Nyt se on loppu! MUUTAN ULKOMAILLE
Tätä Suomen menoa kun katsoo, olen täysin tullut varmaksi siitä, että muutan ulkomaille (mieluummin pois Euroopasta). Talous sakkaa, poliitikot eivät tee mitään. Olen äänestänyt eri puolueita oikealta vasemmalle, mutta mikään ei muutu.
Pakolaisia lappaa maahan minkö ennättää. Tämä ei koske vain Suomea, vaan koko Eurooppaa. Minä en jää heidän elämäänsä tänne kustantamaan.
Rakastan Suomea, sukulaisia ja perhettä, jotka täällä asuvat, mutta en vain jaksa tätä. Yliopisto alkaa viikon päästä ja kärsivällisesti aion opintoni suorittaa sekä tankata kieltä lisää. Viisi pitkää vuotta edessä.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:16"]
Kiva varmaan kuvitella jossain perähikiän torpassa, ettei etelän maissa mikään toimisi. Espanjassa kaikki on toiminut hyvin, tilatut tavarat toimitetaan sovitulla kellonlyömällä ja netti toimii loistavasti, näin muutamia esimerkkejä mainitakseni. Ei Espanja mikään unelmien yhteiskunta silti ole, mutta monet asiat toimivat paremmin kuin yleensä luullaan. Tietty jos ei osaa kieltä, niin sitten voi olla hankalampaa järkätä asioitaan.
[/quote]
Tämä ihmettelijä asuu niinkin perähikiällä kuin Turussa. Ja ihmettelin siksi, että olen lukenut/kuullut omakohtaisesti vastaavia kommentteja ns. etelänmailla niin pidempään kuin lyhyenkin aikaa asuneilta. Ihan kiva, jos teillä on asiat hyvin, mutta en usko, että itse viitsisin ottaa riskia. Muuttaisin - jos muuttaisin - edelleenkin Saksaan.
[/quote]
Ei lyhyellä pinnalla ja kärsimättömyydelle Saksaan kannata muuttaa. Et taida tuntea maata hyvin, joten maitojuna Turkuun odottaa sinua varmasti.
[/quote]
Sanoin muuttaisin, jos muuttaisin. En ole muuttamassa minnekään. Miksi olisin? Minulla on kaikki hyvin, edes kuuluisat mamut eivät minua heilauta suuntaan eikä toiseen. Toiset ovat niin herkkähipiäisiä, että niitä korpeaa aina jokin. Jos ei nyt olisi mamuja, johon saisi pahaa oloaan purkaa, se olisi jotain muuta. Aina näitä on ollut, ne on niin nähty ja koettu jo.
[/quote]
Ihan sama, mutta Saksa olisi sinulle joka tapauksessa väärä maa.
Myös täällä voi joutua odottamaan vaikka internet-asentajaa tai muuta vastaavaa useamman päivän. Jos tänään ei päässyt niin ensi viikolla ehkä jne. Projektit voi venähtää, kun joku on lomilla tai sairas ja eivät todellakaan vastaa työpuhelimeen. Asunnoissa voi olla joku asia pielessä; korjauksista riidellään, ne viivästyvät, korjataan hutiloiden ja vanhanaikaisesti jne.
Tuntuu, että Suomessa kuvitellaan Saksan olevan joku jämäkkä maa :D. Sori, näin ei ole vaan kärsivällisyys ja pinna pitää olla kunnossa tai et saa enää mitään palvelua. Ne ei yhdestä asiakkaasta piittaa 80 milj. asukkaan maassa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"]Mihin ajattelit suunnata?
[/quote] minäkin otan mielelläni vinkkiä vastaan. Kanada varmaan olisi hyvä, mutta ilmasto siellä ei houkuttele. Uusi-Seelanti taas on liian kaukana, kun pakko täälläkin on välillä käydä perheen luona. Mitä muuten teet työksesi?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"]Mihin ajattelit suunnata?
[/quote] minäkin otan mielelläni vinkkiä vastaan. Kanada varmaan olisi hyvä, mutta ilmasto siellä ei houkuttele. Uusi-Seelanti taas on liian kaukana, kun pakko täälläkin on välillä käydä perheen luona. Mitä muuten teet työksesi?
[/quote]joo, luin huonosti. Mikä sinusta tulee, kun valmistut?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"]
Mihin ajattelit suunnata?
[/quote]
Australia, Kanada. Euroopasta Sveitsi tai Tanska. Ja juu, olen ollut ja asunut Australiassa, eikä sinne ole vaikeaa saada viisumia.
-ap
Pakolaisongelma on maailmanlaajuinen. Pohjois-Koreassa tosin ei taida tätä ongelmaa olla, muita kylläkin.
Kukakohan sut ottaa maahamuuttajaksi kun ilmeisesti koulutuskin puuttuu?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"]Joopa joo "muutan ulkomaille" ja just alottamassa 5 vuoden opinnot Suomessa. Kirjottaa joku vitun teini 20 v.
[/quote]toinen moinen moittimassa vi**uineen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"]
Mihin ajattelit suunnata?
[/quote]
Australia, Kanada. Euroopasta Sveitsi tai Tanska. Ja juu, olen ollut ja asunut Australiassa, eikä sinne ole vaikeaa saada viisumia.
-ap
[/quote]
Kanadassa ja Australiassa ei muuta olekaan kuin maahamuuttajia - alkuperäiskansojen lisäksi - eli jos ne pelottaa niin ei sinne. Ja Sveitsissä on paljon turvapaikan saaneita.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"]Mihin ajattelit suunnata? [/quote] minäkin otan mielelläni vinkkiä vastaan. Kanada varmaan olisi hyvä, mutta ilmasto siellä ei houkuttele. Uusi-Seelanti taas on liian kaukana, kun pakko täälläkin on välillä käydä perheen luona. Mitä muuten teet työksesi? [/quote]joo, luin huonosti. Mikä sinusta tulee, kun valmistut?
[/quote]
En kehtaa kertoa, mutta sellainen ala, jonka töitä on varsinkin Australiassa. Sinällään Australia ei ole "unelma" paikka minulle, mutta ovat ainakin järissään maahanmuuton suhteen.
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"]
Joopa joo "muutan ulkomaille" ja just alottamassa 5 vuoden opinnot Suomessa. Kirjottaa joku vitun teini 20 v.
[/quote]
No nuorena tuo päätös kannattaa tehdä, varsinkin jos aikoo Kanadaan tai Australiaan, koska sinne asumaan haluavat pisteytetään ja nuoresta iästä saa hyvin pisteitä. Paremmat mahdollisuudet saada muuttolupa. Lisäksi opintojaan voi suunnitella sen mukaan mistä on hyötyä muualla maailmassa.
"Oon Titta 20 vee, alotan yliopisto-opinnot, mutta viiden vuoden päästä mä muutan ulkomaille. Paitsi jos joku jamppa yrittää iskeä mua 5 v aikana, sit mä jään Suomeen."
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:21"]
Kukakohan sut ottaa maahamuuttajaksi kun ilmeisesti koulutuskin puuttuu?
[/quote]
No on koulutus amiksesta ja työkokemusta useampi vuosi (juu, tiedän mutta sillä koulutuksella olisin jo saanut Australiasta viisumin kun siellä olin) ja nyt aloitan ylopistossa aivan uuden alan.
-ap
Japani ja islanti kuulostais paremmalle
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"]
Joopa joo "muutan ulkomaille" ja just alottamassa 5 vuoden opinnot Suomessa. Kirjottaa joku vitun teini 20 v.
[/quote]
No nuorena tuo päätös kannattaa tehdä, varsinkin jos aikoo Kanadaan tai Australiaan, koska sinne asumaan haluavat pisteytetään ja nuoresta iästä saa hyvin pisteitä. Paremmat mahdollisuudet saada muuttolupa. Lisäksi opintojaan voi suunnitella sen mukaan mistä on hyötyä muualla maailmassa.
[/quote]
Oikeita päätöksiä ei tehdä nuoruuden ailahteluissa, kun viisi vuotta opiskeluja Suomessa edessä. Todennäkösesti oot avoliitossa tai paksuna 5 v päästä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"] Mihin ajattelit suunnata? [/quote] Australia, Kanada. Euroopasta Sveitsi tai Tanska. Ja juu, olen ollut ja asunut Australiassa, eikä sinne ole vaikeaa saada viisumia. -ap [/quote] Kanadassa ja Australiassa ei muuta olekaan kuin maahamuuttajia - alkuperäiskansojen lisäksi - eli jos ne pelottaa niin ei sinne. Ja Sveitsissä on paljon turvapaikan saaneita.
[/quote]
Niinhön siellä on, mutta turvapaikanhakijoita ei virtaa kun meren mutaa kyseisiin maihin.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:19"] Joopa joo "muutan ulkomaille" ja just alottamassa 5 vuoden opinnot Suomessa. Kirjottaa joku vitun teini 20 v. [/quote] No nuorena tuo päätös kannattaa tehdä, varsinkin jos aikoo Kanadaan tai Australiaan, koska sinne asumaan haluavat pisteytetään ja nuoresta iästä saa hyvin pisteitä. Paremmat mahdollisuudet saada muuttolupa. Lisäksi opintojaan voi suunnitella sen mukaan mistä on hyötyä muualla maailmassa. [/quote] Oikeita päätöksiä ei tehdä nuoruuden ailahteluissa, kun viisi vuotta opiskeluja Suomessa edessä. Todennäkösesti oot avoliitossa tai paksuna 5 v päästä.
[/quote]
Mistäs tiedät kuinka vanha olen? Ja toisekseen, lasta tai perhettä ei ole tulossa sattuneista syistä, joten ei sido minua.
ap
Meinasit, että vasemmiston äänestäminen auttaisi talouden sakkaamiseen ja pakolaistulvaan? :-)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:17"] Mihin ajattelit suunnata? [/quote] Australia, Kanada. Euroopasta Sveitsi tai Tanska. Ja juu, olen ollut ja asunut Australiassa, eikä sinne ole vaikeaa saada viisumia. -ap [/quote] Kanadassa ja Australiassa ei muuta olekaan kuin maahamuuttajia - alkuperäiskansojen lisäksi - eli jos ne pelottaa niin ei sinne. Ja Sveitsissä on paljon turvapaikan saaneita.
[/quote]
Niinhön siellä on, mutta turvapaikanhakijoita ei virtaa kun meren mutaa kyseisiin maihin.
ap
[/quote]
Mitä väliä sillä on? Sinun verorahoillasi elätetään siellä juurikin maahanmuuttajia, jos sitä pelkäät kuten sanoit. Sitä paitsi voit yllättyä siitä millaisia määriä pakolaisia esim Kanada ja Sveitsi Suomeen verrattuna ottavat vastaan. Ei kannata uskoa kaikkea Persujen propagandaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:16"]
Kiva varmaan kuvitella jossain perähikiän torpassa, ettei etelän maissa mikään toimisi. Espanjassa kaikki on toiminut hyvin, tilatut tavarat toimitetaan sovitulla kellonlyömällä ja netti toimii loistavasti, näin muutamia esimerkkejä mainitakseni. Ei Espanja mikään unelmien yhteiskunta silti ole, mutta monet asiat toimivat paremmin kuin yleensä luullaan. Tietty jos ei osaa kieltä, niin sitten voi olla hankalampaa järkätä asioitaan.
[/quote]
Tämä ihmettelijä asuu niinkin perähikiällä kuin Turussa. Ja ihmettelin siksi, että olen lukenut/kuullut omakohtaisesti vastaavia kommentteja ns. etelänmailla niin pidempään kuin lyhyenkin aikaa asuneilta. Ihan kiva, jos teillä on asiat hyvin, mutta en usko, että itse viitsisin ottaa riskia. Muuttaisin - jos muuttaisin - edelleenkin Saksaan.
[/quote]
Ei lyhyellä pinnalla ja kärsimättömyydelle Saksaan kannata muuttaa. Et taida tuntea maata hyvin, joten maitojuna Turkuun odottaa sinua varmasti.
[/quote]
Sanoin muuttaisin, jos muuttaisin. En ole muuttamassa minnekään. Miksi olisin? Minulla on kaikki hyvin, edes kuuluisat mamut eivät minua heilauta suuntaan eikä toiseen. Toiset ovat niin herkkähipiäisiä, että niitä korpeaa aina jokin. Jos ei nyt olisi mamuja, johon saisi pahaa oloaan purkaa, se olisi jotain muuta. Aina näitä on ollut, ne on niin nähty ja koettu jo.