Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit katoamistemppuihin

Vierailija
15.03.2022 |

Puoliso teillä tietymättömillä vuorokausia. Puhelimeen ei saa yhteyttä.
Vakio toimintamalli hänellä silloin, kun kritisoin käyttäytymistään. Hän ei siedä mitään negatiivista palautetta. Muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi.
Aikuismaista ei ole jättää perhe vuorokausiksi. Toistuu muutaman kuukauden välein.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex teki tota. Olin nuori ja oli mun ensimmäinen pitkä parisuhde ja ihmettelin käytöstä ja olin hädissäni. Saatiin jopa lapsia ja elo oli raskasta kun en tiennyt missä oli ja tuleeko kotia. Kasvoin siinä sitten ihmisenä ja lopettelin tavoittelemisen jossain vaiheessa. Sitä sitten ihmetteli, miksen soitellut ja viestitellyt perään. Ihmetteli vielä siinä vaiheessa kun olin hommannut itselleni ja lapsilleni asunnon. Erosta jo kohta 20v.

Ajattelen, että nyt en enää tällä katoamisreissulla lähetä viestiä. Soittanut olen eilen ja tänään. Puhelimeen ei saa yhteyttä. Aikaisemmilla reissuilla sanoi tarkistaneensa välillä, onko viestiä tullut. En soita enää. Edellinen reissu kesti viikon.

-ap-

Niin mun ex oli lähinnä juopottelemassa. Ehkä oli toisia naisiakin. En tiedä. Surullista oli se, että lapset oireilivat ja toinen lapseni peri käyttäytymisen suoraan isältä. Eli teininä harrasti näitä katoamistemppuja/puhelin kiinni/ei vastannut jne. Vaikka oli vielä pieni kun erottiin enkä hänelle ollut näistä asioista edes puhunut. Sen oli kuitenkin huomannut eli monesti kävi niin kun oli "isä viikonloppu" niin isä ei vastannut eikä ottanut lapsia. Nyt lapset siis jo aikuisia omillaan asuvia.

Nykyinen puoliso aivan toista maata. Aina kertoo missä on ja koska tulee, meillä jopa perhelinkki, eli siitä voi tarkistaa missä on(ei ole ollut tarvetta). Ei salaile mitään ja ero on huima siihen mitä muistan entisestä.

Vierailija
22/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä alkanut pohtimaan, olisiko parempi muuttaa erilleen.

-ap-

Miehen käytöksen kehityskaari tulee olemaan paheneva. Lähde heti, kun saat itsesi revittyä irti. Sulla voi olla traumasidos. Tuleeko suuri huojennus, kun mies palaa vai viha ja raivo ja pettymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Olisi

Vierailija
24/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ystäväsi sanovat? Jos et voi kertoa tapahtumista ystävillesi, se on yksi merkki suhteen epöterveydestä.

Nykyisin en puhu ystäville katoamisista. Niitä tapahtuu sen verran usein.

Tämä keskustelu täällä on tervetullutta.

Saan muiden näkökulmia asiaan.

-ap-

Vierailija
25/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE MUKAVAA! JOS :

Tietoisesti joku omasta tahdosta katoaa on omaisille se tekee kipeää tuskaa , ei halua löydetyksi .

Mutta tämmöinen , omasta tahdostaan , kadoksissa oleva

henkilö, Työllistää Turhaan myös , pelastuslaitosten ja poliisia ja

vapaa ehtoisia, jotka lähetevät omaisten tekemästä katomis ilmoituksesta liikkeelle.

Etsimmään tähän otetaan länpökameroin varustettuja , pelastushelikoptereita, joiden lento tunnit ei ole mitään halpoja!

Onneksi omaisten ei tarvitse , sen ja minkään kuluista huolehtia

Nykyisin on poliiseilla Kroneja , mutta .

Ja on jälkikoiria, voidaan pyytää sukeltajiakin, jos luullaan että , on veden varaan joutunut..

Että Paljon se kadoksissa oleva henkilö Muuten työllistää!

Ja jos vielä tietoisesti on kadoksissa on julmaa!

Omaisiaan ja pelastustoimia, poliiseja , vapaa ehtoisia kohtaan,

Itse olen joutunut etsimään kadonnutta henkilöä joka oli eksynyt maastoon.

Ja löyty.

Kysyit miten suhtauisit, jos oma puolison katomistempuun!

Tuo ei ole mikään temppu.

No itsellä ei ole puolisoa.

Johan vastasin olisi varmasti sama, kun niillä omaisilla , joiden omainen on ollut kadoksissa,

Huoli on suuri, tuskallista, niin se oliIsi suunnatonta pelkoa myös tuntisin ,kyllä toisen katoaminen se aiheuttaa paljon surua ja murhetta

No tekisin katomisilmoituksen Poliisisillle soittaisin 112 .

Olisi Tietosesti kadoksissa olevalta henkilöltä Inhimillinen kohteliaisuus Jos ilmoittaisivat , Omaisille , ettei halua tulla löydetyksi!

Oma sukulaisrni oli 30- vuotta tietoisesti kadoksissa, sitten löytyi vuotta ennen kuolemaansa oli tullut johonkin paikkakunnalle ,

Josta joku hänet tunnisti sitten , kuoli asunnossaan pois sairaus kohtaukseen.

Ei edes oma sininen lapsensa tiennyt missä hänen isä on.

Eli kokemusta on .

Suomessa katooas ihmisiä jäljettömiin ovat olleet kymmeniä vuosia kadoksissa.

Jotkut omasta tahdostaan, jotkut katoaa , siten että niihin liittyy jokin rikos.

Tahattomasti kenenkään , mitään . mikään aiheutettua katomisisa sattuu päivittäin , henkilö eksyy maastoon.

On yleinen syy.

Vierailija
26/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ystäväsi sanovat? Jos et voi kertoa tapahtumista ystävillesi, se on yksi merkki suhteen epöterveydestä.

Nykyisin en puhu ystäville katoamisista. Niitä tapahtuu sen verran usein.

Tämä keskustelu täällä on tervetullutta.

Saan muiden näkökulmia asiaan.

-ap-

Mulla on menossa toipuminen epäterveestä suhteesta. Onneksi nykyään jo tiedän, että yksi suuri hälytysmerkki on se, jos ei voi ystäville kertoa jotain.

Mikä fiilis, kun mies palaa: huojennus vai raivo ja inho?

Vierailija
27/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Miehen käytöksen kehityskaari tulee olemaan paheneva. Lähde heti, kun saat itsesi revittyä irti. Sulla voi olla traumasidos. Tuleeko suuri huojennus, kun mies palaa vai viha ja raivo ja pettymys?

Minä tunnen nyt suurta pettymystä. En voi kuvitella samaa tapaa jättää perhe määräämättömäksi ajaksi omalla kohdalla.

Palatessaan oikeastaan vain kummeksun, miten välinpitämätön hän on.

Vierailija
28/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Minä tunnen nyt suurta pettymystä. En voi kuvitella samaa tapaa jättää perhe määräämättömäksi ajaksi omalla kohdalla.

Palatessaan oikeastaan vain kummeksun, miten välinpitämätön hän on.

Nyt ei ole sama kuin miehen palatessa. Mutta siis, et koe mitään helpotusta ja huojennusta, kun hän palaa? Hyvä, jos niin on. Ero on helpompi. Ja mielestäni sun ja etenkin lasten vuoksi välttämätön.

Vierailija
30/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta riittäisi. Tuohan on ihan mielipuolista, mitä helvettiä. :D

Mies pitää sinua täysin pilkkanaan, ap. Ja sinä valitset jäädä.

Vierailija
31/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaikea kohdata totuutta. Itse toivun tässä siitä, kun tuttu mies esitti olevansa minuun rakastunut, mutta piti lähinnä halpana huo**na.

Vierailija
32/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä tuo tekee lapsille.

Minun äitini oli samanlainen katoilija, ja voin kertoa että kamalaa oli, vaikka en sitä isälleni näyttänytkään. Hänellä oli huolta muista asioista riittämiin. Äitini sekoilu jätti kuitenkin jäljet, on todella vaikeaa taistella niitä malleja vastaan joita kotona on saatu, onneksi on hyvä ja kärsivällinen mies joka ymmärtää.

Vierailija
33/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kyselemästä perään, ap. Ja tilaa ulko-oven lukkoon uudelleensarjoitus. Jos se ei onnistu, asennuta turvalukko. Samalla voit alkaa pakkailla tulevan eksäsi tavaroita, jotta ne ovat mahdollisimman nopeasti ulkona kämpästä sitten, kun hän taas vaivautuu paikalle.

Vierailija
34/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Todellakin olisi. Ei tuo ole aikuisen ja perheellisen ihmisen käytöstä. Täysin vastuutonta, julmaa ja itsekästä vallankäyttöä.

Mieti nyt vähän millaisen mallin tuo antaa lapsillekin. Aika turvaton tunnelma, kun iskä katoilee yhtäkkiä päiväkausiksi.

Vierailija
35/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois seuraavan katoamistempun aikana.

Tai viet miehen tavarat roskalavalle tai hyväntekeväisyyteen ja vaihdat lukot hänen poissaollessaan. Sanot vain että luulit hänen kuolleen etkä kestänyt nähdä hänen tavaroitaan surussasi.

Tietty voit myös pakata ne valmiiksi ja jättää oven pieleen, mutta takaisin älä ota.

Mies ilmeisesti ei käy töissä kun pystyy katoilemaan päiväkausiksi kerrallaan?

Oletko koskaan miettinyt mitä sinä saat tästä suhteesta? Et ainakaan rakkautta, turvaa tai kumppanuutta.

Vierailija
36/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex teki tota. Olin nuori ja oli mun ensimmäinen pitkä parisuhde ja ihmettelin käytöstä ja olin hädissäni. Saatiin jopa lapsia ja elo oli raskasta kun en tiennyt missä oli ja tuleeko kotia. Kasvoin siinä sitten ihmisenä ja lopettelin tavoittelemisen jossain vaiheessa. Sitä sitten ihmetteli, miksen soitellut ja viestitellyt perään. Ihmetteli vielä siinä vaiheessa kun olin hommannut itselleni ja lapsilleni asunnon. Erosta jo kohta 20v.

Ajattelen, että nyt en enää tällä katoamisreissulla lähetä viestiä. Soittanut olen eilen ja tänään. Puhelimeen ei saa yhteyttä. Aikaisemmilla reissuilla sanoi tarkistaneensa välillä, onko viestiä tullut. En soita enää. Edellinen reissu kesti viikon.

-ap-

Siis mitä asiaa sinulla hänelle olisi? "Yhyyy, koska tulet, missä olet"? Olisin lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta pois tuollaisesta suhteesta.

Olen aiemmin kysynyt häneltä, missä olet?

En kysy enää. Tuntuu saavan jonkinlaista nautintoa siitä, ettei kerro.

Eipä tämä tervettä ole. En jaksa tämmöistä leikkiä.

-ap-

Vierailija
37/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso tuollaista.

Mies ei taida paljon lapsistaan(kaan) välittää?

Vierailija
38/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat kohdella itseäsi ja lapsiasi noin?

Mä pyytäisin jotain kaveriani laittamaan miehelle viestin että lapset ovat yksin kotona ja sinua ei löydy mistään. Palaisi kotiin tuskin silloinkaan. Mutta kun lopulta suvaitsisi saapua olisi eropaperit valmiina ja lukot uudellen sarjoitettu.

Mitä tapahtuisi jos sinulle tai lapsille todella sattuisi joku onnettomuus hänen poissa ollessaan?

Vierailija
39/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi enää hetkeäkään.

Yksi mies aikoinaan tuota touhua yritti ja kerran menin tuohon ansaan ja soittelin perään koska luulin että jotain sattunut. No ei ollut, äijä oli dokaamassa eikä nyt vaan huvittanut vastata puhelimeen. Toisella kerralla en enää soitellut ja sitten tämä ihmetteli miksi en soita perään, enkö välitä yhtään. Kolmatta kertaa en jäänyt enää odottamaan. Katsoin että ei ole minun tehtävänä alkaa opettamaan aikuiselle miehelle käytöstapoja.

Vierailija
40/152 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Missä se on ja mitä se tekee poissaollessaan?

No, meillä "se" meni makaamaan talven aikaan valaisemattomalle tielle siinä toivossa, että joku ajaisi yli. Häntä etsittiin milloin omaisten, milloin poliisin voimin. Kännyköitä ei vielä ollut.

Jos vain voit, niin hae ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan