Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
4261/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhällä ei ole varaa koiraan.  Vakuutukset, eläinlääkärit, ruoka, muu hoito maksaa. paljon. Hyvällä tuurilla toki eläilääkäriä ei tarvitse kuin pakollisiin rokotuksiin, huonolla tuurilla iskee sairaus viikonloppuna ja eläinlääkäriin menee toista tonnia. Tai onkin erityisruokavaliota tarvitseva koira (esim virtsakivitauti) 

Köyhällä ei ole siihen varaa. 

Vierailija
4262/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnimanni kirjoitti:

Toi vero-, tt-, tuki- ym vatkaus saisi jo loppua. Ei kiinnosta yhtään. Voisitteko rakentaa siitä oman ketjun, olkaa hyvät.

Olen pieneläkeläinen, köyhä. Koko kevään mietin olisiko varaa ostaa yksiön parvekkeelle jotain kesäkukkaa. Riippuu hinnoista.

Kävin tänään Plantagenissa ja hups: sieltä sai yhdellä eurolla kuusi kpl valkoisia petunioita (huonokuntoisia, mutta kun ne nyppii niin voivat hyvinkin elpyä). Lisäksi pelargonioita 2,49/kpl. Ostaa räiskäytin kolme. Istutin ne kahteen ruukkuun, multaa oli itsellä. Kaksi suloista istutusta yhteensä 8,50!!!!

Muistelin niitä aikoja, kun kuljeskelin Plantagenissa ja ostelin kokeeksi mitä vain.

Nyt mulla on kahdessa astiassa istutukset. Parveke on tosi kuuma, siellä ei menesty mitkääm muut. Murattia olisin halunnut, mutta ehkä niitä on jossain välissä halvalla. Ruukkuihin mahtuu vielä.

Onni. 🍀

Pystyn samaistumaan kukkaongelmaasi hyvin. Minulla tosin ongelmaa on tuottanut tänä keväänä kukat isäni haudalle. Kylällämme lopetti kukkakauppa ja kukat pitää hakea kauempaa. Nykyisillä bensanhinnoilla ei ollut varaa ajaa kukkakauppaan loppukeväästä ja hauta oli jonkin aikaa ilman kukkia. Joskus aiemminkin tiukkina hetkinä käynyt samoin ja silloin tuli paljon valituksia sukulaisiltani, että enkö yhtään välitä isästäni, kun en kukkia ole vienyt haudalle ja mitähän isäni henkikin ajattelee.  Sanoin, että toivottavasti itse en kuoltuani joudu paikkaan, jossa pitää vieläkin kantaa huolta maanpäällisistä asioista, kuten kukkien puutteesta haudallani. Isääni voin muistaa ihan yhtä paljon vaikka ei haudalla pari viikkoa kukkia olisikaan.

Tänä keväänä kävi niin, että yksi kaverini, jolla on vielä vaikeampaa rahallisesti pyysi apuani kukkien viemisessä samalle hautausmaalle ja niin sitten hain hänet kotoaan ja kävimme ostamassa kukkapuutarhasta kukat matkan varrelta ja veimme kumpikin kukkamme haudoille.Oli kiva nähdä kaveria pitkästä aikaa ja tuli hyvä mieli, kun sain autettua häntä samalla kun hoidin oman asianikin.  Joskus asiat "suttaantuvat" oikein.

Kukat maksoi 2,90 € / kpl ja ostin niitä 2 kappaletta. Olivat niin hyväkuntoisen oloisia, että luulisi kestävän koko kesän. Joskus olen ostanut "halvalla" tarjouskukkia kesäpihoilta ja ne ovat nuutuneet kohta niin, että on pitänyt uusia ne, eli tullut oikeasti kalleemmiksi, kuin normaalihintaiset hyvät kukat.

Joskus vanhaan "hyvään" aikaan tuli ostettua kukkia omalle pihallekin, mutta ei ole enää varaa siihen ollut pariin kolmeen vuoteen ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4263/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köyhällä ei ole varaa koiraan.  Vakuutukset, eläinlääkärit, ruoka, muu hoito maksaa. paljon. Hyvällä tuurilla toki eläilääkäriä ei tarvitse kuin pakollisiin rokotuksiin, huonolla tuurilla iskee sairaus viikonloppuna ja eläinlääkäriin menee toista tonnia. Tai onkin erityisruokavaliota tarvitseva koira (esim virtsakivitauti) 

Tämä on ikävä kyllä todellisuutta. Olin yhdessä vaiheessa avustamassa köyhien ruokajakoa kaupungissamme ja sinne tuli yksi vanha eläkeläisrouva pienen koiran kanssa ja hän anoi ruokaa koiralleen. Olin jo antamassa pienenlihapaketin (pakastettu ja sulatettu sekä vanhentunut päivämäärältään jo pakastettaessa), kun vakituinen työntekijä kiirehti kieltämään ruuan annon eläimelle. Mamma lähti pois itkien ja koira laahusti perässä ihmetellen varmaan , miksi ei saanut mitään vaikka haistoi ruuan tuoksun. kaikille juoppopummeille ja itsensä keuhkosairaiksi poltteleville köhääjille, kyllä ruokaa jaettiin innolla. Tuo mammakin olisi saanut ruokakassin mikäli olisi tullut seuraavana jakopäivänä ensin aamulla hakemaan jonotusnumeron keskipäivän ruokajonotukseen eikä olisi kertonut sen tulevan osittain koirallensa. En ehtinyt heti neuvomaan häntä, koska minulla oli työ kesken eikä häntä näkynyt enää sitten, kun ehdin perään. Vieläkin ahdistun ajoittain, kun tuo pieni nälkäinen koira tulee mieleen ja painajaisiini. Harmitti muutenkin tuo episodi niin, etten enää mennyt auttamaan kyseiseen paikkaan. En tosin olisi kestänyt sitä pilaantuneen ruuan löyhkää muutenkaan pitempään.

Vierailija
4264/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jos on köyhä on se peiliin katsomisen paikka ja ihan oma vika.

Vierailija
4265/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisestä viestitäni unohtui maininta, että myös kissan kanssa voi olla yllättäviä kuluja, kerran, kun veimme loukkaantuneen rakkaan lemmikkikissamme, joka oli ollut meillä työajoistani asti ja haimme muutenkin tuolloin kunnalta toimeentulotukea, niin saimme aikmoisen haukun ja saarnan siitä, että ei köyhillä saisi olla lemmikkejä ja nytkin olisi pitänyt kissa kuulemma lopettaa eikä viedä eläinlääkäriin. Meiltä evättiin harkinnanvaraiset tuet tuolta kuulta ja jouduimme turvautumaan diakonien apuun, kun ruuat loppui jääkaapista ja oli vaikea selittää kasvaville pojille, että meitä rankaistiin kissamme hoitamisesta. Pappilan pakastimesta saimme leireiltä ylijäänyttä hernekeittoa ja kaalilaatikkoa hätäavuksi.

Vierailija
4266/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisköyhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisestä viestitäni unohtui maininta, että myös kissan kanssa voi olla yllättäviä kuluja, kerran, kun veimme loukkaantuneen rakkaan lemmikkikissamme, joka oli ollut meillä työajoistani asti ja haimme muutenkin tuolloin kunnalta toimeentulotukea, niin saimme aikmoisen haukun ja saarnan siitä, että ei köyhillä saisi olla lemmikkejä ja nytkin olisi pitänyt kissa kuulemma lopettaa eikä viedä eläinlääkäriin. Meiltä evättiin harkinnanvaraiset tuet tuolta kuulta ja jouduimme turvautumaan diakonien apuun, kun ruuat loppui jääkaapista ja oli vaikea selittää kasvaville pojille, että meitä rankaistiin kissamme hoitamisesta. Pappilan pakastimesta saimme leireiltä ylijäänyttä hernekeittoa ja kaalilaatikkoa hätäavuksi.

Veimme loukkaantuneen kissan siis eläinlääkäriin. Kissa tuli kuntoon, mutta lasku oli suuri.

Vierailija
4267/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisköyhä. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on köyhän määritelmä? Kenellä tässä ketjussa on äänioikeus?

Rikas kirjoittaa näin: "Toi vero-, tt-, tuki- ym vatkaus saisi jo loppua. Ei kiinnosta yhtään."

Itse ymmärsin tuon niin,  että vaikka nuo aiheet ehkä kirjoittajaa ehkä jopa vielä pakostakin kiinnostaisi, niin niistä loputon vatkaus tällä palstalla ei kiinnosta. Kuten ei tosin minuakaan. Saamme kait vielä kertoa mielipiteitämme asiosta, vaikka ei kaikkien mielestä juuri heidän kriteerejä oikeasti köyhistä täytettäisikään.

