Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

häät ennen kihloja?

Vierailija
15.08.2015 |

mentiin viime kesänä naimisiin mutta ei oltu koskaan kihloissa. eli siis mulla ei ole ollut kihlasormustakaan. Nyt törmäsin iki-ihanaan sormukseen jonka haluisin kihlakseni. Onko siis kukaan mennyt ensin naimisiin ja sitten vasta kihloihin? olis kiva kuulla kokemuksia ja sitä miten käytännössä teitte? oliko kihlajaisia tms? :)

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:57"]ei ole provo. :) tuntuu jotenkin vähän haljulta koko naimisisissaolo kun kihlat puuttuu. Ja kun joku kysyy ollaanko kihloissa niin mies ei anna valehella niin joudun sanomaan että pelkästään naimisissa. Kyllä se minusta kuuluu asiaan vaikkei sillon aikaisemmin tuntunut pakolliselta. mutta jos olette sitä mieltä että kihlat voi ostaa jäleenkinpäin niin sehän on hyvä uutinen. Ja kyllä varmasti vähintään kihlakahvit lähisuvun kanssa juomme. :))
[/quote]
No aika idiootti on sitten miehesikin. Ette sitten kumpikaan ole tajunnut koko kihlautumisen pointtia?

Vierailija
42/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:49"]

tuota en vaan ymmärrä että osta vaan sormus mutta muuta ei voi tehdä. Miksi kihlausta ei voisi juhlistaa, sen verran iso juttu kyseessä kuitenkin. Kyllä munäkin perinteikäs olen ja esim. vappua juhlin perinteisesti aina mutta voin silti vaikka käydä torilla ennen syömistä tai toisinpäin. Oletteko yhtä ehdottomia muissakin perinteissä?

[/quote]

No onhan se ihan sama kuin pitäisi viisikymppisenä 10-vuotissynttärit kun ne aikoinaan jäi pitämättä. Vaikka miten sitä asiaa vääntäisi, ajassa ei voi mennä taaksepäin. Jos kihlausaika on jo mennyt, mitä järkeä on sitä juhlia kun se isompi päätapahtuma on jo vietetty?

[/quote]

Itse asiassa voisi olla hyvä idea.

Nykyään on myös tapana "mennä kirkossa naimisiin", vaikka on jo vihitty maistraatissa. Moni leikkii häitä ja hakee kirkosta siunauksen.

Joten miksi ei voisi aivan hyvin viettää10vuotissynttäreitä vaikka viiskymppisenä. Minun lähipiirini ainakin on niin huumorintajuista, että voisivat ihan mielellään tulla lastenjuhliin viettämään kymppisynttäreitä. Aina on syytä juhlaan ainakin meillä. On vietetty niin monenlaista juhlaa monilla eri teemoilla, joten siinä menisi kyllä ne synttäritkin ihan samassa. Ja vaikka kihlajaiset. Kunhan vain olisi joku syy, minkä vuoksi voisi kokoontua yhteen ilonpitoon.

Onko kaikkea aina ajateltava niin vakavasti. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. Hassuttelu ja ilonpito on parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:47"]

Tiedän monia pareja jotka ovat kihloissa mutra eivät aio mennä naimisiin. [/quote]

Miten voi olla kihloissa, jos ei ole menossa naimisiin? Sormuksia tietenkin saa kuka tahansa ostaa kuinka paljon tahansa ja asetella mihin sormiin tahansa, mutta ei ne itsessään mitään tarkoita. Kihlaus on lupaus avioliitosta, kihloissa ollaan, kun päätetään mennä naimisiin, oli sormuksia tai ei.
[/quote]
no esim yksi pari on siksi päättänyt jäädä pelkkiin kihloihin koska mies on ollut jo naimisissa eikä halua mennä uudestaan. Ja kun ovat kuitenkin vakavasti yhdessä niin kihlaus on heille se parhain vaihtoehto. :) Eipä siihen muut pysty sanomaan mitään kun ovat sen keskenään sopineet. Ja kun joku sitä asiaa heiltä kysyy että ovatko kihloissa niin he sanovat että ovat. Niin mikä ihmeen taho on niin arvovaltainen että voi heidän kihlat kiistää? :D
[/quote]

No av tietysti! :-DDDD

Vierailija
44/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:47"]

Tiedän monia pareja jotka ovat kihloissa mutra eivät aio mennä naimisiin. Minä taas en ole ollut kihloissa KOSKAAN. Olen sen jollainlailla aina mieltänyt semmoiseksi tasoksi tai parisuhteen osa-alueeksi josta sovitaan ja johon kysytään, yleisemmin kai mies kysyy naista. En elä elämää niin miten tapatietokirjat käskevät vaan miten itse miellän. miksi olisi kihlasormus keksitty edes jos se ei tarkoita tai merkitse mitään? ha eikö tuttuni ole kihloissa kun ei häitä kerran tule?

[/quote]

Aka tekosyy tahalliselle tyhmyydelle. Jos ei tieda jotain, niin tyhma ihminen voi aina vedota siihen ettei haluakaan tietaa :P

Vierailija
45/126 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristithan sanovat että kun sovitaan naimisiin menosta ollaan kihloissa. Itselläni sama homma, ei kihlasormusta. Kun meni naimisiin, niin mua onniteltiin kihlauksesta. En kauheasti huudellut vihkimisestä kyllä esim työpaikalla, koska se on oma juttuni, joten monet eivät asiasta tienneet.

Vierailija
46/126 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää läppä? :D

Jos ei, niin vastaatko kysymykseen, että mitä se kihlaus sulle merkitsee? Tahdon todella tietää vastauksen! Onko se oikeasti vaan kiva sormus? 

Mä kuvittelin, että kihlaus on lupaus mennä naimisiin? Jos te ootte jo naimisissa?..... Joten, haha! :D Kihlajaisjuhlat häiden jälkeen olisi kyllä nolouden huipentuma :D

Vierailija
47/126 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu häiden jälkeenkin. Meillä minä menin kihloihin ennen häitä, mutta mies vasta häiden jälkeen, kun löydettiin hänellekin kiva sormus.

Vierailija
48/126 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että naurahtaisin useampaankin otteeseen, jos saisin kutsun kihlajaiskahveille, joiden juhlapari on jo naimisissa.

Tosin me taas emme juuri häitämme juhlineet mieheni kanssa. Pienellä porukalla söimme hyvin ja vietimme mukavan päivän yhdessä naimisiin menomme kunniaksi. Tämä alkoi sitten muutaman vuoden päästä harmittamaan ja päätimme juhlia isommin sitten 10v hääpäivää. Joten luultavasti olisi minun kohdallani täten kaksinaismoralistista naurahtaa toisten jälkikäteenkihlautumisille...?

Vierailija
49/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:32"]

tuota en vaan ymmärrä että osta vaan sormus mutta muuta ei voi tehdä. Miksi kihlausta ei voisi juhlistaa, sen verran iso juttu kyseessä kuitenkin. Kyllä munäkin perinteikäs olen ja esim. vappua juhlin perinteisesti aina mutta voin silti vaikka käydä torilla ennen syömistä tai toisinpäin. Oletteko yhtä ehdottomia muissakin perinteissä?

[/quote]

No onhan se ihan sama kuin pitäisi viisikymppisenä 10-vuotissynttärit kun ne aikoinaan jäi pitämättä. Vaikka miten sitä asiaa vääntäisi, ajassa ei voi mennä taaksepäin. Jos kihlausaika on jo mennyt, mitä järkeä on sitä juhlia kun se isompi päätapahtuma on jo vietetty?

[/quote]

Nykyään on myös tapana "mennä kirkossa naimisiin", vaikka on jo vihitty maistraatissa. Moni leikkii häitä ja hakee kirkosta siunauksen.

Joten miksi ei voisi aivan hyvin viettää10vuotissynttäreitä vaikka viiskymppisenä. Minun lähipiirini ainakin on niin huumorintajuista, että voisivat ihan mielellään tulla lastenjuhliin viettämään kymppisynttäreitä. Aina on syytä juhlaan ainakin meillä. On vietetty niin monenlaista juhlaa monilla eri teemoilla, joten siinä menisi kyllä ne synttäritkin ihan samassa. Ja vaikka kihlajaiset. Kunhan vain olisi joku syy, minkä vuoksi voisi kokoontua yhteen ilonpitoon.

Onko kaikkea aina ajateltava niin vakavasti. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. Hassuttelu ja ilonpito on parempaa.

[/quote]

Voi toki viettää, mutta eivät ne ole silloin kymmenvuotissynttärit, vaan viisikymppissynttärit kymmenvuotissynttärit-teemalla. Ajassa ei voi palata taaksepäin. Kyllä aviopari voi viettää juhlat kihlausteemalla, mutta ne eivät ole kihlajaiset, koska he ovat jo naimisissa eivätkä täten voi mennä kihloihin.

Mielipiteistä voi kiistellä, mutta faktoista ei. Ihan mitä vaan voi jokainen kutsua kihloiksi, mutta ainoastaan se, mikä on kihloiksi yleisesti (ja tässä tapauksessa laissakin) sovittu, merkitsee sitä oikeasti. Voihan sitä vaikka kutsua koiraa männyksi, mutta se ei tee siitä mäntyä.

Vierailija
50/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletpa harvinaisen paksukalloinen ihminen.

Voit toki juhlia juhannusta jouluna, jeesuksen syntymää lokakuussa, 10v synttäreitäsi 50-vuotiaana, kihloja häiden jälkeen, mutta FAKTA on se, että et voi väittää olevasi kihloissa jos olet jo naimisissa tai sinulla ei ole aikomustakaan mennä naimisiin. Saitko? Tuskin.:D

Vierailija
51/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi toki viettää, mutta eivät ne ole silloin kymmenvuotissynttärit, vaan viisikymppissynttärit kymmenvuotissynttärit-teemalla. Ajassa ei voi palata taaksepäin. Kyllä aviopari voi viettää juhlat kihlausteemalla, mutta ne eivät ole kihlajaiset, koska he ovat jo naimisissa eivätkä täten voi mennä kihloihin.

Mielipiteistä voi kiistellä, mutta faktoista ei. Ihan mitä vaan voi jokainen kutsua kihloiksi, mutta ainoastaan se, mikä on kihloiksi yleisesti (ja tässä tapauksessa laissakin) sovittu, merkitsee sitä oikeasti. Voihan sitä vaikka kutsua koiraa männyksi, mutta se ei tee siitä mäntyä.

[/quote]

Minä en vain voi ymmärtää tuollaista vakavamielisyyttä. Meillä toimisi ihan hyvin, että kutsuisin ystäviäni puutarhajuhlaan pitämättömät kymmenvuotissynttärit. Olisi hauska järjestää aikuisten lastenkutsut ja uskoisin, että ystävät tulisivat innolla kutsuihin.

Onneksi en tunne kovin montaa vakavikkoa, joiden elämä tuntuu kaatuvan, jos joskus hassutellaan ja ei mennä ina oikeiden kaavojen mukaan.

Vierailija
52/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

AP ei elä tapakirjan mukaan, vaan hassutellen huumorilla. Tästä johtuen hänelle koira on mänty jos hän näin päättää ja kesä on talvi, eikä toisinpäin vain koska joku on niin aikoja sitten säätänyt.D:

Vierailija
53/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä, kuten ap:lla, tuntuu olevan jokin aivan oma, mystifioitu käsityksensä kihloista. Että ne olisivat itsessään jokin juttu. Vinkki: Ei ne ole. Kihlat itsessään eivät ole mitään. Kihlat eivät ole jokin "puoli-avioliitto", tila, johon voi jäädä jumittamaan. Pari ei ole kihloissa, jos heillä ei ole aikomustakaan mennä naimisiin.

Vierailija
54/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

Minä en vain voi ymmärtää tuollaista vakavamielisyyttä. Meillä toimisi ihan hyvin, että kutsuisin ystäviäni puutarhajuhlaan pitämättömät kymmenvuotissynttärit. Olisi hauska järjestää aikuisten lastenkutsut ja uskoisin, että ystävät tulisivat innolla kutsuihin.

Onneksi en tunne kovin montaa vakavikkoa, joiden elämä tuntuu kaatuvan, jos joskus hassutellaan ja ei mennä ina oikeiden kaavojen mukaan.

[/quote]

Eli et ymmärtänyt äskeisestä viestistä mitään? Luepa se uudelleen ja etsi se kohta, jossa muka sanon, ettei voi pitää ihan muita juhlia 10-vuotissynttäriteemalla. Ei löydy. Viestin pointti oli se, että vaikka pitäisi sellaiset juhlat, se ei tee niistä oikeita kymmenvuotissynttäreitä.

Vierailija
55/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole puhunut mitään synttäreistä ja koirista ja männyistä vaan joku muu. :) Myönnän etten ole tiennyt ettei voi olla kihloissa jos ei mene naimisiin. kun kuitenkin naimisissa voi olla ilman kihloja vai onko siis minun avioliittoni epäpätevä? Ja tuttavaparat kun kihlaus onkin mitätön...

Vierailija
56/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:47"]

AP ei elä tapakirjan mukaan, vaan hassutellen huumorilla. Tästä johtuen hänelle koira on mänty jos hän näin päättää ja kesä on talvi, eikä toisinpäin vain koska joku on niin aikoja sitten säätänyt.D:

[/quote]

Aapee ei elä hassutellen huumorilla, on vain typerä. Kun vietetään lasten kutsuja viiskymppisillä, niin kaikki tietää mikä on totuus, että synttärisankari ei olekaan kymmenenvuotias. Ap sen sijaan ei kykene ymmärtämään asioita, mitä kaikki muut täällä selittää, vaan on ihan vakavissaan menossa vielä kihloihin kun parisuhde tuntuu muuten vajaalta :D Siinä on iso ero. 

Niinkuin joku täällä ehdottikin, niin voisi pitää hyvät bileet huumorihengessä ja vedota "kun kihlajaisia ei tullut vietettyä", mutta kun AP:lle se tuntuu olevan totisinta totta. Vähän on eri asia. Mut aika hilpeää :D

Vierailija
57/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:00"]

minä en ole puhunut mitään synttäreistä ja koirista ja männyistä vaan joku muu. :) Myönnän etten ole tiennyt ettei voi olla kihloissa jos ei mene naimisiin. kun kuitenkin naimisissa voi olla ilman kihloja vai onko siis minun avioliittoni epäpätevä? Ja tuttavaparat kun kihlaus onkin mitätön...

[/quote]

Sinähän olit kihloissa! Siinä vaiheessa, kun sovitte menevänne naimisiin, menitte kihloihin. Vai heräsitkö vaan yhtenä aamuna vihkisormus sormessa uudella nimellä?

Vierailija
58/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin häämatka ennen häitä kun oli pitänyt lyödä lomat lukkoon firman kanssa ennen kuin hääpäivä lyötiin lukkoon :D  mutta meille se oli häämatka, 2vkoa Karibialla,  häiden jälkeen olis ollut enää pari pv lomaa eikä jotain pikku vloppureissua oikein häämatkaksi mielletä.

Mutta juu kyllä vihkimisaikaa varattaessa ja esteettömyyttä selvittäessä -häitä järjestettäessä ollaan kihloissa jos ei muuten ole tullut puheeksi. Ja kuka "kosii" että "menisitkö kihloihin kanssani? Kyllä siinä naimisiinmenosta on kyse. Tai no, kerran luin jostain teinivanhemmista, joilla oli lapsi ja olivat olleet monta vuotta kihloissa. Ja teinimamma kertoi että kosintaa kovasti odottelee että pääsee häitä järkkäämään. :D 

Vierailija
59/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on ihan yleistä että mies kysyy kihloihin ja sitten vielä kosii myöhemmin erikseen. Tätä tapahtuu paljon. Ja minusta hyvä juttu koska tällöin nainen voi ehkä vähän vaikuttaa kosinnan kulkuun ja saa näin unelmiensa kosinnan. :)

Vierailija
60/126 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:12"]

kyllä se on ihan yleistä että mies kysyy kihloihin ja sitten vielä kosii myöhemmin erikseen. Tätä tapahtuu paljon. Ja minusta hyvä juttu koska tällöin nainen voi ehkä vähän vaikuttaa kosinnan kulkuun ja saa näin unelmiensa kosinnan. :)

[/quote]

"siis niinq meidän Nicu kosi mua eka sillee tiiättex auringonlaskun aikaan meidän kesähuvilalla, mut sit se OIKEA kosinta suunniteltii yhdessä ja..."

näinkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi