Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
1581/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että minulla ei välttämättä kerry myöskään bonuksia riittävästi. Tiedän sinkkuja jotka ovat joutuneen maksamaan omasta pussista erotuksen kun bonusten kertymisen aikarajaan mennessä ei ole kertnyt tarpeeksi kattamaan loppusumman.

Joku sanoi ettei S-kortti maksa mitään. Onhan se 20 euroa rahaa jonka joutuu laittamaan ensin siihen alkuun saadakseen kortin.

Onko 20 euroa ei mitään? On kai sitten joillekin.

Maksaa omasta pussista? Huoh. Sulla ei ole hajuakaan mistä on kyse. Sinähän saat 100 e osuuden osuuskauppaan. Sinä omistat jotain 100 e arvoista siis (jonka arvo voi toki vielä nousta kunhan Putinista päästään...). Ei se sun raha minnekään häviä.

Suosittelet siis vähävaraiselle, päivittäisten menojen kanssa kamppailevalle ihmiselle 20-100 € sijoitusta S-ryhmään sillä perusteella, mitä Venäjällä mielestäsi tulee tapahtumaan? Putinin jälkeen? Ja mikä se hyöty olikaan? Kortilla satunnaisia tarjouksia ja ehkä ilmainen kahvi. Hmmm....

Siinä on köyhälle iso riski menettää se 20€ kun ei saa bonuksilla maksettua loppuja eikä rahaa ole omassakaan pussissa.

Missä ajassa se loppusumma pitää maksaa pois?

sivuillaan luki muistaaksnei jotenkin siten, että yleensä kahdessa vuodessa, eli ei ollut mikään ehdoton takaraja. Luulisin, että köyhä ihminen voi neuvotella siihen vaikka lisäaikaa. Muutenkin aika nopeasti sieltä saa ne puuttuvat eurot, pitää vain sitten alussa oikeasti keskittää kaikki ostokset s-ryhmään. Kun on saanut kokoon jäsenmaksut, voi alkaa nauttia ylijäämäpautuksista ja asioida muuallakin.  

Loppupeleissä sataa sen kauppiaan laariin kaikki. Melkoisen rasittavaa ja orjuuttavaa joutua tuollaseen rumbaan. Pitää vielä satanen pulittaakin siitä, että suosii tiettyä kauppiasta. Järjetöntä, mutta hyvin on markkinointi onnistunut.

se satanen on osuusmaksu. kun sen maksat, omistat sadalla eurolla s-ryhmää. Siitä sinulle maksetaan ylijäämäpalautusta ja aina kun korttiasti vingutat, saat maksutapaedun ja bonusta. Kun sitten lähdet ryhmästä, saat sen satasesi takaisin.

Pitääkö toi osuus sitten myydä pois jos joutuu hakemaan ttt:a? Se kun on se viimesijainen tuki ja ylimääräiset omistukset pitää myydä pois.

Vierailija
1582/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön. Edellisen aktiivimallin aikana työmarkkinatukeani leikattiin, ja samalla TE-virkailija varoitti minua tekemästä vähäistäkään määrää työtä, jotta minun ei katsottaisi palanneen yrittäjäksi. Olen täysin tukien varassa, joten se, minkä ansaitsisin, vähennettäisiin toimeentulotuestani - ja edelleen pitää varoa TE-toimistoa. Koska asunnostani jäi reilusti velkaa, UO on heti verottajan jälkeen puuttumassa tuloihini. Töihin meno ei siis kannata enää koskaan, mutta ei minun ikäistäni enää kukaan edes halua. Haen kyllä töitä nähdäkseni, huolittaisiko minua minnekään, mutta näemmä ei huolita.

Harmillista on se, että vaikka minulla on kaksi tai oikeastaan kolmekin ammattia, joita voisi harjoittaa pimeästi, minulla ei ole verkostoa, jonka kautta markkinoisin puuhiani. Yksikin juoruaja olisi tuhoisa. Toisaalta taas olen aina ollut ja edelleen olen sitä mieltä, että pienikin rikos on rikos, joten ei minusta pimeisiin hommiin taitaisi edes olla.

Tulin vain ajankulukseni kertomaan siitä, että umpikujia on monenlaisia. Neuvoja en tarvitse, koska toimivia neuvoja ei ole olemassa.

Mä symppaan sua. Olen ollut samassa tilanteessa. Nyt onneksi vanhuuseläkkeellä eikä tarvii enää olla te-toimiston nöyryytettävänä.

Kun en ollut "nätisti", niin mulle tökättiin 3 pakkohakua pari vuotta sitten. Sanoin siis etten tule valituksi mihinkään ikäni vuoksi. Se oli virhe.

Hain sitten: 1 paikka johonkin ministeriöön, 1 johonkin liittoon, 1 muistaakseni kaupunginhallitukseen tmv. Kumma kyllä, en tullut valituksi. Te-virkailija vaihtui. Ja minä opin huokailemaan, että kun ei vaan saa töitä. Enkä yhtään tiedä miksi. Siis Suomessakin on tää naapurikansan totuudenpuhumistapa: joku kertoo jotain valheellista, kuulijat tietävät valheesta, mutta esittävät uskovansa puheen.

Kalkkiviivoilla minäkin sitten sen opin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön. Edellisen aktiivimallin aikana työmarkkinatukeani leikattiin, ja samalla TE-virkailija varoitti minua tekemästä vähäistäkään määrää työtä, jotta minun ei katsottaisi palanneen yrittäjäksi. Olen täysin tukien varassa, joten se, minkä ansaitsisin, vähennettäisiin toimeentulotuestani - ja edelleen pitää varoa TE-toimistoa. Koska asunnostani jäi reilusti velkaa, UO on heti verottajan jälkeen puuttumassa tuloihini. Töihin meno ei siis kannata enää koskaan, mutta ei minun ikäistäni enää kukaan edes halua. Haen kyllä töitä nähdäkseni, huolittaisiko minua minnekään, mutta näemmä ei huolita.

Harmillista on se, että vaikka minulla on kaksi tai oikeastaan kolmekin ammattia, joita voisi harjoittaa pimeästi, minulla ei ole verkostoa, jonka kautta markkinoisin puuhiani. Yksikin juoruaja olisi tuhoisa. Toisaalta taas olen aina ollut ja edelleen olen sitä mieltä, että pienikin rikos on rikos, joten ei minusta pimeisiin hommiin taitaisi edes olla.

Tulin vain ajankulukseni kertomaan siitä, että umpikujia on monenlaisia. Neuvoja en tarvitse, koska toimivia neuvoja ei ole olemassa.

Mä symppaan sua. Olen ollut samassa tilanteessa. Nyt onneksi vanhuuseläkkeellä eikä tarvii enää olla te-toimiston nöyryytettävänä.

Kun en ollut "nätisti", niin mulle tökättiin 3 pakkohakua pari vuotta sitten. Sanoin siis etten tule valituksi mihinkään ikäni vuoksi. Se oli virhe.

Hain sitten: 1 paikka johonkin ministeriöön, 1 johonkin liittoon, 1 muistaakseni kaupunginhallitukseen tmv. Kumma kyllä, en tullut valituksi. Te-virkailija vaihtui. Ja minä opin huokailemaan, että kun ei vaan saa töitä. Enkä yhtään tiedä miksi. Siis Suomessakin on tää naapurikansan totuudenpuhumistapa: joku kertoo jotain valheellista, kuulijat tietävät valheesta, mutta esittävät uskovansa puheen.

Kalkkiviivoilla minäkin sitten sen opin!

Tällä asenteella pärjää !!! Mulla oli jopa omat "työkkäri/sossuvaatteetkin"  Olin niin reppana parka. Hiukset sotkussa ja henkikin haisi.

Vierailija
1584/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko kukaan pienituloinen työssäkäyvä huomannut, mutta pientä palkkaa koetetaan työnantajan taholta paikata ylitsevuotavilla kehuilla ja tsemppi-ilmapiirillä. Siis saman aikaan kun ylempänä hierarkiassa olevat saavat ihan vaan niin ku palkkaa, jolla voi ostaa vaikkapa asunnon ja auton tai pari. Me saadaan sitten tsemppausta ja muilta köyhiltä pärjäämisvinkkejä. 

Vierailija
1585/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko kukaan pienituloinen työssäkäyvä huomannut, mutta pientä palkkaa koetetaan työnantajan taholta paikata ylitsevuotavilla kehuilla ja tsemppi-ilmapiirillä. Siis saman aikaan kun ylempänä hierarkiassa olevat saavat ihan vaan niin ku palkkaa, jolla voi ostaa vaikkapa asunnon ja auton tai pari. Me saadaan sitten tsemppausta ja muilta köyhiltä pärjäämisvinkkejä. 

Paras minun kuulemani repliikki tuli erään suuren helsinkiläisen, nyt jo omistajaa vaihtaneen kielikoulun henkilöstöpäälliköltä. Firma oli ottanut haltuunsa entisen työnantajani liiketoiminnan, ja YT-neuvotteluissa tarjottiin henkilöstölle täysin päättömiä työpaikkoja, jotta mahdollisimman moni päätyisi lähtemään itse eli vaivaamatta uutta omistajaa.

Minut ja pari muuta haluttiin pitää (tuo oli niitä aikoja, kun minua revittiin töihin), mutta tarjottu palkka oli alle puolet entisestä, eikä etuja ollut ollenkaan. Kun kävin viemässä työsuhdeauton, -puhelimen yms. pois, hlöpäällikkö yritti vielä viimeisen kerran saada minua jäämään. (Minulla oli kuitenkin jo uusi työpaikka, ja yllättäen hlöpäällikkö halusi, että hankkisin samasta paikasta hänellekin työpaikan.) Ei tullut kauppoja, mutta vielä melkein kahdenkymmenen vuoden jälkeen muistan hänen vaikuttavimman perustelunsa sille, miksi minun pitäisi jäädä:

"Eihän me paljon voida maksaa, mutta onhan meillä täällä joskus tosi kivoja kekkereitä."

