Nyt se on loppu! MUUTAN ULKOMAILLE
Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu.
Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan.
Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:44"]On suuri ero valkoisella ja tummalla maahanmuuttajalla [/quote] No sitten olet ihan vaan pelkkä rasisti.
[/quote]
Miten niin? Sinun mielestäsikö ei ole mitään eroa sillä onko maahanmuuttaja norjalainen tai sudanilainen?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:12"]Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu. Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan. Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä. [/quote] Ymmärräthän, että jos muutat toiseen maahan, niin olet myös itse maahanmuuttaja sen jälkeen? Omituinen logiikka parjata ensin mamuja ja sitten tehdä se itse perässä. [/quote] Etköhän nyt itse syyllisty liialliseen yleistämiseen, kun pistät kaikki mamut yhteen ja samaan kasaan? Mamulla ja mamulla on eroa. Yksi toimii lääkärinä, toinen porukassa yllätysrakastelee suomalaisten naisten kanssa. [/quote] Somaleita on kyllä esim Helsingissä lääkäreinä, vituttaako?
[/quote]
Kuka somaleista on sanonut sanaakaan? En ainakaan minä. Kovin nopeasti riensit stereotypioiden pariin. Olisitkohan taipuvainen rotupohjaiseen ihmisten luokittelemiseen, kun tuollaisia ajatusloikkia teet?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:12"]Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu. Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan. Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä. [/quote] Ymmärräthän, että jos muutat toiseen maahan, niin olet myös itse maahanmuuttaja sen jälkeen? Omituinen logiikka parjata ensin mamuja ja sitten tehdä se itse perässä. [/quote] Etköhän nyt itse syyllisty liialliseen yleistämiseen, kun pistät kaikki mamut yhteen ja samaan kasaan? Mamulla ja mamulla on eroa. Yksi toimii lääkärinä, toinen porukassa yllätysrakastelee suomalaisten naisten kanssa. [/quote] Minun tuntemat mamut on lääkäreitä. Sinulla sen sijaan on vakavia puutteita aivokapasiteetissa.
[/quote]
Sinulla on vakavia puutteita kontaktipintasi laajuudessa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:55"]
Miten musta vaikuttaa siltä, että Suomi ei tule menettämään mitään jos ap muuttaa ulkomaille...
[/quote]
Minusta puolestaan tuntuu siltä, että Suomi ei saavuta mitään sillä että sinä tänne jäät.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"]
Tervetuloa tänne ulkomaille. Onhan näitä vielä Suomea parempia maita vaikka paratiisihan voi löytyä vain oman mielen kautta.
Kyllä se silti ihmeen hyvältä tuntuu kun saa itse päättää asioistaan, ja ne ihan perusasiat kuten lääkärikäynnit ja byrokratia vain yksinkertaisesti toimivat!
Toki väärän maan valitsemalla asiat voi mennä huonompaankin suuntaan, nämä "Ulkomaat" kun on aika laaja käsite, muista että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Nykyään netistä voi ottaa asioista hyvin etukäteen selvää.
[/quote]
Tuskin sitten asustat esim. Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa. Olen kuullut kerrottavan, että noissa maissa on sellainen "manjaana-meininki", että mikään ei toimi, on sitten kysymys vaikkapa jääkaapin toimituksesta tai internetyhteyden toimivuudesta/toimimattomuudesta, niin miehiä hommiin ei kuulu eikä näy, vaikka soittelisit perään vaikka kuinka. Kohautellaan vain olkapäitä ja luvataan, luvataan ja luvataan, eikä kukaan koskaan ikinä kuulu eikä näy.
Likipitäen ainoa maa, johon minä voisin kuvitella muuttavani on Saksa. Germaanit ovat sen verran jämptiä kansaa, että niiden kanssa minuntyyppiseni erittäin lyhyellä pinnalla ja kärsivällisyydellä varustettu ihminen voisi joten kuten tulla toimeen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:00"]
Miten musta vaikuttaa siltä, että Suomi ei tule menettämään mitään jos ap muuttaa ulkomaille...
[/quote]
Minusta puolestaan tuntuu siltä, että Suomi ei saavuta mitään sillä että sinä tänne jäät.
[/quote]
Samaa mieltä ja näkyy vitusti kiinnostavan toisten menemiset. Toki kiinnostaa, kun itse ei pysty.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:00"]
[/quote]
[/quote]
Samaa mieltä ja näkyy vitusti kiinnostavan toisten menemiset. Toki kiinnostaa, kun itse ei pysty.
[/quote]
Onpa omituinen kommentti. Onko jo liian hiki tässä helteessä?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:02"]
Tervetuloa tänne ulkomaille. Onhan näitä vielä Suomea parempia maita vaikka paratiisihan voi löytyä vain oman mielen kautta.
Kyllä se silti ihmeen hyvältä tuntuu kun saa itse päättää asioistaan, ja ne ihan perusasiat kuten lääkärikäynnit ja byrokratia vain yksinkertaisesti toimivat!
