Mitä on isänmaallisuus?
Isänmaallisuus on hyve. Sen verran yksimielisiä ainakin poliitikot kokkapuheissaan ovat. Mutta mitä on isänmaallisuus? Koska jos multa kysytään, isänmaallisuudesta ei saada millään väännettyä mitään muuta kuin sitä, että asetetaan oma maa muiden edelle. Ja jos joku ei tajua mikä ristiriita tällaisella isänmaallisuudella on nykyisen poliittisen ilmapiirin kanssa, niin hyvää päivää.
Siispä: Mikä hitto on isänmaallisuus, noin niinkun nykyään?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:18"]
Immosen ja hänen hengenheimolaistensa edustama "isänmaallisuus" ei ainakaan ole mitään kannattamisen arvoista.
[/quote]
Se on maanpetturuutta hyökätä Suomen kansaa ja kulttuuria vastaan. Monet Immosesta pitävät vaativat sotaa ja vallankumousta ja raahaavat tänne ulkomaalaisia terroristeja tekemään hyökkäyksiä suomalaisia vastaan. Heidän vastustaminen on isänmaallista. Olen valmis puolustamaan isämaatani, monikulttuurista Suomen tasavaltaa aseellisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:58"]Isänmaallisuus on hyve. Sen verran yksimielisiä ainakin poliitikot kokkapuheissaan ovat. Mutta mitä on isänmaallisuus? Koska jos multa kysytään, isänmaallisuudesta ei saada millään väännettyä mitään muuta kuin sitä, että asetetaan oma maa muiden edelle. Ja jos joku ei tajua mikä ristiriita tällaisella isänmaallisuudella on nykyisen poliittisen ilmapiirin kanssa, niin hyvää päivää.
Siispä: Mikä hitto on isänmaallisuus, noin niinkun nykyään?
[/quote]
Sitä, että sotiemme veteraanit puolustivat maatamme ja meillä on oma kieli ja lippu.
Erityisen isänmaallista on se, että jääkärit hakivat oppia Saksasta ja vapautettiin Suomi Venäjän vallasta. Näin pohjanmaalla.
Ruotsinkieliset suomalaiset, romanit, saamelaiset, muslimit, juutalaiset, maahanmuuttajat, homot, luonnonsuojelijat, kommunistit, kokoomuslaiset, maalaisliittolaiset sosiaalidemokraatit ja monet muut ryhmät taistelivat Suomen puolesta talvisodassa. Näiden ryhmien vastustaminen on epäisänmaallista.
Sodanjälkeisessä Suomessa käsite isänmaallisuus on onnistuttu ajamaan niin maan rakoon että sitä pitää nykyään oikein kysyä mitä se on.
Minulle isänmaa tarkoittaa ennen kaikkea luonnonkaunista, vapaata, demokraattista maata ja turvallista kasvuympäristöä lapsilleni. Näiden asioiden takia olen tottunut rakastamaan tätä hienoa maata. Moni näistä asioista rupeaa kylläkin olemaan vaakalaudalla erinäköisistä syistä. Mutta siltikin, jos nykyistä systeemiä yritetään ulkoapäin muuttaa esim. putinilaiseksi fasismiksi, niin olen valmis tarvittaessa kuolemaan tämän maan ja läheisteni vapauden ja turvallisuuden puolesta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:35"]
Ruotsinkieliset suomalaiset, romanit, saamelaiset, muslimit, juutalaiset, maahanmuuttajat, homot, luonnonsuojelijat, kommunistit, kokoomuslaiset, maalaisliittolaiset sosiaalidemokraatit ja monet muut ryhmät taistelivat Suomen puolesta talvisodassa. Näiden ryhmien vastustaminen on epäisänmaallista.
[/quote]
Näiden ryhmien holtiton maahantuonti ja palvominen kantaväestön kustannuksella ei ole sen parempaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:58"]
Isänmaallisuus on hyve. Sen verran yksimielisiä ainakin poliitikot kokkapuheissaan ovat. Mutta mitä on isänmaallisuus? Koska jos multa kysytään, isänmaallisuudesta ei saada millään väännettyä mitään muuta kuin sitä, että asetetaan oma maa muiden edelle. Ja jos joku ei tajua mikä ristiriita tällaisella isänmaallisuudella on nykyisen poliittisen ilmapiirin kanssa, niin hyvää päivää.
Siispä: Mikä hitto on isänmaallisuus, noin niinkun nykyään?
[/quote]
Kriminalisoitu termi. Isänmaallisista tehdään ilmoitus ja virkavalta hoitaa ne tavalla tai toisella pois
Isänmaallisuus on se että vaihetaan kaikki suomalaiset lähi-idän ihmeisiin