Vierailija
1586/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras minun kuulemani repliikki tuli erään suuren helsinkiläisen, nyt jo omistajaa vaihtaneen kielikoulun henkilöstöpäälliköltä. Firma oli ottanut haltuunsa entisen työnantajani liiketoiminnan, ja YT-neuvotteluissa tarjottiin henkilöstölle täysin päättömiä työpaikkoja, jotta mahdollisimman moni päätyisi lähtemään itse eli vaivaamatta uutta omistajaa.

Minut ja pari muuta haluttiin pitää (tuo oli niitä aikoja, kun minua revittiin töihin), mutta tarjottu palkka oli alle puolet entisestä, eikä etuja ollut ollenkaan. Kun kävin viemässä työsuhdeauton, -puhelimen yms. pois, hlöpäällikkö yritti vielä viimeisen kerran saada minua jäämään. (Minulla oli kuitenkin jo uusi työpaikka, ja yllättäen hlöpäällikkö halusi, että hankkisin samasta paikasta hänellekin työpaikan.) Ei tullut kauppoja, mutta vielä melkein kahdenkymmenen vuoden jälkeen muistan hänen vaikuttavimman perustelunsa sille, miksi minun pitäisi jäädä:

"Eihän me paljon voida maksaa, mutta onhan meillä täällä joskus tosi kivoja kekkereitä."

Juu kuka sitä ny palkan takia töissä kävis :D

Vierailija
1587/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Reps. Työhön on myös hiippaillut jonkinlainen "palveluskulttuuri". Maksaa ei voida niin että pärjäät, mutta "pystytkö AUTTAMAAN". Tämä sanavalinta. Siitähän tulee huono fiilis, jos et auta, kun toinen pyytää. Ihme psykologista panostusta. No jos annat rahaa, niin teen ilomielin työsi! Tänne vaan. Autan mielelläni. :D

Vierailija
1588/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että minulla ei välttämättä kerry myöskään bonuksia riittävästi. Tiedän sinkkuja jotka ovat joutuneen maksamaan omasta pussista erotuksen kun bonusten kertymisen aikarajaan mennessä ei ole kertnyt tarpeeksi kattamaan loppusumman.

Joku sanoi ettei S-kortti maksa mitään. Onhan se 20 euroa rahaa jonka joutuu laittamaan ensin siihen alkuun saadakseen kortin.

Maksaa omasta pussista? Huoh. Sulla ei ole hajuakaan mistä on kyse. Sinähän saat 100 e osuuden osuuskauppaan. Sinä omistat jotain 100 e arvoista siis (jonka arvo voi toki vielä nousta kunhan Putinista päästään...). Ei se sun raha minnekään häviä.

Suosittelet siis vähävaraiselle, päivittäisten menojen kanssa kamppailevalle ihmiselle 20-100 € sijoitusta S-ryhmään sillä perusteella, mitä Venäjällä mielestäsi tulee tapahtumaan? Putinin jälkeen? Ja mikä se hyöty olikaan? Kortilla satunnaisia tarjouksia ja ehkä ilmainen kahvi. Hmmm....

Siinä on köyhälle iso riski menettää se 20€ kun ei saa bonuksilla maksettua loppuja eikä rahaa ole omassakaan pussissa.

sivuillaan luki muistaaksnei jotenkin siten, että yleensä kahdessa vuodessa, eli ei ollut mikään ehdoton takaraja. Luulisin, että köyhä ihminen voi neuvotella siihen vaikka lisäaikaa. Muutenkin aika nopeasti sieltä saa ne puuttuvat eurot, pitää vain sitten alussa oikeasti keskittää kaikki ostokset s-ryhmään. Kun on saanut kokoon jäsenmaksut, voi alkaa nauttia ylijäämäpautuksista ja asioida muuallakin.  [/quote

Loppupeleissä sataa sen kauppiaan laariin kaikki. Melkoisen rasittavaa ja orjuuttavaa joutua tuollaseen rumbaan. Pitää vielä satanen pulittaakin siitä, että suosii tiettyä kauppiasta. Järjetöntä, mutta hyvin on markkinointi onnistunut.

Olen laskenut, että minä, yksinasuva köyhä, en saa mitään bonuksia kertymään, ostot ovat niin vähäisiä. Ei edes sen sadan euron edestä.

Ovat taas jälleen kerran rikkaiden ja perheellisten etuja.

Vierailija
1589/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viva la revolution kirjoitti:

On vain ajan kysymys kun suurin osa Suomessa asuvista on köyhiä, mistä tämä sitten johtuu?

