Nyt se on loppu! MUUTAN ULKOMAILLE
Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu.
Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan.
Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"] Tervetuloa tänne ulkomaille. Onhan näitä vielä Suomea parempia maita vaikka paratiisihan voi löytyä vain oman mielen kautta. Kyllä se silti ihmeen hyvältä tuntuu kun saa itse päättää asioistaan, ja ne ihan perusasiat kuten lääkärikäynnit ja byrokratia vain yksinkertaisesti toimivat! Toki väärän maan valitsemalla asiat voi mennä huonompaankin suuntaan, nämä "Ulkomaat" kun on aika laaja käsite, muista että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Nykyään netistä voi ottaa asioista hyvin etukäteen selvää. [/quote] Tuskin sitten asustat esim. Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa. Olen kuullut kerrottavan, että noissa maissa on sellainen "manjaana-meininki", että mikään ei toimi, on sitten kysymys vaikkapa jääkaapin toimituksesta tai internetyhteyden toimivuudesta/toimimattomuudesta, niin miehiä hommiin ei kuulu eikä näy, vaikka soittelisit perään vaikka kuinka. Kohautellaan vain olkapäitä ja luvataan, luvataan ja luvataan, eikä kukaan koskaan ikinä kuulu eikä näy. Likipitäen ainoa maa, johon minä voisin kuvitella muuttavani on Saksa. Germaanit ovat sen verran jämptiä kansaa, että niiden kanssa minuntyyppiseni erittäin lyhyellä pinnalla ja kärsivällisyydellä varustettu ihminen voisi joten kuten tulla toimeen. [/quote] Toisen puolen suku on juuriltaan saksasta, en ole aapee, mutta sinne olen menossa. Johtuukohan luonteeni geeneistä, kun olen kärsimätön ja haluan asioiden sujuvan hyvin ja nopeasti. Hyvä maa varmaan mulle sitten. Sveitsiäkin mietin. Olen kansainvälisellä alalla, pitäisi löytää töitä.
[/quote]
Sitten Saksa ei ole hyvä maa sinulle. Täällä jo 8:tta vuotta asuva.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:22"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"] Mihin ajattelit suunnata? [/quote] Australia, Kanada. Euroopasta Sveitsi tai Tanska. Ja juu, olen ollut ja asunut Australiassa, eikä sinne ole vaikeaa saada viisumia. -ap [/quote] Kanadassa ja Australiassa ei muuta olekaan kuin maahamuuttajia - alkuperäiskansojen lisäksi - eli jos ne pelottaa niin ei sinne. Ja Sveitsissä on paljon turvapaikan saaneita. [/quote] Niinhön siellä on, mutta turvapaikanhakijoita ei virtaa kun meren mutaa kyseisiin maihin. ap [/quote] Mitä väliä sillä on? Sinun verorahoillasi elätetään siellä juurikin maahanmuuttajia, jos sitä pelkäät kuten sanoit. Sitä paitsi voit yllättyä siitä millaisia määriä pakolaisia esim Kanada ja Sveitsi Suomeen verrattuna ottavat vastaan. Ei kannata uskoa kaikkea Persujen propagandaa.
[/quote]
Olen asunut ja työskennellyt Sveitsissä, joten tiedän että ottavat paljon mamuja vastaan. Mutta; työttömyys on siellä matala, kansalla on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa äänestämällä, valtio on hyvinvoiva.
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:35"]
Ilmaiset koulutukset kelpaa kuitenkin. Peruskoulut + yksi tutkinto valmiina, ja nyt aloitat yliopistossa toista. Paljonkohan veroja olet maksanut suhteessa siihen mitä olet itse valtiolle tullut maksamaan? Ja kehtaat valittaa että sulta oltais jotain ottamassa. Suomen työssäkäyvät ovat maksaneet sun elämäsi tähän asti, ja kun paperit on taskussa niin lähdet iloisesti ulkomaille koska verojen maksu ei kiinnosta.
[/quote]
Koska ketuttaa tämä tilanne niin paljon, niin en näe enää asiassa mitään väliä; jos jäisin Suomeen, joka tapauksessa kustantaisin kasvavaa (ja sinkkuna en nyt muutenkaan saisi yhteiskunnalta erityisesti takaisin) maahanmuuttajien laumaa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:39"]
Mitä, jos vain ostaisi talon vaikka Kanadasta? Eikös sinne sitten vain saisi mennä asustamaan?
[/quote]
Ei onnistu ainakaan Ausseissa noin. Tuota nimittäin yrittää monet ja sitten tulee pettymys kun ei saakkaan asua siellä ostamassaan talossa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:38"]
Ausseissa ei taida päästä mamut töihn muualle kuin kaivoksiin, joten ap:llä lienee kaivosalan tutkinto?
[/quote]
Höpönlöpön, pääsee vaikka kokin hommiin ja saa viisumin. Australia ei ole tässä suhteessa mikään Yhdysvallat. Tietenkin papereita saa täytellä, mutta ei erityisen vaikeaa.
-ap
Yksi syy lähteä suomesta on maahanmuuttajat ja ratkaisuna lähdet itse maahanmuuttajaksi? Hieno logiikka.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:30"]
Saksa ja Itävalta ovat loistavia paikkoja asua Euroopassa myös :)!
[/quote]
Jos kerran pakolaisia AP on lähössä pakoon, niin saksaan niitä tulee eniten koko euroopassa. Että sillee.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:12"]Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu. Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan. Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä. [/quote] Ymmärräthän, että jos muutat toiseen maahan, niin olet myös itse maahanmuuttaja sen jälkeen? Omituinen logiikka parjata ensin mamuja ja sitten tehdä se itse perässä.
[/quote]
Tämä on tätä viisastelua. Eli uudelleen; en voi hyväksyä valtaisaa TURVAPAIKANHAKIJOIDEN (lue elintasosiirtolaisten) määrää. Heistä ei ole Suomelle (tässä tilanteessa) mitään muuta kuin kuluja. Kyllä, tiedän että kuulostaa kauhealta, mutta näin asia vain tilastojen valossa on.
Minulla ei ole mitään vastaan maahanmuuttajia, jotka itse ansaitsevat elantonsa, sopeutuvat yhteiskuntaa ja kunnioittavat maan perinteitä ja lakeja.
Tuskastuttaa, kuinka poliitikot eivät vain Suomessa vaan ylipäätään Euroopassa ajattele omien maittensa kansalaisten etua.
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:38"]
Ausseissa ei taida päästä mamut töihn muualle kuin kaivoksiin, joten ap:llä lienee kaivosalan tutkinto?
[/quote]
Höpönlöpön, pääsee vaikka kokin hommiin ja saa viisumin. Australia ei ole tässä suhteessa mikään Yhdysvallat. Tietenkin papereita saa täytellä, mutta ei erityisen vaikeaa.
-ap
[/quote]
Varmaan noin, ja sitä paitsi Australiassa kaivostyöläisillä on ihan älyttömät palkat. Juuri viime viikolla luin jonkun haastattelun aussimiehestä joka oli muuttanut naisen perässä Suomeen ja harmitteli sitä, että ausseissa sai kaivostyöläisenä hyvää palkkaa (olisikohan ollut n. 6000 €), mutta Suomessa kaivostyöllä ei kunnolla edes elä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"]
Pakolaisongelma on maailmanlaajuinen. Pohjois-Koreassa tosin ei taida tätä ongelmaa olla, muita kylläkin.
[/quote]
Pakolaisongelma juu, mutta elintasopakolaisongelma on vain EU:ssa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:11"]
Minusta tämä on niin hupaisaa...ensin päivitellään, kuinka otetaan pakolaisia ja blaa blaa ja sitten ratkaisu on, et itse lähtee elintasopakolaiseksi. DDD Logiikka on pistämätön. Ja tietysti niiden - mielellään ei-eurooppalaisten - asukkaiden siellä uudessa onnelassa pitää ottaa ap avoimin sylin ja kiitollisina vastaan. Nyt tulee nimittäin laatumamu sinne teidän sekaan.
Mut sä ap joudut pettymään, sinut ottaa avoimesti ja ystävällisesti vastaan ne vtun hörhöt ja suvakit ja hyysärit. Sun sielunsiskot ja -veljet katsoo sinua karsein silmin, olethan tullut sekoittamaan heidän kulttuuriaan ja viet työpaikat ja naiset ja miehet ja rikoksiakin varmaan teet. Asuntojen hinnat laskee, minne sitten muutatkin, sillä ei nämä kantapeikot halua mamuja sekaansa. Voi voi.
[/quote]
Tiedätkö, olen olluta mamu ja se vain pitää hyväksyä, että olen asuinmaassasi mamu. Saat pisteliäitä kommentteja, aksenttiasi kommentoidaan, huokaillaan ja kettuillaan. Mutta mitä sitten. Se on sen hinta ja jos ei sitä siedä ja kestä, sitten varmaan pitää palata takaisin kotiin.
ap
Ap:n logiikka on ihan naurettava. Kanadassa ja USAssahan on järjetön määrä maahanmuuttajia. Esimerkiksi Torontossa puolet asukkaista on mamuja.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:35"]
Ilmaiset koulutukset kelpaa kuitenkin. Peruskoulut + yksi tutkinto valmiina, ja nyt aloitat yliopistossa toista. Paljonkohan veroja olet maksanut suhteessa siihen mitä olet itse valtiolle tullut maksamaan? Ja kehtaat valittaa että sulta oltais jotain ottamassa. Suomen työssäkäyvät ovat maksaneet sun elämäsi tähän asti, ja kun paperit on taskussa niin lähdet iloisesti ulkomaille koska verojen maksu ei kiinnosta.
[/quote]
Onko Suomi vankila, josta ei saa muuttaa ikinä pois? Suomessa ei ole edes työtä, akateeminen työttömyys kasvaa kasvamistaan. Miten niitä veroja pääsee maksamaan, kun ei saa edes työtä?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:12"]Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu. Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan. Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä. [/quote] Ymmärräthän, että jos muutat toiseen maahan, niin olet myös itse maahanmuuttaja sen jälkeen? Omituinen logiikka parjata ensin mamuja ja sitten tehdä se itse perässä.
[/quote]
Tämä on tätä viisastelua. Eli uudelleen; en voi hyväksyä valtaisaa TURVAPAIKANHAKIJOIDEN (lue elintasosiirtolaisten) määrää. Heistä ei ole Suomelle (tässä tilanteessa) mitään muuta kuin kuluja. Kyllä, tiedän että kuulostaa kauhealta, mutta näin asia vain tilastojen valossa on.
Minulla ei ole mitään vastaan maahanmuuttajia, jotka itse ansaitsevat elantonsa, sopeutuvat yhteiskuntaa ja kunnioittavat maan perinteitä ja lakeja.
Tuskastuttaa, kuinka poliitikot eivät vain Suomessa vaan ylipäätään Euroopassa ajattele omien maittensa kansalaisten etua.
-ap
[/quote]
Miksi turvapaikanhakija ei hankkisi uudessa maassa elantoansa, sopeutuisi yhteiskuntaan ja kunnioittaisi maan perinteitä ja lakeja? Mitä mieltä olet esimerkiksi Chinatowneista, Little Italyista ynnä muista? Eiväthän hekään sopeudu uuden maan yhteiskuntaan, vaan tuovat omat tavat mukanaan. Miten se on poikkeus?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015]
-ap
[/quote]
Jutut sen verran poliittisia ja jankkausta ulkomaalaisista, et tuskin tää on mikään muuttoa harkitseva henkilö, silloin olis monia muita motiiveja ja kiinnostaisi monet muutkin asiat... eikä oo loogista siinäkään mielessä, että Suomessa on niin äärimmäisen vähän pakolaisia verrattuna melkein mihinkään muuhun maahan.
Myös tiedot Australiasta hyvin heikkoja, siellähän ollaan ihan äärimmäisen tarkkoja työlupien kanssa ja muutenkin maahantulijoiden kanssa... siinä australian lentokenttää kuvaavassa ohjelmassa käännytetään koko ajan ihmisiä esim sillä perusteella, että pyrkii lomaviisumilla maahan, mutta näyttääkin siltä, että aikoo tehdä töitä. Tai on tuomio marijuanasta omassa maassa, niin Ausseihin ei mitään asiaa. Mutta alottajan mukaan sinne pääsee ja saa työviisumin tosta vaan helposti...
Eiköhän alottaja oo joku kotimaahan asemoitu persu.
Suomessa on maahanmuuttajista johtuvia ongelmia (Kiitos persut!!!) varmaan vähemmän kuin yhtään missään.
Täsmälleen samaa miettinyt, täält on päästävä pois!
M35
Hyvä päätös. Tosin edessäsi on vielä viisi pitkää vuotta. Otan osaa niiden johdosta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:22"]Sinällään Australia ei ole "unelma" paikka minulle, mutta ovat ainakin järissään maahanmuuton suhteen.
-ap
[/quote]
Tämä muutos on tapahtunut vasta hiljattain. Maahan on ehtinyt saapua siirtolaisia yhdestä sun toisestakin maasta, ja aika lapsellinen olet, jos kuvittelet, että he kaikki ovat töissä. Lisäksi aboriginaalien asema on edelleen huono, mutta sinä varmaan käännät vaan pääsi toisaalle, kun näet yhteiskunnasta syrjäytyneitä ihmisiä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Australia#Multiculturalism_policy
Australia - - - has become one of the most multicultural and diverse countries with more than 200 languages and about 25 percent of the population from overseas countries of birth
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"]
Tervetuloa tänne ulkomaille. Onhan näitä vielä Suomea parempia maita vaikka paratiisihan voi löytyä vain oman mielen kautta.
Kyllä se silti ihmeen hyvältä tuntuu kun saa itse päättää asioistaan, ja ne ihan perusasiat kuten lääkärikäynnit ja byrokratia vain yksinkertaisesti toimivat!
Toki väärän maan valitsemalla asiat voi mennä huonompaankin suuntaan, nämä "Ulkomaat" kun on aika laaja käsite, muista että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Nykyään netistä voi ottaa asioista hyvin etukäteen selvää.
[/quote]
Tuskin sitten asustat esim. Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa. Olen kuullut kerrottavan, että noissa maissa on sellainen "manjaana-meininki", että mikään ei toimi, on sitten kysymys vaikkapa jääkaapin toimituksesta tai internetyhteyden toimivuudesta/toimimattomuudesta, niin miehiä hommiin ei kuulu eikä näy, vaikka soittelisit perään vaikka kuinka. Kohautellaan vain olkapäitä ja luvataan, luvataan ja luvataan, eikä kukaan koskaan ikinä kuulu eikä näy.
Likipitäen ainoa maa, johon minä voisin kuvitella muuttavani on Saksa. Germaanit ovat sen verran jämptiä kansaa, että niiden kanssa minuntyyppiseni erittäin lyhyellä pinnalla ja kärsivällisyydellä varustettu ihminen voisi joten kuten tulla toimeen.
[/quote]
Toisen puolen suku on juuriltaan saksasta, en ole aapee, mutta sinne olen menossa. Johtuukohan luonteeni geeneistä, kun olen kärsimätön ja haluan asioiden sujuvan hyvin ja nopeasti. Hyvä maa varmaan mulle sitten. Sveitsiäkin mietin. Olen kansainvälisellä alalla, pitäisi löytää töitä.