Miten suhtautuisit katoamistemppuihin
Puoliso teillä tietymättömillä vuorokausia. Puhelimeen ei saa yhteyttä.
Vakio toimintamalli hänellä silloin, kun kritisoin käyttäytymistään. Hän ei siedä mitään negatiivista palautetta. Muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi.
Aikuismaista ei ole jättää perhe vuorokausiksi. Toistuu muutaman kuukauden välein.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois seuraavan katoamistempun aikana.
Tai viet miehen tavarat roskalavalle tai hyväntekeväisyyteen ja vaihdat lukot hänen poissaollessaan. Sanot vain että luulit hänen kuolleen etkä kestänyt nähdä hänen tavaroitaan surussasi.
Tietty voit myös pakata ne valmiiksi ja jättää oven pieleen, mutta takaisin älä ota.Mies ilmeisesti ei käy töissä kun pystyy katoilemaan päiväkausiksi kerrallaan?
Oletko koskaan miettinyt mitä sinä saat tästä suhteesta? Et ainakaan rakkautta, turvaa tai kumppanuutta.
Luottamus häneen on nollassa.
Näköjään ei puhalleta yhteen hiileen.
Yhden katoamistempun aikana latasin tavaransa pihalle. Oli kauan pois, niin vein tavarat takaisin sisälle. Naapurit saattoi kummeksua tavarakasaa pihalla.
-ap-
Tuo oli hyvä vinkki, luulin sinun kuolleen, voisin sanoa kun palaa jos palaa.
Jos se on narsisti, sitä ei kiinnosta paskaakaan sun sanomiset. Ainoa mikä merkkaa, on se lähdetkö vai jäätkö.
Eroaisin. Ihan sama montako lasta tai paljonko yhteistä velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kaiva esiin ketju Narsistin keskustelutyyli. Saatat löytää sieltä oivalluksia, vertaistukea ja voimaa lähtöön.
Yleensä ne meinaa eikä mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex teki tota. Olin nuori ja oli mun ensimmäinen pitkä parisuhde ja ihmettelin käytöstä ja olin hädissäni. Saatiin jopa lapsia ja elo oli raskasta kun en tiennyt missä oli ja tuleeko kotia. Kasvoin siinä sitten ihmisenä ja lopettelin tavoittelemisen jossain vaiheessa. Sitä sitten ihmetteli, miksen soitellut ja viestitellyt perään. Ihmetteli vielä siinä vaiheessa kun olin hommannut itselleni ja lapsilleni asunnon. Erosta jo kohta 20v.
Ajattelen, että nyt en enää tällä katoamisreissulla lähetä viestiä. Soittanut olen eilen ja tänään. Puhelimeen ei saa yhteyttä. Aikaisemmilla reissuilla sanoi tarkistaneensa välillä, onko viestiä tullut. En soita enää. Edellinen reissu kesti viikon.
-ap-Niin mun ex oli lähinnä juopottelemassa. Ehkä oli toisia naisiakin. En tiedä. Surullista oli se, että lapset oireilivat ja toinen lapseni peri käyttäytymisen suoraan isältä. Eli teininä harrasti näitä katoamistemppuja/puhelin kiinni/ei vastannut jne. Vaikka oli vielä pieni kun erottiin enkä hänelle ollut näistä asioista edes puhunut. Sen oli kuitenkin huomannut eli monesti kävi niin kun oli "isä viikonloppu" niin isä ei vastannut eikä ottanut lapsia. Nyt lapset siis jo aikuisia omillaan asuvia.
Nykyinen puoliso aivan toista maata. Aina kertoo missä on ja koska tulee, meillä jopa perhelinkki, eli siitä voi tarkistaa missä on(ei ole ollut tarvetta). Ei salaile mitään ja ero on huima siihen mitä muistan entisestä.
Luottamus on tosiaan nollassa nyt. Jatkaa samalla tyylillä. Olen ihmetellyt sitä puolisolle, että eikö huoleta ollenkaan, miten kotona pärjätään.
Jopa susi huolehtii perheestään.
Periytynyt käytösmalli on omalta vamhemmaltaan. Kehuskeli, kuinka oma vanhempi hävisi usein.
-ap-
No mun ex ei kyllä yhtään ollut luonteeltaan narsistinen. Mukava tyyppi kun viitsi olla kotona ja kohteli minua todella hyvin silloin. Se Alkon voima vain oli niin vahva kun katosi. Istui vissiin jossain ryyppikämpissä minulta kadoksissa eikä vastannut mihinkään. Hän ei vastannut kenellekään sukulaisille. Ja siis jossain vaiheessa aikani katseltua päätin, että mun mielenterveys ei tule tällaista kestämään. En voi olla suhteessa jos en voi luottaa. Ilman luottamusta ei ole mitään.
Esim kun saimme toisen lapsen, lähti hän viettämään varpajaisia, jotka kestivät viikon, eikä vastannut mihinkään. Palasin vastasyntyneen kanssa yksin kotia. Isomman oli vienyt mummilaan hoitoon. Jaksoin tuota suhdetta noin 4v. Ja olen siis luonteeltani todella kärsivällinen. Erosimme kun lapset olivat 2v ja 3v.
Ap, tiedätkö mitä miehesi tekee kun on kadoksissa?
T: Se kenellä katoaja ex. Kirjoitin aikaisemmin.
Minkä ikäiset lapset teillä on?
Mieti haluatko antaa heille tällaisen parisuhteen mallin? Vai olisiko aika katkaista sukupolvien ketju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex teki tota. Olin nuori ja oli mun ensimmäinen pitkä parisuhde ja ihmettelin käytöstä ja olin hädissäni. Saatiin jopa lapsia ja elo oli raskasta kun en tiennyt missä oli ja tuleeko kotia. Kasvoin siinä sitten ihmisenä ja lopettelin tavoittelemisen jossain vaiheessa. Sitä sitten ihmetteli, miksen soitellut ja viestitellyt perään. Ihmetteli vielä siinä vaiheessa kun olin hommannut itselleni ja lapsilleni asunnon. Erosta jo kohta 20v.
Ajattelen, että nyt en enää tällä katoamisreissulla lähetä viestiä. Soittanut olen eilen ja tänään. Puhelimeen ei saa yhteyttä. Aikaisemmilla reissuilla sanoi tarkistaneensa välillä, onko viestiä tullut. En soita enää. Edellinen reissu kesti viikon.
-ap-Niin mun ex oli lähinnä juopottelemassa. Ehkä oli toisia naisiakin. En tiedä. Surullista oli se, että lapset oireilivat ja toinen lapseni peri käyttäytymisen suoraan isältä. Eli teininä harrasti näitä katoamistemppuja/puhelin kiinni/ei vastannut jne. Vaikka oli vielä pieni kun erottiin enkä hänelle ollut näistä asioista edes puhunut. Sen oli kuitenkin huomannut eli monesti kävi niin kun oli "isä viikonloppu" niin isä ei vastannut eikä ottanut lapsia. Nyt lapset siis jo aikuisia omillaan asuvia.
Nykyinen puoliso aivan toista maata. Aina kertoo missä on ja koska tulee, meillä jopa perhelinkki, eli siitä voi tarkistaa missä on(ei ole ollut tarvetta). Ei salaile mitään ja ero on huima siihen mitä muistan entisestä.Luottamus on tosiaan nollassa nyt. Jatkaa samalla tyylillä. Olen ihmetellyt sitä puolisolle, että eikö huoleta ollenkaan, miten kotona pärjätään.
Jopa susi huolehtii perheestään.Periytynyt käytösmalli on omalta vamhemmaltaan. Kehuskeli, kuinka oma vanhempi hävisi usein.
-ap-
Entä luottamuksen lisäksi sun omat voimat ja henkinen ja fyysinen hyvinvointi?
Joko kaivoit esiin sen narsistiketjun? Tutka piippaa kovaa.
Ja siinä tapauksessa voit sanoa miehelle mitä tahansa, sitä ei kiinnosta eikä ala kiinnostaa. Jokainen sille sanottu sana on oman energiasi hukkaanheittämistä.
Törkeää, lapsellista, epäluotettavaa, epäkunnioittavaa. Ensimmäisestä kerrasta saisi kadota lopullisesti mun elämästä.
Vierailija kirjoitti:
No mun ex ei kyllä yhtään ollut luonteeltaan narsistinen. Mukava tyyppi kun viitsi olla kotona ja kohteli minua todella hyvin silloin. Se Alkon voima vain oli niin vahva kun katosi. Istui vissiin jossain ryyppikämpissä minulta kadoksissa eikä vastannut mihinkään. Hän ei vastannut kenellekään sukulaisille. Ja siis jossain vaiheessa aikani katseltua päätin, että mun mielenterveys ei tule tällaista kestämään. En voi olla suhteessa jos en voi luottaa. Ilman luottamusta ei ole mitään.
Esim kun saimme toisen lapsen, lähti hän viettämään varpajaisia, jotka kestivät viikon, eikä vastannut mihinkään. Palasin vastasyntyneen kanssa yksin kotia. Isomman oli vienyt mummilaan hoitoon. Jaksoin tuota suhdetta noin 4v. Ja olen siis luonteeltani todella kärsivällinen. Erosimme kun lapset olivat 2v ja 3v.
Ap, tiedätkö mitä miehesi tekee kun on kadoksissa?T: Se kenellä katoaja ex. Kirjoitin aikaisemmin.
Hän ei kerro missä on. Siitä se suurin kiksi näyttäis tulevan. Kun sitä kysyn, niin se on mielestään ok olla kertomatta.
-ap-
Teen aina palkkapäivänä. Jos ämmä olisi hiljaa ja antaisi juoda kotona, ei tarvisi kadota.
Mun exä teki tuota, osoittautui bipolaariseksi. Toinen mies jonka tunnen on epävakaa persoonallisuus ja kuulemma lähtee siksi pois ettei tapahtuisi jotain kamalaa kun suuttuu.
Tuo, ettei hän palattuaan edes kerro missä on ollut, on kuin kääntäisi veistä haavassa. Yhtä ikävästi tehty kuin se katoaminenkin. Eroa! Et todellakaan ansaitse tuollaista. Kukaan ei ansaitse.
Kerran mies jonka kanssa oltiin muutama kuukausi seurusteltu teki tuollaisen katoamisen. Muistan miten huolissani olin, ei minun elämässäni kukaan ikinä missään tilanteessa ollut vain kadonnut.
Soittelin kavereita läpi ja sen muistan miten paljon inhoa ja pettymystä nousi pintaan kun tajusin, että hän ei vain halua vastata. Se suhde oli siinä. Palautin tavaransa kaverilleen ja blokkasin kaikkialta. Vieläkin nousee sellanen kevyt v*tutus pintaan kun muistelen tuota.
Ap, tuo on ihan hirveää. Älä hyväksy tuollaista kohtelua. Sinä ansaitset parempaa.
Minun äiti harrasti katoamistemppuja lapsuudessani. Vieläkin ahdistaa, kun muistelen noita aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-Siis mitä asiaa sinulla hänelle olisi? "Yhyyy, koska tulet, missä olet"? Olisin lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta pois tuollaisesta suhteesta.
Olen aiemmin kysynyt häneltä, missä olet?
En kysy enää. Tuntuu saavan jonkinlaista nautintoa siitä, ettei kerro.
Eipä tämä tervettä ole. En jaksa tämmöistä leikkiä.
-ap-
Älä kysy, älä näytä että olisit ollut huolissasi. Elä omaa elämääsi ja lähde vaikka äidille/kaverille/lomalle pariksi viikoksi äläkä vastaa puhelimeen.
Tällaiset ihmiset uskovat, että heillä on "oikeus" tehdä mitä vaan. Kaikki muu on julmaa kontrollointia. Exäni mielestä minä en olisi kuitenkaan saanut omalla päätökselläni erota hänestä, koska eropäätöksen kuulemma pitäisi olla yhteinen :D
Aikuinen ihminen ei toimi noin, heitä pihalle tuo mieslapsi.
Kokeilen nyt suhtautua ei tavoin kuin ennen. En ole millänsäkään, kun elämäntapakatoaja palaa kotiin.
Lopetin jo perään soittamisen ja viestejä en ole lähettänyt yhtäkään tällä kertaa.
Nyt on menossa päivä 2, kun puoliso liihottelee vapaana kuin taivaan lintu. Vailla huolta ja vastuuta perheestä, niinkuin ennenkin.
-ap-
Ap, kaiva esiin ketju Narsistin keskustelutyyli. Saatat löytää sieltä oivalluksia, vertaistukea ja voimaa lähtöön.