Palaan taas mieliaiheeseeni näin perjantaina ja olen aiemminkin kirjoittanut tästä mutta palaan siis aiheeseen koska mikään ei muutu ja koska hinnat nousevat Suomessa päivittäin järkyttävästi ja sitä on jatkunut jo kaksi vuotta koronarahastuskauden ajan, kyse ei ole siitä että Venäjä-Unkari sota olisi nostanut hintoja vaan hintoja on nostettu kiihtyvällä vauhdilla kahden vuoden ja vuoden aikana ja nämä ovat päätyneet pienten rikkaiden ryhmän taskuihin, tätä media ei tietenkään kerro…

Katsotaanpas tilannetta nyt Suomessa:

-Polttoaine siis maksaa aivan järjettömästi, ennen oli vitsi että polttoaine maksaa 2 euroa / L !!!, eipä ole enää vaan hinta on noussut vuoden aikana valtavasti ja nyt diesel oli 2,4 euroa ja bensiini 2,3 euroa, sulaa hulluutta

-Sähkö maksaa aivan valtavasti jo ja on kaksi eri maksua, siirto ja käyttö joista toiseen ei voi edes koskea ja sähkön hinta on noussut valtavasti koronan aikana

-Käyttövesi maksaa aivan järjettömästi kannattaa kohta ostaa pullovettä tulee halvemmaksi, ja tätä hintanousua on jatkunut pitkään…

-Ruoka ja asuminen maksaa ja kallistuu jatkuvasti, ja esimerkiksi kahvipaketti kohta 6 euroa !!! aivan järjetöntä…

-Terveydenhoidosta maksetaan jo omastakin pussista tilanteesta riippuen

-Koronarahastus-hysteria (rahastukseen täysin keksitty) on maksanut järjettömästi ja jatkuu vieläkin ja sitä tuetaan kaikin tavoin median avustuksella; ja valtava raha on laitettu koronarokotteisiin jotka eivät estä saamasta koronaa ja joista huolimatta saa vakavia oireita koronasta, vuosisadan rahastushuijaus siis…

-Ilmastonmuutos-rahastus-hysteria (samoin rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi, tästä pakko sanoa että varsinkin medioissa on joka viikko kerrottu että kyllä pian on lauhaa kun tätä rahastusta pidetään yllä mutta todellisuudessahan yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa mikä oli jo hyvin kylmä ja nyt on ollut kuukausikaupalla pakkasia ja silti medioissa muistetaan kertoa miten lauhaa on jottei rahastusta vain uhattaisi vaikka ulkona on todella kylmää mutta ei voi otsikoida että kylmyys jatkuu kuukaudesta toiseen koska pian tämä älytön rahastus on uhattuna... vuoden keskilämpötila on todella alhainen mutta tätä ei media kerro jotta keksitty rahastus ei lopu… Sähköautojen pakkomyynti oli todellinen farssi Suomessa millä kerättiin rahaa pienelle rikkaiden ryhmälle vaikka sillä ei ole ilmastoon mitään vaikutusta minkään lukujen valossa… etenkin kun samaan aikaan Kiina rakentaa 200 uutta kivihiilivoimalaa… mutta näin se t-o-t-a-l-i-t-a-r-i-s-t-i-n-e-n valtio toimii raha kerätään rikkaiden taskuihin ilman yhtäkään vakuuttavaa perustelua…

-Ja muut maksut ja maksujen maksut

-Ja muut verot ja verojen verot

-ja kaikki valtion omaisuus on myyty enää ei ole kuin rauniot...

Ei jää mitään enää lapsille ja tuleville lapsille... tämä maa ei ole onnellisin vaan onnettomin maa...

Mikä sitten lääkkeeksi: Kaikki puolueet, hallitus, oppositio, eduskunta kerralla vaihtoon muuten nämä vain vaihtelevat paikkojaan muutaman vuoden välein ja rahastus jatkuu entiseen malliin...

Ehdotan kansalaisäänestyksiin siirtymistä, ja eduskunta, oppositio, hallitus, kaikki puolueet lakkautetaan... kuka kannattaa? :)

Nyt kaikki ongelmat on peitetty mediassa tarkoituksella ensin koronahysterian alle ja sitten Unkari-Venäjä sodan alle jotta ei huomattaisi miten karmiva tilanne Suomessa on… se on t-o-t-a-l-i-t-a-r-i-s-m-i = vain yksi sanoma on sallittu - me olemme maailman onnellisimmat uskokaa kun media sanoo sen vaikka totuus peitellään 😊

Jo pelkästään tämän yhden ketjun perusteella en todellakaan toivo suoria kansanäänestyksiä. Johan meidät köyhät olisi äänestetty saunan taakse.

Mielelläni kuuntelen myös vaihtoehtoja mutta nykyisellä hallinnolla Suomi on tuhoon tuomittu ja veronmaksajat ajetaan konkurssiin näillä kaikilla nykyisillä maksuilla jotka ovat siis kohonneet valtavasti kahdessa vuodessa ja vuodessa - maksut eivät ole nousseet suinkaan Venäjä-Unkari sodan takia kuten mediassa koitetaan valheellisesti kertoa vaan koko korona kauden ajan kahdessa vuodessa... :)

Vierailija
1590/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain ajan kysymys kun suurin osa Suomessa asuvista on köyhiä, mistä tämä sitten johtuu?

Palaan taas mieliaiheeseeni näin perjantaina ja olen aiemminkin kirjoittanut tästä mutta palaan siis aiheeseen koska mikään ei muutu ja koska hinnat nousevat Suomessa päivittäin järkyttävästi ja sitä on jatkunut jo kaksi vuotta koronarahastuskauden ajan, kyse ei ole siitä että Venäjä-Unkari sota olisi nostanut hintoja vaan hintoja on nostettu kiihtyvällä vauhdilla kahden vuoden ja vuoden aikana ja nämä ovat päätyneet pienten rikkaiden ryhmän taskuihin, tätä media ei tietenkään kerro…

Katsotaanpas tilannetta nyt Suomessa:

-Polttoaine siis maksaa aivan järjettömästi, ennen oli vitsi että polttoaine maksaa 2 euroa / L !!!, eipä ole enää vaan hinta on noussut vuoden aikana valtavasti ja nyt diesel oli 2,4 euroa ja bensiini 2,3 euroa, sulaa hulluutta

-Sähkö maksaa aivan valtavasti jo ja on kaksi eri maksua, siirto ja käyttö joista toiseen ei voi edes koskea ja sähkön hinta on noussut valtavasti koronan aikana

-Käyttövesi maksaa aivan järjettömästi kannattaa kohta ostaa pullovettä tulee halvemmaksi, ja tätä hintanousua on jatkunut pitkään…

-Ruoka ja asuminen maksaa ja kallistuu jatkuvasti, ja esimerkiksi kahvipaketti kohta 6 euroa !!! aivan järjetöntä…

-Terveydenhoidosta maksetaan jo omastakin pussista tilanteesta riippuen

-Koronarahastus-hysteria (rahastukseen täysin keksitty) on maksanut järjettömästi ja jatkuu vieläkin ja sitä tuetaan kaikin tavoin median avustuksella; ja valtava raha on laitettu koronarokotteisiin jotka eivät estä saamasta koronaa ja joista huolimatta saa vakavia oireita koronasta, vuosisadan rahastushuijaus siis…

-Ilmastonmuutos-rahastus-hysteria (samoin rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi, tästä pakko sanoa että varsinkin medioissa on joka viikko kerrottu että kyllä pian on lauhaa kun tätä rahastusta pidetään yllä mutta todellisuudessahan yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa mikä oli jo hyvin kylmä ja nyt on ollut kuukausikaupalla pakkasia ja silti medioissa muistetaan kertoa miten lauhaa on jottei rahastusta vain uhattaisi vaikka ulkona on todella kylmää mutta ei voi otsikoida että kylmyys jatkuu kuukaudesta toiseen koska pian tämä älytön rahastus on uhattuna... vuoden keskilämpötila on todella alhainen mutta tätä ei media kerro jotta keksitty rahastus ei lopu… Sähköautojen pakkomyynti oli todellinen farssi Suomessa millä kerättiin rahaa pienelle rikkaiden ryhmälle vaikka sillä ei ole ilmastoon mitään vaikutusta minkään lukujen valossa… etenkin kun samaan aikaan Kiina rakentaa 200 uutta kivihiilivoimalaa… mutta näin se t-o-t-a-l-i-t-a-r-i-s-t-i-n-e-n valtio toimii raha kerätään rikkaiden taskuihin ilman yhtäkään vakuuttavaa perustelua…

-Ja muut maksut ja maksujen maksut

-Ja muut verot ja verojen verot

-ja kaikki valtion omaisuus on myyty enää ei ole kuin rauniot...

Ei jää mitään enää lapsille ja tuleville lapsille... tämä maa ei ole onnellisin vaan onnettomin maa...

Mikä sitten lääkkeeksi: Kaikki puolueet, hallitus, oppositio, eduskunta kerralla vaihtoon muuten nämä vain vaihtelevat paikkojaan muutaman vuoden välein ja rahastus jatkuu entiseen malliin...

Ehdotan kansalaisäänestyksiin siirtymistä, ja eduskunta, oppositio, hallitus, kaikki puolueet lakkautetaan... kuka kannattaa? :)

Nyt kaikki ongelmat on peitetty mediassa tarkoituksella ensin koronahysterian alle ja sitten Unkari-Venäjä sodan alle jotta ei huomattaisi miten karmiva tilanne Suomessa on… se on t-o-t-a-l-i-t-a-r-i-s-m-i = vain yksi sanoma on sallittu - me olemme maailman onnellisimmat uskokaa kun media sanoo sen vaikka totuus peitellään 😊

Jo pelkästään tämän yhden ketjun perusteella en todellakaan toivo suoria kansanäänestyksiä. Johan meidät köyhät olisi äänestetty saunan taakse.

Mielelläni kuuntelen myös vaihtoehtoja mutta nykyisellä hallinnolla Suomi on tuhoon tuomittu ja veronmaksajat ajetaan konkurssiin näillä kaikilla nykyisillä maksuilla jotka ovat siis kohonneet valtavasti kahdessa vuodessa ja vuodessa - maksut eivät ole nousseet suinkaan Venäjä-Unkari sodan takia kuten mediassa koitetaan valheellisesti kertoa vaan koko korona kauden ajan kahdessa vuodessa... :)

Kun nyt meillä AINA tulee olemaan vähävaraisia tuilla eläviä monesta eri syystä niin pitäisi miettiä miten saada elinkustannukset alenemaan ettei tukia tarttisi niin paljon. Hatunnosto Jyväskyläläiselle vuokranantajalle kun eivät halunneet jakaa osingoja vaan tuottaa halpoja asuntoja niitä tarvitseville. Näitä päätöksiä tarvittaisiin lisää. Itse asun Lumo kodissa ,  vuokra on liki tuplaantunut. Osinkoja jaetaan vuosi vuodelta enemmän. Miksei näihin valtio puutu kun kuitenkin avustavat tätä rakentamista?

Vierailija
1591/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kehoitti leipomaan pimeästi ja ottamaan siitä palkkaa. Rahanlisää köyhyyteen.

Työssäkäyvälle se on ihan oiva rahanlisä jos on taitava keittiöihminen ja tilaa leipoa ja kokata.

Mutta jos saa jotain tukia on vaarana aina se, että Kela saa tietää, joku kateellinen juoruaa. Jos saa noinkin epävarmaa sivutuloatuloa, ja sen vuoksi otetaan joku joka kuukausi maksettava vakituinen tuki pois on edessä vielä tiukemmat ajat.

Ja myös jos ei ole maksanut veroja joutuu kiinni veropetoksesta.

Kauhea härdelli jonkun 50 sentin ruisleivän myynnistä

Kuulemma ruisleivän leipominen ei maksa mitään. Menee siihenkin jotain tarvikkeita ja lisäksi jos paistaa sähköuunissa sähkölasku nousee ehkä paljonkin. Kun sähkön kulutus nousee vähänkään, nousee siirtomaksu siihen nähden monin verroin.

On siis ihan plus miinus nolla.

Vain köyhä tajuaa mikä idea on kannattavaa ja mihin ei kannata ryhtyä ettei elämä mene vielä vaikeammaksi.

Vierailija
1592/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivuillaan luki muistaaksnei jotenkin siten, että yleensä kahdessa vuodessa, eli ei ollut mikään ehdoton takaraja. Luulisin, että köyhä ihminen voi neuvotella siihen vaikka lisäaikaa. Muutenkin aika nopeasti sieltä saa ne puuttuvat eurot, pitää vain sitten alussa oikeasti keskittää kaikki ostokset s-ryhmään. Kun on saanut kokoon jäsenmaksut, voi alkaa nauttia ylijäämäpautuksista ja asioida muuallakin.  

se satanen on osuusmaksu. kun sen maksat, omistat sadalla eurolla s-ryhmää. Siitä sinulle maksetaan ylijäämäpalautusta ja aina kun korttiasti vingutat, saat maksutapaedun ja bonusta. Kun sitten lähdet ryhmästä, saat sen satasesi takaisin.

Olipa naurettava sanamuoto köyhien ketjussa: "aina kun korttiasi vingutat, saat maksutapaedun ja bonusta".

Ongelma on just siinä, että köyhä ei "vinguta" DDD korttia yhtään muuten kuin pakosta ja niistä ostoista ei pahemmin kerry maksutapaetua kuin bonuksiakaan.

Kyllä ne on muut ihmiset kuin köyhät jotka korttejaan vinguttaa ja ottavat myös tililleen nämä edut.

Vierailija
1593/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Reps. Työhön on myös hiippaillut jonkinlainen "palveluskulttuuri". Maksaa ei voida niin että pärjäät, mutta "pystytkö AUTTAMAAN". Tämä sanavalinta. Siitähän tulee huono fiilis, jos et auta, kun toinen pyytää. Ihme psykologista panostusta. No jos annat rahaa, niin teen ilomielin työsi! Tänne vaan. Autan mielelläni. :D

Tuossa firmassa oli tunnetusti kaupungin huonoimmat palkat ja epämiellyttävä ilmapiiri, joten noihin tosi kivoihin kekkereihin en ihan usko. Se, että henkilöstöpäällikkö kysyi minulta, olisiko uudella työnantajallani hänellekin töitä, oli myös aika paha merkki. Sekään ei houkutellut, kun heti kauppauutisen tultua oli saapunut uuden omistajan röyhkeä ja puhumaton iskuryhmä keräämään myyjiemme mappeja ja lerppuja.

Kerronpa loputkin. Odottelin hlöpäällikön luokse pääsyä käytävässä ja kuuntelin oven läpi kuuluvaa puhelinkeskustelua. Hän kertoi jollekulle lirkutelleensa minulle niin ahkerasti, että varmasti olisin jäämässä heille töihin. Puhelu oli pitkä ja pöyristyttävä. Kun meidän tapaamisemme oli lopulta hoidettu, eikä lisälirkuttelu tehonnut, kiitin yhteistyöstä, hyvästelin ja sanoin vielä ovelta, että nämä teidän ovenne eivät muuten yhtään vaimenna ääntä. :)

Vierailija
1594/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Ei ole mikään perusvarustus pakastin, että olisi vuokranantajan hankittava, jos ei ole. Eikä jokaisessa jääkaapissa ole pakastinlokeroa - ja vaikka olisikin, niin eihän siellä oikeasti voi mitään pakastaa. Jengi on vaan niin pihalla. :D

Vierailija
1595/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Ei ole mikään perusvarustus pakastin, että olisi vuokranantajan hankittava, jos ei ole. Eikä jokaisessa jääkaapissa ole pakastinlokeroa - ja vaikka olisikin, niin eihän siellä oikeasti voi mitään pakastaa. Jengi on vaan niin pihalla. :D

Se on yksi ei-köyhien kuvitelmista. He ovat tottuneet asumaan asunnoissa, joissa on pakastin, joten olettavat että kaikissa muissakin on. Tuon ymmärtää hyvin, ei siinä mitään.  Noloksi tuo käy, kun he eivät usko asian olevan toisin, vaikka kuinka moni asiasta sanoo. Ja sitten aletaan ehdotella pakastimen kantamista kotiin omin kätösin..

Vierailija
1596/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat uuden työpaikan 400 kilometrin päästä, muttei ole mitään keinoa, millä maksaa työmatkat tai muuttoa siihen asti, että saat ensimmäisen palkan. Muuttoavustuksia on kyllä tarjolla, mutta niistä saa rahat vasta jälkikäteen kuitteja vastaan. Ja kuittia ei pysty esittämään, kun tilillä ei alun perinkään ole tarpeeksi rahaa niitä kuluja maksaakseen.

Tähän liittyen monessa asiassa se, kun tilillä ei oikeasti vain ole riittävää rahasummaa johonkin asiaan. Että kyse ei ole siitä, että asia "palkitsee sitten myöhemmin" tai "on vähän hintava, mutta rahan arvoista", vaan rahaa ei ole, eikä ole sellaista korttia, jolla tilin voisi höylätä miinukselle.

sossu voi myöntää harkinnanvaraista tukea tuollaisiin tilanteisiin. Avun saamisessa auttaa, kun kysyy heiltä, että haluavatko, että otan sen työpaikan vastaan ja alan maksamaan veroja, joilla kustennetaan muiden toimeentulotukiasiakkaidenkin elanto, vai haluavatko he, että jään/tulen tippumaan toimeentulotuen asiakkaaksi.

Tuossa tukien hakemisessa on pieni mahdollisuus joutua ikävään tilanteeseen. Tilanteeseen, jossa ei voi perääntyä, vaikka taloudellinen tilanne olisi täysin mahdoton.

Kun hakee opiskelun tai työpaikan vuoksi tukea, niin sen vuoksi voidaan katkaista työttömyyskorvaukset ja samalla voidaan evätä kaikki ne olemassa olevat tuet, mitä tuossa tilanteessa voitaisiin myöntää. Mikäli taloudellisen tilanteen vuoksi et pysty muuttamaan ja vastaanottamaan opiskelu- tai työpaikkaa, niin tästä seuraa karenssi.

Tilanne ei ole joko tai - vaan voi pudota väliin. Esimerkiksi aikaisemmin opiskelu saattoi olla sellaista ettei sitä hyväksytty päätoimiseksi opiskeluksi, mutta samaan aikaan samaa opiskelua ei hyväksytty myöskään sivutoimiseksi opiskeluksi - eli ei ollut oikeutettu opintotukiin, mutta opiskelun vuoksi ei ollut myöskään oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Kaksi eri tukijärjestelmää, jossa opintotuen kannalta opiskelu ei ollut päätoimista, mutta työttömyysturvajärjestelmän kannalta opiskelu oli päätoimista.

Tukien ja tukien. Mitä jos elättäisi ihan itse itsensä, saa hakea opiskelemaan minne haluaa. Mutta tiedän, köyhä ei elätä itseään, koskaan. Koko elämä rakennetaan tukien varaan. Ja sitten tulee yllärinä, ettei saa rikkaiden elintasoa.

Minä olen köyhästä perheestä, mutta kun paskatyötkin kelpasi ja hankin kunnon koulutuksen, en ole enää köyhä. Mutta köyhä ei voi, kun tuet saattaa mennä. Tämä on se köyhän mielenmaisema, joka pitää hänet köyhänä.[/quote

Minäkin opiskelin kaksi koulutusta mutta se ei riitä jos ei ole työpaikkaa. Paskatöissä minäkin olen ollut, alimmillaan palkka oli alle tonnin 6 h töistä.  Edelleen vaan köyhä tuilla elävä.

Mitä sinä olet töissä tehnyt, kun kun ei ole pinoa hyviä työtodistuksia, joilla pääsee töihin? Ja onko luettu jotakin josta jo ennalta tietää, ettei tule työllistymään. Onhan näitä, ollaan jotakin taiteen maistereita ja medianomeja, ja ihmetellään miksei ole töitä.

Minulla on sekä asentaja että hoitajakoulutus. Mol riittäisi töitä. Mutta kumpaakaan en kykene tekemään terv. syistä.

Sitten olet sairaseläkkeellä, ne on ihan hyvät. Kaikki hoitotyö ei ole raskasta nostelua, varmaan voisit tehdä jotakin.

Vai sairaseläkkeet hyvät??? Kokonaiset 855,48 € /kk. Kyllä mun kelpaa...

Niin kelpaa. Lisäksi saat asumistukea, eli tämä raha jää käyttöösi vapaasti. Kyllä sillä saa kaiken tarpeellisen, ellei itse typerehdi.

Ja taas kuvitellaan että kaikki saa asumistukea? Tai se kattaa kulut?

No noilla tuloilla kyllä saa. Ihan oma ratkaisu asua kalliissa paikassa kun tietää, ettei tule koskaan menemään töihin. Eläkeläinen voi asua laadukkaasti halvallakin, kun ei työmatka rajoita.

Tietää ettei mene töihin? Mistä sen tietää? Eläkeläinen voi myös käydä töissä.

Joillakin on terveys, toisilla ikä vastassa.

T. Vanhuuseläkeläinen yli 70 v.

Ei terveys tai ikä välttämättä ole este työnteolle,

Riippuu tapauksesta. Jos on osatyökykyinen niin saattaa saada töitä. Vakavammin sairas ei saa tai ei ainakaan pysty tekemään töitä.

Kos on yli 65-vuotias ja ei ole hyväntahtoista sukulaista tai tuttua ihmistä joka ottaa töihin niin tuskin ainakaan yleisellä työhakemuksella töitä enää saa. Jos ikä alkaa seitsemällä niin eiköhän ala olla jo mennyttä kamaa työmarkkinoilla.

Varsinkin kun on työttöminä nuorempoakin.

Ainahan myös moititaan kun eläkeläiset vievät nuorempien työpaikat.

Miksi iäkkäiden ja sairaiden ylipäätään pitäisi käydä töissä? Olisiko heidän työpanoksensa edes sellainen, että joku siitä maksaisi kunnon palkkaa. Vai ilmaiseksiko heidän pitäisi siellä käydä tai jollain taskurahalla?

Myös jos eläkeläinen käy töissä se nostaa veroprosenttia.

Pieni palkka hukkuu veroon.

Työkyvyttömyyseläkeläinen voi laittaa vaikka eläkkeensä lepäämään ja mennä pariksi vuodeksi töihin katsomaan pystyisikö vielä palaamaan työelämään. Köyhä eläkeläinen taas voi saada pientä lisätuloa eläkkeen lisäksi.  Jo pari sataa kuussa voi olla merkittävä tulo köyhälle.

Työkyvytyön eläkeläinen kilpailee terveiden nuorten kanssa töistä. Kumman sä palkkaisit?

Muuten, työkyvyttömyyseläkkeellä ei tarkoita että on työkyvytön  vaan kyvytön työllään elättämään itsensä. Työkykyä saa ja voi siis olla jäljellä! Eivätkä kaikki nuoret tai muutkaan työttömät ole työkykyisiä.

Vierailija
1597/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottakoon heille myös nyt, että jokaisessa vuokra-asunnon keittiössä ei ole pesukonetta, eikä kuulu olla, kaikissa asunnoissa ei ole pyykinpesukoneitakaan, eikä kuulu olla, eikä lattialämmitystä eikä edes saunaa.

Mulla ei ole mikroakaan.  Eikä kuulu olla.

Vierailija
1598/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottakoon heille myös nyt, että jokaisessa vuokra-asunnon keittiössä ei ole pesukonetta, eikä kuulu olla, kaikissa asunnoissa ei ole pyykinpesukoneitakaan, eikä kuulu olla, eikä lattialämmitystä eikä edes saunaa.

Voin jatkaa. Kaikissa asunnoissa ei ole edes oikeaa keittiötä. EI ole parveketta, makuuhuonetta, vaatekaappia eikä eteistä.

Vierailija
1599/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin jatkaa. Kaikissa asunnoissa ei ole edes oikeaa keittiötä. EI ole parveketta, makuuhuonetta, vaatekaappia eikä eteistä.

kohta  joku rikkaampi tulee nillittämään, että mitäs asutte tollasissa murjuissa!

no miksiköhän..

Vierailija
1600/5804 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepa111 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kohta  joku rikkaampi tulee nillittämään, että mitäs asutte tollasissa murjuissa!

no miksiköhän..

Sä unohdit ettei joka asuntoon mahdu pakastinta vaikka sen jostain pystyis taikoon, saatikka ettei kaikilla ole mitään tarvetta sille, sähköä vaan kuluis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä