Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
1621/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Ei ole mikään perusvarustus pakastin, että olisi vuokranantajan hankittava, jos ei ole. Eikä jokaisessa jääkaapissa ole pakastinlokeroa - ja vaikka olisikin, niin eihän siellä oikeasti voi mitään pakastaa. Jengi on vaan niin pihalla. :D

Sanottakoon heille myös nyt, että jokaisessa vuokra-asunnon keittiössä ei ole pesukonetta, eikä kuulu olla, kaikissa asunnoissa ei ole pyykinpesukoneitakaan, eikä kuulu olla, eikä lattialämmitystä eikä edes saunaa.

Mulla ei ole mikroakaan.  Eikä kuulu olla.

Voin jatkaa. Kaikissa asunnoissa ei ole edes oikeaa keittiötä. EI ole parveketta, makuuhuonetta, vaatekaappia eikä eteistä.

kohta  joku rikkaampi tulee nillittämään, että mitäs asutte tollasissa murjuissa!

no miksiköhän..

Sä unohdit ettei joka asuntoon mahdu pakastinta vaikka sen jostain pystyis taikoon, saatikka ettei kaikilla ole mitään tarvetta sille, sähköä vaan kuluis.

minulla (olen varakas, anteeksi siitä ja anteeksi, että neuvon) työpaikkakunnan 30 neliöisessä kopperossa pakastin toimii toisena pöydän jalkana. Pakastin on edestä aukeavaa mallia, pöytälevy on sen päällä.

Vierailija
1622/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Ei ole mikään perusvarustus pakastin, että olisi vuokranantajan hankittava, jos ei ole. Eikä jokaisessa jääkaapissa ole pakastinlokeroa - ja vaikka olisikin, niin eihän siellä oikeasti voi mitään pakastaa. Jengi on vaan niin pihalla. :D

Pakastelokeroa ei ole tarkoitettu pakastamiseen, vaan pakasteiden alkusulatukseen.

On varmasti olemassa jääkaappeja, joissa jääpalakoneen ja ilmastoitujen vihannesosastojen lisäksi on tehokas pakastelokero, mutta niitä ei luullakseni liiemmin ole rutiköyhien keittiömurjuissa.

jenkkijääkaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt jugurtista. Olen sen aja ihmisiä kun se tuli suomeen. Muistan ne ensimmäiset, nelikulmaiset purkit. Ai että niissä oli hyviä makuja.

Kun minulla oli ns. normaaliaika niin jugurttia oli aina jääkaapissa.

Nyt köyhänä säästän johonkin toiseen tarvittavaan ruokaan ja jätän monesti ostamatta vaikka mieli tekisi. Nytkin oli monta viikkoa etten ollut ostanut.

Nyt kävi niin, että sain eilen ystävän kylään ja hän tietää tämän. Toi tuliaisiksi mukanaan litran purkin mansikkajugurttia.

Avasin purkin heti ja aaaaah ihanuutta miten hyvältä se maistui.

Kiittelin moneen kertaan kun oli noin huomaavainen.

Vain köyhä tietää miten herkullisen ihanalta jugurtti voi maistua kun sitä ei voi ostaa kun haluaisi.

Yleensähän jugurtti on ihan jokapäiväinen tuote jääkaapissa. Moni tavallinen ihminen ei edes pidä sitä minään erikoisena vaan normaalina välipalana.

Mutta ainakin minä köyhä pidän.

minulla on jogurttikone, tykkään, että sillä saa parempia jogurtteja kuin kaupasta, joskin on tietenkin pitänyt tehdä omaa "tuotekehittelyä". Tulee näppärästi maitolitran ja jogurtinsiemenen hinnalla. Sitten loppumaustaminen itse.

Kaupasta saa sen maitolitran hinnalla litran jogurttia, ihan valmista.

Kyllä saa, olen juuri tämä jugurtista pitävä joka sai litran purkin tuliaisena. Se oli Lidlin 85 sentin purkki.

Hyvää oli, maustettuna valmiiksi.

Olisin utelias tietämään mitä tuollainen jugurttikone mahtoi maksaa?

Sen hinnalla saa monta 85 sentin valmista jugurttia.

Jos maitolitran ostaa ja erilaiset mausteet, siemenen päälle halvemmaksi tulee ostaa valmis jugurttipurkki.

Eri asia on jos haluaa huvikseen puuhailla ja maustella eri tavoin.

Vierailija
1624/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt jugurtista. Olen sen aja ihmisiä kun se tuli suomeen. Muistan ne ensimmäiset, nelikulmaiset purkit. Ai että niissä oli hyviä makuja.

Kun minulla oli ns. normaaliaika niin jugurttia oli aina jääkaapissa.

Nyt köyhänä säästän johonkin toiseen tarvittavaan ruokaan ja jätän monesti ostamatta vaikka mieli tekisi. Nytkin oli monta viikkoa etten ollut ostanut.

Nyt kävi niin, että sain eilen ystävän kylään ja hän tietää tämän. Toi tuliaisiksi mukanaan litran purkin mansikkajugurttia.

Avasin purkin heti ja aaaaah ihanuutta miten hyvältä se maistui.

Kiittelin moneen kertaan kun oli noin huomaavainen.

Vain köyhä tietää miten herkullisen ihanalta jugurtti voi maistua kun sitä ei voi ostaa kun haluaisi.

Yleensähän jugurtti on ihan jokapäiväinen tuote jääkaapissa. Moni tavallinen ihminen ei edes pidä sitä minään erikoisena vaan normaalina välipalana.

Mutta ainakin minä köyhä pidän.

minulla on jogurttikone, tykkään, että sillä saa parempia jogurtteja kuin kaupasta, joskin on tietenkin pitänyt tehdä omaa "tuotekehittelyä". Tulee näppärästi maitolitran ja jogurtinsiemenen hinnalla. Sitten loppumaustaminen itse.

Kaupasta saa sen maitolitran hinnalla litran jogurttia, ihan valmista.

minä en pidä niistä kaupan jogurteista. JOgurttikonetta en tosin suosittele köyhiä ostamaan.

Vierailija
1625/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen köyhä, ja nykyinen keskituloinen. Tulin lukemaan, että olisiko jollain ollut samoja kokemuksia kuin itselläni aikoinaan. Ja muutamia olikin, mutta olen aika kauhuissani siitä, että suurin osa on täällä kauhean negatiivisella asenteella.

Joku ehdottaa jotain vinkkiä, niin se ammutaan heti alas, koska "ei kaikilta onnistu" tai "pitäisi ensin olla sitä ja tätä" tai "ei ole realismia minun kohdallani, koska X, Y ja Z". Minusta on ihan selvä asia, että mitään universaalia ratkaisua ei ole. Tai jos olisi, niin se olisi jo kaikilla virastoilla käytössä köyhyyden torjunnassa. Mutta sehän riittää, että joku ajatus toimii jollakin, ei tarvitse toimia kaikilla. Köyhä voi olla loputtomilla eri tavoilla. Mutta ei tarvita välttämättä kuin yksi onnistunut tapa, jonka avulla köyhyydestä joko pääsee kokonaan pois, tai ainakin tehdä köyhyydestä siedettävää ja elämästä parempaa. Miksi pitää niin herkästi heti tyrmätä kaikki ajatukset? Minusta tuntuu siltä, että osa ihmisistä ei edes halua parantaa tilannettaan, vaan he haluavat mieluummin keksiä syitä miksi mitään ei voi tai ei ainakaan kannata tehdä.

Minulle ei olisi sopinut vaikka ehdotettu piirakoiden tms leipominen. Mutta jollekin se toimii. Minulle parempi ratkaisu oli mennä aikuikoulutuskeskuksen kurssille, josta sain pätevyyden ja sen kautta työn. Valitsin alan sen mukaan, mistä ajattelin saavani varmimmin töitä. Muutaman vuoden tein osa-aikahommia. Olisin voinut saada melkein saman tuilla, mutta itsetuntoni kannalta oli parempi, että kävin kuitenkin töissä ja elätin itseni. Sitten hain ja pääsin AMK:hon. Silloin tulot laskivat, kun en pystynyt tekemään niin paljon töissä tunteja. Nuoret opiskelijat välillä piikittelivät senioria, mutta hyvin tulin juttuun heidänkin kanssaan. Usein tuli joku heti kurssin alussa kysymään, että tulenko heidän kanssaan tekemään ryhmätyötä, koska en jaksanut stressata tai hötkyillä turhaan. Oli tavallaan perspektiiviä enemmän. Enkä ollut mitenkään fiksuimmasta päästä, mutta sainpahan kuitenkin paperit pihalle. Ja nyt tosiaan ensimmäistä kertaa elämässä täysiaikaisesti vakitöissä säädyllisellä palkalla. Ensi kesänä on toinen täyspitkä palkallinen kesäloma koko elämäni aikana.

Ei tarvitse löytää sateentekijää. Mutta positiivinen asenne ja avoimuus mahdollisuuksille auttavat pitkälle. Katkeroituminen ja passivoituminen eivät varmasti paranna elämänlaatua mitenkään.

Tehdäänkö kahden hengen sivuketju? Sinä ehdotat minulle keinoa päästä eroon köyhyydestä ja minä puolestani kerron sinulle, miksi se ei juuri minuun tepsi. Olen erittäin vaikeassa tilanteessa ja varma siitä, että keinoa ei löydy. Mutta olisi hienoa, jos löytyisi.

Tehkää ihmeessä ketju! Vaikkakin turhaan , luulen. Nämä, jotka ovat onnistuneet tuntuvat välillä olevan vielä enempi ulalla asioista kuin rikkaat. Heidän mielestään kuka vaan voi onnistua kun kerran itsekin. Ihan itsestä johtuu. Monet ovat vuosikausia käyneet monen ammattiauttajan ja asiantuntijan juttusilla eikä heilläkään sitä ratkaisu ole ollut. On kokeiltu kaikki mahdollinen ja mahdoton. Minkähän takia on esim. eläkeputki? Päättäjätkin sen tietävät koska tilanne on liki toivoton.

Vierailija
1626/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen köyhä, ja nykyinen keskituloinen. Tulin lukemaan, että olisiko jollain ollut samoja kokemuksia kuin itselläni aikoinaan. Ja muutamia olikin, mutta olen aika kauhuissani siitä, että suurin osa on täällä kauhean negatiivisella asenteella.

Joku ehdottaa jotain vinkkiä, niin se ammutaan heti alas, koska "ei kaikilta onnistu" tai "pitäisi ensin olla sitä ja tätä" tai "ei ole realismia minun kohdallani, koska X, Y ja Z". Minusta on ihan selvä asia, että mitään universaalia ratkaisua ei ole. Tai jos olisi, niin se olisi jo kaikilla virastoilla käytössä köyhyyden torjunnassa. Mutta sehän riittää, että joku ajatus toimii jollakin, ei tarvitse toimia kaikilla. Köyhä voi olla loputtomilla eri tavoilla. Mutta ei tarvita välttämättä kuin yksi onnistunut tapa, jonka avulla köyhyydestä joko pääsee kokonaan pois, tai ainakin tehdä köyhyydestä siedettävää ja elämästä parempaa. Miksi pitää niin herkästi heti tyrmätä kaikki ajatukset? Minusta tuntuu siltä, että osa ihmisistä ei edes halua parantaa tilannettaan, vaan he haluavat mieluummin keksiä syitä miksi mitään ei voi tai ei ainakaan kannata tehdä.

Minulle ei olisi sopinut vaikka ehdotettu piirakoiden tms leipominen. Mutta jollekin se toimii. Minulle parempi ratkaisu oli mennä aikuikoulutuskeskuksen kurssille, josta sain pätevyyden ja sen kautta työn. Valitsin alan sen mukaan, mistä ajattelin saavani varmimmin töitä. Muutaman vuoden tein osa-aikahommia. Olisin voinut saada melkein saman tuilla, mutta itsetuntoni kannalta oli parempi, että kävin kuitenkin töissä ja elätin itseni. Sitten hain ja pääsin AMK:hon. Silloin tulot laskivat, kun en pystynyt tekemään niin paljon töissä tunteja. Nuoret opiskelijat välillä piikittelivät senioria, mutta hyvin tulin juttuun heidänkin kanssaan. Usein tuli joku heti kurssin alussa kysymään, että tulenko heidän kanssaan tekemään ryhmätyötä, koska en jaksanut stressata tai hötkyillä turhaan. Oli tavallaan perspektiiviä enemmän. Enkä ollut mitenkään fiksuimmasta päästä, mutta sainpahan kuitenkin paperit pihalle. Ja nyt tosiaan ensimmäistä kertaa elämässä täysiaikaisesti vakitöissä säädyllisellä palkalla. Ensi kesänä on toinen täyspitkä palkallinen kesäloma koko elämäni aikana.

Ei tarvitse löytää sateentekijää. Mutta positiivinen asenne ja avoimuus mahdollisuuksille auttavat pitkälle. Katkeroituminen ja passivoituminen eivät varmasti paranna elämänlaatua mitenkään.

Tehdäänkö kahden hengen sivuketju? Sinä ehdotat minulle keinoa päästä eroon köyhyydestä ja minä puolestani kerron sinulle, miksi se ei juuri minuun tepsi. Olen erittäin vaikeassa tilanteessa ja varma siitä, että keinoa ei löydy. Mutta olisi hienoa, jos löytyisi.

Tehkää ihmeessä ketju! Vaikkakin turhaan , luulen. Nämä, jotka ovat onnistuneet tuntuvat välillä olevan vielä enempi ulalla asioista kuin rikkaat. Heidän mielestään kuka vaan voi onnistua kun kerran itsekin. Ihan itsestä johtuu. Monet ovat vuosikausia käyneet monen ammattiauttajan ja asiantuntijan juttusilla eikä heilläkään sitä ratkaisu ole ollut. On kokeiltu kaikki mahdollinen ja mahdoton. Minkähän takia on esim. eläkeputki? Päättäjätkin sen tietävät koska tilanne on liki toivoton.

ammattiauttajat ja asiantuntijat eivät voi sanoa asioita niin suoraan kuin tällä palstalla. he eivät voi sanoa, että sinun tapauksessasi on tuhlausta maksaa kampaajalle tai kysyä miksi tuhlasit rahasi meikkeihin tai miksi ostit 50 euron takin, kun kaupasta sai niitä viidelläkin eurolla.

Vierailija
1627/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottakoon heille myös nyt, että jokaisessa vuokra-asunnon keittiössä ei ole pesukonetta, eikä kuulu olla, kaikissa asunnoissa ei ole pyykinpesukoneitakaan, eikä kuulu olla, eikä lattialämmitystä eikä edes saunaa.

Voin jatkaa. Kaikissa asunnoissa ei ole edes oikeaa keittiötä. EI ole parveketta, makuuhuonetta, vaatekaappia eikä eteistä.

kohta  joku rikkaampi tulee nillittämään, että mitäs asutte tollasissa murjuissa!

no miksiköhän..

Sä unohdit ettei joka asuntoon mahdu pakastinta vaikka sen jostain pystyis taikoon, saatikka ettei kaikilla ole mitään tarvetta sille, sähköä vaan kuluis.

minulla (olen varakas, anteeksi siitä ja anteeksi, että neuvon) työpaikkakunnan 30 neliöisessä kopperossa pakastin toimii toisena pöydän jalkana. Pakastin on edestä aukeavaa mallia, pöytälevy on sen päällä.

Työpaikkakunnan? Eli siis onko jossain toinen koti? Köyhä kun joutuu jopa alle 30 neliöisessä kopperossa asumaan koko ajan. Eikä siellä välttämättä ole tilaa pöydälle kun sitä keittiötäkään ei löydy.

Vierailija
1628/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ajatuksia tyrmätä, vaan vain kerrotaan, mikseivät ne sovi juuri omaan tilanteeseen. Millä muulla tavalla voisi reagoida? Olemalla hiljaa? En ole nähnyt yhtään "ahaa, tuota minä kokeilenkin" -kommenttia, koska ne, jotka ideoita etsivät, ovat takuulla jo tietoisia niitä, joita näillä palstoilla annetaan.

Älä viitsi valittaa köyhien ja työttömien negatiivisesta asenteesta. Ei tämä ketju näytä sinustakaan mitään iloista sirkutusta saavan irti.

Tämä täällä juuri naurattaa, annetaan kaikkea kivaa ohjetta ja kuvitellaan ettei me köyhät olla niistä tietoisia :D Ylipäätään neuvojen antaminen on täysin itsensä korostamista jos niitä neuvoja ei edes kysytä.

On heitä jotka ovat läsnä, eivät tao päähän ohjeitaan niinkään.  Näkkileipää purtu itsekin ja edelleen. 

Vierailija
1629/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että minulla ei välttämättä kerry myöskään bonuksia riittävästi. Tiedän sinkkuja jotka ovat joutuneen maksamaan omasta pussista erotuksen kun bonusten kertymisen aikarajaan mennessä ei ole kertnyt tarpeeksi kattamaan loppusumman.

Joku sanoi ettei S-kortti maksa mitään. Onhan se 20 euroa rahaa jonka joutuu laittamaan ensin siihen alkuun saadakseen kortin.

Onko 20 euroa ei mitään? On kai sitten joillekin.

Maksaa omasta pussista? Huoh. Sulla ei ole hajuakaan mistä on kyse. Sinähän saat 100 e osuuden osuuskauppaan. Sinä omistat jotain 100 e arvoista siis (jonka arvo voi toki vielä nousta kunhan Putinista päästään...). Ei se sun raha minnekään häviä.

Suosittelet siis vähävaraiselle, päivittäisten menojen kanssa kamppailevalle ihmiselle 20-100 € sijoitusta S-ryhmään sillä perusteella, mitä Venäjällä mielestäsi tulee tapahtumaan? Putinin jälkeen? Ja mikä se hyöty olikaan? Kortilla satunnaisia tarjouksia ja ehkä ilmainen kahvi. Hmmm....

Siinä on köyhälle iso riski menettää se 20€ kun ei saa bonuksilla maksettua loppuja eikä rahaa ole omassakaan pussissa.

Missä ajassa se loppusumma pitää maksaa pois?

sivuillaan luki muistaaksnei jotenkin siten, että yleensä kahdessa vuodessa, eli ei ollut mikään ehdoton takaraja. Luulisin, että köyhä ihminen voi neuvotella siihen vaikka lisäaikaa. Muutenkin aika nopeasti sieltä saa ne puuttuvat eurot, pitää vain sitten alussa oikeasti keskittää kaikki ostokset s-ryhmään. Kun on saanut kokoon jäsenmaksut, voi alkaa nauttia ylijäämäpautuksista ja asioida muuallakin.  

Loppupeleissä sataa sen kauppiaan laariin kaikki. Melkoisen rasittavaa ja orjuuttavaa joutua tuollaseen rumbaan. Pitää vielä satanen pulittaakin siitä, että suosii tiettyä kauppiasta. Järjetöntä, mutta hyvin on markkinointi onnistunut.

se satanen on osuusmaksu. kun sen maksat, omistat sadalla eurolla s-ryhmää. Siitä sinulle maksetaan ylijäämäpalautusta ja aina kun korttiasti vingutat, saat maksutapaedun ja bonusta. Kun sitten lähdet ryhmästä, saat sen satasesi takaisin.

Olipa naurettava sanamuoto köyhien ketjussa: "aina kun korttiasi vingutat, saat maksutapaedun ja bonusta".

Ongelma on just siinä, että köyhä ei "vinguta" DDD korttia yhtään muuten kuin pakosta ja niistä ostoista ei pahemmin kerry maksutapaetua kuin bonuksiakaan.

Kyllä ne on muut ihmiset kuin köyhät jotka korttejaan vinguttaa ja ottavat myös tililleen nämä edut.

kyllä se köyhäkin sitä korttia vinguttaa joka kerta, kun sitä käyttää ja sen käytöstä saa maksutapaetua, kuten myös niitä bonuksia. Mutta vastauksestasi taas näkee sen, että sinun kaltaisesi köyhä on sitä ihan omasta syystään. JA tämä ei merkitse sitä, että joku s-etukortti olisi väylä rikastumiseen: ei ole, vaan se tarkoitti sitä, että sen sijaan, että tekisit jotain kulutustottumuksillesi ja opettelisit miten sitä rahaa säästetään ja käytetään, niin pääsisit sieltä kuopastasi pois ja vaurastumaan, mutta omapa on valintasi.

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

Vierailija
1630/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ammattiauttajat ja asiantuntijat eivät voi sanoa asioita niin suoraan kuin tällä palstalla. he eivät voi sanoa, että sinun tapauksessasi on tuhlausta maksaa kampaajalle tai kysyä miksi tuhlasit rahasi meikkeihin tai miksi ostit 50 euron takin, kun kaupasta sai niitä viidelläkin eurolla.

Kiessus, he eivät keskity tuollaisiin asioihin edes kun tietävät etteivät tuollaiset asiat ole ratkaisu köyhyyteen. On hieman isommista kuvioista kyse.

Vierailija
1631/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että minulla ei välttämättä kerry myöskään bonuksia riittävästi. Tiedän sinkkuja jotka ovat joutuneen maksamaan omasta pussista erotuksen kun bonusten kertymisen aikarajaan mennessä ei ole kertnyt tarpeeksi kattamaan loppusumman.

Joku sanoi ettei S-kortti maksa mitään. Onhan se 20 euroa rahaa jonka joutuu laittamaan ensin siihen alkuun saadakseen kortin.

Maksaa omasta pussista? Huoh. Sulla ei ole hajuakaan mistä on kyse. Sinähän saat 100 e osuuden osuuskauppaan. Sinä omistat jotain 100 e arvoista siis (jonka arvo voi toki vielä nousta kunhan Putinista päästään...). Ei se sun raha minnekään häviä.

Suosittelet siis vähävaraiselle, päivittäisten menojen kanssa kamppailevalle ihmiselle 20-100 € sijoitusta S-ryhmään sillä perusteella, mitä Venäjällä mielestäsi tulee tapahtumaan? Putinin jälkeen? Ja mikä se hyöty olikaan? Kortilla satunnaisia tarjouksia ja ehkä ilmainen kahvi. Hmmm....

Siinä on köyhälle iso riski menettää se 20€ kun ei saa bonuksilla maksettua loppuja eikä rahaa ole omassakaan pussissa.

sivuillaan luki muistaaksnei jotenkin siten, että yleensä kahdessa vuodessa, eli ei ollut mikään ehdoton takaraja. Luulisin, että köyhä ihminen voi neuvotella siihen vaikka lisäaikaa. Muutenkin aika nopeasti sieltä saa ne puuttuvat eurot, pitää vain sitten alussa oikeasti keskittää kaikki ostokset s-ryhmään. Kun on saanut kokoon jäsenmaksut, voi alkaa nauttia ylijäämäpautuksista ja asioida muuallakin.  [/quote

Loppupeleissä sataa sen kauppiaan laariin kaikki. Melkoisen rasittavaa ja orjuuttavaa joutua tuollaseen rumbaan. Pitää vielä satanen pulittaakin siitä, että suosii tiettyä kauppiasta. Järjetöntä, mutta hyvin on markkinointi onnistunut.

Olen laskenut, että minä, yksinasuva köyhä, en saa mitään bonuksia kertymään, ostot ovat niin vähäisiä. Ei edes sen sadan euron edestä.

Ovat taas jälleen kerran rikkaiden ja perheellisten etuja.

Eipä ole kaikkien perheellistenkään suuria etuja tuo bonus. Mulla on 3 lasta, joista 1 päivittäin. Saadaan kuukaudessa bonusta max 5eur vaikka keskitetään S-marketiin. Enempää ei ole rahaa ruokaan laittaa. Puhelinlaskusta saisi bonusta JOS pystyisi sen ennen eräpäivää maksamaan. Yleensä en pysty vaan haen lisää maksuaikaa. Silloin ei saa bonusta. Asutaan kerrostalossa ja kuljen kävellen ja bussilla. Prismaan on liian pitkä matka vaateostoksille, joten ne on hankittava muualta.

Olen tutultani huomannut, että toista se on jos on varaa kunnolla ruokaan, asuu pellettilämmitteisessä okt (saa bonukset pelleteistä) ja ajaa omalla autolla työmatkat (veroetu ja bonukset bensoista). Niillä sitten makselee hotellimatkoja ym mukavaa kerran pari vuodessa.

Vierailija
1632/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivuillaan luki muistaaksnei jotenkin siten, että yleensä kahdessa vuodessa, eli ei ollut mikään ehdoton takaraja. Luulisin, että köyhä ihminen voi neuvotella siihen vaikka lisäaikaa. Muutenkin aika nopeasti sieltä saa ne puuttuvat eurot, pitää vain sitten alussa oikeasti keskittää kaikki ostokset s-ryhmään. Kun on saanut kokoon jäsenmaksut, voi alkaa nauttia ylijäämäpautuksista ja asioida muuallakin.  [/quote

Olen laskenut, että minä, yksinasuva köyhä, en saa mitään bonuksia kertymään, ostot ovat niin vähäisiä. Ei edes sen sadan euron edestä.

Ovat taas jälleen kerran rikkaiden ja perheellisten etuja.

Eipä ole kaikkien perheellistenkään suuria etuja tuo bonus. Mulla on 3 lasta, joista 1 päivittäin. Saadaan kuukaudessa bonusta max 5eur vaikka keskitetään S-marketiin. Enempää ei ole rahaa ruokaan laittaa. Puhelinlaskusta saisi bonusta JOS pystyisi sen ennen eräpäivää maksamaan. Yleensä en pysty vaan haen lisää maksuaikaa. Silloin ei saa bonusta. Asutaan kerrostalossa ja kuljen kävellen ja bussilla. Prismaan on liian pitkä matka vaateostoksille, joten ne on hankittava muualta.

Olen tutultani huomannut, että toista se on jos on varaa kunnolla ruokaan, asuu pellettilämmitteisessä okt (saa bonukset pelleteistä) ja ajaa omalla autolla työmatkat (veroetu ja bonukset bensoista). Niillä sitten makselee hotellimatkoja ym mukavaa kerran pari vuodessa.

Näinhän se on. Itsellä on sama, että joutuu siirtämään eräpäiviä.

Mitä suuremmat mahdollisuudet ostaa kaikkea ja hiukan kalliimpaakin niin silloin saa bonuksena noita hotellimatkoja ym.

Kun kaikesta joutuu tinkimään niin ei saa yhtään mitään ylimääräistä.

Monelle köyjälle olisi joku ilmainen hotelliviikonloppu todelliseen tarpeeseen, harvinainen herkku ja osaisi sitä arvostaa.

No, nyt tulee kymmeniä viestejä, että minä en mokomasta välitä, pääsisin hotelliin milloin vain, mutten halua, köyhien ei tarvitse käydä hotellissa, hotelliin en menisi mistään hinnasta, tuosta taas näkee, että köyhät ovat kovia haluamaan kaikkea...

Vierailija
1633/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä oljenkortena kävin hakemassa Prisman palvelupisteeltä S-etukortille kertyneet bonukset, alle 30 e.

Vierailija
1634/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötypuhetta! Köyhyys periytyy, koska köyhälle ei siirry varallisuutta edellisiltä sukupolvilta. Köyhä ei rikastu perimällä omaisuutta.

Varakkuus ja hyväosaisuus periytyy. Varakkaat vanhemmat jakavat lapsilleen rahaa ja ennakkoperintöjä. Osa vanhemmista hankkii lapsilleen jopa omistusasunnon. Hyväosaisten perheitten lapset saavat vanhemmiltaan perintönä jopa huomattavan määrän omaisuutta.

Varakkaat lapsiperheet asuvat paremmin ja viihtyisämmällä ja turvallisemmalla asuinalueella kuin köyhät ja pienituloiset lapsiperheet. Hyvätuloisten ja varakkaitten perheitten lapsilla on paremmat mahdollisuudet harrastaa ja opiskella. Köyhien perheitten lapsilla on varaa vain ilmaisiin ja hyvin edullisiin harrastuksiin.

Monet köyhien perheitten nuoret joutuvat käymään rahan takia toisen asteen opintojen aikana töissä. Työssäkäynti kuormittaa nuorta entisestään ja ajaa köyhät opiskelijat uupumukseen. On todella raskasta opiskella pitkiä koulupäiviä lukiossa tai ammatillisessa oppilaitoksessa ja tehdä samalla ansiotyötä. Opiskelijat tekevät opintojen ohella raskaita matalapalkka-alan töitä. Sama tahti jatkuu korkeakoulussa, jos köyhän perheen nuori jatkaa toiselta asteelta ammattikorkeakouluun tai yliopistoon.