Olisiko siis yksi oikeasti köyhän kriteereistä mielestänne se, että pitää jankuttaa ja kinata keskustelupalstoilla sivutolkulla jostain aiheesta, mistä kumpikaan keskusteun osapuoli ei tunnut tietävän yhtään toista enempää?

Köyhällä ei ole vaihtoehtoja. Köyhää pitää kiinnostaa vero-, tt-, tuki- ym vatkaus, koska jokainen köyhä tarvitsee tukia ja köyhän pitää osata ennakoida tulevaa rahatilannetta.

Ainoastaan mukamas köyhiä ei vero-, tt-, tuki- ym vatkaus kiinnosta ja sitten ruikuttamalla saadaan toiset auttamaan, vaikka tilillä makaa kymppitonneja rahaa. Kuinkahan moni köyhä on auttanut iäkästä ihmistä ostamalla ruokaa, kun tämä vanhus on itkenyt varattomuuttaan, mutta sitten perunkirjoituksessa tämän vanhuksen tililtä onkin löytynyt kymppitonneja ellei satojatuhansia.

Vierailija
4268/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnimanni kirjoitti:

Toi vero-, tt-, tuki- ym vatkaus saisi jo loppua. Ei kiinnosta yhtään. Voisitteko rakentaa siitä oman ketjun, olkaa hyvät.

Olen pieneläkeläinen, köyhä. Koko kevään mietin olisiko varaa ostaa yksiön parvekkeelle jotain kesäkukkaa. Riippuu hinnoista.

Kävin tänään Plantagenissa ja hups: sieltä sai yhdellä eurolla kuusi kpl valkoisia petunioita (huonokuntoisia, mutta kun ne nyppii niin voivat hyvinkin elpyä). Lisäksi pelargonioita 2,49/kpl. Ostaa räiskäytin kolme. Istutin ne kahteen ruukkuun, multaa oli itsellä. Kaksi suloista istutusta yhteensä 8,50!!!!

Muistelin niitä aikoja, kun kuljeskelin Plantagenissa ja ostelin kokeeksi mitä vain.

Nyt mulla on kahdessa astiassa istutukset. Parveke on tosi kuuma, siellä ei menesty mitkääm muut. Murattia olisin halunnut, mutta ehkä niitä on jossain välissä halvalla. Ruukkuihin mahtuu vielä.

Onni. 🍀

Tämä on käsittääkseni kaikkien köyhien ketju. Ja nuo vero- ja tukiasiat ovat hyvinkin olennaisia useimpien köyhien elämässä. Jos joku aihe ei kiinnosta, ne viestit voi skipata yli.

Eri ja ohis Muuten hyvä, mutta tämä ei ole mikään kaikkien köyhien ketju, vaan ketju, jonka otsikko on "ASIOITA JOTKA VAIN OIKEASTI KÖYHÄ TAJUAA".Eli noille ketjuun kuulumattomille jorinoille, joita ei edes köyhä tajua voi oikeesti perustaa ihan uuden oman jankkausketjun, please.

Niin nauti sinä vain tämänkin lukiolaiset kärsimyksestä: "Että alle kympillä voi ostaa viikon ruuat. Ja että kelan minimituetkin on luksusta. En siis saanut lukiossa edes niitä. Toisaalt oon miettiny, et kai se oli joku alaikäisen heitteillejättö."

Kukaan ei ollut kertonut ja sinun kaltaiset ihmiset kieltävät "keskustelemasta" näistä asioista, joiden tietäminen olisi ollut lukiolaisen tilanteessa elintärkeä apu.

Myös lukiossa oleva voi hakea toimeentulotukea, mutta sitä ei saa hakematta. Mikäli lukiolainen asuu yksin tai vanhemmat ovat toimeentulotuen piirissä, niin lukiolaisen ei edellytetä ottavan opintolainaa lukio-opintoja varten.

Vierailija
4269/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnimanni kirjoitti:

Onni. 🍀

Tämä on käsittääkseni kaikkien köyhien ketju. Ja nuo vero- ja tukiasiat ovat hyvinkin olennaisia useimpien köyhien elämässä. Jos joku aihe ei kiinnosta, ne viestit voi skipata yli.

Eri ja ohis Muuten hyvä, mutta tämä ei ole mikään kaikkien köyhien ketju, vaan ketju, jonka otsikko on "ASIOITA JOTKA VAIN OIKEASTI KÖYHÄ TAJUAA".Eli noille ketjuun kuulumattomille jorinoille, joita ei edes köyhä tajua voi oikeesti perustaa ihan uuden oman jankkausketjun, please.

Tämä on kaikkien köyhien ketju. Tee sinä itse ketju niille, joita ei köyhien asiat voisi vähempää kiinnostaa. Tai ketju säästeliäästi eläville, jotka keräävät varallisuutta. Tai mikä tahansa KP-keskusteluketju. Kun teet oman ketjun , niin silloin ei "ASIOITA JOTKA VAIN OIKEASTI KÖYHÄ TAJUAA"-alueelle kuuluvista asioista keskustella.

Vierailija
4270/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ikävä kyllä todellisuutta. Olin yhdessä vaiheessa avustamassa köyhien ruokajakoa kaupungissamme ja sinne tuli yksi vanha eläkeläisrouva pienen koiran kanssa ja hän anoi ruokaa koiralleen. Olin jo antamassa pienenlihapaketin (pakastettu ja sulatettu sekä vanhentunut päivämäärältään jo pakastettaessa), kun vakituinen työntekijä kiirehti kieltämään ruuan annon eläimelle. Mamma lähti pois itkien ja koira laahusti perässä ihmetellen varmaan , miksi ei saanut mitään vaikka haistoi ruuan tuoksun. kaikille juoppopummeille ja itsensä keuhkosairaiksi poltteleville köhääjille, kyllä ruokaa jaettiin innolla. Tuo mammakin olisi saanut ruokakassin mikäli olisi tullut seuraavana jakopäivänä ensin aamulla hakemaan jonotusnumeron keskipäivän ruokajonotukseen eikä olisi kertonut sen tulevan osittain koirallensa. En ehtinyt heti neuvomaan häntä, koska minulla oli työ kesken eikä häntä näkynyt enää sitten, kun ehdin perään. Vieläkin ahdistun ajoittain, kun tuo pieni nälkäinen koira tulee mieleen ja painajaisiini. Harmitti muutenkin tuo episodi niin, etten enää mennyt auttamaan kyseiseen paikkaan. En tosin olisi kestänyt sitä pilaantuneen ruuan löyhkää muutenkaan pitempään.

Käyty on useasti jonoissa, ruoka ei ollut pilaantunutta tai löyhkäävää.  Taitaa olla vihapuhetta tämä. 

Vierailija
4271/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiraäiti84 kirjoitti:

Ite ajattelin aina että oon todella köyhä (nettopalkka 1650e/kk, vuokra 720e yksin, ei velkaa) ja kuvittelin että kaikki on vaan niin kallista ettei rahat riitä kun just just palkkapäivään. Noh vähän järkeistin menoja ja lopetin turhan roinan ostamisen niin elämä helpompaa ja nyt jäänyt 200-300e/kk säästöön melkein vuoden vaikka hinnat noussut. Oikeestaan muuta tehnyt kun lukasin tämän sivun läpi https://www.taloustaituriksi.com/. Ajattelin aloittaa sijoittamaan pikkusummia rahastoon seuraavaksi.

Ilmoittakaa mahdollisimman moni tämä viesti asiattomaksi. Juuri tällaisia viestejä tänne ei kaivata.

Vierailija
4272/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyty on useasti jonoissa, ruoka ei ollut pilaantunutta tai löyhkäävää.  Taitaa olla vihapuhetta tämä. 

Maassamme on enemmän kuin yksi ruokajono. Ei ollut vihapuhetta.

Vierailija
4273/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni ja nuoruuteni oli köyhää ja vanhempien heitteille jättöä. Sain kärsiä koulussa ja opiskelussakin kun ei ollut tarpeeksi vaatteita ym. Eronnut äitini keskitti kaiken huomionsa ja vapaa aikansa omien vanhempien ja sisarusten asioihin ja sotki minun asumiset. Näin kymmenien vuosien jälkeen ne olot ja tunnot tulee pinnalle.

Vaikka on ollut raha ja asunto asiat hyvin jo kauan eikä tarvitse miettiä rahan käyttöään enää niin kärsimysten ajasta on jäänyt patantumattomat arvet. Ei voi unohtaa. Se aika tuntui niin väärältä ja epäoikeidenmukaiselta. Ainoa elämäni huoli on ollut terveys. Se estää minua tekemästä asioita mitä haluaisin.

Vierailija
4274/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuteni ja nuoruuteni oli köyhää ja vanhempien heitteille jättöä. Sain kärsiä koulussa ja opiskelussakin kun ei ollut tarpeeksi vaatteita ym. Eronnut äitini keskitti kaiken huomionsa ja vapaa aikansa omien vanhempien ja sisarusten asioihin ja sotki minun asumiset. Näin kymmenien vuosien jälkeen ne olot ja tunnot tulee pinnalle.

Vaikka on ollut raha ja asunto asiat hyvin jo kauan eikä tarvitse miettiä rahan käyttöään enää niin kärsimysten ajasta on jäänyt patantumattomat arvet. Ei voi unohtaa. Se aika tuntui niin väärältä ja epäoikeidenmukaiselta. Ainoa elämäni huoli on ollut terveys. Se estää minua tekemästä asioita mitä haluaisin.

Edellisestä unohtui että oli myös ruoka ongelma jatkuvasti. Sitä ei ollut tai ei ollut terveellistä ja on vaikuttanut terveyteen. Olen monesti miettinyt miten jaksoin ne vuodet huonoissa oloissa ilman mitään vanhempien tukea ja välittämistä mikä tuli ilmi jo alle kouluikäisenä,olin heidän ainoa lapsensa ja tietynlainen kohtelu jatkui aikuisiällä kateus koulutuksestani, haukkuminen ja vähättely. Olisin pystynyt parempaa jos ei olisi ollut em. vaikeuksia. Voimia niille jotka jaksavat odottaa parempia aikoja.

Vierailija
4275/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnimanni kirjoitti:

Onni. 🍀

Pystyn samaistumaan kukkaongelmaasi hyvin. Minulla tosin ongelmaa on tuottanut tänä keväänä kukat isäni haudalle. Kylällämme lopetti kukkakauppa ja kukat pitää hakea kauempaa. Nykyisillä bensanhinnoilla ei ollut varaa ajaa kukkakauppaan loppukeväästä ja hauta oli jonkin aikaa ilman kukkia. Joskus aiemminkin tiukkina hetkinä käynyt samoin ja silloin tuli paljon valituksia sukulaisiltani, että enkö yhtään välitä isästäni, kun en kukkia ole vienyt haudalle ja mitähän isäni henkikin ajattelee.  Sanoin, että toivottavasti itse en kuoltuani joudu paikkaan, jossa pitää vieläkin kantaa huolta maanpäällisistä asioista, kuten kukkien puutteesta haudallani. Isääni voin muistaa ihan yhtä paljon vaikka ei haudalla pari viikkoa kukkia olisikaan.

Tänä keväänä kävi niin, että yksi kaverini, jolla on vielä vaikeampaa rahallisesti pyysi apuani kukkien viemisessä samalle hautausmaalle ja niin sitten hain hänet kotoaan ja kävimme ostamassa kukkapuutarhasta kukat matkan varrelta ja veimme kumpikin kukkamme haudoille.Oli kiva nähdä kaveria pitkästä aikaa ja tuli hyvä mieli, kun sain autettua häntä samalla kun hoidin oman asianikin.  Joskus asiat "suttaantuvat" oikein.

Kukat maksoi 2,90 € / kpl ja ostin niitä 2 kappaletta. Olivat niin hyväkuntoisen oloisia, että luulisi kestävän koko kesän. Joskus olen ostanut "halvalla" tarjouskukkia kesäpihoilta ja ne ovat nuutuneet kohta niin, että on pitänyt uusia ne, eli tullut oikeasti kalleemmiksi, kuin normaalihintaiset hyvät kukat.

Joskus vanhaan "hyvään" aikaan tuli ostettua kukkia omalle pihallekin, mutta ei ole enää varaa siihen ollut pariin kolmeen vuoteen ainakaan.

Kannattaa kokeilla ostaa pelargoni tai pari. Ne voi sitten syksyllä nostaa ruukkuun sisälle ja talvettaa kotona. Seuraavana kesänä taas sitten haudalle. Ei ole ihan kertakäyttöisiä. Kuitenkin joudut syksyllä siellä haudalla käymään ja siivoamaan talven varalle. Samalla nappaat taimet ruukkuun.

Vierailija
4276/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jos on köyhä on se peiliin katsomisen paikka ja ihan oma vika.

Jännityksestä täristen hän kirjoitti elämänsä ensimmäisen provon :D

Vierailija
4277/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka häpeällistä on jos tilillä ei ollutkaan rahaa kun yrittää mennä maksamaan ostoksiaan kaupassa.

Miltä tuntuu kun kokoajan stressaa riittääkö rahat ja suuri osa kapasiteetista menee sen miettimiseen.

Miltä tuntuu kun tietää että tuskin ikinä on mitään parempaa kuin itsemurhayksiössä asuminen lähiössä.

Miltä tuntuu kun käyttää jatkuvasti vanhoja vaatteita jotka ovat jo vähän nuhjaantuneet koska ei raaski ostaa uusia.

Vierailija
4278/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnimanni kirjoitti:

Onni. 🍀

Tämä on kaikkien köyhien ketju. Tee sinä itse ketju niille, joita ei köyhien asiat voisi vähempää kiinnostaa. Tai ketju säästeliäästi eläville, jotka keräävät varallisuutta. Tai mikä tahansa KP-keskusteluketju. Kun teet oman ketjun , niin silloin ei "ASIOITA JOTKA VAIN OIKEASTI KÖYHÄ TAJUAA"-alueelle kuuluvista asioista keskustella.

Joo. Siitä on kyse, että jatkuva jankkaaminen ja paremmintietäminen, kinaaminen parin tyypin välillä voisi nyt saada päätöksensä. Ne eivät kiinnosta kaikkia, vaan vain näitä kinaajia. Ihan oikeat, päivän tasalla olevat tiedot saa tiedustelemalla verotoimistossa, Kelasta ja muualta.

Pidettäisiin nyt vain ketju otsikon mukaisena. Pliis. Ketjun nimi on ASIOITA, JOTKA VAIN OIKEASTI KÖYHÄ TAJUAA.

Keksikää itse otsikko, joka stemmaa teille ja kinaamisellenne. Siellä saa tietää sitten paremmin. Köyhät eivät sieltä saa mitään irti, koska useimmiten jo lähtötiedot ovat puutteelliset eikä kaikkea asioihin vaikuttavaa mainita. On myös ammattijankkaajia, joilla elämän tarkoitus on roikkua puoltamassa omia, ehkä vääriä käsityksiään asioista.

Vierailija
4279/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen suunnittelu köyhänä. Halvinta makkaraa ja Pirkka-olutta lähikaupasta. Makkarat grillissä taloyhtiön pihalla JOS juopporemmi ei ole valloittanut paikkaa aamusta alkaen. Muuten samojen seinien sisällä, kuin joka päivä koko vuoden ajan ja sitä edellisen vuoden ja sitä edellisen.

Vierailija
4280/5804 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnimanni kirjoitti:

Onni. 🍀

Joo. Siitä on kyse, että jatkuva jankkaaminen ja paremmintietäminen, kinaaminen parin tyypin välillä voisi nyt saada päätöksensä. Ne eivät kiinnosta kaikkia, vaan vain näitä kinaajia. Ihan oikeat, päivän tasalla olevat tiedot saa tiedustelemalla verotoimistossa, Kelasta ja muualta.

Pidettäisiin nyt vain ketju otsikon mukaisena. Pliis. Ketjun nimi on ASIOITA, JOTKA VAIN OIKEASTI KÖYHÄ TAJUAA.

Keksikää itse otsikko, joka stemmaa teille ja kinaamisellenne. Siellä saa tietää sitten paremmin. Köyhät eivät sieltä saa mitään irti, koska useimmiten jo lähtötiedot ovat puutteelliset eikä kaikkea asioihin vaikuttavaa mainita. On myös ammattijankkaajia, joilla elämän tarkoitus on roikkua puoltamassa omia, ehkä vääriä käsityksiään asioista.

Ohis. Nyt te jankkaamisesta jankuttavat voisitte myös perustaa ihan oman ketjun. Viimeiset pari sivua ketju on yrittänyt taas herätä henkiin, mutta te ruikuttajat vain häiriköitte vaatimalla lopettamaan jotain, mitä ei päiväkausiin ole edes ollut olemassa.