Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissä välikohtaus aikataulusta, porukkaa lähtee kotiin ennen aikojaan

Vierailija
15.07.2024 |

Ensin odoteltiin kuivin suin juhlapaikan edessä ulkona kaksi tuntia, että morsiuspari kuvataan viljapellolla. Sitten ruoka loppui kesken. Samoin alkoholittomat juomat. Ei musiikkia, ei mitään. Kyseessä ovat kuitenkin ihan kohtuu kokoiset häät, paljon vieraita ja mielestäni isolla budjetilla. Kaikki vain istuvat ja koittavat keksiä vieruskaverin kanssa jutun juurta. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vinkuminen ja lähde pois jos tuo sun tarinasi on totta.

Vierailija
2/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen kiusallista kun on järjestetty maanantaina ja sitten on tällaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun maanantaina häitä pitää.

Vierailija
4/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tunnin kuvaukset? Mutta jäi vähän epäselväksi tuo aloitus.

Vierailija
5/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen itsekin ollut häissä joissa iso osa ajasta meni odotteluun ja alkoholia ei tarjoiltu. Kirkko oli kahdelta ja hääkakku leikattiin yhdeksältä. Oli aivan kamalat häät. Ei kehdattu lähteä ennenkuin kakku oli leikattu, mutta häivyttiin kyllä heti sen jälkeen.

Vierailija
6/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kenties samoissa häissä kuin minä, viime kesänä? Kahdelta kirkko, kakku ja kahvit ysiltä. Ilman mitään muuta ohjelmaa kuin ruokailu siinä välissä. Ei musiikkia, ei yhtään mitään. Ohjelmaksi tuntui riittävän rajaton alkoholilla läträäminen nuorison kesken pihamaalla, muuta ei tarvittu. Nämäkin todella isot häät. Todella tympeä kokemus, jäi vähän kammo häihin ylipäätään. Jatkossa harkitsen tarkkaan, mihin häihin osallistun!

Vierailija
7/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on. Häät joissa mentiin kirkko lyhyen kaavan mukaan (luojan kiitos), mutta pitkän kaavan mukaan ihan kaikki muu, sukuhistoriapuheineen ja tietenkin hääparin kehuminen maasta taivaisiin omaisten toimesta, kukin omalla puhevuorollaan. Vieraat joutui vaan istumaan ja kuuntelemaan. Toki oli ruokatarjoilu, arvosanaltaan sellainen 2/5, mutta alkoholia ei koska hääpari ei käytä, joten ei saa sitten muutkaan. Kyllä oli pitkä päivä, vaikkei tuntimäärällisesti ollut (matkat mukaanlukien) kuin noin kahdeksan tunnin setti.

Vierailija
8/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä ohjelma etukäteen ja jos on liian huono, ilmoittaa että ei tule, kun tilaisuuden taso ei riitä.

Vierailija
9/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät nyt saa mitään jutunjuurta aikaiseksi ilman tukevaa humalatilaa. Se ei ole yllätys, kun katsoo tämänkin palstan keskusteluja, joissa normaali asiakaspalvelutilanne aiheuttaa sydämentykytyksiä.

Vierailija
10/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kauheimpia on ne häät, joissa jotain väsyneitä tutustumisleikkejä! Suomalaiset ei tunnetusti harrasta small talkia, joten parhaimpana jääneet mieleen häät, missä kunnon ruuat, riittävästi alkoholia ja joku bändi, tai artisti esiintymässä. Tiskijukkakin riittää, jos on tarpeeksi hyvä.

Vierailija
11/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ne häät on saada sujumaan niin, ettei yhtään mitään odottelua olisi. Mutta tuollainen kuvaaminen vihkitoimituksen ja ruuan välissä on nyt vain junttia ja epäkohteliasta vieraita kohtaan. Ne kuvat voi hyvin ottaa ennen häitä, tai sitten niin vauhdilla, ettei kukaan ehdi pitkästymään.

Olen ollut häissä, jossa tuleva anoppi halusi itse tehdä hääkakun ja hääri hikisenä vielä ennen vihkimistä. Suihkun kautta vihkimenoja seuraamaan ja syömään ja puheita kuuntelemaan. Sitten taas hääkakun koristelua viimeistelemään ja niin siinä sitten kävikin, että silti jouduttiin odottelemaan ja anoppi vietiin ambulanssilla sairaalaan.

Ohjelmaa oli kyllä ja bändikin, mutta oli siinä silti välillä sellaista joutokäyntiä.

Häiden asetelma on hieman vaikea, kun siellä on paljon ihmisiä, jotka eivät tunne toisiaan. Sulhasen ja morsiamen ystävät eivät tunne sukulaisia ja suvut eivät tunne toisiaan. Yhden suvun piirissä pidetyt juhlat ovat jo leppoisampia, kun ihmiset enimmäkseen tuntevat toisensa.

Vierailija
12/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne yhä päällä ap?

Vierailija
13/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko kenties samoissa häissä kuin minä, viime kesänä? Kahdelta kirkko, kakku ja kahvit ysiltä. Ilman mitään muuta ohjelmaa kuin ruokailu siinä välissä. Ei musiikkia, ei yhtään mitään. Ohjelmaksi tuntui riittävän rajaton alkoholilla läträäminen nuorison kesken pihamaalla, muuta ei tarvittu. Nämäkin todella isot häät. Todella tympeä kokemus, jäi vähän kammo häihin ylipäätään. Jatkossa harkitsen tarkkaan, mihin häihin osallistun!

Minusta se ei ole ongelma jos on vapaata seurustelua kunhan juotavaa riittää, mutta tuo on iso ongelma jos tapahtuma ajautuu nuorisobileiksi. Aivan kammottava ajatus jos juhlatunnelma muodostuu heidän kreisibailaavan tyylin ehdoilla.

Vierailija
14/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät nyt saa mitään jutunjuurta aikaiseksi ilman tukevaa humalatilaa. Se ei ole yllätys, kun katsoo tämänkin palstan keskusteluja, joissa normaali asiakaspalvelutilanne aiheuttaa sydämentykytyksiä.

Mulla tulee jatkuvasti kiusallisia tilanteita jo ollessani kahdestaan ystävieni kanssa joiden kanssa ollaan tunnettu 30 vuotta. Tuopposet juotuamme tunnelma vapautuu.

Vierailija
15/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä hääkuvia ei voi ottaa ennen kirkkoa? Ei siinä ekaa kertaa nähdä, täysin turhaa odottelua vieraille. 

Vierailija
16/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olen ihmetellyt ^

Vierailija
17/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olin häissä valokuvauksia  ei tehty hääpäivänä vaan sujuvasti siirryttiin kirkosta juhlapaikalle, oli ihanat häät, kaunis pari ja nyt jo 5 lasta. En kyllä muista muissakaan häissä että olisi valokuvaus hoidettu kirkon jälkeen.

Vierailija
18/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko häissä enää ketään?

Vierailija
19/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ne häät on saada sujumaan niin, ettei yhtään mitään odottelua olisi. Mutta tuollainen kuvaaminen vihkitoimituksen ja ruuan välissä on nyt vain junttia ja epäkohteliasta vieraita kohtaan. Ne kuvat voi hyvin ottaa ennen häitä, tai sitten niin vauhdilla, ettei kukaan ehdi pitkästymään.

Olen ollut häissä, jossa tuleva anoppi halusi itse tehdä hääkakun ja hääri hikisenä vielä ennen vihkimistä. Suihkun kautta vihkimenoja seuraamaan ja syömään ja puheita kuuntelemaan. Sitten taas hääkakun koristelua viimeistelemään ja niin siinä sitten kävikin, että silti jouduttiin odottelemaan ja anoppi vietiin ambulanssilla sairaalaan.

Ohjelmaa oli kyllä ja bändikin, mutta oli siinä silti välillä sellaista joutokäyntiä.

Häiden asetelma on hieman vaikea, kun siellä on paljon ihmisiä, jotka eivät tunne toisiaan. Sulhasen ja morsiamen ystävät eivät tunne sukulaisia ja suvut eivät tunne toisiaan. Yhden suvun piirissä pide

Meinaatko, että omasta suvusta naiminen sujuu paremmin? Lupsakkaat insestihäät.

Vierailija
20/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä ohjelma etukäteen ja jos on liian huono, ilmoittaa että ei tule, kun tilaisuuden taso ei riitä.

Kyllä, häät kannattaa kilpailuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän