Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa
Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3
Kommentit (5804)
Ymmärtää, että jokainen ihminen on arvokas ja tärkeä, vaikka hänellä ei olisi maallista mammonaa. Ei kauhistele, syyttele, mollaa ja väheksy muita ihmisiä.
On nukuttava paljon. Ei kuluta paljon energiaa, tsrvii vähemmän ruokaa. Unessa voi kuvitella tekevänsä asioita ja paeta todellisuutta.
Minulla pääsi itku, kun sain perheellemme ( minä ja 1 lapsi) tiukassa tilanteessa 2x 40€ s- ryhmän lahjakorttia. Rahat oli silloin ihan loppu ja ruoka ei tulisi riittämään seuraavaan rahantulopäivään saakka. Oletin saavani hätäapuna yhden tuollaisen maksukortin ja mietin jo, että miten sen sitten käytän mahdollimman viisaasti. Laskeskelin jo, että jos annan mm. vessapaperin loppua ja pärjään pyykinpesuainepullon jämillä kun pesen vaan yhden koneellisen, niin ruokaa saan tarpeeksi. Olipa huikeeta kun pystyinkin ostamaan wc- paperia, pyykinpesunestettä ja vielä jälkiruokaherkkujakin!
Toinen klassinen tilanne mistä tietää olevansa köyhä: menet nolona (juuri ennen tilipäivää) kaupan kassalle, ojennat n. 5€ ostoksista maksuksi ensin pullonpalautuskuitin , sitten kasan kolikoita ja sanot, että loput sitten kortilta kiitos 😔
Köyhä voi olla sisäisesti rikas, fiksu ja onnellinen.