Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muoti-ilmiö: kalpeat nuoret naiset?

Vierailija
18.08.2015 |

Olen nähnyt Helsingissä tänä kesänä aika paljon nuoria naisia, joilla on hyvin vaalea iho säärissä, käsivarsissa, kasvoissa, siis ilmeisesti kokonaan. Iho on sen värinen kuin rusketusta tarkoituksella välteltäisiin mahdollisimman totaalisesti.

Näillä samoilla nuorilla naisilla on ollut aika naisellisen romanttiset vaatteet, kuten pastellisävyjä, leveneviä helmoja. Ultravaalea iho on näyttänyt muutoin hyvinhoidetulta.

Nämä ovat pistäneet silmään hiukan päivettyneiden, matkustaneiden ja tekorusketusta käyttävien seasta tehokkaasti.

Onko tämä jokin uusi muoti-ilmiö nuorisomuodissa ja jos on, niin mikä genre?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kalpea, en rusketu edes Italiassa. Palan tai olen aave.

Vierailija
2/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:12"]Oon kalpea, en rusketu edes Italiassa. Palan tai olen aave.
[/quote]

Sama. Enkä edusta mitään genreä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna niitä rantakelejä ei ole juurikaan ollut, että sellainen muoti-ilmiö.

Vierailija
4/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse ilmiöstä nimeltä "Suomen kesä".

Vierailija
5/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en tiedä, ei meidän nuori nainen ainakaan rusketusta vältä. Minä sensijaan olen keski-ikäinen kalpea harppu, en ole ikinä ruskettunut. Jos olen pitempään kuin puoli tuntia auringossa, palan taatusti. Olen siis aina kalpeanaama.

Vierailija
6/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko esim Dita Von Teese tyylisiä vintagemuodin käyttäjiä.

Vierailija
7/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että olen kerrankin muodikas ;) En rusketu vaan palan heti jos olen auringossa, joten välttelen aurinkoa.

Vierailija
8/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla on vapaapäivät vain silloin, kun ei paista aurinko. Olen sisätöissä ja teen vuoroa usein aamupäivästä iltaan. Ei siinä paljon rusketuta, jos satun olemaan auringossa, peitän itseäni koska en tahdo junttimaista t-paidan tai topin rajaa.

Vierailija
9/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ulkomailla olen nähnyt kauniisti ruskettuneita nuoria naisia ja vanhempiakin naisia, täällä kalpeita ja aneemisen näköisiä. Väkisellä tulee mieleen, että onko joku puutostauti kyseessä.

Vierailija
10/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen myös kesäisin kalkkilaivan kapteeni joka paloi auringossa eikä ikinä ruskettunut. Sitten aloin talvella syömään d-vitamiinia 25-100 mikrogrammaa päivässä ja hämmästyksekseni en enää kesäisin pala niin nopeasti ja myöskin rusketun! 

Vierailija
11/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:20"]

Sama juttu. Ulkomailla olen nähnyt kauniisti ruskettuneita nuoria naisia ja vanhempiakin naisia, täällä kalpeita ja aneemisen näköisiä. Väkisellä tulee mieleen, että onko joku puutostauti kyseessä.

[/quote]

D-vitamiini

Vierailija
12/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä puutostauti? Suomalaisilla on usein erittäin vaalea tai vaalea iho. 

Vierailija
13/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:16"]

[/quote]

Jostain tämäntapaisesta voi olla kyse. Mutta tietääkö kukaan, onko tämä tarkoituksella muodikasta joissain piireissä? Se on ollut yllättävän fressin näköistä vaihteeksi.

Vierailija
14/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:23"]

[/quote]

Mikä puutostauti? Suomalaisilla on usein erittäin vaalea tai vaalea iho. 

[/quote]

Ei ole. Sellaiset selvästi vaaleaihoiset ovat Suomessakin harvassa. Kyllä useimmilla on sellainen vaalean ja ruskean välistä oleva ihonväri, joka kesällä hieman tai jonkin verran siitä ruskettuu.

Vierailija
15/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tytöt ja nuoret naiset ovat fiksuja koska tajunneet sen että aurinko aiheuttaa ihosyöpää ja ryppyjä, ja että rusketus on nykyään WTmäistä. Ei tarvitse kuin katsoa niitä telkkarin kiertolaisista kertovia övereimmät-sarjoja niin haluaa pysyä kaukana rusketusvoiteista, auringosta ja jopa aurinkopuuterista, ettei yhdistettäisi noihin WT-porukoihin.

Vierailija
16/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nii-in, olisikohan ne "ulkomailla" pikkuisen eri rotuisia eli iholtaan erivärisiä jo luonnostaankin kuin täällä :o!

Vierailija
17/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten ei vaan haluta melanoomaa, mutta onhan se nyt pikkujuttu verrattuna siihen että näyttää kamalan aneemiselta ja av-mammat kauhistelee.

Vierailija
18/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:15"]

Olisikohan kyse ilmiöstä nimeltä "Suomen kesä".

[/quote]

Tästä se pääosin johtuu. Eipä oo ollu hirveesti säitä täällä, joilla ois saanu väriä pintaan 

Vierailija
19/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut aurinkoa, vain hieman päivettynyt ulkona, ja olen aina käyttänyt aurinkosuojia joissa korkeat suojakertoimet. Suosinut ulkomailla kaupunkien kulttuurimatkoja mieluummin kuin rantalomia. Enkä polta tai juo pahemmin alkoholia. Olen 46v mutta kaikki luulee minua 30-34 -vuotiaaksi pelkästään tasaisen ja kimmoisan ihoni perusteella. Monet minun ikäiset auringossa itseään ikänsä grillanneet tutut näyttävät 55+ vuotiailta, valitettavasti.

Vierailija
20/72 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:16"]

[/quote]

Jostain tämäntapaisesta voi olla kyse. Mutta tietääkö kukaan, onko tämä tarkoituksella muodikasta joissain piireissä? Se on ollut yllättävän fressin näköistä vaihteeksi.

[/quote]

Vintage on tulossa koko ajan suositummaksi. Onhan nykyään vintagemuotia, niin aitoa vintagea kuin retroa, myyviä liikkeitäkin aika paljon, niin netissä kuin ihan kivijalkakauppoinakin. En itse kuulu mihinkään "piiriin" mutta toisinaan saatan pukeutua 50-luku vaikutteisesti, kuitenkin niin ettei asu näytä miltään rooliasulta. Yhdistellen nykyaikaisia ja vintagetyylisiä vaatteita ja asusteita.