Joten on naurettavaa väittää, että köyhyys ei periydy!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut asiaa.  Köyhyys ei periydy vaan epätoivo.  Kun on yksikin joka kohtelee hyvin ja tartuttaa innostuksensa, on suuri merkitys.

Lisäksi joku harrastus josta tykkää.

Äly on myös pitkäjänteisyyttä.  En ole viisas enempää kuin muut, en vaan antanut periksi.  Raskas työ puuduttaa, silti did it my way.

Vierailija
1635/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein tunti mennyt, eikä se ideakimara sitten edes alkanut. No, riitahan siitä olisi varmaan syntynyt. :(

Vierailija
1636/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen viihdyn tällä asuinalueella, tässä lähiössä. Meillä on perinteiset kylähullut (itseni mukaan lukien), mutta nyt nyppii naapurin venäjänkieliset komennusmiehet. Normaalin puheen desibelit ovat ihan eri tasolla ja vissiin on voimajuomaa nautittu, jolloin ääni vain kovenee. Ovat varmaan kahden euron miehiä.

Vierailija
1637/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta köyhänä tajuaa sen, kuinka kiinnostavat harrastukset, terveellinen ruoka ja ylipäänsä sosiaaliseen toimintaan osallistuminen maksaa. Kävely ja luonnossa samoileminen eivät pidemmän päälle tuo elämään sisältöä saatika sosiaalisuutta. Vähävaraisuus ajaa tylsään ja yksitoikkoiseen elämään. Yksinkertaisen ja hitaan elämän ylistäminen ei tuo tippaakaan lohdutusta, jos persoonaltaan on menevä ja nauttii vaihtelusta sekä aktiivisuudesta. Köyhyys ajaa kokemusmaailman ja elämänpiirin supistumiseen. Sen tajuaa sitten, kun rahat ovat vähissä ja tilanne on jatkunut vuosia.  

Vierailija
1638/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no miksiköhän..

Työpaikkakunnan? Eli siis onko jossain toinen koti? Köyhä kun joutuu jopa alle 30 neliöisessä kopperossa asumaan koko ajan. Eikä siellä välttämättä ole tilaa pöydälle kun sitä keittiötäkään ei löydy.

se on oikein hyvä asunto sijoitusasuntona ja toimii myös työpaikkakunnan asuntona. Samalla sitä voi kunnostaa ja sitten aikanaan myydä voitolla. On minulla muitakin asuntoja.

Vierailija
1639/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta köyhänä tajuaa sen, kuinka kiinnostavat harrastukset, terveellinen ruoka ja ylipäänsä sosiaaliseen toimintaan osallistuminen maksaa. Kävely ja luonnossa samoileminen eivät pidemmän päälle tuo elämään sisältöä saatika sosiaalisuutta. Vähävaraisuus ajaa tylsään ja yksitoikkoiseen elämään. Yksinkertaisen ja hitaan elämän ylistäminen ei tuo tippaakaan lohdutusta, jos persoonaltaan on menevä ja nauttii vaihtelusta sekä aktiivisuudesta. Köyhyys ajaa kokemusmaailman ja elämänpiirin supistumiseen. Sen tajuaa sitten, kun rahat ovat vähissä ja tilanne on jatkunut vuosia.  

Se on kauheampaa, jos tippuu köyhäksi kuin että olisi aina ollut köyhä. Jos on lapsesta asti ollut köyhä, on oppinut, että köyhyys on normaalia, eikä häpeä itseään. 

Vierailija
1640/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kauheampaa, jos tippuu köyhäksi kuin että olisi aina ollut köyhä. Jos on lapsesta asti ollut köyhä, on oppinut, että köyhyys on normaalia, eikä häpeä itseään. 

No mä oon ollut lapsena köyhä ja välillä hyvätuloinen ja taas köyhä. En häpeä itseäni. Ja valitsisin jos pitäisi valita niin tämän köyhän elämän. Aktiivinen voi olla köyhänäkin. Likkuntaharrastuksia voi olla, toisiin pitää säästää monta vuotta että saa tamineet.