Toki väärän maan valitsemalla asiat voi mennä huonompaankin suuntaan, nämä "Ulkomaat" kun on aika laaja käsite, muista että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Nykyään netistä voi ottaa asioista hyvin etukäteen selvää.
[/quote]
Tuskin sitten asustat esim. Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa. Olen kuullut kerrottavan, että noissa maissa on sellainen "manjaana-meininki", että mikään ei toimi,
[/quote]
Ei päde ainakaan Ranskaan.
Minusta tämä on niin hupaisaa...ensin päivitellään, kuinka otetaan pakolaisia ja blaa blaa ja sitten ratkaisu on, et itse lähtee elintasopakolaiseksi. DDD Logiikka on pistämätön. Ja tietysti niiden - mielellään ei-eurooppalaisten - asukkaiden siellä uudessa onnelassa pitää ottaa ap avoimin sylin ja kiitollisina vastaan. Nyt tulee nimittäin laatumamu sinne teidän sekaan.
Mut sä ap joudut pettymään, sinut ottaa avoimesti ja ystävällisesti vastaan ne vtun hörhöt ja suvakit ja hyysärit. Sun sielunsiskot ja -veljet katsoo sinua karsein silmin, olethan tullut sekoittamaan heidän kulttuuriaan ja viet työpaikat ja naiset ja miehet ja rikoksiakin varmaan teet. Asuntojen hinnat laskee, minne sitten muutatkin, sillä ei nämä kantapeikot halua mamuja sekaansa. Voi voi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:11"]
Minusta tämä on niin hupaisaa...ensin päivitellään, kuinka otetaan pakolaisia ja blaa blaa ja sitten ratkaisu on, et itse lähtee elintasopakolaiseksi. DDD Logiikka on pistämätön. Ja tietysti niiden - mielellään ei-eurooppalaisten - asukkaiden siellä uudessa onnelassa pitää ottaa ap avoimin sylin ja kiitollisina vastaan. Nyt tulee nimittäin laatumamu sinne teidän sekaan.
Mut sä ap joudut pettymään, sinut ottaa avoimesti ja ystävällisesti vastaan ne vtun hörhöt ja suvakit ja hyysärit. Sun sielunsiskot ja -veljet katsoo sinua karsein silmin, olethan tullut sekoittamaan heidän kulttuuriaan ja viet työpaikat ja naiset ja miehet ja rikoksiakin varmaan teet. Asuntojen hinnat laskee, minne sitten muutatkin, sillä ei nämä kantapeikot halua mamuja sekaansa. Voi voi.
[/quote]
Pistitpä pistämättömästi. Yläpeukku!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:02"]
[/quote]
Tuskin sitten asustat esim. Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa. Olen kuullut kerrottavan, että noissa maissa on sellainen "manjaana-meininki", että mikään ei toimi, on sitten kysymys vaikkapa jääkaapin toimituksesta tai internetyhteyden toimivuudesta/toimimattomuudesta, niin miehiä hommiin ei kuulu eikä näy, vaikka soittelisit perään vaikka kuinka. Kohautellaan vain olkapäitä ja luvataan, luvataan ja luvataan, eikä kukaan koskaan ikinä kuulu eikä näy.
Likipitäen ainoa maa, johon minä voisin kuvitella muuttavani on Saksa. Germaanit ovat sen verran jämptiä kansaa, että niiden kanssa minuntyyppiseni erittäin lyhyellä pinnalla ja kärsivällisyydellä varustettu ihminen voisi joten kuten tulla toimeen.
[/quote]
Oma vikasi on muuten jos kärsivällisyytesi ja pinnasi on lyhyt.
Hymyilyttää tosi usein, kun Suomessa asuvat ruikuttavat miten tämä ja tuo ei toimi tuolla maassa ja on niin vanhanaikaista ja muutenkin vanhoillista ym. Kuvitellaanko Suomessa, että ihmisen henkisen kehityksen, taloudellisen hyvinvoinnin, elämän nautinnollisuuden, hauskuuden ja onnellisuuden optimimaa on siellä napapiirillä?? Ei ole. Elämän nautinnollisuus ei muodostu siitä miten esim. helppoa on asioida pankissa tai tulee äitiysrahaa niin ja niin paljon tai meilla on Nokia.
Asun muuten Saksassa ja tämäkään ei ole ollenkaan niin jämäkkä ja täsmällinen maa kuin luulet. Kaukana siitä, koska väkeäkin täällä on paljon. Mutta rento asenne, taloudellinen vapaus hyvien palkkojen muodossa, loistava sosiaaliturva oikeasti ja moni muu asia tekee Saksassa asumisesta melko nautinnollista, mutta mikään maa ei ole täydellinen. En kaipaa yhtään Suomen sääntöseppoja ja kateellista verotusta.
Kiva varmaan kuvitella jossain perähikiän torpassa, ettei etelän maissa mikään toimisi. Espanjassa kaikki on toiminut hyvin, tilatut tavarat toimitetaan sovitulla kellonlyömällä ja netti toimii loistavasti, näin muutamia esimerkkejä mainitakseni. Ei Espanja mikään unelmien yhteiskunta silti ole, mutta monet asiat toimivat paremmin kuin yleensä luullaan. Tietty jos ei osaa kieltä, niin sitten voi olla hankalampaa järkätä asioitaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:12"]Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu. Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan. Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä. [/quote] Ymmärräthän, että jos muutat toiseen maahan, niin olet myös itse maahanmuuttaja sen jälkeen? Omituinen logiikka parjata ensin mamuja ja sitten tehdä se itse perässä. [/quote] Etköhän nyt itse syyllisty liialliseen yleistämiseen, kun pistät kaikki mamut yhteen ja samaan kasaan? Mamulla ja mamulla on eroa. Yksi toimii lääkärinä, toinen porukassa yllätysrakastelee suomalaisten naisten kanssa. [/quote] Somaleita on kyllä esim Helsingissä lääkäreinä, vituttaako?
[/quote]Koululääketiede ja monikultuuri pois
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:16"]
Kiva varmaan kuvitella jossain perähikiän torpassa, ettei etelän maissa mikään toimisi. Espanjassa kaikki on toiminut hyvin, tilatut tavarat toimitetaan sovitulla kellonlyömällä ja netti toimii loistavasti, näin muutamia esimerkkejä mainitakseni. Ei Espanja mikään unelmien yhteiskunta silti ole, mutta monet asiat toimivat paremmin kuin yleensä luullaan. Tietty jos ei osaa kieltä, niin sitten voi olla hankalampaa järkätä asioitaan.
[/quote]
Tämä ihmettelijä asuu niinkin perähikiällä kuin Turussa. Ja ihmettelin siksi, että olen lukenut/kuullut omakohtaisesti vastaavia kommentteja ns. etelänmailla niin pidempään kuin lyhyenkin aikaa asuneilta. Ihan kiva, jos teillä on asiat hyvin, mutta en usko, että itse viitsisin ottaa riskia. Muuttaisin - jos muuttaisin - edelleenkin Saksaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:03"]
[/quote]sori, vahinkoalapeukku tälle.
Vapaa liikkuvuus on haitallista jos se koskee myös arabeja ja afrikkalaisia
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:15"]
Oma vikasi on muuten jos kärsivällisyytesi ja pinnasi on lyhyt.
[/quote]
No, niin onkin. Sanoinko jotain muuta? Miksi lauot itsestäänselvyyksiä?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:16"]
[/quote]
Tämä ihmettelijä asuu niinkin perähikiällä kuin Turussa. Ja ihmettelin siksi, että olen lukenut/kuullut omakohtaisesti vastaavia kommentteja ns. etelänmailla niin pidempään kuin lyhyenkin aikaa asuneilta. Ihan kiva, jos teillä on asiat hyvin, mutta en usko, että itse viitsisin ottaa riskia. Muuttaisin - jos muuttaisin - edelleenkin Saksaan.
[/quote]
Ei lyhyellä pinnalla ja kärsimättömyydelle Saksaan kannata muuttaa. Et taida tuntea maata hyvin, joten maitojuna Turkuun odottaa sinua varmasti.
Saksa ja Itävalta ovat loistavia paikkoja asua Euroopassa myös :)!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"]Mihin ajattelit suunnata? [/quote] minäkin otan mielelläni vinkkiä vastaan. Kanada varmaan olisi hyvä, mutta ilmasto siellä ei houkuttele. Uusi-Seelanti taas on liian kaukana, kun pakko täälläkin on välillä käydä perheen luona. Mitä muuten teet työksesi? [/quote]joo, luin huonosti. Mikä sinusta tulee, kun valmistut?
[/quote]
En kehtaa kertoa, mutta sellainen ala, jonka töitä on varsinkin Australiassa. Sinällään Australia ei ole "unelma" paikka minulle, mutta ovat ainakin järissään maahanmuuton suhteen.
-ap
[/quote]Ja muutenkin varmaan enemmän järjissään kuin suomalaiset. Täällä kun puhutaan pelkkiä fraaseja ilman että mitään tapahtuu. Eivätkä vain poliitikot vaan ihan tavalliset ihmiset. Oletko huomannut: ihmiset ovat kuin koneita, suurella osalla ei mitään yhteyttä tunteisiin. Ei empatiakykyä, ihminen saa vaikka kuolla kadulle nenän eteen eikä ohikulkevilla ilmekään värähdä.
Verovarojen kähmintää joka puolella. "Yrityksiä", jotka käyttävät valtion tukia palkkaukseen ja käyttävät ilmaisia työntekijöitä kun ei palkanmaksu kiinnosta.