja tissit näyttää paljaina ihan kivoilta ja koko on sopiva sen kroppaan.
Eikö silloin 70DD ole jo valtavan isot tissit?
Laittakaa nyt av-mammat kuvia jakoon että nähdään millaiset ne 65ee tissit on.
T.hämmentynyt mies.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"]Jotenkin tuntuu oudoille teidän rintsikan koot?
Muijalla on 70A liivit ja tissit näyttää paljaina ihan kivoilta ja koko on sopiva sen kroppaan.
Eikö silloin 70DD ole jo valtavan isot tissit?
Laittakaa nyt av-mammat kuvia jakoon että nähdään millaiset ne 65ee tissit on.
T.hämmentynyt mies.
[/quote]
Joopa jooo, tekosyyllä koitat saada runkkumateriaalia! Älä yritä :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:04"]
Kuppikoko 70J ja en mielestäni ole huomiotaherättävän isorintainen.
[/quote]
Just joo.
[/quote]
Ei oikeasti varmasti ole! Se riippuu niin paljon pukeutumisesta. Push uppeilla saa helposti D kupin rinnatkin näyttämään silmiinpistäviltä ja suurilta vaikka tiukan topin kanssa. Mutta jos käyttää normaali liivejä ja normaali paitoja, niin varmasti tuo 70J ole mitenkään silmiin pistävän suuri koko. Isot rinnat nuo tietysti ovat, mutta en usko, että kummemmin kääntelee päätä jos käyttää tavallisia vaatteita, joilla rintoja ei korosta.
Itselläni on käytössä UK koko 34J, en siis saa edes Suomesta liivejä rinnoilleni. Ihan varmasti kaikki huomaa suuret rinnat, jos ne esille pistän tai olen ilman liivejä. Mutta kun pukeudun normaalisti niin en saa erityis huomiota rinnoillani. Luulen, että ulkopuoliset arvioi, että rintani on isot, mut ei lähellekään niin suuret kuin mitä ne todellisuudessa on. Ja eihän nää tosiaan todellisuudessa olekaan mitkään luonnottoman valtavat.
[/quote]
Niinpä. Tarvitsisin kokoa 65D, mutta sitä saa lähinnä kalliista erikoisliikkeistä, eikä niihin ole aina varaa. Joutuu yleensä tyytymään kohtuuhintaisiin 70C-kokoisiin (nekin aika harvassa), ja ne eivät kyllä istu niin hyvin. Jos useampi nainen olisi tietoinen oikeasta koostaan niin rintaliviivalmistajatkin alkaisivat tehdä niitä pienempiäkin ympärysmittoja enemmän ja kohtuulliseen hintaan. Nythän on kyse vain siitä, että yritetään olla kustannustehokkaita ahtamalla mahdollisimman moni nainen mahdollisimman vähiin kokoihin.
Niin, ja kokoni (65D) on kyllä todella pieni, varsinkin kun olen aika pitkä (172).
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"]
Jotenkin tuntuu oudoille teidän rintsikan koot? Muijalla on 70A liivit ja tissit näyttää paljaina ihan kivoilta ja koko on sopiva sen kroppaan. Eikö silloin 70DD ole jo valtavan isot tissit? Laittakaa nyt av-mammat kuvia jakoon että nähdään millaiset ne 65ee tissit on. T.hämmentynyt mies.
[/quote]
No nämä on 70DD rintoja:
http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=32&cup=DD&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search
Onko valtavia? :D
Nämä on 70A rintoja:
http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=32&cup=B&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search
Näyttääkö tutun kokosilta? Vai käyttääkö naisesi kenties väärää kokoa? =)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:35"]
[/quote]
Niinpä. Tarvitsisin kokoa 65D, mutta sitä saa lähinnä kalliista erikoisliikkeistä, eikä niihin ole aina varaa. Joutuu yleensä tyytymään kohtuuhintaisiin 70C-kokoisiin (nekin aika harvassa), ja ne eivät kyllä istu niin hyvin. Jos useampi nainen olisi tietoinen oikeasta koostaan niin rintaliviivalmistajatkin alkaisivat tehdä niitä pienempiäkin ympärysmittoja enemmän ja kohtuulliseen hintaan. Nythän on kyse vain siitä, että yritetään olla kustannustehokkaita ahtamalla mahdollisimman moni nainen mahdollisimman vähiin kokoihin.
Niin, ja kokoni (65D) on kyllä todella pieni, varsinkin kun olen aika pitkä (172).
[/quote]
http://change.com/fi/lingerie/rintaliivit/filter/size-65d.html#isPage=1
Kyl Suomesta oikeesti aika edullisesti saa sun kokoas.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:20"]
[/quote]
[/quote]
Netistä tilaan omani ja ihan suht edullisia olen löytänyt, esim. jotain 30e Ja laadukkaat liivit kun ostaa niin ei tarvitse olla koko ajan uusia ostamassa..
Jotenkin tuntuu oudoille teidän rintsikan koot? Muijalla on 70A liivit ja tissit näyttää paljaina ihan kivoilta ja koko on sopiva sen kroppaan. Eikö silloin 70DD ole jo valtavan isot tissit? Laittakaa nyt av-mammat kuvia jakoon että nähdään millaiset ne 65ee tissit on. T.hämmentynyt mies.
[/quote]
Minä en omia kuviani nettiin laita, mutta tämä rintaliivibloggaaja käyttää samoista merkeistä samoja kokoja kuin minä: https://sophiajenner.files.wordpress.com/2011/06/sylviedouble.jpg
Kyllä minun rintojani melko isoina kait pidetään, vaikka ovatkin AV:n mittakaavassa pienet.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"]
[/quote]
No nämä on 70DD rintoja:
http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=32&cup=DD&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search
Onko valtavia? :D
Nämä on 70A rintoja:
http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=32&cup=B&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search
Näyttääkö tutun kokosilta? Vai käyttääkö naisesi kenties väärää kokoa? =)
[/quote]
Ehkä isommat kuin tuossa tai sitten nuo olivat niin peittäviä/litistäviä ja olen aina ollut sitä mieltä että näyttää parhailta ilman mitään liivejä.
Jos runkku materiaalia kaipaan voin katsoa netistä pokea.
Tissit on vaan kiinnostanut aina.
T.m
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:27"]
[/quote]
Minä en omia kuviani nettiin laita, mutta tämä rintaliivibloggaaja käyttää samoista merkeistä samoja kokoja kuin minä: https://sophiajenner.files.wordpress.com/2011/06/sylviedouble.jpg
Kyllä minun rintojani melko isoina kait pidetään, vaikka ovatkin AV:n mittakaavassa pienet.
[/quote]
Hoikalla naisella näyttää kyllä kiihottavilta tuollaiset rinnat, mun mielestä nuo on jo aika isot, mutta ilmeisesti vielä sellainen koko että voivat olla vielä aika kiinteät.
Olisipa kuva liiveissä ja ilman.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:35"]
[/quote]
[/quote]
http://change.com/fi/lingerie/rintaliivit/filter/size-65d.html#isPage=1
Kyl Suomesta oikeesti aika edullisesti saa sun kokoas.
[/quote]
No joo, netistä tilaamalla ehkä. Ja tarjouksista löytyy joskus. Mutta en ole vielä onnistunut löytämään yksiäkään sopivia Changen liivejä. En ole kyllä vähään aikaan käynyt sovittamassa, mutta viimeksi kun yritin niin yhdetkään eivät istuneet malliltaan. Painoivat kipeästi rintalastaa tai olivat muuten vääränmuotoisia.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:41"]
[/quote]
[/quote]
Miten niin av mittapuulla pienet? Eihän ole. Hieman joutui kaivamaan, että löysin tuolta blogista tuon liivikoon joka oli 32G, eli vastaa kokoa 70J/K Suomessa käytettävien kokojen mukaan. Ne eivät ole av:n mukaan pienet.
Minulle suositeltiin D kupin liivejä Lindexillä.. enkä ollut edes ostamassa liivejä itselleni, vaan tyttöystävälleni.
Törkeätä!