Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?
Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.
Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O
Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?
Kommentit (46)
Kukaan ei tule tunnustamaan, että on itse tällainen tapaus.
Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.
Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.
Itseäni ärsyttää tämä suunnattomasti.
Minulla on alentunut vastustuskyky pysyvän sytostaattilääkityksen vuoksi. Olen tämän avoimesti kertonut niin töissä kuin vapaa-ajalla. Silti osaa tämä ei liikuta tippaakaan. Ihan suvereenisti tulevat viereeni istumaan ja kertovat, että Milo-Olivia meni tänään jo kouluun, kun oksensi koko eilisen, mutta tänään ei enää aamulla oksentanut. Tai tulevat kylään kertomatta, että koko perhe on juuri ollut kuumetaudissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alentunut vastustuskyky pysyvän sytostaattilääkityksen vuoksi. Olen tämän avoimesti kertonut niin töissä kuin vapaa-ajalla. Silti osaa tämä ei liikuta tippaakaan. Ihan suvereenisti tulevat viereeni istumaan ja kertovat, että Milo-Olivia meni tänään jo kouluun, kun oksensi koko eilisen, mutta tänään ei enää aamulla oksentanut. Tai tulevat kylään kertomatta, että koko perhe on juuri ollut kuumetaudissa.
Tuo on jo tosi törkeää.
Laskut ei odota sitä että tervehtyisin. Siinä se yleisin syy luultavasti.
Ongelma on siinäkin, että taudit tarttuvat herkimmin siinä vaiheessa, kun oireita ei vielä ole. Ei silloin tiedä jäädä kotiin.
Koska MINÄ olen niin ylivertaisen tärkeä töissä. Ilman minua ei pärjätä. Siksi menen tartuttamaan muut. MINÄ MINÄ MINÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo tosi törkeää.
Tällaista käytöstä on valitettavasti todella paljon. Joudun aina ennen kylään menoa kysymään, että olettehan varmasti olleet terveenä. Ihmiset eivät muuten totuutta kertoisi.
T. Tuo aiempi
Pakko mennä duuniin, ettei saa kenkää ahteriin ja sitten kuolee nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Pankkiinko lähdet ne maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkiinko lähdet ne maksamaan?
Et käy töissä niin et saa rahaa maksaa niitä laskuja. Velkojat ovat armottomia.
Esitin kipeää viime viikolla niin nyt pitää esittää tervettä
Minulla on semmoinen tilanne että hyödyn siitä jos työkaverit sairastuvat. Todella typerä tilanne mutta näin se vaan menee
Miehen lääkäriveli tuli suvun yhteiseen joulunviettoon, ja ilmoitti pöydässä, että hänellä on vatsatautia. Olin silloin raskaana, ja minulle tuli tuo tauti sekä meidän taaperolle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kuullut palkallisesta sairauslomasta? Vai oletko yrittäjä, joka levittää sitten taudin yksintein koko kaupunkiin? Tollo olet joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.
Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.
Työnantaja ei ilahdu, kun sairaana töihin tullut sairastuttaa koko tiimin. Meillä tuli koronaan sairastunut töihin. Hänen koko perheensä sairasti, mutta kukaan ei ollut testannut, että kyseessä on korona... Sitten testasivat, mutta vähän myöhässä kun töissäkin jo sairastuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kuullut palkallisesta sairauslomasta? Vai oletko yrittäjä, joka levittää sitten taudin yksintein koko kaupunkiin? Tollo olet joka tapauksessa.
Ei ole mikään automaatio sen saaminen. Kokemusta on.
Miksi et itse jää kotiin, jos noin paljon pelottaa että saat jonkin taudin
Omassa ystäväpiirissäni on tällainen tapaus. Muuten aivan ihana ja viisas ihminen, mutta lähtee sairaana ihan normaalisti töihin ja harrastuksiin. Lapsetkin laittaa kipeänä kouluun, jos ei ole kuumetta. Oksennustaudista ei todellakaan pidä mitään parin viikon varoaikaa, vaan kutsuu ihmisiä kylään.