Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reidet, lonkat ja alapää kipeät, istuakaan ei kärsi:(

Vierailija
12.07.2015 |

Mikä ihme tämä on... Välillä lonkat menevät kipeiksi, kipu säteilee reisiin, nivusiin ja alapäähän. WC:ssä käynti yhtä tuskaa! En tiedä oikein onko kivun alkulähde selkä, lonkka vai sukuelimet, tätä on vaikea kuvailla.. Ulostaminen itkun kanssa, samoin istuminen. En voikaan istua kuin muutaman minuutin kerrallaan. Reisien takapinta ja koko alue oikeastaan lähes kosketusarka. Verta ei ulosteessa. Pakarat niin kipeät ettei voi koskea. Olen jo niin jäykistynyt muutenkin jostain syystä että tuolilta nousukin kestää ja on vedettävä itsensä ylös. Joku mainitsi välilevyn mutta voiko se oireilla näin pahasti alapäähän? Olen 34-vuotias ja teen seisomatyötä. Minun on pysyttävä liikkeessä koko ajan etten jäykisty liikkumattomaksi. Nyt vaan liikkuminen on tuskaa, koska alapäähän sattuu hirveästi! Mikä tämä voisi olla??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin.

Vierailija
2/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin reumasairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Veikkaan että kivun alkulähde löytyy juuri välilevyistä. Lääkäreitä ei kiinnosta tutkia. Kipu kestää välillä kuukausitolkulla, ja helpottaa välillä. Lisäksi mulla kipeytyy häntäluu.

Vierailija
4/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä, mutta toivoisin edes jotain vinkkiä siitä mitä tämä voi olla. Olen todella jäykkä. Polvea en voi oikein koukistaa enää. Lonkka on tulessa, koko alue on niin kipeä että sängystäkin on noustava hyvin hitaasti. Sellainen hermokipu ihan joka sentillä.

Vierailija
5/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan diagnoosi. Minullakin välillä kivuliaita päiviä.

Vierailija
6/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää hyvän lääkärin saa tietää. Kokeile millainen sinulle sattuu.

Vierailija
7/13 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsissä on myös hermokipua, jalat ovat iltaisin levottomat ja hyvin kivuliaat. En tiedä kivuttomista päivistä minäkään, mutta sinnittelen. Nyt on vain niin kovat tuskat:(

-ap

Vierailija
8/13 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en saanut lääkäriaikaa heti, otin ja testasin meloxicam- tulehduslääkettä, jota jäi kerran lähes koko pkt tähteeksi, pakko oli koettaa edes jotain:( Ja otin kahtena päivänä peräkkäin yhden tabletin, eli su ja ma. Nyt kaikki oireet alapäästä ja reisistä sekä lonkasta ovat poissa! Tavallinen Burana ei auttanut mutta tuo auttoi! Eli oliko kyseessä jokin paha tulehdus joka nyt lauhtui? Otin vielä tänä aamuna lääkkeen. Huh mikä ero edelliseen kipuun.. Pystyn istumaan jne. Käyn silti lääkärissä sillä haluan tietää mikä tulehdus se oikein oli ja miksi tulee uudelleen.
-ap

Vierailija
9/13 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää tutkia että mikä sen aiheuttaa. Epäilen myös että tulee uusimaan tai onhan se edelleen mutta et tunne kipua, koska lääke tehoaa.

Vierailija
10/13 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore herpes-infektio.

Vierailija
11/13 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sitä lääkäriaikaa tilaamaan ap.

Vierailija
12/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo enemmän lonkkavaivalta kuulostaa, itselläni on jo todettu välilevyn pullistuma joka painaa vasemman jalan hermoon, mutta nuo sinun kuvailevat kivut kuulostaa lähestulkoon samanlaisilta joita itselläni on,paitsi että itselläni vasen jalkaa kääntyy sisäänpäin jokaisella askeleella ja wc.ssä käynti on vielä normaalia. painaa kyllä joka askeleella peräpuoleen ja pistää alapäähän,nivusten särky ja reidet kipeät. reumatestit minulta on myös otettu,puhtaat olivat. itse odottelen juuri lonkan röngten vastauksia, kun lääkärikin sitä epäilee. olen saanut syötäväksi päiväannokseksi 200 mg ketoproteinia ja 3x1 g alvedonia. suosittelen todellakin kuvauttamaan lääkärille niin lonkat kuin alaselän. mutta enemmän epäilen lonkkaongelmia sinulla. epäilen koska en todellakaan ole lääkäri, vain samantyyppisiä kipuja kokeva.

http://www.nivelopas.fi/nivelrikko_opas%20_suomi.pdf, tuolla löytyy tietoa nivelrikosta. kannattaa lukea.

Vierailija
13/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään vanha ketju, mutta vastaan:

Minulla oli sama tilanne ja olo helpottui tarpeeksi tukevilla särkylääkkeillä. Sitten otettiin magneettikuvat ja mitä lie, mutta lopputulos oli että tukipohjalliset ja fysioterapeutti olivat ainoa tarvittava hoito. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja etenkin toisen puolen lonkka liikkuu kävellessä ihan päin viddua. Tukipohjallinen korjasi jalan asentoa, fysioterapeutin kanssa käytiin läpi täsmäharjoitteet. Tukipohjalliset ja tukivyö apuna tein harjoitusohjelmaa, kipujen hoitoon oli kipulääkkeet ja relaksantit (koko toinen puoli kehoa oli aivan jumissa hartioista pohkeeseen, perse jumissa, reisi jumissa jne. -> kävely- ja työskentelyasennot vielä huonompia) ja lisäksi kivun hoitoon oli TENS-laite.

Puolessa vuodessa kuntouduin ihan rammasta, kivuliaasta ja uniongelmaisesta lähes normaaliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi