Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on isänmaallisuus?

Vierailija
17.08.2015 |

Isänmaallisuus on hyve. Sen verran yksimielisiä ainakin poliitikot kokkapuheissaan ovat. Mutta mitä on isänmaallisuus? Koska jos multa kysytään, isänmaallisuudesta ei saada millään väännettyä mitään muuta kuin sitä, että asetetaan oma maa muiden edelle. Ja jos joku ei tajua mikä ristiriita tällaisella isänmaallisuudella on nykyisen poliittisen ilmapiirin kanssa, niin hyvää päivää.

Siispä: Mikä hitto on isänmaallisuus, noin niinkun nykyään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti niissä vastauksissa joissa väitetään tietävän mitä isänmaallisuus on maalaillaan vaan kuvia kaikesta mitä itse ihannoidaan. Mutta mitä isänmaallisuus OIKEASTI on. KÄYTÄNNÖSSÄ. Vastataa kysymykseen älkääkä maalailko pilviä.

Vierailija
2/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta! Lämmin tunne rintakehässä joka tuo valtavan hyvänolontunteen. Rakastaa voi lapsiaan, puolisoaan, sukua, koko pitäjää, suvun historiaa ja asuinpaikkaa, metsiä ja peltoja, järviä ja merta, pieniä saaria ja pikkukiviä, kuuta ja pilviä 

Rakkaus on mielenrauha, rakkaus on ihanaa

Se joka rakastaa saattaa myöntää olevansa isänmaallinen edes pikkuriikkisen. Isänmaallisuus on sitä oikeeta rakkautta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaallisuus on sitä, että rikkaat rikastuu ja köyhät tietää oman paikkansa.

Vierailija
5/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä on hedelmällinen keskustelu. Kukaan ei tiedä itsekään vaikka sitä hoetaan hyveenä. Kuulemma konservatiivisuus ja vanhassa ajassa pysyminen on isänmaallisuutta nykyään. Ainakin tiettyjen kuumien keskusteluaiheiden kommenteissa vilahtaa isänmaallisuus, kun vedotaan näihin "ennen oli paremmin" juttuihin.

Vierailija
6/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaallisuus on se että rakastaa isänmaataan ja sen omia kansalaisia. Asettaa aina oman maansa asiat etusijalle. Tämä on asia minkä harva enää tuntee 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:13"]

Tämäpä on hedelmällinen keskustelu. Kukaan ei tiedä itsekään vaikka sitä hoetaan hyveenä. Kuulemma konservatiivisuus ja vanhassa ajassa pysyminen on isänmaallisuutta nykyään. Ainakin tiettyjen kuumien keskusteluaiheiden kommenteissa vilahtaa isänmaallisuus, kun vedotaan näihin "ennen oli paremmin" juttuihin.

[/quote]

Jokaiselle isänmaallisuus tuntuu olevan oma juttunsa. Tässä haiskahtaa taas nykysuomelle äärimmäisen tyypillinen kaksinaismoralismi. Ollaan isänmaallisia koska se on pop, muttei oikeasti olla. Ollaan suvaitsevaisia koska se on pop, mutta oikeasti syrjitään tiettyjä ryhmiä.

Tekopyhyys on kyllä 2000-luvun kovin sana.

Vierailija
8/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman asuinalueen ja kulttuurin puolustamista ja vaalimista.

kaikki maat tekevät sitä ja se on luonnollista. Suomessa tämä itsensä ja alueensa puolustaminen on demonisoitu.

jopa eläimillä on reviirit. ilman omaa reviiriä eläin kuolee ruoanpuutteeseen eikä lisäänny. sama ihmisillä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:15"]

Isänmaallisuus on se että rakastaa isänmaataan ja sen omia kansalaisia. Asettaa aina oman maansa asiat etusijalle. Tämä on asia minkä harva enää tuntee 

[/quote]

Minä en koe olleeni hyvinvoiva ja huolehdittu täällä kotimaassani, joten siksi en ehkä koekaan isänmaallisuutta.

Vierailija
10/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:15"]

Isänmaallisuus on se että rakastaa isänmaataan ja sen omia kansalaisia. Asettaa aina oman maansa asiat etusijalle. Tämä on asia minkä harva enää tuntee 

[/quote]

Tähän moni poliitikko kiljahtaisi vastaan että "eihän globaalissa maailmassa aseteta toisia toisten edelle!" mutta saman tien perään änkyttäisi että "k-k-kyllä minä olen isänmaallinen".

Elefantti huoneen nurkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:13"]

Tämäpä on hedelmällinen keskustelu. Kukaan ei tiedä itsekään vaikka sitä hoetaan hyveenä. Kuulemma konservatiivisuus ja vanhassa ajassa pysyminen on isänmaallisuutta nykyään. Ainakin tiettyjen kuumien keskusteluaiheiden kommenteissa vilahtaa isänmaallisuus, kun vedotaan näihin "ennen oli paremmin" juttuihin.

[/quote]

Jokaiselle isänmaallisuus tuntuu olevan oma juttunsa. Tässä haiskahtaa taas nykysuomelle äärimmäisen tyypillinen kaksinaismoralismi. Ollaan isänmaallisia koska se on pop, muttei oikeasti olla. Ollaan suvaitsevaisia koska se on pop, mutta oikeasti syrjitään tiettyjä ryhmiä.

Tekopyhyys on kyllä 2000-luvun kovin sana.

[/quote]

Idiotismi on kyllä 2000-luvun kovin sana.

Jaetaan omat rahat ympäri maailmaa, otetaan mielettömästi velkaa ja tuhotaan oma maa.

Tämä mielipide on politiikan kritisointia, ei rasismia.

 

Vierailija
12/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:15"]

Isänmaallisuus on se että rakastaa isänmaataan ja sen omia kansalaisia. Asettaa aina oman maansa asiat etusijalle. Tämä on asia minkä harva enää tuntee 

[/quote]

Minä en koe olleeni hyvinvoiva ja huolehdittu täällä kotimaassani, joten siksi en ehkä koekaan isänmaallisuutta.

[/quote]

SDP ja Vasemmisto on opettanut ihmiset siihen että joku ulkopuolinen systeemi pitää teistä huolen eikä itse tarvii tehdä mitään.

Eli vaaditte käytännössä että työtätekevät maksavat elämisenne. Eikö työtätekevillä olisi samanlainen oikeus vaatia että te maksatte heidän elämisenne.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:17"]

oman asuinalueen ja kulttuurin puolustamista ja vaalimista.

kaikki maat tekevät sitä ja se on luonnollista. Suomessa tämä itsensä ja alueensa puolustaminen on demonisoitu.

jopa eläimillä on reviirit. ilman omaa reviiriä eläin kuolee ruoanpuutteeseen eikä lisäänny. sama ihmisillä.

 

[/quote]

Our professional guides are highly trained, proudly patriotic with a vast knowledge of Irish history, culture and folklore.

-Irlannin turistiesitteestä. Miksi suomalaiset eivät saa olla ylpeän isänmaallisia? Miksemme saa olla ylpeitä suomalaisuudesta? Missä on mennyt niin pahasti vikaan, että ylpeys suomalaisuudesta kuulostaa pahalta? Olemmeko todella näin sairaalloisesti kieroon kasvaneita, nykyisen suviskulttuurin pyörteissä?

Vierailija
14/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:15"]

Isänmaallisuus on se että rakastaa isänmaataan ja sen omia kansalaisia. Asettaa aina oman maansa asiat etusijalle. Tämä on asia minkä harva enää tuntee 

[/quote]

Minä en koe olleeni hyvinvoiva ja huolehdittu täällä kotimaassani, joten siksi en ehkä koekaan isänmaallisuutta.

[/quote]

SDP ja Vasemmisto on opettanut ihmiset siihen että joku ulkopuolinen systeemi pitää teistä huolen eikä itse tarvii tehdä mitään.

Eli vaaditte käytännössä että työtätekevät maksavat elämisenne. Eikö työtätekevillä olisi samanlainen oikeus vaatia että te maksatte heidän elämisenne.

 

[/quote]

Jollakin on omia kiviä hampaankolossa kun tuo kommentti ei mitenkään liity minun elämäntilanteeseen ja tyytymättömyyteeni. Minusta ei tarvitsisi pitää huolta, ellei sitä mattoa vedettäisi jalkojen alta kokoajan. Vaikeutetaan työhön pääsyä, koetellaan mielenterveyttä ties millä kiemuroilla ja byrokratialla ja kasvatetaan ihmisistä muutenkin hirveitä toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani isänmaallinen kun minusta meillä on edelleen Suomessa asiat melko hyvin. Olen käynyt armeijan ja koen Suomen edelleen puolustamisen arvoiseksi. Olen ylpeä suomalaisuudestani ja en haluaisi vakituisesti asua muualla. Olen silti kova matkustelemaan ja ystäviö löytyy useista eri kansallisuuksista.

Vierailija
16/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallinto ei suomessa ole pitkään aikaan ajanut isänmaan asioita pelkästään ulkomaisten yritysten etuja. Siksi täällä menee niin huonosti  

Vierailija
17/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isänmaallista vastustaa rasismia ja suojella Suomen luontoa.

Vierailija
19/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immosen ja hänen hengenheimolaistensa edustama "isänmaallisuus" ei ainakaan ole mitään kannattamisen arvoista.

Vierailija
20/28 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaallisuus on sitä että aletaan tappamaan ryssiä niin perkeleesti jos ne sotahullun Putlerin käskystä alkavat tulla rajan yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi