Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mietteitä eurooppalaisten syömisistä, oletteko reagoinut...

Vierailija
22.07.2015 |

Oltiin kreikassa viikon (olen ennenkin huomannut tätä ulkomailla) all-inclusive reissulla. Joo, ymmärrän että lomalla ehkei mietitä niin terveellisiä ruokia jne MUTTA reagoin aina tähän samaan. Pöydät täynnä kaikkea - mutta ihmiset eivät juurikaan syö mitään terveellistä vaan lautaset täynnä - papuja, croissantteja, PULLIA (aamupalaksi siis), hedelmiä SOKERIliemessä, hyytelöä, leivonnaisia, pasteijoita, suklaalevitettä, marmeladia....jne jne jne...Tarjoiluvadit miss oli vihanneksia eivät tyhjeneet ikinä. Ja lasten syömisiä ....aivan karseeta katsottavaa, mistä saavat energiaa, vitamiineja ym??? valkoista leipämössöä, hilloa... Sitten lounaalla vielä pahempaa - ranskalaisia, pasteijoita, hodareita, lisää hilloa...siis aivan järkyttävää. Juteltiin paljon norjalaisperheen kanssa ja kertoivat että Norjassa ei ole kouluissa ruokaa vaan joka pv pitää ottaa ruokapaketin kotoa mukaan ja se oli valkoista leipää ja hilloa (tai kinkkua, wow). Päivittäin ???? lounaaksi? Miten ihmeessä lapset ja nuoret jaksavat OPPIA mitään jos sillä pitää elää vuodesta toiseen, ravintomäärä NOLLA. Olin aivan järkyttynyt miten näin eletään 2000 luvulla. Mietin että eikö ihmiset todellakaan TIEDÄ terveellisistä tuotteista tai missä mättää kun antaa lapsille tämmöistä ruokaa????

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusiveen päätyy luonnostaan tuollainen heikompiaines..

Eli wt porukka

Vierailija
2/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kyllä nähnyt ihan normi hotellissakin että lähinnä valkoista leipää + marmelaadia ja siinä on ns AAMUPALAA...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia ei majoituta missään hotelleissa eikä ainakaan AI. Mielummin pienissä paikallisissa Agriturismoissa tai B&Bssä missä saa paikallisia herkkuja aamiaiseksi. Leikkeleitä, oman tilan munia, itsetehtyjä hilloja tuoreiden sämpylöiden kanssa jne. TAi vielä useammin vuokrataloissa missä tehdään aamiainen itse.

Toki croissanteja ja pikkukakkuja on joka aamu, mutta esim italialainen itse ei syö aamulla  mitään (ottaa kahvin) ja vasta n 10 aikaan kahvin ja makean palan. Sillä selviää sitten lounaaseen.

Lounaalla kukaan ei syö makeaa, jälkiruokiakin vain hyvin harvoin (hedelmiä) jos seuraat oikeissa ravintoloissa ruokailijoita.

Iltapäivällä n 5 aikaan otetaan jäätelö ja jos mennään aperitivoille ennen illallista juoman kanssa saa pientä suolaista (minileipiä crudokinkulla, oliiveja, frittataa, bruschettoja eri päällisillä yms). Sipsejäkin mutta niitä ei syö kuin turistit.

Illallisella taas jälkiruokana pelkkiä hedelmiä.

Muutenkaan ranskalaisia perunoita ei syö juuri kukaan Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa ruuan lisukkeena! Ne on vain turisteille.

Ja hei - brittikoululaisille laitetaan sipsipussi ja suklaapatukka kotoa lounaaksi mukaan....

Vierailija
4/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä olitte noin surkeassa all inclusivessa?

Vierailija
5/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamalaa, jos nyt viikon-kaks syö tollai ja loput 50vkoa ei...

Vierailija
6/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan hyvä all-inclusive. Illallinen ihan fine ja monta vaihtoehtoa. Jäätelöt huonot ja sitten tämä terveysaspektiin liittyvä ajatus...

Vierailija
7/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Norjassa, ja tosiaan joka päivä tehdään matpakke (lounasrasia) koululaisille mukaan otettavaksi. Se onkin sitten jokaisen oma asia mitä sinne rasiaan laittaa. Hilloleipä ei ole parhaimmasta päästä - toisaalta jotkut lounasrasiat on koottu huomattavasti paremmista ja terveellisemmistä ruoista, kuin mitä suomalaislapset kouluruokana saavat.

Mutta olen all inclusive-reissuilla ihmetellyt samaa. Etelän kohteissa saa aivan ihania hedelmiä ja vihanneksia, joissa on aivan eri maku kuin täällä Pohjoismaissa. Ei täällä vaan ykdinkertaisesti saa mistään hankittua oikeasti herkullisia tomaatteja, kurkkuja tai yrttejä, saatika sitten niitä vihanneksia, jotka eivät täällä edes kasva. Siksi ihmettelen, kun porukka vetää pakasteista valmistettua roskaruokaa, kun oikeitakin makuja on tarjolla. Ehkä niistä eivät kaikki tykkää? Itse syön ulkomailla yleendä paikallisia ruokia, sillä yleensä ne voittavat Pohjolan ruoan 6-0.

Vierailija
8/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei haittaa, vaikka lomalla ei terveellisesti söisikään. En siis jaksaisi kauhistua.

Vierailija
9/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävää on, olen samaa mieltä. Lapsille opetetaan aivan väärin euroopassa....outo etteivät ole lihavia.

Vierailija
10/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vaan se juttu, että siellä hotellilla ei varmaan paikalliset syö vaan turistit, jotka on jostain muualta kotoisin ja jotka on LOMALLA ja voivat tuon lyhyen ajan syödä just niin kuin huvittaa

Vierailija
11/11 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:58"]

Juuri tuon takia ei majoituta missään hotelleissa eikä ainakaan AI. Mielummin pienissä paikallisissa Agriturismoissa tai B&Bssä missä saa paikallisia herkkuja aamiaiseksi. Leikkeleitä, oman tilan munia, itsetehtyjä hilloja tuoreiden sämpylöiden kanssa jne. TAi vielä useammin vuokrataloissa missä tehdään aamiainen itse.

Toki croissanteja ja pikkukakkuja on joka aamu, mutta esim italialainen itse ei syö aamulla  mitään (ottaa kahvin) ja vasta n 10 aikaan kahvin ja makean palan. Sillä selviää sitten lounaaseen.

Lounaalla kukaan ei syö makeaa, jälkiruokiakin vain hyvin harvoin (hedelmiä) jos seuraat oikeissa ravintoloissa ruokailijoita.

Iltapäivällä n 5 aikaan otetaan jäätelö ja jos mennään aperitivoille ennen illallista juoman kanssa saa pientä suolaista (minileipiä crudokinkulla, oliiveja, frittataa, bruschettoja eri päällisillä yms). Sipsejäkin mutta niitä ei syö kuin turistit.

Illallisella taas jälkiruokana pelkkiä hedelmiä.

Muutenkaan ranskalaisia perunoita ei syö juuri kukaan Italiassa, Ranskassa tai Espanjassa ruuan lisukkeena! Ne on vain turisteille.

Ja hei - brittikoululaisille laitetaan sipsipussi ja suklaapatukka kotoa lounaaksi mukaan....

[/quote]Täytyy vaan taas kerran sanoa, että Iso-Britannia on kuvottavan paska paikka. Siis koko maa ja ihmiset. Jotenkin inhoan ja halveksin koko niiden systeemiä perin pohjin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi