Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koon mukaan isot rinnat, silmämääräisesti pienehköt?

Vierailija
20.08.2015 |

Tein ekaa kertaa ikinä rintaliivinkokolaskuritestin ja sain itseäni järkyttävän tuloksen: 65E (sentin päässä olisi jo ollut F) tai toisella laskurilla 65DD. Olen käyttänyt kokoa 70C pääasiassa. Tuo laskurin tulos oli järkytys, koska ihannoin pieniä rintoja ja olen aina halunnut uskoa, että voisin lukea itsenikin keskikokoisten rintojen kastiin. Mutta E-kuppi??? 

Näenkö siis peilikuvani jotenkin virheellisesti vai onko tuollainenkin koko oikeasti vielä sellainen, että rinnat ovat ihan "normaalit" eivätkä mitkään navan korkeudella roikkuvat pallerot? Nämä eivät vaikuta liikuntaan mitenkään, paidat istuvat normaalisti ja niin edelleen. 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:34"]Tein ekaa kertaa ikinä rintaliivinkokolaskuritestin ja sain itseäni järkyttävän tuloksen: 65E (sentin päässä olisi jo ollut F) tai toisella laskurilla 65DD. Olen käyttänyt kokoa 70C pääasiassa. Tuo laskurin tulos oli järkytys, koska ihannoin pieniä rintoja ja olen aina halunnut uskoa, että voisin lukea itsenikin keskikokoisten rintojen kastiin. Mutta E-kuppi??? 

Näenkö siis peilikuvani jotenkin virheellisesti vai onko tuollainenkin koko oikeasti vielä sellainen, että rinnat ovat ihan "normaalit" eivätkä mitkään navan korkeudella roikkuvat pallerot? Nämä eivät vaikuta liikuntaan mitenkään, paidat istuvat normaalisti ja niin edelleen. 
[/quote] Tää vois olla mun kirjoittama :o Olen pitänyt itseäni ihan minirintaisena ja oikea koko olikin just toi 65DD.
[/quote]

65DD on 70D eli 75C...eli C kupin rinnat ne on. 75 on keskikoko ja sillä on hyvä verrata.

Vierailija
82/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:34"]Tein ekaa kertaa ikinä rintaliivinkokolaskuritestin ja sain itseäni järkyttävän tuloksen: 65E (sentin päässä olisi jo ollut F) tai toisella laskurilla 65DD. Olen käyttänyt kokoa 70C pääasiassa. Tuo laskurin tulos oli järkytys, koska ihannoin pieniä rintoja ja olen aina halunnut uskoa, että voisin lukea itsenikin keskikokoisten rintojen kastiin. Mutta E-kuppi??? 

[/quote] Tää vois olla mun kirjoittama :o Olen pitänyt itseäni ihan minirintaisena ja oikea koko olikin just toi 65DD.
[/quote]

65DD on 70D eli 75C...eli C kupin rinnat ne on. 75 on keskikoko ja sillä on hyvä verrata.
[/quote]

Eli siis jos olen käyttänyt 70C rintaliivejä ja löydänkin yhdet 65D kokoiset sopivat, ei ne tissit ole koolla kasvaneet vaan pienempi ympärys vaan mennyt päälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä jankkausta sisarkoosta. Esimerkiksi oma ympärykseni on 70, enkä voi suurempaa ympärystää käyttää, koska se roikkuu. Ja tosi asia on, että esimerkiksi 65 DD ja 75C näyttävät kantajallaan erilaisilta. Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä, minkä kokoinen se rinta yksinään on, ilman suhdetta kantajaansa. Rinnat eivät vaan kerta kaikkiaan leiju tuolla yksinään. Ne näyttävät aina suurilta tai pieniltä suhteessa kantajaansa ja tämän kokoon. 

Vierailija
84/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
85/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se D-kuppi on nykyään pienirintaisen koko. Jostakin syystä liivikauppiaat ovat muuttaneet kokoja varsinkin change on tehnyt erittäin oudon mitoituksen.

Joku konsulentti on varmaan väittänyt liivintekijöille ja myyjille, että naisten itsetunto kohenee kun luulevat olevansa isorintaisempia. Eihän rintojen koko siitä mihinkään muutu, olipa kuppi C tai G.  Peilikuvassakin ne ovat aivan entisen näköiset ilman liivejä, mutta C-kupista voi rehellisesti sanoen tursuta yli ja ympärysmitta olla liian iso, ja G-kupissa olla puristava ympärysmitta. 

D-kuppi on nimittäin aivan erikokoinen 65- ja 85-senttisissä liiveissä. Itse asiassa 70E, 75D ja 80C voivat olla täsmälleen samankokoisella kupilla, mutta mittasuhteet muuttuvat. Tarvitseehan ketunnokkatissinen erilaiset liivit kuin sellainen, jolla ne ovat kuin kananmunat paistettuna, vaikka ympärysmitta olisi sama.

Vierailija
86/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun naiset alkavat vähitellen oppia, että minkä kokoiset liivit itselleen sopivat! Oikeasti ärsyttää koko läntisen median paskapuhe joistain D-kuppien painovoimaa rikkovista bombshelleista, kun esim. 65D on oikeasti hyvin siro koko. Tuo linkki blogiin, jossa bloggaaja arvaili julkkisten oikeita kokoja oli aivan nappiinsa, ei väliä onko arvaus yksi kirjain tai 5cm väärään suuntaan. Siinä pyritään rikkomaan kapeat käsitykset rintaliivien ja rintojen erilaisista kokomäärittelyistä ja onnistutaan hyvin avaamaan rintojen, rintakehän ja niiden suhteen kirjoa, joka on oikeasti valtava!

Esim. 80cm rintaliivinympärys on oikea harvalle normaalipainoiselle, vaikka hänen rinnanympäryksensä 80cm olisikin, sillä rintaliivien kuuluu olla napakat, eli rintakehää kapeammat. Esim. moni, joka käyttää tottumuksesta kokoa 80B, löytäisi huomattavasti parempaa istuvuutta ja toiminnallisuutta koosta 75C.

Iso kiitos kaikille teille, jotka jaksavat asiasta puhua! 

T. 70E, joka haluaisi useammin löytää keskikokoisille rinnoilleen hyvin istuvat rintaliivit tavallisista kaupoista.

Vierailija
87/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:25"]

Ihanaa, kun naiset alkavat vähitellen oppia, että minkä kokoiset liivit itselleen sopivat! Oikeasti ärsyttää koko läntisen median paskapuhe joistain D-kuppien painovoimaa rikkovista bombshelleista, kun esim. 65D on oikeasti hyvin siro koko. Tuo linkki blogiin, jossa bloggaaja arvaili julkkisten oikeita kokoja oli aivan nappiinsa, ei väliä onko arvaus yksi kirjain tai 5cm väärään suuntaan. Siinä pyritään rikkomaan kapeat käsitykset rintaliivien ja rintojen erilaisista kokomäärittelyistä ja onnistutaan hyvin avaamaan rintojen, rintakehän ja niiden suhteen kirjoa, joka on oikeasti valtava!

Esim. 80cm rintaliivinympärys on oikea harvalle normaalipainoiselle, vaikka hänen rinnanympäryksensä 80cm olisikin, sillä rintaliivien kuuluu olla napakat, eli rintakehää kapeammat. Esim. moni, joka käyttää tottumuksesta kokoa 80B, löytäisi huomattavasti parempaa istuvuutta ja toiminnallisuutta koosta 75C.

Iso kiitos kaikille teille, jotka jaksavat asiasta puhua! 

T. 70E, joka haluaisi useammin löytää keskikokoisille rinnoilleen hyvin istuvat rintaliivit tavallisista kaupoista.

[/quote]

Amen! Aivan samaa mieltä. 

Vierailija
88/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:34"]

Tein ekaa kertaa ikinä rintaliivinkokolaskuritestin ja sain itseäni järkyttävän tuloksen: 65E (sentin päässä olisi jo ollut F) tai toisella laskurilla 65DD. Olen käyttänyt kokoa 70C pääasiassa. Tuo laskurin tulos oli järkytys, koska ihannoin pieniä rintoja ja olen aina halunnut uskoa, että voisin lukea itsenikin keskikokoisten rintojen kastiin. Mutta E-kuppi??? 

[/quote]

Ei ne sun rinnat missään navassa riipu. Unohda laskurit ja jos et usko, niin voin tulla mittaamaan.

T: Mies

Vierailija
89/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:01"]Miten teillä on tuollaisia ympäryksiä? Minulla ihan kylkiluutkin vievät jo ainakin 70 cm ympärykseen ja siihen vähänkin muuta päälle niin 80 alkaa olla hyvä koko.
[/quote]
miten pitkä olet?

Vierailija
90/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:02"]

Mun koko on 70F. Ja pituus & paino 165/65. Rinnat mielestäni keskikokoiset, c-kupin näköiset. En todellakaan ole lähtenyt ostamaan tuon kokoisia liivejä kuin yhdet ostin silloin kun tuo mitattiin liivikaupassa ja ne liivit puristaa. Käytän kokoa 75D, ennen käytin 80C mut kieltämättä tuo toinen istuu paremmin. Joo ja rinnat eivät ole todellakaan isot vaan tavalliset.

[/quote]

Just tämä ihmetyttää. Ostetaan rintaliivejä sen mukaan, miltä kuvitellaan tietyn kokoisen rinnan näyttävän, mutta ei mitata oikeaa kokoa. Ja sitten kun mitataan, itsepäisesti väitetään etteihän minulla nyt ole niin isoja rintoja vaan nämä ovat aina olleet c:t. Ja jatketaan väärän kokoisten liivien ostamista vaikka oikean kokoiset olisivat käytössä huomattavasti mukavammat. 

Vierailija
91/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollekin on niin tärkeää määritellä onko "iso" "pieni" vai "keskikokoinen"??? Mitä väliä sillä on?

Rintaliivikokoja on yli 200. Inhimillisisestä näkökulmasta siis kaikki ovat normaalikokoja, koska jokainen koko on normaali jollekin naiselle.

Rintaliivibusiness taas on määritellyt "isot" liivikoot kahteen ryhmään: a) full bust eli pieni ympärys + iso kuppi ja b) full figure eli iso ympärys + iso kuppi. Kummassakin iso kuppikoko on yleensä UK-koko DD+ eli Suomen koko E-kuppi ja siitä isommat.

Rintaliivivalmistajien näkökulmasta 75-85B-D olisivat kenties sitten keskikokoa, ja sitä pienemmät ympärysmitat + kupit pieniä. Ap olisi siis iso eli full bust valmistajien määritelmien mukaan.

Mutta mitään absoluuttista totuutta ei ole. Itse asiassa rintaliivimarkkinoilla nuo isot koot ovat nopeimmin kasvava markkinasegmentti, joten voisi siitä päätellä, että oikeasti keskikoko (naisten todellisten rinnan kokojen mukaan siis) olisi eri kuin liivivalmistajien keksimän jaottelu rintaliivinen (ei rintojen) koolle.

Kukaan ei tiedä tarkkaan mikä olisi kaikkien naisten rintojen keskimääräinen koko. Voisihan määritellä sen mukaan onko keksimääräistä isompi vai pienempi. Suomessa olen kuullut että keskikoko olisi nykyisin n. 75-80E.

Mutta koska absoluuttiisia määritelmiä ei ole niin mutulla tässä mennään. Eli jos ap on 65E ja kuvittelee olevansa "keskikokoinen", tulee joku 65A kokoinen ja sanoo että "sulla on isot". Tai sitten jonkun 85K kokoisen mielestä ap:n rinnat ovat "pikkupienet".

Ja miten iso, pieni ja keskikokoinen määritellään? Nauhan mukaan? Rinnan ympärysmitan mukaan? Kupin mukaan? Kupin ja nauhan suhteena? Sen mukaan miltä näyttää (kenestä?)? Rintojen kiinteyden tai muodon mukaan?

Eli aivan turha ap sun on ajatella asiaa, sillä ei ole mitään merkitystä! Käytä sitä korvien välistä resurssiasi siihen että opettelet ostamaan sinulle sopivankokoiset ja -malliset liivit!!

Vierailija
92/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämä ikuinen jankutus siitä, ettei mikään ole loppujen lopuksi iso kuppikoko. Ihmiset ovat tajunneet rinnakkaiskokojen merkityksen, ja nyt siitä tehdään sitten sellainen päätelmä, että 65XXX on oikeastaan pieni koko, koska se vastaa kokoa 120AA. Ainoastaan lihavilla on tämän absoluuttisen logiikan mukaan isot rinnat, hoikilla ei oikeastaan koskaan.

Mitä tulee siihen, että rintojen muoto jne. vaikuttaa niiden ulkonäköön, niin ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä, että silikonit näyttävät yleensä isommilta kuin luomurinnat, vaikka kyseessä on massaltaan samankokoiset rinnat. Pukeutuminen ja ryhti vaikuttaa myös. Nykyään tietysti toppauksilla ja kohottavilla rintsikoilla on yhä enenevässä määrin suurempi merkitys.

Faktaa on, että keskimääräistä rintojen kokoa on ihan mahdoton määritellä koska a) silmämääräisesti vastaantulijoiden oikeasta kuppikoosta ei voi sanoa juuta eikä jaata, ja b) mitään kattavaa tutkimusta asiasta ei ole koskaan tehty (paitsi alusvaatemerkkien toimesta, joilla voisi sanoa olevan oman lehmän ojassa). On siis ihan mahdoton julistaa, että 70E on ihan "keskikokoinen" rintojen koko, koska ei voi tietää, mikä se keskikoko edes on! Tuollainen määritelmä perustuu ihan täysin olettamuksiin siitä, miltä rintojen nykyään KUULUISI näyttää.

Faktaa myös on, että vielä 10-15 vuotta sitten keskiverto kuppikoko oli 75B - perustuen siihen, minkä kokoisia liivejä eniten myytiin. Joko uskomme alusvaatemyyjien väitettä, että valtaosa naisista on aina käyttänyt aivan liian pieniä liivejä (ihanko oikeasti naiset ovat aina olleet näin tyhmiä? onko oikean kokoisten vaatteiden tai kenkien ostaminen sitten jotain rakettitiedettä?), tai sitten jotkin muut seikat ovat muuttaneet keskikokoa niin radikaalisti, että nykyään keskivertokuppikoko olisi 70E.

Vierailija
93/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja kaverilla oli sama kuppikoko, mutta hän näytti hyvin rintavalta, mutta minä en mielestäni. Rintamme olivat vain erimuotoisia. 

Vierailija
94/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:01"]

Miten teillä on tuollaisia ympäryksiä? Minulla ihan kylkiluutkin vievät jo ainakin 70 cm ympärykseen ja siihen vähänkin muuta päälle niin 80 alkaa olla hyvä koko.

[/quote]

Rintaliivit valmistetaan joustavasta materiaalista. Ihan samalla lailla kuin esimerkiksi alushousut. Jos lantionympäryksesi on vaikkapa 100cm, et varmaan halua että alushousujesi venyttämätön ympärys on 100cm, koska sitten ne eivät pysy paikoillaan ja valuvat alaspäin. Samalla lailla rintaliivien ympärys venyy. Jos rintakehän ympärys on 80 cm, voi valita huoletta rintaliivit joiden ympärysmitta on 75 tai 70 (riippuen valmistajasta, joillain on napakampaa matskua) koska se ympärysmitta venyy siitä ilmoitetusta 70 tai 75 sentistä ainakin sen viisi, kymmenen senttiä. Rintaliivien tulisi tukea rintoja pääasiassa alhaalta, kaarituilla ja/tai napakalla ympärysnauhalla, olkaimien osuus rintojen tuessa on vain nimellinen. Liivien tulisi tukea rintoja vaikka olkaimet laskisikin alas. 

Tuo mitoitus on jäänne ajalta, jolloin rintaliivit valmistettiin joustamattomista materiaaleista.

Vierailija
95/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö muuten, mistä huomaa selkeästi, että kuppikoot ovat muuttuneet nykyään? Kokeilkaapa joskus huviksenne päällenne Triumphin Doreen-liivejä. Ne ovat sellaiset "mummorintsikat", joita on valmistettu 60-luvulta lähtien. Ne ovat pysyneet 40 vuotta samanlaisina. (Ovat muuten todella hyvät urheiluliiveinä.)

Muissa merkeissä minulla menee päälle UK-koko 32FF, joka lienee sama kuin täällä 70G. Doreeneissa kokoni on 70DD.

Vierailija
96/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset ostaa liivinsä sieltä jostain hm:n rättiputiikista niin eihän siellä ole edes pienempää ympärystä useimmiten kun 75 tai ehkä 70 löytyy tuurilla, niin oletetaan että se nyt on se oikea koko. Sitten jos käydään liiviliikkeessä niin väitetään että joooo tää on vaan myyntikikka että pienitissiset tuntisi olonsa rintaviksi. Ihan tosi, miettikääpä nyt onko se oikea koko sen rättiputiikin suppean valikoiman mukaan vai ammattilaisen mittaamana.

Vierailija
97/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli mennä asiantuntevaan alusvaatekauppaan ja katsoa, mitä kokoa siellä suositellaan. Onko kokemusta, joutuuko siellä heilumaan tissit paljaana myyjien edessä arvioitavana ja mitattavana?

Vierailija
98/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:16"]

Rinnat eivät vaan kerta kaikkiaan leiju tuolla yksinään.

[/quote]

Tosi juttu. :D

Minun liivikokoni on tuo 65DD ja olen pienirintainen: paidat ja bikinit kokoa 36 eikä ole massaa mikä voisi roikkua missään. Olen lyhyt ja normaalipainoinen. Ei aloittajan kannata järkyttyä, vaan ajatella uusiksi ja unohtaa "F-kuppi on vakiona jäätävän iso", kun se tuollaisella pienellä ympäryksellä on itseasiassa tavallinen koko. Ei hätää, et ole yhtäkkiä isorintainen.

Vierailija
99/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:45"]

Mulla ja kaverilla oli sama kuppikoko, mutta hän näytti hyvin rintavalta, mutta minä en mielestäni. Rintamme olivat vain erimuotoisia. 

[/quote]

Hän oli silloin rintava ja sinä et .. ei se näin vaikeata ole. Olet lattarinta ja kaverillasi on oikeat rinnat.

Vierailija
100/111 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:47"]

Kun ihmiset ostaa liivinsä sieltä jostain hm:n rättiputiikista niin eihän siellä ole edes pienempää ympärystä useimmiten kun 75 tai ehkä 70 löytyy tuurilla, niin oletetaan että se nyt on se oikea koko. Sitten jos käydään liiviliikkeessä niin väitetään että joooo tää on vaan myyntikikka että pienitissiset tuntisi olonsa rintaviksi. Ihan tosi, miettikääpä nyt onko se oikea koko sen rättiputiikin suppean valikoiman mukaan vai ammattilaisen mittaamana.

[/quote]

No faktaa on, että rintaliivikoot ovat muuttuneet siinä missä vaatekootkin. Katsokaa joskus vintage-rintsikoita. Faktaa on myös se, että tämä paljon hoettu "valtaosa naisista käyttää aivan liian pieniä rintaliivejä" perustuu alusvaatevalmistajien tekemiin tutkimuksiin.

Kannattaa toki silti mittauttaa itsensä ja käyttää sellaisia liivejä, jotka istuvat hyvin päälle juuri sinulla. Ja tuntuvat hyvältä myös! Ei kannata luottaa sokeasti "ammattilaisten" väitteisiin. Eräskin tuttavani uskoo sokeasti, että oikeankokoisten liivien "kuuluu" jättää syvät punaiset uurteet torson ympärille.

Lähdekritiikki sallittua. Ei mulla muuta.